Rae

Bola-korut

111 posts in this topic

Kuinkas monelta odottajalta löytyy Bola? Millanen? Koska otitte käyttöön ja menikö hermo kilinään vai ei?

Entäs ne joiden vauvat on jo syntynyt, onko Bolasta ollut rauhoitavaa apua vai ei? Onko kukaan huomannut mitään jälkihyötyä kys korusta?

 

Siis kaikenmaailman keskustelua Bola-korusta tänne :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä vielä tietoa Bola korusta:

 

Kaunis koru, jolla on tarkoitus

Bola koru helähtää kauniisti kun sitä liikuttaa. Ääni muistuttaa tuulen kuiskausta, sen kuulee, mutta sitä ei kuitenkaan kuule. Ääni on juuri niin voimakas, että se kuuluu korun kantajalle, mutta ei kaikille ohikulkijoille.

 

Korun kaunis ääni rauhoittaa mieltä. Bola -koruja käytetäänkin itämaissa meditoinnin apuna sekä Feng Shui -seremonioissa. Erityisesti Bola -koruista pitävät odottavat äidit, sillä korun kaunis ääni rauhoittaa sekä syntymätöntä lasta että äitiä.

 

Bola -koru on todella kaunis ja sen ääni hiljainen. Bolakorua voikin hyvin pitää kuin mitä tahansa riipusta, jonka salaisuuden vain sinä tunnet.

 

Kun käytät korua odotusaikana, vauva kuulee äänen samaan tapaan kuin äidin sydämenlyönnit. Odotusaikana Bola -korua voi käyttää pitkässä nyörissä jolloin se yltää vatsan päälle ja pienokainen kuulee äänen paremmin. Vauvan synnyttyä koru on tuttu esine; pienet korvat tuntevat äänen pienet silmät katsovat tarkasti kaunista korua, ja pienet kädet hamuilevat sitä.

 

Bola -koru on myös kestävä esine, jota voit käyttää vuodesta toiseen ja jonka myöhemmin voit lahjoittaa eteenpäin. Mikä onkaan parempi lahja äidiltä tyttärelle, kuin koru, joka yhdistää sukupolvet toisiinsa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

multa löytyy ihan kokonaan hopeinen, tasainen bola. sain puolisoltani lahjaksi sen kun raskaus oli viikolla 9 ja olen sitä siitä lähtien käyttänyt ihan oikeastaan päivittäin. ei ole mennyt hermo kilinään. :) töissä pidän sitä työtakin alla eikä ainakaan vielä ole kukaan potilas kysynyt kilinästä mitään. :D nyt viikkoja juuri vajaa 18 ja kohta pitäisi varmaan ostaa pidempi ketju koruun, koska tämänhetkinen ketju on sen verran lyhyt, että koru ei roiku mahan päällä vaan juuri rintojen alla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli esikoisen odotusaikana. Vauva- aikana en enää käyttänyt, oli lähinnä tiellä :grin: Nyt en sitten tähän raskauteen edes löytänyt koko korua. Mihin lie hyvään jemmaan pistetty :girl_sigh:BVK_120.VK_111_blauwstermaan%5B1%5D.jpg Tuossapa samanlainen kuin oma koru. Korussa siis tähtiä ja kuu. Värimaailma sini- kulta.

Edited by Fungus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luin tästä muutamia vuosia sitten ensimmäistä kertaa ja jo silloin päätin, että odotusaikana haluaisin tuollaista korua kokeilla. Mallivaihtoehtoja ja infoa löytyy ainakin täältä: Bolakorut.fi

 

Minuakin kiinnostaisi jonkun kokeneen kommentti, että tuntuiko vauva rauhoittuvan korun äänestä, sekä odotusaikana että vauvan synnyttyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla oli esikoisen raskausaikana bola-koru, sellainen hopeinen missä oli delfiinejä. toimi omana stressileluna, sitä oli kiva heilutella ja ravistella samalla kun kirjoitti opinnäytetyötä :girl_haha: en oikein tiedä rauhoittiko koru masunahan tällä puolella esikoista yhtään. ainakin se tykkäsi ravistella korua...

