pipa

Isyyspakkaus

306 posts in this topic

Mä tein aikanaan kans esikosta pakkauksen, jonka annoin samaan aikaan ku ite sain omani. "Väärensin" vielä kelan lapun missä ilmoitettiin pakkauksesta ja siitä että sen saa noutaa autotallista.

 

Paketissa oli kaikkea synnärille menosta alkaen (hermotupakka, pikku pullo konua= että sydämen syke lakkaa, nenäliinoja= itkua varten. Sitten oli vaipan vaihtamis setti= suojalasit, käsineet, vaippa ja saippua ym). Ostin myös rokkipaketin, johon kuului miehen lempibändin body pojalle, lapsen peltorit ja miehelle kummisetien kans keikkaliput. Poitsu oli silloin keikkahetkellä 2,5kk

 

Mies yllättyi täysin ja tykk'si että paketissa oli paljon just hänelle eikä vaan vauvalle. Ostin myös sen Vauva- manuaalin (missä kerrotaan vauvasta ja vauvaelämästä kuin autosta ja sen huollosta :grin: se on ihan huippu !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ajattelin että sitten kun väsään isyyspakkausta, voisin hankkia sinne kirjan Nyt vittu nukkumaan :girl_crazy: Onkos kukaan tuota lukenut, onko oikeasti hauska?

 

Ässät-fanina isimies saa pakkaukseen ainakin joukkueen tutin ja bodyn, sekä jostain pitäs löytää äijälle sellainen superisi-paita supermies-logolla. Energiajuomaa varmaankin myös, muuta en oikein oo vielä keksinyt. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun miehellä on huomenna synttärit, ja hän saa lahjaksi multa isyyspakkauksen. Sisällön pakkaan ammeeseen.

 

Mukaan tulee:

 

- vauvan yökkäri, jossa lukee jotain tyyliin i love daddy

- body, jossa Metallican logo

- tutan retrohenkiset norsupotkarit (mies diggailee kaikesta retrohenkisestä)

- vauvan adidashuppari ja "lenkkarit" (yhteisiin kuntoiluhetkiin... :grin: )

- 2 pulloa energiajuomaa miehelle

- tuttipullo ja 2 purkkia nannia

- tutti, jossa lukee "isin kulta"

- t-paita miehelle, jossa lukee "best dad"

- Vauva, omistajan opas -kirja

- Kuinka kasvattaa bebe -kirja (tää oli ihan miehen oma toive jo joululahjaksi... yritin sanoa, että kirja on vähän enemmän naisille suunnattu, mutta minkäs teet)

- korvatulppia

- samppanjapullo

 

En malttaisi odottaa huomiseen, että pääsen antamaan pakkauksen! :girl_crazy: Toivottavasti mies tykkää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teiän vinksut täältä katsastin, mulla hankittuna tähän mennessä:

- Kiekko leijonat tuttipullo (aikeissa ehkä lelu, paita tai potkari vielä)

- Lemppari futisjoukkueen pannuhanska ja -lappu ja ruokalappu

- PMMP:n puuhevonen

- Muumipeikko ja pyrstötähti -dvd

- Sopranos kaikki tuotantokaudet

 

Suunnitelmissa sitte vielä

-kiekkoleijonien lelu, paita tai potkari

-pulloharja

-heijastimia (jotain coolei :D )

-joku kirja yhteisesti luettavaksi

-kylpytuki / amme / jotain

-jokerit juttu

-nhl sukat vauvalle ja miehelle

-stand up, tms. liput mulle ja miehelle

Voi olla että annan tuon jo miehen synttärinä maaliskuussa tai sitten vasta kun kelan pakettikin tulee. Aika paljon siis jotain ihan miehellekin eikä niin vauvakamaa. Tai sit erottelen toisistaan ja annan erikseen... Riippuu saanko ideoita ja hankintoja ajoissa hommattua... Ainakin toivomani Jokereiden body näyttää olevan vähän kiven alla... Ja en nuita nhl-sukkia sellasenaan ala kyllä kovin kaukaa ja isoilla toimitusmaksuilla tilailee...

 

Varmaan annan niin, että postiluukusta laitan tulleeksi "saapumisilmoituksen" ja sitten sen saa jostain komerosta käydä kaivelemassa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin lueskelemassa ja etsimässä ideoita, vaikka meillä odotus on vasta alussa. :) Hyvä, että kävin, koska huomasin täältä ton Jukka Rasilan isyyspakkaus-näytelmän, joka tulee nyt elokuussa 2013 uudelleen teattereihin. Sain sinne meille liput varattua, joten tuhannet kiitokset vinkistä, Havina! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isyyspakkaus, aivan mahtava idea! En oo ennen kuullukaan, mutta so totally aioin nyt tehdä miehelleni sellaisen!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahtavia idiksiä! Ehdottomasti rakennan tällaisen isyyspakkauksen ja sinne pino 'vapautus vaipan vaihdosta"-kortteja.. :D

 

muoks. Mieheni on vannoutunut ManU-fani ja kattelin että seuran sivuilta sais tilattua bodyja joihin saa selkään painatuksen. "T***'s baby" vois olla hyvä tai sitten rakenne ultran jälkeen jos saadaan 100% tyttö-tai poikalupaus,niin "T***'s boy" tai "girl".. :)

 

Toi T*** on siis mieheni lempinimi..

