pipa

Isyyspakkaus

306 posts in this topic

Mitä laitoitte isyyspakkaukseen ja milloin annoitte tulevalle isille pakkauksen?

 

Tänne vois listata myös kivoja ideoita mitä vois laittaa pakkaukseen.

Pitäis kohta itsekkin sellainen väsätä enne kuin vauveli tulee ulos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tein tälläsen:

 

 

Maailman parhaan tulevan isän

Isyyspakkaus 2008

 

Pääkallo-kuosinen "kauppakassi", johon kokoan tavarat ...asennetta kauppareissuihin...

Lapin Kunta Long Neck pullo ...isin oma energiajuoma...

Musta pääkallo-tiskiharja ...tuttipullojen pesuun asennetta...

Ralli-kylpyankka ...yhteisiin kylpyhetkiin...

Maailman paras isä-muki ...kun kahvituttaa...ja jotta työkaveritkin tietävät...

Sisu-aski ...sisua tarvitaan aina...

Pääkallo-nenäliinoja ...ilonitkuihin...

Korvatulpat ...kun kaipaat hiljaisuutta...käyttö sallittu vain ennen työaamuja

Pieni konjakki pullo ...Tintin syntymän juhlistamiseksi...

Enkelin eväspussin Kippis&Kulaus Toffeemininapanteri ...johon kuluu lisätä tilkka kirkasta, jolloin sisällä oleva nami sulaa...

Pieni kossu pullo ...lisättäväksi ylläolevaan...

16 lastenlauluaarretta-cd, Metsäretkellä ...Tintin tärykalvoja säästelläksemme...

Taskuvaippa ja vauvaradio - lapsiperheen sanakirja ...kun haluat oppia ja nauraa...

Särkylääkettä ...stressipäänsärkyyn ja muihin kiputiloihin...

Sikari ...kun pikku V syntyy...

Vaippoja, kumihanskat, pyykkipoika ...kun on aika vaihtaa vaippa...

Tuttipullo ja vastinetta ...kun tissit eivät ole kotona...

Bona …ensisijaisesti vauvalle, hätätilanteessa saa syöttää myös äidille…

Tulitikkuja ...jotta silmät pysyvät auki...yölläkin…

Itsetehtyjä lappuja: "Kotoapoistumislappu", "Vaipanvaihtovapaus" yms.

Brejk-suklaata ...kun haluat pitää taukoa...suklaa ja seksi auttavat myös päänsärkyyn, tässä tulee suklaa...

Energiajuoma …äkilliseen lisäenergian tarpeeseen…

Laastareita …jos leikissä sattuu vahinko, supermies pelastaa…

Sinkkivoidetta …jos isin tai vauvan peppu punoittaa…

Isän viikkoraha – täyttyy tarvittaessa ja tilanteen mukaan. Todennäköisin hankinta/tarve ”iso kolmonen”

Vaimo/äiti - tämä ei ole pakkauksessa. Tarvitsee yhtälailla huomiota ja hellää hoivaa kuten vauvakin toimiakseen kunnolla.

Tein noihin jokaseen tuotteeseen sydänlapun, jossa luki aina toi teksti :)

Lappuja oli tasaisesti, sekä vaaleanpunaisia, että sinisiä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tuli jotain seuraavaa (ei enää muista :unsure:) :

 

marimekon body vauvalle

marimekon heijastin isälle+vauvalle, että näkyvät pimeässä ;)

marimekon kasvopyyhe isälle hikisiin hetkiin

konjakkipullo kavereille tarjottavaksi

champagne-pullo vauvan syntymäpäiväksi

sisu-aski

nenäliinoja ilonkyyneleisiin

karkkipussi isän omiin hetkiin

dvd isän omiin hetkiin

"vapaudut vaipanvaihdosta"-kortti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista odottaessa tein miehelle isyyspakkauksen jonka keräsin paatipunkkaan, mukana oli mm kumiankka ja kylpykirja + paljon muuta. Idea oli että kylpyhetkestä tulis jo alkuun vauvan ja miehen oma juttu ja niin siinä kävikin, vielä nyt 2.7vuoden jälkeen mies hoitaa lähes aina neidin kylvettämisen ja on kovin ylpeä siitä että se on heidän oma juttunsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisi kyllä hienoa saada aikaiseksi tehtyä isyyspakkaus isukille! :)

Saisikohan sitä aikaiseksi ennen kun vauveli syntyy :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä annoin tuon oman tekeleeni miehelleni meidän hääpäivänä, eli 3.3. kun "Tintin" laskettu aika on 3.4.