 

meinaan ottaa käyttöön tälläkin kertaa :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie sain mieheltä tuon Bolan lahjaksi äitienpäivänä. :girl_in_love: Siitä asti olen suht aina pitänyt sitä ja hermo ei ole mennyt kilinään, koska se on mulla ainakin todella vieno ja heleä. En osaa sanoa, että onko Bolasta "hyötyä" vauvalle ja mietin, että kuuluuko ees moinen hiljainen ääni vauvalle, mutta ehkä se kuuluu. Töissä (olen päiväkodinjohtaja) lapset (etenkin 3 v. ja alle) kiinnittää huomiota tohon koruun, jotenkin se vetää heitä puoleensa kuin magneetti, vaikka muut koruni on saaneet olla suht rauhassa ja lapset ei ole ennen koruun tarttumista varmaan edes hoksanneet sen kilinää. Eli kai tuossa Bolassa on jotain lapsiakin kiinnostavaa. :girl_smile:

 

Mulla on tämä Bola:

 

blackcurl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on Bola -koru (mallia 2 delfiiniä)

Bola_2%20delfiini%E4.jpg

Valitettavasti äitiyshuuruissa koru jäi heti synnytyksen jälkeen hetkeksi nurkkaan, mutta silti kun sen muistin niin poitsu rauhoittui sitä kuunteleen ja tykkää ihan hirveesti kun sitä vierittelee hänen selkäänsä pitkin. Ja raskauden aikana tosiaan päivittäin korua pidin. Nykyään poitsu tahtoo lähinnä imeskellä sitä ja siksi nyt tämän odotuksen aikana sen käyttäminen on vähän hankalampaa, aion kuitenkin mahdollisuuksien mukaan sitä käyttää. Olkoon sitten hyväuskoisuutta tai jotain, mutta uskon tuohon!

 

muoks. Ai niin. Ja siisei palanut kiinni, itseasiassa tykkäsin aika paljon siitä kilinästä. Pitkä naru oli ainoa huono puoli.

Korua tuli usein itsekkin heiluteltua kilinän aikaansaamiseksi :girl_haha:

Edited by Alison

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hankin myös itselleni tavis sileän hopean värisen bolan rakenneultran jälkeen. Pari ensimmäistä päivää pidin korua innoissani, mutta sitten se koru alkoi vähän ärsyttää. Ei niinkään sen helinän takia, vaan pitkän nauhan, jonka ansiosta se koru tuntuu olevan joka paikassa tiellä. Kotona en enää oo viitsinyt pitää sitä ollenkaan, mutta kun lähden ihmisten ilmoille ja koru sopii muuhun asuun, laitan sen kaulaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on myös Bola, sellainen tähti ja kuu-aiheinen (kuviot ja koru hopeanvärisiä).

 

Edit. ei ole enää, myin eteenpäin huuto.netissä, kun ei tullut enää nyt tokassa raskaudessa käytettyä lainkaan.

Edited by Ravenna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä olette Bola-korunne ostaneet?

 

Haluaisin tutustua koruihin jossain lähemmin, mutta en ole vielä missään sellaisiin törmännyt. Idea on ihan hauska, mutta toisaalta korut ovat mielestäni suhteettoman kalliita, enkä ole varma, tulisiko mun kuitenkaan sitä käytettyä niin säännöllisesti, että vauva sen äänen muistaisi vielä syntymän jälkeenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tälläinen:

 

14mm_300.jpg

 

Aluksi meinasi mennä hermo kilinään mutta nyt siihen on tottunut, tosin yöllä joskus asentoa vaihtaessa ärsyttää kun tohon kilinään herää. Lisäksi toi ketju on tosi lyhyt (tarkoitushan kai olisi että se tulis tohon mahan päälle) joten tuskin se kilinä kohtuun kuuluu kun hädin tuskin ylttää tohon rinnoille. Oli tarkotus ostaa pitempi ketju siihen mutta en ole saanut aikaiseksi. Tilasin ton ihan alkuraskaudessa bebesiltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain toista lasta odottaessa mieheltä lahjaksi hopeisen, sileän Bola-korun. Kilinään ei mennyt hermo, mutta en sen kyllä mitenkään todennut vauvaankaan vaikuttavan (rauhoittavan) syntymän jälkeen. Paremmin toimi tuutulaulu, jota lauleskelin beebikselle jo odotusaikana :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sisko innostui niin kovin mun raskaudesta, että on hommannut joululahjapakettiin kaikenlaista pientä kivaa tulevaa vauvaa ajatellen :girl_sigh: sieltä tulee myös bolakoru ja ajattelin sitä käyttää niin paljon kun mahdollista sekä ennen että jälkeen muksun maailmaan tulon. Ihan vaan varmuuden vuoksi ;) Mietin myös tuota, että jos se pyörii koko ajan tiellä väärässä paikassa niin laitan sen varmaan sitten paidan alle :) kai se sieltäkin jonkunverran kilisee...