Edited by Sanghi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mies sai tänään oman isyyspakkauksensa ja oli siitä kovin otettu :)

13096930.t.jpg 13096929.t.jpg

Tavarat oli työkalupakissa, joten sillä on käyttöä jatkossakin. Mies sai postin mukana kirjeen Kelan oikeassa kuoressa, kirjeestäkin tein mahdollisimman aidon näköisen ja se meni kyllä täydestä aika hyvin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä väsäsin myös isyyspakkauksen!

 

Siellä oli muun muassa:

 

-korvatulpat, mikäli isi haluaa vetäistä kunnon sikeät yöunet vauvan syntymän jälkeen
 
-kylpyankan yhteisiin kylpyleikkeihin
 
-"Vauva: omistajan opas" -kirjan, jossa selitetään kaikki vauvanhoitoon liittyvä niin, että isikin voi sen ymmärtää
 
-äänenvaimentimen (tutin) 
 
-energiajuomaa, koska lisäenergia voi tulla tarpeeseen
 
-pari piippua (lakupiippuja), joita isi voi sitten makoisasti pössytellä
 
-Sisua, sillä sitä tarvitaan!
 
-pyllypyyhkimiä, koska niillä voi pyyhkiä vauvan pyllyn puhtaaksi – ja sitähän isikin joutuu tekemään
 
-vaippoja puhtaan pyllyn jälkeen peban suojukkeeksi
 
-pari pyykkipoikaa suojaamaan isin nenää pahoilta hajuilta
 
-namiskuukkelia (irtokarkkia); vauvoihin liittyviä nameja kuten erilaisia tuttikarkkeja ja sydämiä <3
 
-äidinmaidonkorviketta, jos rintaa ei ole lähettyvillä tai sillä on muuta tekemistä
 

 

 

Mun blogissa on pari kuvaa ja muutakin tietoa vielä tästä pakkauksesta. :)

Käykää katsomassa: http://hopsoapientaelamaa.blogspot.com/2014/04/isyyspakkaus.html

Edited by lindasofia

Share this post


Link to post
Share on other sites

aivan ihania ja loistavia ideoita täällä kaikilla! Suunnittelin jo että kun me joskus (toivottavasti) saadaan oma pieni toukka alulle, niin teen omalle miehelle kans tuommosen yllätyksen :) En vaan malttas odottaa! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen annoin omalle miehelleni isyyspakkauksen. Oli tosi yllättynyt, liikuttunut ja onnellinen :) Kaikki ketkä tätä suunnittelee niin kannattaa toteuttaa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päädyin kasaamaan seuraavanlaisen setin isyyspakkaukseksi:

 

Flexi bath -amme (kirkas)

Vauvan tuki ammeeseen

Gunnar-kylpykirja

Sophie the Giraffe - vauvan kylpyvaahto

Sophie the Giraffe -vauvaöljy

Sophie the Giraffe -purulelu

Avent tuttipullo vastasyntyneelle + pullotutteja

Avent tuttipullo 1kk:n ikäiselle + pullotutteja

Avent pullo- ja tuttiharja

Ainu Mam 0-6kk -tutteja 2 kpl (luonnonkumisia)

Mies hoitaa vauvaa -kirja

Vauva, omistajan opas -kirja

 

Pakkauksen aion antaa heti rakenneultran jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljon ihania vinkkejä ja ideoita täällä! OIkein sormet syyhyää päästä koostamaan isyyspakkausta, mutta taidan odottaa rakenneultraan, jos siellä selviäis, kumpi tulossa, niin helpompi sit valita sopivia bodyja/tutteja jne pakettiin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En muista kyselinkö jo täältä, mutta mistä olette löytäneet isälle ja vauvalla samanlaisia vaatteita?

- Marimekosta mies ei tykkää (tai siis ei raita-kuosista ja muita ei oikein miestenkoossa ole)

- Ei mitään isi-vauva paitoja, niistä perusversioistakaan mies ei tykkää...