Eli siis kuukautta ennen laskettua aikaa.

 

Mielestäni tuolta "vanhalta" puolelta olin ymmärtävinäni, että toiset ovat antaneet ko. pakkauksen jo silloin kun äitiyspakkauksenkin saa, eli vkon 22 jälkeen. Osa taas on säästellyt pakkausta jemmassa ihan syntymään asti, ja ilmoittaneet vasta sitten tuoreelle isälle, missä jemmassa pakkaus on ja näin isukki on saanut itse siihen rauhassa tutustua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä annoin kokoamani isyyspakkauksen ennen Tiitiäisen syntymää.

Halusin nähdä hänen reaktionsa kun availee pakkaustaan ja tutustuu tavaroihin.

Tuntui hyvältä nähdä kuinka mies ilahtui saadessaan jotain omaa liittyen meidän neitiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annoin isyyspakkauksen miehelle samaan aikaan kuin sain oman äippäpakkauksenikin, sisältö (ohjeineen) oli seuraava:

 

-T-paita ISI -painatuksella, body, jossa lukee Isin kulta, The Best dad in the house -sukat sekä vauvalle Is030.gifDaddy -sukat (yhteenkuuluvuuden lisäämiseksi)

-Huppupyyhe, hoitoöljy sekä vaaleansininen kylpyankka (jotta kaikki hoitotyö ei lankeaisi äidille)

-Kaksi tuttipulloa sekä purkki äidinmaidonkorviketta (tilanteisiin, jolloin maitoautomaatti on estynyt)

-Kaksi Piltti-purkkia (hieman vanhemman vauvan nälän ehkäisyyn, voi tarvittaessa tarjota myös äidille, etenkin ärrimurrin uhatessa (olen kiukkuinen kuin ampiainen nälkäisenä...))

-Neljä tuttia (sordiinoiksi tilanteisiin, kun ruoasta ei ole hyötyä)

-Korvatulpat (kun edelliset eivät toimi)

-Energiajuoma sekä pussillinen lakuja (kun tutit ja korvatulpat pettävät ja energiavaje uhkaa)

-Panadol-rasia (ensiavuksi, kun mikään edeltävistä ei toimi)

-Kumihanskat ja pyykkipoikia (avuksi vaipanvaihtoon, pyykkipoikien sijoitus omaan nenään)

-Kuvakirja autoista (tärkeiden sanojen opettamiseen vauvalle)

-Pehmojalkapallo (yhteisten harrastusten aloittamisen tueksi)

-Ferrari-paita vauvalle (isin ja vauvan yhteisiin sunnuntai(aamu)hetkiin)

 

Mies tykkäsi todella, oli ihan suu korvissa loppupäivän. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sposina, mistä löysit nuo Isin kulta bodyn ja I Daddy -sukat? Minkä kokoiset ne ovat?

Mietinnässä on jonkinlaisen pienen isyyspakkauksen teko, mutta en ole löytänyt mitään kivoja isä tuotteita vauvalle. Isin kulta bodyjä löytyi kyllä Mukelomestasta, mutta ne olivat kaikki yli 80 senttisiä. Haluaisin mieluummin jotain pientä kokoa olevia.

Tällä hetkellä minulla on isyyspakkaukseen vain vauvan huolto-opas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli pakkauksessa seuraavat tavarat:

 

 

-Kylpyamme

 

-Kylpyankka

 

-Korvatulppia

 

-Buranaa

 

-Pieni viskipullo

 

-Ruokalappu misä teksti: I love you daddy

 

-Dvd Hei kuka puhuu

 

-Tuttipullo missä tutti osa jäljitteli naisen rinnanpäätä

 

-2kpl tutteja

 

 

Sitten kun pikkukakkonen joskus ilmottaa tulostaan en aijo

tehdä samanlaista pakkausta...Koska kaikkea jo löytyy...

