Nereidi

Sängyt

304 posts in this topic

Onko kellään kokemusta KodinYkkösen paloautokerrossängystä? Jotain sentyylistä olemme suunnitelleet pojille. Pitäisi käydä kaupoilla katsomassa miltä se ja muut vastaavat näyttävät..

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: Miksei kukaan sanonut, että naputin edellisen kysymykseni vahingossa vauvapuolelle? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä lähti tilaukseen toi Leander sänky. Ihastuttiin siihen ihan täysin, eikä muita sitten enää haluttukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan miettinyt Stokken sitä ovaalin muotoista Sleepi-sänkyä? Saako siihen jotain tasoa päälle, ns. hoitopöydäksi? Emme aikoneet erillistä hoitopöytää hommata, koska se on niin lyhytaikainen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko kukaan miettinyt Stokken sitä ovaalin muotoista Sleepi-sänkyä? Saako siihen jotain tasoa päälle, ns. hoitopöydäksi? Emme aikoneet erillistä hoitopöytää hommata, koska se on niin lyhytaikainen.

 

Stokkella on se oma hoitopöytä eli en usko että siihen valmistetaan erillistä tasoa. En kyllä usko että sihen tasoa saa kovin helposti sovitettua vaikka tekisi itse. Muoto on sen verran haastava, sitä ei varmaan saisi mitenkään pysymään paikallaan.

 

Tosta hoitopöydän lyhytikäisyydestä. Meidän poika on nyt 1v 3kk ja hoitopöytä edelleen käytössä. On edelleen tosi kätevä, en tiedä miten raaskin luopua siitä kun tulee se aika :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tuo Stokken sänky ja Stokkella ei ainakaan ole sängyn päälle asennettavaa hoitotasoa. Meillä hoitopiste on pesukoneen päällä.

 

Ollaan kyllä tykätty tuosta sängystä. Ensin se oli sellaisena Mini versiona(n 6kk) ja nyt isompana. Sänkyä on kätevä siirrellä kun siinä on pyörät alla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä oon kuullu, että Ikean pinnasängyt on aika heiveröitä. Kun lapsi kasvaa isommaksi ja seisoo vasten laitaa, on joku lapsi saanut sängyn kaadettua laitaa rynkyttäessä. En siis tiedä uskallanko sieltä sänkyä ostaa - hinnan puolesta kyllä houkuttais.

 

No ei ne sen huterampia ole kuin muutkaan. Meillä on Diktad-malli käytössä ja hyvin pysyy pystyssä. Se "halpismallli" Sniglar on musta vähän heikomman näköinen (siitä on hoitopöytäkin), tosin uskoisin senkin ihan hyvin kestävän, kyllähän niitä testataan. Lähinnä en pidä ton sarjan ulkonäöstä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko muuten kaikissa pinnasängyissä pohja matalimmassa asennossa yhtä alhaalla kuin Ikean sängyissä (parikymmentä senttiä lattiasta)? Pisti jotenkin silmään nyt kun viimeksi käytiin siellä. Meille kun tulikin Ikean sängyn sijasta vanha (mahdollisesti sairaalakäyttöön tarkoitettu) metallinen pinnasänky, jossa on patja samalla korkeudella kuin aikuisten sängyssä. Ei tarvitse kumarrella syvälle isonkaan vauvan kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No entäs kun se iso vauva alkaa nousta seisomaan pinnoja vasten? ;) Kyllä meidän 11kk ainakin tulis jo tuolta alas jos pohja ois korkeemmalla. Sitä vartenhan siinä on se yläasento (=aikuisten sängyn tasalla) että pienempänä ei tarvii niin paljoo kumarrella, ja sit taas vähän isompi pysyy turvallisesti siellä laitojen sisällä kun laittaa ala-asentoon. Sit vielä isompana kun ottaa laidan pois niin muksu pääsee itekin turvallisesti sänkyyn ja pois kun pohja on matalalla. Meillä siis Ikean Leksvik ja kyllä se ihan tukevakin on.

 

Niin no itse kysymykseen tää ei kyllä vastannu, sitä en tiedä onko muissa yhtä matalalla. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stokkella on se oma hoitopöytä eli en usko että siihen valmistetaan erillistä tasoa. En kyllä usko että sihen tasoa saa kovin helposti sovitettua vaikka tekisi itse. Muoto on sen verran haastava, sitä ei varmaan saisi mitenkään pysymään paikallaan.

 

Tosta hoitopöydän lyhytikäisyydestä. Meidän poika on nyt 1v 3kk ja hoitopöytä edelleen käytössä. On edelleen tosi kätevä, en tiedä miten raaskin luopua siitä kun tulee se aika :rolleyes:

 

Meillä on myös tuo Stokken sänky eikä siihen tosiaankaan kovin helposti saa mitään tasoa istumaan hyvin.

 

Monalisan kanssa olen samaa mieltä tuosta hoitopöydän käyttöiästä, meilläkin se oli käytössä reilun vuoden ikäiseksi. Poika oli suht painavaa sorttia (9 kg 4kk:n ikäisenä) ja kakkavaippoja sai vaihtaa ainakin 5 krt päivässä, joten oman selän ja paikkojen puhtaana pysymisen takia hoitopöytä oli paras vaipanvaihtopaikka meille pitkään.

 

Alla olevassa linkissä myös kuva pienemmäksi "tuunatusta" Stokkesta. Meidän sänky kun on kavereilta lainassa ja sitä vanhempaa mallia, johon minikit ei käy (eikä sitä kyllä jälkeen päin olisi saanut ostettuakaan).

http://www.vauva.info/foorumi/index.php?sh...c=462&st=60

Share this post


Link to post
Share on other sites
No entäs kun se iso vauva alkaa nousta seisomaan pinnoja vasten? ;) Kyllä meidän 11kk ainakin tulis jo tuolta alas jos pohja ois korkeemmalla.

 

No tuossa tietysti se reuna on vastaavasti myös korkeammalla :lol: Eli pinnoja vasten seisominen onnistuu vallan hyvin. Ja kun on vielä laskettava reuna niin lyhyempikin ihminen saa vauvan sänkyyn ja pois sieltä. Siinä vaiheessa tosin on huono, kun oppii kiipeämään reunan yli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anonyymien vieraiden mielipiteet meidän pinniksen ulkonäöstä vaikuttaakin hurjasti :lol: Eipä siitä päällepäin näe, että onko se metallia, puuta vai muovia. On se sentään maalattu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ei taida saada valkosena. Tuo maalaaminen kiinnostais mullaki, onko kellään kokemuksia? Olis kyllä parempi pinnis ku se halvempi ku on umpinaiset päät, mutta valkonen on meillä ihan must juttu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No tuossa tietysti se reuna on vastaavasti myös korkeammalla :lol: Eli pinnoja vasten seisominen onnistuu vallan hyvin. Ja kun on vielä laskettava reuna niin lyhyempikin ihminen saa vauvan sänkyyn ja pois sieltä. Siinä vaiheessa tosin on huono, kun oppii kiipeämään reunan yli...

 

No niinpä tietysti, mä käsitin että sitä pohjaa vaan säädetään (ja matalin asento ois ollut suht korkealla). Varmaan tuossa on kyllä aika ehdoton sitten se laskettava laita, että ylettyy kumartumaan.. Voi olla ihan toimivakin pienen lapsen käytössä. :)

 

Mun ei niin kauheesti tarvinnu vauva-aikana kumarrella kun pinnis oli meidän sängyn sivuvaununa, toki se vaati sit sen vauva sylissä sänkyyn kiipeemisen (ellei sit oltu just ruokailtu siinä sängyllä) ja siitä oli kyllä aika helppo siirtää toinen omalle puolelleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karkeasti ottaen mitä mieltä ootte; kumpi pinnasängyn ominaisuus on tärkeämpi / hyödyllisempi?

- pohjan voi säätää kolmeen eri korkeuteen kahden sijasta

- laidan voi laskea tai ottaa pois

 

Mä kun haluaisin että kumpikin ominaisuus olisi, mutta aika harvassa mallissa on...

 

Onko kellään kokemusta Brio Ivory -pinnasängystä? Ainakin näyttää niin ihkulta :)

Edited by Amalia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilä on Brion Ivory. Myönnän että on valittu ulkonäön perusteella, mutta hienosti on meillä toiminut. Itse en ole laidan laskemista millonkaan kaivannut, en oikeestaan ymmärrä edes sen pointtia. Tärken on että pohjaa saa säädettyä eri asentoihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Toi laidan laskeminen voi olla tärkeä ominaisuus, jos äiti on lyhyt. Kälylläni kävi näin, eli ei ylettynyt kunnolla nostamaan vauvaa sängystä (tai nostelemaan sieltä muita asioita) silloin, kun pohja oli ala-asennossa. Eli kannattaa kokeilla, kuinka hyvin itse ylettää sinne sängyn pohjaan, kun se on ala-asennossa. Jotkut myös tykkäävät siitä, että laidan saa laskettua, jos vauva (tai taapero) yrittää kiivetä siitä yli. Silloin voi pidentää pinnasängyn käyttöikää, jos laitaa laskemalla taapero pääsee sieltä turvallisemmin itse pois, eikä tarvitse vielä ostaa isompaa lasten sänkyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipä tullut toi mieleen. Ehkä siksi että meikäläisellä tota pituutta riittää :lol: että se ei ole ollut meillä ongelma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meilä on Brion Ivory.

 

Ostitteko uutena vai käytettynä, paljonko maksoi? Ainakin Vauvatalo Johanna myy 249 egellä, aika kova hinta :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ostitteko uutena vai käytettynä, paljonko maksoi? Ainakin Vauvatalo Johanna myy 249 egellä, aika kova hinta :huh:

 

Uutena ostettiin just tuolta Vauvatalo Johannasta. Toihan on vissiin jo poistunut malli, oli tuotannossa vain vuoden (tai kaksi). Että kannattaa ostaa heti jos sitä himoitsee ja noita ei varmaan kauheesti käytettynä liiku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tiiätkö sä tarkemmin miks on poistunut tuote? Ilmeisesti ei mee kaupaksi tai tuotteessa valmistusvirhe tms, muutenhan olis vielä markkinoilla mun järjen mukaan... Sen tiedän, että saman sarjan hoitopöytää ei myydä enää.

Saitteko sängystä alennusta (jos saa udella ;))?

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Tiiätkö sä tarkemmin miks on poistunut tuote? Ilmeisesti ei mee kaupaksi tai tuotteessa valmistusvirhe tms, muutenhan olis vielä markkinoilla mun järjen mukaan... Sen tiedän, että saman sarjan hoitopöytää ei myydä enää.

Saitteko sängystä alennusta (jos saa udella ;))?

 

Ei kai siinä mitään vikaa ole ollut. Se on kuitenkin vankka massiivikoivu sänky! Uskon että poistumisen syy on että Brio tekee tuotteistaan tietyn tyylisiä, moderneja ja Ivory on kaikkea muuta. En kyllä alennusta muista, mutta kai me jotain saatiin. Ostettiin patja samalla. Meillä pinnis sopi just kuin nappiin meidän olemassa olevan hoitopöydän kanssa :lol: ( kuvia on tuolla lastenhuoneen sisustus ketjussa )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now