 

Sais olla ihan siis joku peruspaitakin. Pikeepaidatkin käy, ainakin Lacostella on mutta menee "vähän" yli budjetista. Onko kukaan törmännyt muualla samanlaisiin? Jotku ihan kivat kuviolliset pitkähiaiset olis ykköstoive, mutta voi olla et t-paitoja löytyy helpommalla... tyttö mahdollisesti tulossa joten jos vaikka samasta kankaasta olis isälle paita ja tytölle mekko niin sekin kävisi. Luultavasti luovutan muutaman viikon päästä ja hankin kangasta ja alan ommella :girl_sigh:

 

 

^^ mä olen tilannut itselleni ja vauvalle tästä t-paitoja/bodeja, ja siellä on samoilla kuvioilla myös miesten paitoja:

http://www.threadless.com/

 

Kyselenpä tätä myös, jos olisi uusia vinkkejä?

 

Tuolta threadlessiltä tilasin viimeksi isille ja pojalle, mutta nyt ei oikein ollut mitään sopivaa. Ja viimeksi (vuonna 2011) paidat oli aika huonolaatuisia (ohutta kangasta) ja tosi kapeaa mallia. Niitä ei kyllä tullut paljoa pidettyä, joten vähän laadukkaampaa jos löytäis, niin ois kiva.

 

Niin ja siis, jos löytyisi kerralla samanlaiset vastasyntyneelle, 3-vuotiaalle pojalle ja isille, niin ois kaikista paras!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aattelin vielä viedä pakettia vähän pidemmälle ja tehdä työkalupakit sekä isille että pojalle. Sisään ainakin vaippoja, tutit, tuttipullot jne. niin voi kumpi vain työmiehistä tulla äitiä auttamaan  :grin:

 

Tuli tuosta vapaudu vaipanvaihdosta-kortista mieleen, mitkä ois sopivia kortteja pojalle? Siis lähinnä mustasukkaisuutta ehkäisemään? Jos jollekin tulis hyviä kuvallisia ideoita mieleen, niin saa laittaa vinkkiä. Itselle tuli mieleen lukuhetki/satuhetki -kortti, mutta heti en ainakaan löytänyt sopivaa kuvaa siihen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annoin omalle miehelle isyyspakkauksen eilen, ja kovasti oli onnessaan  :blush:  :wub:

 

Tein saatekirjeen tarkasti Kelan äitiyspakkauspäätöksen mukaisesti, "Olette hakenut isyysavustusta lasketun synnytysajan x.x.2015 perusteella. Teille on myönnettty isyysavustus." jne. Miehellä meni hetki ennen kuin tajusi, että olen kynäillyt päätöksen, luuli, että olen tilannut hänelle pakkauksen jostain  :grin:  Vasta kun pääsi kohtaan ""Isyyspakkauksen toimittaminen - Pakkaus voidaan noutaa asuntonne pikkumakkarin valkoisen lipaston laatikosta" miehelle valkeni mistä on kyse  :tender:  :girl_crazy:

 

Laitoin pakkaukseen (käyttötarkoituskuvailun kera)

 

Soiva kehtolaulukirja

Redbull

Äidinmaidonkorvike

Isyyspakkaus -kirja

Tulitikkuaski

Sisuaski

Käsinukkekirja

Ruokalappu miehen harrastukseen liittyen

Lautanen, kulho ja aterimet yhteisenä vitsinä olleen eläimen kuviolla

Suklaa-, urheilu- ja välipalapatukoita

Ohut matkakirja

Supermies -body vauvalle

Daddy loves me -body vauvalle

Lenkkarit vauvalle yhteisiin juoksuhetkiin

 

Kyllä tykkäsi  :wub:  :gmake:

Share this post


Link to post
Share on other sites

stina, mistä löysit supermies-bodyn vauvalle? Mä oon nähnyt vain semmosia superisi-paitoja miehille... Ois kiva ostaa samanlaiset isille ja vauvalle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä miksi lueskelen täällä :D, mutta Spreadshirtillä on kaikenlaisia tuon tyylisiä, mun mielestä joku Superbabykin. Itse tilasin yhden bodyn sieltä ja painatus on harmillisesti kyllä kulunut, tosin pesen 60 asteessa, mutta ei siis ainakaan se ollut superlaadukas. Mutta meillä ajoi jo asiansa. :)

 

Ja tuolla tosiaan monet kuvat saa valita sekä t-paitoihin että bodyihin.

Edited by Nori

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies sai pakkauksensa ja oli siihen oikein tyytyväinen. :)

 

Tein pakkauksen stokken flexi bathiin (ammessa myös kylpytuki). Pakkauksessa oli enimmäkseen neutraalia vauvakamaa, kuten reippaita vaatteita (saman tyylisiä mitä puoliso tykkää käyttää), tuttipullo, kylpytuotteita, vaunuun punainen vaunuverho (koska mies olisi halunnut punamustat vaunut, mutta meille tulikin täysmustat), shampanjaa, pari hyvää olutta, suklaata, hyvää kahvia, korvatulpat, pari vauvakirjaa, hierontalahjakortti jne. kivaa. Korvatulppia lukuun ottamatta pakkauksessa ei ollut mitään vitsikästä, vaan enemmän ajattelin antaa miehelle kivan lahjan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now