Sign in to follow this  
Followers 0
kirsmo

Ripsienpidennykset, rakennekynnet yms. raskaudenaikana

41 posts in this topic

Mulla on ripsienpidennykset, ovat olleet huomattavan helpot kun aamupahoivointisena tuo meikkaaminen ei kauheasti innosta. Aion kyllä käyttää räpsyttimiä jatkossakin - en usko että niistä on mitään haittaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on geelit sekä varpaissa että sormissa, en ole kyllä koskaan pelännyt että näistä mitään vaaraa olisi... Olen näistä tykännyt tosi paljon ja aion pitää myös beibin synnyttyä koska silloin ei varmaan ole kovinkaan paljon extra aikaa itse lakkailla kynsiä. Olisi kuitenkin kiva olla huolitellun näköinen vaikka äiti onkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon itse menossa ottamaan rakennekynsiä muutaman viikon päästä ja ihan googlettamalla tällainen sivu tuli vastaan HUS. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Työkiireiden takia otatin n.1,5 vuotta yhtäjaksoisesti olleet ripsienpidennykset pois ja luovuin n.2 vuotta kestäneestä edestakas kynsien kestolakkauksesta...

Seuraavassa kierrossa saimme plussan testiin, 13 tuloksettoman yrityskierron jälkeen! girl_dance.gif

 

En osaa sanoa oliko asioilla mitään tekemistä toistensa kanssa, mutta... Luomuripset, -kynnet ja kiireettömämpi elämä kunniaan! lipsrsealed.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisaisin tanne vain sen verran, kun itse kynsia lahes paivittain tyostan, etta raskauden alussa laakarin kanssa asiasta juttelin ja akryylit jatin mammalomalle heti alkajaisiksi kovien hajujen takia (tohtorin nakokanta oli, etta naamarin ja kasineiden kanssa voisi kasitella mutta ei suositellut varsinkaan paivittain). Geeleja teen edelleen, mutta ostin tavallista paremman naamarin silla geeleja tehdessa se viilauksesta tuleva poly on se myrkky. Kehoitan raskaana kynsia laitattaessa ottamaan edes kertakayttomaskin mukaan tai kysymaan sellaista teknikolta.

Kuten taalla jo moni onkin todennut, maalaisjarjella paasee aika pitkalle :) jos jokin on myrkyllista aikuiselle on se todennakoisesti viela pahempi sikiolle/lapselle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä mä ainakin olen pitänyt kynsiä koko esikoisen odotusajan ilman mitään miettimistä edes. Akryylit kyseessä siis, ja mulla on ne ollut jo melkein 10 vuotta. Ei edes tullut mieleen, että ne olisi lapselle jotenkin haitalliset. Ei niiden haitallisuudesta mulle itsellenikään ole mitään tietoa, tuskin on juuri tutkittukaan, eli ei kai kukaan tiedä mitään niiden haitallisuudesta sikiöllekään. Mutta kaikkea tuntematonta ei voi mun mielestä pelätä, mikä tahansa muuten normaali juttu voi olla sikiölle haitallinen, jos kaikkea lähtee miettimään liikaa. Ja se että akryylit ois haitalliset ja geelit ei, lienee jonkun geelejä tekevän keksintö. Ei akryyleistä tule juuri mitään hajuja, jos vaan ilmastoinnista on huolehdittu kunnolla.

 

Ripsien haitallisuus tuntuu mun mielestä kynsiäkin kauempaa haetulta, kun aattelee tosiaan, että siinä nyt on hiukan liimaa vaan, ja se voi koskea ihoon... Niitä muöla ei tosin esikoista odottaessa ollut, mut nyt meinaan kyllä ottaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni on geelit kynsissä ja mun kynsien tekijä sanoi että saa olla että vaihdetaan nyt vaan erilaiseen geeliin. Eli en tiedä sen kummemin asiasta mutta luotan kyllä häneen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ripset räpsyy raskauden aikanakin. Kuten edellä onkin jo mainittu, liimaa on niin minimaalisen vähän, eikä se kosketa ihoa missään vaiheessa, että riskit mihinkään lienevät olemattomat. Näin ainakin itse ajattelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen kampaaja sekä diplomikynsimuotoilija. Hiuksia voi värjätä..sanoo vaan kampaajalle että odottaa. Osaa ottaa huomioon värejä valitessa. Toki jos esim joka vko värjää niin se tuskin kovin terveellistä on. Kynsistä sen verran, et akryyleja en lähtis laittaan..tuoksut on niin voimakkaita. Geelit ei tuoksu..ainoa joka tuoksuu on puhdistusaine. Pölyt on sit toinen juttu..mut maski kunniaan. Ystävä tekee ripsiä..eikä kyllä koskaan ole sanonu et ne ois jotenki vaaraksi vauvalle..

Itse olen oikein oikein onnellinen kun nyt kotona ollessa on saanut luopua kaikista noista :)

Jos kynnet tahtoo eikä haluu/uskalla rakenteita laittaa..suosittelen kokeileen gelish-kestolakkausta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

En olisi uskaltanut akryylikynsiä ottaa raskauden aikana. Ennen raskautta sellaiset muutaman kerran oli. Geelit olisin voinut laittaa, mutta kas kummaa kynnet vahvistuivatkin ihan itsestään raskauden aikana enkä kokenut mitään tarvetta laitattaa kynsiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ripsien pidennykset on ollut jo yli vuoden (täysin koukussa!!) ja aion niitä huollattaa jatkossakin, myös äippälomalla. Kiva olla huoliteltu edes vähän jos ei jaksa paljoo meikata tai tukkaa laittaa ;). Se on taas eriasia jos hormonimyrskyt saa ripsiä irtoamaan, että eihän niihin sitten mitään enää laitella. Hiuksia ajattelin värjätä ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskauden viimeiset viikot meneillään ja ripsipidennykset ollut koko raskauden ajan. Muutaman viikon välein olen käynyt puolen tunnin kestävässä huollossa. Saapa nähdä, miten sitten vauvan synnyttyä pääsen ripsiä huoltamaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse lopetin geelikynnet melkein heti, kun tiesin olevani raskaana. Tämä vain siksi, kun tiesin tulojen laskevan äitiysloman aikana, joten olen tämän odotusajan laittanut kynsirahat säästöön. Ripset olin suunnittellut laittavani kesäksi, mutta jätin senkin hamaan tulevaisuuteen. Kampaajalla tosin olen käynyt normaalisti ja mahdollisuuksien mukaan aion käydä vauvan synnyttyäkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ripsipidennykset olin ajatellut pitää koko raskauden ajan, en itseasiassa edes ajatellut, että niissä olisi mitään vaarallista. Helpottaa päivärutiineja 100% kun en käytä mitään muuta meikkiä arkisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on akryylikynnet ollu nyt koko raskauden ajan, ensimmäiset otin raskauden alkuviikoilla, kun en vielä edes tiennyt odottavani. En usko ollenkaan, että kynnet/ripset olisivat mikään terveysriski. Mä uskon, et nää on myös kivemmat vauvaikää ajateltuna, ei varmasti raavi vauvan ihoa. Näillä kynsillä ei saa kunnolla edes ihoa kutitettua, kun kynnen reuna on niin paksu ja pyöreä <_< tuntuu aika pehmeältä ihoa vasten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omalla kohdalla ripsien pidennyksistä oli luovuttava joskus raskauden loppuvaiheessa kun en enää kyennyt olemaan selälläni riittävää aikaa jotta huolto olisi saatu tehtyä. Muuten olisin mielelläni moisia pitänytkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0