Mut jotain pientä kummiskin saa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielestäni tasa-arvon nimessä KELA tulisi kutsua äitiysavustusta / äitiyspakkausta perheavaustukseksi / perhepakkaukseksi. Eihän sen sisältö ole pääosin äideille suunnattu vaan koko perheelle. Odottaisitteko itse miehiltäni joku erityisesti äideille suunnattua pakkausta ja mitä te haluaisitte sellaisessa saada?

Olen itse tehnyt tarvikelistan tarpeellisista hankinnoista jossa on hoitotarvikkeiden, kalusteiden yms joukossa otsikot äidille ja isälle. Äidin kohdalla olen listannut imetysliivit, rintapumppu ja sen sellaista. Isän kohdalle en ole vielä keksinyt muuta kuin kantoliinan (olen itse niin pieni, että luulen että miehelläni olisi enemmän käyttöä sille kuin minulla). Joku paketti haluaisin silti laittaa kasaan ja juhlallisesti antaa miehelleni koska luulen että hän arvostaisi sitä suuresti. Mutta en tiedä mitä.

Itse vierastan liian paljon huumorin kautta haettuja juttuja annettavaksi isälle. Korvatulpat on rajalla mitä itse laittaisin mutta viinakset ja pyykkipojat menevät mielestäni yli. Sitäpaitsi moni niistä huumorijutuista löytyy tavallisesti jo kotona joten mikä idea siinä on että ostaa niitä erikseen vielä pakkaukseen. Tavarat jotka auttavat isän ja vauvan kontaktin syntymistä olisi loistavia. Ehkä minulla on pipo liian tiukasti päällä, mutta alkoholia ei mielestäni kuuluu vanhemmuuteen millään tavalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hipsu, Isin kulta -body löytyi Helsingin keskustan Stockalta, koko 56cm. Molempien sukat ovat KappAhlista, vauvan sukkien koko 13-15. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sposina, kiitos vastauksesta. Pitääkin mennä Stockalle katsomaan jos Turustakin löytyisi noita bodyja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kanssa tökkiii tällä hetkellä nimitys äitiyspakkaus, juurikin että miksei se voi olla vanhempainpakkaus tms. Eihän siinä pakkauksessa juurikaan ole äidille itselleen suunnattua "omaa" kuten taas usein isyyspakkausta tehdessä se muodostuu isää ja lasta ajatellen.

 

Alkuun kanssa suunnittelin tekeväni isyyspakkauksen. Sitten tuli vaihe että en tee. Nyt olen taas miettinyt että voisin tehdä sellaisen pienen paketin. Tarkoitukseni olisi tilata mieheni kannattaman jalkapallojoukkueen paidan isälle ja vauvalla/pienelle lapselle sellaisen paita+ shortsit setin (bodystä luovuin kun menee lyhyemmän aikaa), joko nämä yksistään, simppelisti tai sitten siihen em. sopivaa juttua mukaan.

 

Elikkä loppujen lopuksihan tämä olisi ideana kuten isyyspakkaus mutta kehittelisin siihen jonkin muun nimen, jos nimi täyyy olla. ( eli lähes sama asia, eri nimellä). Olisi kuitenkin kiva antaa jotain, huomioiden isää, tää kun tuntuu kuitenkin niin paljon pyörivän äidin ympärillä tämä raskaus.

 

Et eipä sen kummemmin vinkkiä isyyspakkaukseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hauskoja pakkauksia on täällä kerätty!

 

Kokosin juuri meidän isukille isyyspakkauksen, joka koostuu lähinnä äitiyspakkauksesta puuttuvista tarvikkeista (kuten tutteja, tuttipulloja, amme, hoitovoiteita, muutama lelu, jne.) ja äitiyspakkausta pienemmistä vaatteista, joita piti vielä ostaa. Pari huumorijuttua lisäsin mausteeksi (sisuja, energiajuomaa, jne.), mutta en halunnut laittaa niitä liikaa tasapuolisuuden nimissä, koska eipä tuo "minunkaan" pakkaus sisältänyt paljon huumoria. Sen sijaan laitoin kaikkiin tarvikkeisiin enemmän tai vähemmän humoristiset laput, jotta isän olisi kiva paketti saada. Saas nähdä mitä tykkää, kun en ole vielä pakettia antanut.