 

Ihana tuo Empsun kertomus siitä kuinka se koru vetää lapsia puoleensa! :girl_haha: jos se sitten tosiaan jotenkin toimisi! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tälläinen:

 

14mm_300.jpg

 

Aluksi meinasi mennä hermo kilinään mutta nyt siihen on tottunut, tosin yöllä joskus asentoa vaihtaessa ärsyttää kun tohon kilinään herää. Lisäksi toi ketju on tosi lyhyt (tarkoitushan kai olisi että se tulis tohon mahan päälle) joten tuskin se kilinä kohtuun kuuluu kun hädin tuskin ylttää tohon rinnoille. Oli tarkotus ostaa pitempi ketju siihen mutta en ole saanut aikaiseksi. Tilasin ton ihan alkuraskaudessa bebesiltä.

 

Mulla on tämä sama ja tykkään kovasti. Olen pitänyt sitä noin puolestavälistä lähtien päivittäin. Mukana tuleva ketju on tosiaan ns. normaalimittainen, eli lyhyt tuohon tarkoitukseen, mutta ostin siihen Kultajousesta vastaavannäköisen hopeaketjun, joka ylttää massun päälle.

 

Muoks: Ja siis Bebesiltä myös mun koru hankittu. Hermo ei ole myöskään mennyt, vaan on ollut mullekin stressileluna, jota olen pyöritellyt usein.

Edited by Freyja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain ystävältäni lahjaksi tuon samaisen bolan muutama viikko sitten, hän oli tilannut sen netistä www.ikira.fi. Tuolla nettisivustolla korusta kirjoitetaan näin:

 

"Enkelin kutsuja - Llamador de Angel

 

Vanha espanjalainen legenda kertoo, että aikojen alussa, ajan aamuhämärässä, kun metsät olivat vielä nuoria, antoivat enkelit suojateilleen pienen kellon, joilla kutsua heitä tarvittaessa. Kello oli niin pieni, että se saattoi olla koko ajan mukana ja niin suojattu, että sen ääni säilyi heleänä enkelten kuulla. Aina vaaran uhatessa tai tarvitessaan apua suojatin tulisi helähdyttää kelloaan ja enkelit kuulisivat sen ja tulisivat auttamaan. Ainoa ehto oli, että kelloa ei koskaan tullut antaa kenellekään toiselle, sillä silloin sen taika katoaisi. Nyt aikaa on kulunut ja metsät ovat jo vanhoja ja käyneet vähiin, mutta yhä enkelit kuulevat kellojen kutsun."

 

En ole vielä ottanut käyttöön, mutta ehkä hetken päästä. Korun mukana tullut ketju on todella lyhyt, joten täytyy käydä hankkimassa pidempi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen hommannut jo ennen raskautta ihan perushopeisen bola-korun. Voiskin alkaa nyt käyttämään sitä. Vähän ristiriitasta tietoo millon sikiö alkaa kuulla, nyt on rv 17 ni kaippa vois totutella tota roikuttamaan kaulassa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on hopeinen, jossa kohosydämiä pinnassa. Ollut käytössä n rv 22 alkaen, välillä unohtui muutana viikko käyttää sitä, mutta nyt löysin sen uudelleen käyttöön!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain np-ultran jälkeen mieheltä lahjaksi Bolan missä on pienet jalanjäljet :lipsrsealed:

Hirmu hiljanen ääni siinä on, ei häiritse yhtään. Mulle toi toimii hyvänä stressileluna :girl_haha: Vanhemmat lapset tykkää korusta paljonkin, ne olis jatkuvasti leikkimässä sillä.

Tykkään siis paljonkin, en tosiaan tiedä mikä sen vaikutus on vauvaan tämän synnyttyä, mutta vaikka ei mitään muuta olis, niin eiköhän tuokin sillä leiki isoveljiensä lailla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulta löytyy myös bola koru, jota vaihtelevasti muistin käyttää ekassa raskaudessa. Täytyisi vaan muistaa käydä ostamassa siihen pitkä ketju, kun tykkäisin siitä silleen enemmän kuin nyt siinä on se nauha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin kuin tilasinkin keskiraskaudessa itselleni Bola-korun Hollannista: http://www.desir.nl/...ver-p-2333.html Koru oli muuten paljon kauniimpi luonnossa kuin kuvassa!

 

Helinä on yllättävän isoäänistä, joten en ole jaksanut käyttää korua koko ajan. Uskon kuitenkin, että jos pari päivääkin viikossa riittää tekemään äänestä vauvalle tutun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me on ajateltu hankkia bola-koru. Sopivasti tammikuussa pitäisi papun ruveta kuulemaan, joten hankitaan tuo koru sitten ikään kuin joululahjaksi meidän pienulle. Olen tiennyt siitä lähtien kun ensimmäisen kerran törmäsin jossakin noihin koruihin, että haluan sellaisen sitten jos meille joskus tulee vauva. Ja sitten mahdollisille seuraaville lapsille hankittaisiin jokaiselle sitten oma bola-korunsa niin, että jokainen lapsi saisi jossakin vaiheessa korun itselleen muistoksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites