anina

Bugaboo

1006 posts in this topic

Meillä on yhdet canvas-kankaat ja yhdet fleecet ja niissä on puolensa. Fleece mukautuu tosi helposti, eli sitä on helpompi käsitellä sekä kuomussa että istuinosassa. Tällä takoitan esim. sitä että ne on helpompi laittaa paikoilleen. Canvas-kankaat taas on mun mielestä vähän kivemmat siksi, että ne tuntuu kestävämmiltä ja vaunut saa silloin vähän "jämäkämmän" ilmeen. Lisäksi canvas-kankaiden värit on syvempiä kun fleecekankaiden, mikä on myös mun henk.koht mielipiteestä hyvä juttu. :)

 

Ei kellään ois ylimääräisenä seisomalautaa??? Me tarvittais. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ottaa päähän!!! :skilletgirl: Mä olin ajatellut että tilaan ne All Blackit heti kun np-ultrassa on käyty ja saatu jonkinlaista varmistusta että vauva on oikeesti tulossa. Onhan toki sekin aikaisin, mutta kun kyseessä on Limited Edition malli niin on pikkasen kiire. No, maanantaina oli ultra ja siellä se pikkuinen viuhtoi. Olin löytänyt netistä tosi hyvän diilin johon sisältyi ne rattaat, adapterit ja turvakaukalo - koko paketti samaan hintaan kuin suomesta ostettuna pelkät rattaat. Maanantaina ja tiistaina kävin vielä niitä katsomassa nettisivulla, mutta vitkuttelin tilauksen kanssa (tai oikeastaan, mies vitkutteli). JA NYT NE ON LOPPU!!!!! :o Tai siis ainakin sieltä. Keskiviikkona meni viimeinen paketti. Mua ketuttaa niiiiiiiin paljon. Miksei me voitu tilata niitä heti maanantaina niin kuin oli sovittu??! Nyt en löydä parempaa diiliä mistään, halvin mitä oon löytänyt olis jotain 30€ halvempi kuin jos Vaunuaitasta ostaisi. Enkä tiedä kannattaako noin pienen hintaeron takia lähtee netistä tilaamaan kun sitten jos tulis jotain ongelmaa niin sais helpommin hoidettua paikallisen liikkeen kanssa. Mutta ottaa niin päähän että se diili meni sivu suun - varmaan 2 kuukautta oli sitä käynyt kyttäämässä ja odottelin vaan että np-ultra tulee ja saan ne tilata.

 

Vinkatkaahan jos olette nähneet All Blackit jossain hyvään hintaan - pelkät rattaat riittää, pakettitarjousta en ainakaan itse löytänyt enää mistään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kannattaa ehkä laittaa viestiä sinne liikkeeseen josko niillä oliskin niitä vielä jäljellä tai jos ne saa lisää tai jos jotkut niistä myydyistä tuleekin takaisin. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina taas girl_to_take_umbrage2.gif Edelleen mietin noita Cameleonien ostamista. Mita mielta olette, voisinkohan kayttaa vaunukoppaa vauvan ensisankyna kotona? Siis samaan tyyliin kuin vaikka pahvista koppaa tai moses baskettia. Bugaboohan ei sita itse suosittele mutta onko kyseessa vaan tyypillinen valmistajan ylivarovaisuus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kyllä vastasyntyneellä voi käyttää sitä koppaa ensisänkynä. Tosin, sinne täytyy laittaa vähän jotain pehmustetta, kun on aika kova. Kyllähän ne vauvat nukkuu päikkäreitäkin siinä kopassa, miksei yöunia sitten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina taas girl_to_take_umbrage2.gif Edelleen mietin noita Cameleonien ostamista. Mita mielta olette, voisinkohan kayttaa vaunukoppaa vauvan ensisankyna kotona? Siis samaan tyyliin kuin vaikka pahvista koppaa tai moses baskettia. Bugaboohan ei sita itse suosittele mutta onko kyseessa vaan tyypillinen valmistajan ylivarovaisuus?

 

Me ainakin nukutettiin vauvaa kylässä ollessa tossa eli miksei toimisi kotonakin. Ja musta se ei ollut liian kova, eikös vauvoille suositellakin suht kovaa alustaa nukkumiseen. Toki meillä oli usein äp:n makuupussi alla, kun poika nukkui siinä eli se hieman pehmensi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun piti vielä mainita, että kun olin viikon Kööpenhaminassa, niin näin useammat vaunukopat kallistettuna. Eli siis se vaunukoppaosio oli kallistettu niin kuin olisi ollut ratasosio kiinni rungossa. Oli aika pelottavan näköistä, miten ne vauvat edes pysyy siellä ilman, että valahtavat jalkopäähän :girl_impossible:

Edited by salamanteri

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ kuulostaa kylla pelottavalta ohmy.gif

 

Kiitos teille molemmille vastauksista. Mun jarkeen sita vaununkoppaa voisi ihan hyvin kayttaa ensisankyna mutta Mothercaren liikkeessa eivat sita suositelleet joten siksi vahan aloin empimaan. Omaan silmaan se koppa naytti jopa paremmalta paikalta nukkua kuin taalla myytavat moses basketit. Kun onhan siina se super duper air flow patja jne tongue.gif Mietin vain etta onko mulla kentis jaanyt jotain oleellista huomaamatta tai ajattelematta.

 

Jos me paadytaan noin Cameleonit ostamaan niin tuntuisi turhalta ostaa erikseen viela kehto/moses basket kun tuo koppa ajaisi saman asian (ja sille ei muuten niin paljon kayttoa olisi).

Edited by Helsbels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei se cameleonin patja mun mielestä ole yhtään sen huonompi kuin äitiyspakkauksen patjakaan, aika tarkkaan yhtä paksut mun mielestä. Meidän poitsu nukkui aluksi päikkärit (monta tuntia) aina vaunukopassa olkkarin lattialla ja tosi makeasti nukkuikin :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mites noi Bugaboon lämpöpussit, kun löysin netistä kahta erilaista: Bugaboo Cameleon Footmuff ja Bugaboo Universal Footmuff. Onko kokemusta näiden käytöstä? Onko koolla eroa ja onko näistä toinen lämpimämpi kuin toinen? Kuinka isoksi teidän lapset on yleensä mahtuneet Bugaboon lämpöpusseihin?

 

Tässä vielä kuvat selvennykseksi. Vasemmalla Cameleon Footmuff ja oikealla Universal Footmuff:

 

CameleonFootmuff.jpgUniversalFootmuff.jpg

Edited by Beibi

Share this post


Link to post
Share on other sites

En keksi yhtään syytä miksi ei voisi nukkua bugaboon vaunukopassa öitä. Meillä vauva (3kk) nukkuu Easywalkereiden kopassa (ja koppa pinnasängyssä) yönsä.

 

Monille vauvoille suositellaan pään korotusta nukkuessa refluksi ongelmien + hengitystiet paremmin auki takia - joten miksei toimisi näin vaunuissakin. Ja voipi olla, että vauvat viihtyvät hereillä ollessaan paremmin kun näkevät enemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä nostettiin vaunukoppa korvatulehduksen aikana yhden pykälän ylemmäs ja ollaan pidetty se siinä sen jälkeenkin kun poika nukkuu siinä niin paljon paremmin. Samaa mietin kuin edellinen, kyllähän monet nostaa pinniksenkin päätyä niin miksei sitten vaunujenkin. Ja lapsi tosiaan tykkää kun näkee ympärilleen vähän paremmin muttei kuitenkaan tarvitse vielä siirtyä ratasosaan. Musta toi kallistusmahdollisuus on itse asiassa ollut yksi vaunujen parhaita puolia. :girl_smile:

 

Meidän muksu on tosin 5 kk vanha ja nyt talvitamineissaan täyttää vaunukopan ihan kokonaan. Mutta kyllähän pienempääkin voi noin pitää esim. pyyherullan avulla tuettuna niin ettei valahda.

 

Mä niin rakastan niitä talvipyöriä. :lipsrsealed: Me käydään päivittäin koiran kanssa lenkillä ja vaikka ihan kaupungissa asutaankin niin ei täällä kyllä tulisi lenkkeilystä yhtikäs mitään pikkupyörillä. Vaikka syksyllä ehdin jo muutamaan otteseen miettiä, että tehtiinkö oikea vaunuvalinta niin olen nyt ollut taas niin tyytyväinen bugiksiin ettei mitään rajaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös talvipyörät ostettuna, mutta en ole käyttänyt. Olen käyttänyt heittoaisaa eli pahoissa paikoissa mennyt isot renkaat edellä ja helppoa on...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytin tänään ekaa kertaa ulkona talvipyörät alla ja kyllähän ne tuolla meidän kadun sohjossa kulki paljon paremmin kuin vaunut aisa heitettynä yli. Aluksi siis epäilin, että ovatko kokonaan turha ostos (mies halusi välttämättä ostaa). Mulla siis on ollut ongelmana pienet renkaat takana pitäen se, että niiden kanssa ei sitten voi työntöaisasta painaa alaspäin (jos on vaikka iso sohjoläjä minkä yli ei pääse pelkästään isot renkaat edessä puskemalla), koska renkaat vaan joustaa eikä etureuna nouse. Se kyllä harmittaa, että nyt ei enää etupyörät käänny ja ohjaaminen tuntuu paljon raskaammalta. Toisaalta isompien eturenkaiden kanssa uskaltaa kävellä nopeammin: mulla tuli tässä pari vaaratilannetta lyhyen ajan sisällä, kun pikkurenkaat osuivat lumen alla piilossa olleeseen jääpalaan ja vaunut pysähtyivät kuin seinän ja keikkasivat eteenpäin tosi ilkeän näköisesti! Sain kamalan sydänkohtauksen, että mitä jos olisivat keikanneet pahemminkin ja siitä asti olen kävellyt tosi rauhallisesti :girl_to_take_umbrage2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä olin ensimmäisen talvipyörillä tehdyn kävelylenkin jälkeen valmis toivottamaan nuo pyörät niin pitkälle kuin pippuri kasvaa, niiden kääntyvien pyörien jälkeen nuo tuntuivat niin tönköiltä ettei tosikaan. :lol: Nopeasti siihen onneksi tottui ja itseasissa nyt jäisillä/sohjoisilla kaduilla noikin kääntyvät ihan näppärästi ilman kauheaa venkslaamista. Ja onneksi se pyörien vaihtaminen on niin helppoa, että sen tekee ihan kädenkäänteessä jos tarvii esim. travelsystemia kaupoille. Hankalaa tietty on silloin kun menee kävellen johonkin kaupoille, mutta kaikkea ei kai voi saada.

 

Onko joku muuten käyttänyt jonkun toisen merkin jalkasuojaa cameleonissa? Meillä alkaa kohta olla ajankohtaista ratasosaan siirtyminen ja mua vähän kauhistuttaa miten paljaaksi se jalkaosa jää näillä säillä. Meillä on kyllä lämpöpussi käytössä, mutta eihän se mitenkään suojaa tuulelta yhtä hyvin kuin tuollainen paksumpi kangas enkä toisaalta haluaisi sadesuojaakaan jatkuvasti käyttää tuulensuojana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytetään jääkarhupussia jalkasuojana, se suojaa tuuleltakin. Meillä on ihan bugan oma lämpöpussikin, mutta se ei musta ole niin hyvä kun toi eisbärchen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin poika on nyt parina päivänä vetänyt päikkärit Camelonin kopassa, joko olohuoneen lattialla tai koppa pinnasänkyyn nostettuna. Tarkoituksena olisi saada hänet nukkumaan siellä myös yöt. Vielä (nyt 6 päivää) ei suostu nukkumaan kuin meidän kanssa sängyssä.

 

Ihan varmasti tuo koppa on parempi paikka nukkumiselle kuin meidän sänky, sohva tai BB:n sitteri, jossa on myös nukkunut. Kun ei kerran pinnikseen suostu jäämään, niin pakkohan sitä jossain on nukkua. Ja tosiaan järkeilin kanssa just sillä, että nukkuuhan monet vauvat siellä myös ulkona monta tuntia päivässä.

Edited by Lainie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tota noin - me tosiaan tuossa kuukausi sitten saatiin meidän Bugaboo Cameleonit ja nyt ne menivät rikki!! :girl_impossible: No, kävi niin että ulko-oven edessä oli kaksi matalaa rappusta ja eräs henkilö siinä sitten auttoi nostamaan rattaat mun kanssa ja hän tarttuikin etuosasta siihen istuinkehikkoon (itse pidin kiinni työntöaisasta). En huomannut tätä kunnes nostettiin ja tunsin että nyt on paino jotenkin hassusti ja sitten räsähti. Se istuinosan kiinnitysmekanismi meni rikki molemmilta puolilta niin ettei se kehikko enää pysy rungossa kiinni. Niitä ei voi siis nyt käyttää ollenkaan. Ottaa pikkasen päähän. Onko kellään muulla mennyt Bugaboot rikki? Miten on toimittu, onko takuu korvannut huollon, korjauksen tai uudet rattaat? Mä en oikeen tiedä kun tämä oli ehkä meidän vika, olisi pitänyt neuvoa tuota henkilöä mistä nostaa, mutta en kerennyt kun hän jo nosti. Ja ohjeissa taas sanotaan että lapsi pitää nostaa rattaista pois rappusia noustessa tai laskiessa (eli kun bussiin tai ratikkaan nousee niin lapsi muka pitäisi nostaa joka kerta rattaista pois - enpä usko!). Mutta tollako ne sitten pystyy "väistämään vastuunsa" rattaiden korjaamiseen. Me ei olla vielä soitettu liikkeeseen josta ostettiin ne, mutta tehdään se tänään. Katsotaan miten käy. Viime kädessä menee sitten kai kotivakuutuksen piikkiin, mutta siinäkin on omavastuu joten tulee aika kallis nosto :angry:

 

Niin oliko kellään kokemuksia niistä Bugaboon lämpöpusseista? Kumpaa suosittelette: Cameleon pussia vai Universal pussia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Jestas sentään, olipa se sitten heppoista tekoa! Hajosiko siis sen istuinosan "adapterit" joilla se kiinnittyy runkoon vai ne rungossa olevat "piikit" mihin se tökätään kiinni? No, varaosinahan saa kaikkia bugisten osia, mutta voi tosiaan olla että menee omavastuu sen varaosan hinnan yli :girl_sigh: Täytyypä itse muistaa olla extra-varovainen nosteluapureiden kanssa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beibi, tosi ikavaa girl_sad.gif(saitko ne all blackit loppujen lopuksi?) Ihme etta ne meni kuitenkin noin helposti rikki. Kuulostaa kylla just vastuun vaistamiselta kun neuvovat etukateen etta lapsi pitaisi ottaa joka kerta rattaista pois ennen nostamista. Todella realistista olettaa etta joku tekisi niin joka helvatan kerta. skilletgirl.gif

 

 

Ma liityin Bugaboon FB-ryhmaan, just tulikin ilmoitus etta niin Cameleon kuin Bee tulee denim-kuosissa myyntiin ensi vuoden alussa girl_crazy.gif(ma olen taas kallistumassa Been puoleen, milloinkohan osaisin paattaa kumman ostaa...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin oliko kellään kokemuksia niistä Bugaboon lämpöpusseista? Kumpaa suosittelette: Cameleon pussia vai Universal pussia?

Kaytannon kokemusta en osaa antaa universal/cameleon pussien eroihin mutta sen osaan kertoa (nain ainakin taalla minua kaupassa informoiiin) Bugaboo ei valmista enaa erikseen Cameleonin lampopussissa, Bugisten lampopussit ovat nykyaan saatavilla vain universal mallina. Mutta koska Cameleonin pussia nayttaa olevan viela joidenkin kauppojen varastoissa, kiinnostaisi myos kokemukset: kokeneempi kayttaja jos osaa kertoa onko pussissa jotain niin arsyttavaa etta kannattaisi harkita uutta versiota. Kiitos! :tender:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hieman off the topic mutta muistui mieleen muutama kuukausi sitten taalla Briteissa nakemani artikkeli: Bugaboo Bee + on varkaiden suosikki, jos tasta voi mitten paatella. :grin:

Edited by Lululime

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Just tuon takia, kun mullakin on Cameleonit vähän harvinaisemmilla kankailla niin lukitsen vaunut aina, jos joudun jättämään ne näkökentän ulkopuolelle esim. neuvolassa tai vauvakinossa aulaan. Toki ne pelkät kankaat voisi kuomusta varastaa helposti mukaan, mutta ne on myös halvempi hommata uudet kuin koko vaunut. Bugabooiden rungossa on myös sarjanumero ja kannattaa ottaa se talteen itselle varkauden varalta, että voi ilmoittaa sen sitten poliisille!

 

Niin ja meidän neuvolan aulassa on yleensä aina 1-3 bugaboot mun lisäksi (suosittu merkki tällä alueella :grin:) ja kukaan muu ei kyllä näytä lukitsevan, vaikka lukitsemista varten on sellainen metallikaide seinässäkin. Mutta asun ihan neuvolan lähellä ja meidän kerrostalon pihalta varastettiin yhdet muunmerkkiset vaunut viime kesänä, joten kyllä niitä varkaita liikkuu valitettavasti.

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi vide... Tuli ihan ikävä meidän Cameleoneita! Esikoiselle ostettiin ne ja oltiin enemmän kuin tyytyväisiä :lipsrsealed: Niin ihanan kevyet ja muunneltavat, helppo ohjata yhdellä kädellä ja menee säässä kuin säässä ym. Tosin meidän rattaissa meni kahden kuukauden aikana molemmat isot pyörät rikki, mutta niissä oli jokin valmistusvirhe ja saatiin takuuseen uudet, jotka ovat toimineet moitteetta, mikälie maanantaiversio sattunut kohdalle. Kun toinen lapsi syntyi olen työnnellyt heitä molempia PT Vibeissa ja Cameleoneita en ole käyttänyt vuoden aikana kertaakaan! Maanantaian kaivan ne heti kyllä varastosta...

Meillä on ollut aikoinaan nuo talvirenkaat käytössä ja se ohjaus tietysti hieman muuttui, mutta pian siihen taas totuttua pääsee niillä mielestäni paremmin eteenpäin. Itselläni menee hermo heti sellaiseen sahaamiseen ja pitää päästä eteenpäin reippaasti.... :girl_to_take_umbrage2:Ja kun se pyörien vaihto on niiiiin helppoa ja kätsyä niin eipä siihen kulu aikaa ja pähkäilyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on myös yksi bogaboo cameleon -onnellinen käyttäjä! Vauvamme syntyi heinäkuun lopussa eli pian täyttää 6 kk. Odotan kovasti ratasosaan siirtymistä, sillä koppa on osoittautunut liian pieneksi jo aikoja sitten (vauvamme on aika iso). Kysyisinkin teiltä, jotka käytätte jo ratasosaa: onko teillä erikseen "parvekevaunuja (-rattaita)"? Meillä vauva nukkuu tosi pitkät päiväunet ulkona, joten en joka päivä halauaisi nukuttaa häntä siinä kuppi-istuimessa. Eli ajattelin lähinnä käyttää rattaita aina kun käyn jossain, mutta silloin kun ollaan kotona ja hän nukkuu parvekkeella, niin sitä varten olisi toiset (halpis) rattaat, joissa selkänojaan saa makuuasentoon. En vaan tiedä, millaiset ostaisin. Käytettyjä en halua, mutten myöskään halua maksaa enempää kuin 250e.

 

Täällä on puhuttu matkustamisesta kyseisten vaunujen kanssa. Meillä ensimmäinen lentomatka tulee olemaan vasta alkukeväästä ja siihen mennessä ostamme jotkut suht edulliset sateenvarjorattaat. Kun tuo bogabooiden laukku maksaa saman verran kuin ok-rattaat (netistä tilattuna) ja mitä olen kuullut kokemuksia, niin kevyet sateenvarjorattaat ovat kaikista parhaat lentomatkoille.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.