Nereidi

Sängyt

304 posts in this topic

Terve vaan kaikille, uusi odottava äippä täällä vaan haahuilee ja etsiskelee netin nurkista vastauksia askarruttaviin asioihin. :huh: Aikaa ei neää paljon jäljellä, ensi kuun alussa pitäisi kahdeksi jakautua ja pinnasängystä puutuu vieläkin patja. Kyselisinkin että mikä ja mistä paras?

 

Niitä patjoja kun on jos jonkin laisia ja vaikka mihin lähtöön, vaan minkään laisia vertailuja en vielä ole löytänyt!

 

Itse olen tuuminut että olisiko se sellainen käännettävä patja(jossa toinen puoli pehmeämpi toinen jämäkämpi) parempi kuin tavallinen vaahtomuovipatja. Itsellä sängyssä futon ja sitäkin kuulemma saa pinnis koossa(kellään kokemuksia?). Silikooni patjaa en voi edes harkita, kun olen allerginen sekä silikoonille että lateksille!

 

Edellisellä kerralla oli ihan vaan se HUPI- patja ja hyvin nukkui. Vaan silloinkin se hankittiin viime tipassa, kun samaa asiaa mietitiin niin pitkään. Nyt vaan aikaa kulunut jo viis vuotta ja silloin tehdyt vertailut ja tutukailut eivät enää vastaa nykyistä tarjontaa. Eikä meillä kummallakaan liiemmin ylimääräistä aikaa kierrellä kauppoja ja kuunnella esitelmiä myyjiltä.

 

Että jos kokemuksia niin eikun tänne päin tai jos tiedätte "puolueettomista" vertailuista niin ilmoitelkaa jooko?!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää on huono vastaus :rolleyes: Meillä on toi käännettävä patja, mutta enä ei ole mitään hajua että kumpi on kumpi puoli. Tai edes että miten niitä puolia piti käyttää. Meillä on ollut huonosti nukkuva poika, mutta en kyllä usko että siinä on mitään yhteyttä patjaan :P Mutta hyvä patja toi on ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brio Moon Luxista kyseltiin...

 

Meillä on tuo, ensin liukulaita oli jäykähkö mutta rupesi menemään useammin käytettynä halpommin alas. Alas painettaessa laitaa pitää ensin hitunen nostaa että tapit nousevat liukumekanismin sisällä kolosta ylös, sitten pitää vaikka säärellä painaa keskiosasta laitaa sänkyyn päin että lähtee liukumaan oikeaa reittiä paikoilleen. Muutaman harjoittelun jälkeen tosi nopea säätää. Ylös laita vain vedetään ja painetaan alaspäin vähän matkaa naksahduksen jälkeen, jolloin asettuu "lepokoloonsa" ne tapit eikä laita rämise.

 

En ehkä käyttäisi sivuvaununa sängyn vieressä just tuon laidan alaslaskemisen hankaluuden takia. Voi tietty olla että jollain on siihenkin parempi niksi, meillä kun tuo tyttö on vasta karvan vaille 4 kk vanha...

 

Mä halusin pikalaskettavan laidan siksi että helpotan isomman vauvan sänkyyn laskemista, sitten kun pohja on alempana, nythän se on vielä ylimmässä asennossa...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ongelmana on nyt vain se, että tuo pinnis on normaalia lyhyempi. Ilmeisesti nykyään pinnikset ovat 120 pitkiä, mutta tämä oli vajaa 110cm.

 

Mistäkähän tuon kokoiseen löytäisi patjan? Käykö esim. Etolasta ostettu kokoon leikattu vaahtomuovi, jonka päällystää kankaalla patjaksi?

 

Ja millaiset patjat yleensäkin pinnikseen olis hyvät. Onko normaali yhdistelmä siis patja, muovitettu frotee, sijauspatja ja lakanat?

 

Osaisiko joku auttaa?

Edited by Herbina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herbina, meidänkin pinnasänky on vanha ja sen pituus on vähän vajaa 110cm. Ostin patjan ihan Prismasta, Finlaysonin Hupi-sarjaa muistaakseni. Patjan koko on 110cm x 58 cm ja asettui meidän pinnikseen ihan hyvin, vaikka luulin joutuvani leikkaamaan pituudesta hieman pois. Tuossa patjassa on pestävä päällinen, jonka saa tosi helposti pois, joten ei se leikkaaminenkaan iso urakka olisi ollut. Lisäksi ostin samankokoisen petauspatjan (Kodin 1), jonka alle aion laittaa muovitetun froteen patjan suojaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on sekä ensisänky että pinnis olleet epästandardin kokoisia (ei edes tuo 110x58). Olen juurikin Etolasta ostanut vaahtomuovit patjoiksi ja tehnyt vanhoista lakanoista niihin päälliset. Ohuet petauspatjat tein Eurokankaasta ostetusta lasten peitekankaasta, kanttasin vain reunat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikean kaikista pinnasängyistä saa laidan pois, tai ainakin silloin sai kun joskus puoltoista vuotta sitten sänkyä ostettiin. Millään pikalukolla sitä ei pois naksauteta vaan vaatii ruuvaamista, mutta ei mulla olekaan ollut tarvetta renata sitä ees taas. Alussa oli sivuvaununa meidän jenkkisängylle niin, että laita oli pois ja pohja yläasennossa, silti patjoineen jäi noin 10cm matalammalle kuin jenkki, mikä oli ihan sopiva. Helppo kaapata pieni tissille, mutta ei pyörinyt itekseen sieltä meidän puolelle. :) Vähän isompana laskettiin pohjaa alemmas niin että jenkkisänky oli edelleen samalla laitana, sitten siirrettiinkin jo omaan huoneeseen ja laita tietenkin paikalleen.