 

Kun minustakin tuo äitiyspakkaus nimi on vähän jälkeen jäänyt, niin ajattelin, että meillä äitiyspakkaus + isyyspakkaus = täydellinen perhepakkaus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän isin pakkaus oli suurinpiirtein tällanen:

 

- Uusi vauva -kirja (vauvanhoitomanuaali)

- Katselukirja (yhteisiin lukuhetkiin)

- I love daddy -body

- Unipussi (yöllisiä vaipanvaihtoja helpottamaan)

- Energiajuoma (lisäenergiaa väsyneelle isille)

- Tupla ("seksi ja suklaa auttavat päänsärkyyn, tässä tulee se suklaa")

- Sisuja (tulevia koitoksia varten voidaan tarvia vähän sisuakin)

- Tutti (äänieriste kun desibelit nousevat)

- Pääkallo -tuttinauha (jotta tuti pysyy tohinan keskellä tallessa)

- Tuttipullo (että isikin pääsee osallistumaan syöttöhommiin)

- Korvatulpat (kuulovaurioiden ehkäisyyn)

- Vauvalle isin bändin nimellä varustettu paita (fani nro 1)

- Pyykkipoika nenään (hajuhaittoja ehkäisemään)

- 5 kpl itse tehtyjä kotoapoistumislupakaavakkeita (isin hengähdyshetkiä varten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin kiittelen vinkeistä, täältä sain tosi hyviä ideoita - paljon sellaisia jotka ei ois heti juolahtanut mieleenkään - näin ollen kohta oma Isäpaketti on valmis!! ( kun kaikki hankinnat on tehty ni pitänee tulla tänne listaamaan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie annoin isyyspakkauksen masu-isänpäivänä (eli kun pieni vielä kohdussa oli).

 

Ja sinne laitoin mm.

- I <3 Dad-tutti ja tuttinauha

- nimellä varustellut isukkikalsarit ja -pipo

- pienelle pupu ja soiva lelu

- kirja; vauva-omistajan opas

- sarjakuvakirja; Näin ultraäänessä Elviksen

- sikareita

- kuohuvaa

- korvatulpat

- energiajuomaa

- salmiakkia

- vaaville painatin ruokalapun

 

Nyt en ainakaan muuta muista :rolleyes: . Ihme kyllä sain pakkauksen ihan salassa tehtyä ja oli tuleva isukki otettu kun sen sai. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tein miehelle isyyspakkauksen esikoista odottaessa ja annoin sen muistaakseni joku kolmisen viikkoa ennen la:aa.

 

Sisältönä oli:

 

- itse painamani t-paidat miehelle ja lapselle, miehen paidassa teksti "iskä" ja lapsella "beibe"

 

- Aventin pakkaus, jossa oli tutti, tuttipullo, suihkugeeli vauvalle ja vauvahierontaöljy

 

- pari purkkia korviketta (siltä varalta, ettei tissit aina tarvittaessa ole paikalla)

 

- pienoiskokoinen Adidaksen Roteiro-jalkapallo, jos vaikka innostuvat yhdessä potkimaan

 

- Mies hoitaa vauvaa -kirja

 

- sikari ja pieni pullo viskiä (varpajaisiin)

 

Kaikki oli pakattu vauvalle tarkoitettuun kylpyammeeseen.

 

Mies kyllä tykkäsi!

 

Tämän toisen kanssa en varmaan enää isyyspakkausta väsää, koska ei oteta äitiyspakkaustakaan ;)

 

Olen samaa mieltä, että nimitys äitiyspakkaus on Kelan paketista kyllä auttamattoman vanhentunut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyviä vinkkejä täällä, isyyspakkaus oli jo melkein valmis mutta täältä sain siihen vielä muutaman idean lisää :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen vähän suunnitellut, että vaikka mies olisi ollut mukana valitsemassa osan tavaroista, pakkaisin "isyyspakkauksen" tavarat valmiiksi hoitolaukkuun ennen kun äitiyspakkaus saapuu ja sitten hän saa sen samalla kun yhdessä käydään läpi äitiyspakkauksen tavarat.

Tulen varmaan laittamaan mukaan hoitolaukkuun

 

Taitettavan hoitoalustan

Harsoja

kantoliinan (luultavasti mies on nähnyt tämän jo)

tuttipullot,

tutteli vastasyntyneille

joku kirja

vaippoja (kesto ja kerta)

kylpypyyhen (jo ostettu, mies on nähnyt sen)

muita kylpytarvikkeita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now