 

Seuraavaks voidaankin sit taas irrottaa laita sit kun aletaan harjotella 'isojen sängyssä' nukkumista, eli sillon poika pääsee ite pois eikä pudotus oo korkeelta. Pitkäkäyttönen sänky siis mielestäni. :)

 

Patjana meillä on sellainen käännettävä minkä voi myös pestä, oisko siis jotain vanua. Muistaakseni vauvana pitäs olla se kovempi puoli päälle ettei vaan upota ja oo tukehtumisen vaaraa, isompana voi sit kääntää. Ei se toinenkaan puoli kyllä mikään kauheen pehmee oo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan tykästytty miehen kanssa kumpikin Brio Three -pinnasänkyyn. Onko jollain tästä jotain sanottavaa?

Ihmetyttää vain tuon hinta, kun kaupassa kuin kaupassa hinta tuntuu olevan sama, 249 e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä meni sänkypohdinnat uusiksi, kun aloin viritellä pinnistä makuuhuoneeseen. En tajunnut, että se on oikeasti niin leveä ja että meidän oma sänky on niin kovin leveä ja että makuuhuone taas on tosi kapea. Nyt on pohdinnassa Vaavi-sängyn vuokraus, kun haluaisin kuitenkin jonkun sängyn oman sängyn viereenkin, pinnis laitetaan nyt työhuoneeseen päiväsängyksi. Tavallaan vähän kolkon näköinen toi on sairaalamaisuudessaan, mutta toisaalta myös aika kevyt ja siro. Ja loppupeleissä silläkään mitään väliä, pääasia, että tyypillä on paikka, missä nukkua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hei Herbina. Huomasin kaupoilla käydessäni saman kuin sylvi-neiti, ainakin tampereen ja hämeenlinnan prismoista ja joistakin askoistakin saa tuota 110 pitkää hupi patjaa ja se on hyvä ja helppo hoitoinen patja. että eikun kattelemaan! Mekin sitten päädyttiin taas siihen hupiin ja ihanhan tuo on mieltä rauhoittanut, kun sai tuonkin homman valmiiksi. Ja juttelin tuttujen kanssa niin, suurimmalla osalla sama patja ja kaikilla lapsi nukkuu ja voi hyvin! t: amaryll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt ensisänkyinä alakerrassa äitiyspakkauksen koppa, johon tehtiin jalat ja somistettiin muutenkin ja yläkerrassa rottinkikoppa, onko se nyt Annansilmien (sokeain liike) tekemä. Koottiin tällä viikolla Stokken Sleepi, joka on tytön omassa huoneessa odottamassa hänen siirtymistään sinne. Tällä hetkellä likka näyttää siellä pieneltä mytyltä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nyt on pohdinnassa Vaavi-sängyn vuokraus, kun haluaisin kuitenkin jonkun sängyn oman sängyn viereenkin, pinnis laitetaan nyt työhuoneeseen päiväsängyksi. Tavallaan vähän kolkon näköinen toi on sairaalamaisuudessaan, mutta toisaalta myös aika kevyt ja siro. Ja loppupeleissä silläkään mitään väliä, pääasia, että tyypillä on paikka, missä nukkua.

 

Musta tuo vaavi-sänky taas näyttää kivalta! Musta myös sängyn idea, eli helposti liikuteltavissa, ois ollut tosi kätevä. Kolmosta odottaessa jossakin vauvalehdessä, oiskohan ollut se lopetettu odotus ja vauvat tjsp., oli pedattu vaavi-sänky tosi sievästi, eli kyllä siitä saa ei-sairaalamaisen kauniilla petivaatteilla. Jos meille vielä joskus tulee vauva, aion kyllä ton vuokrata, voisin vaikka ostaa, jos ois jossakin saatavissa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Apua tarvittas hieman. Mieheni lupas tehdä puusta meidän esikoiselle pinnasängyn. Olen vähän miettiny tuommosta stokke sleepin tapaista sängyä ja miehenikin näytti sille jo vihreätä valoa. Ehdoksi se asetti, että pitäs saada muutamia kuvia, joista käy ilmi teknisiä yksityiskohtia.

 

Joten kysynkin arvon palstaihmiset, olisko jollain postittaa muutamia kuvia tänne, joista mieheni voisi ottaa hieman mallia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on Vaavi-sänky omana ja se oli kyllä ihan ehdoton silloin pikkuvauva aikaan. Sänky siirtyi mukana mihin tahansa itse menikin jos lasta ei halunnut jättää hetkeksikään yksin. Aamupalaa ja lehden sain luettua hyvin kun otin pojan sänkyineen pöydän viereen. Nyt siitä saa enää haaveilla :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Parhaat kuvat Stokkesta on varmaan Stokken omilla sivuilla...

 

 

Hei!

 

Totta sieltä kyllä löytyy hyviä yleiskuvia, mutta kuulema enemmän kiinnostas tietää miten tuo säädettävä pohjankorkeus&pohjalevyn kiinnitys on tehty. sekä mahdolliset muut yksityiskohdat.

 

Yks vaihtoehto on tietenkin marssia liikkeeseen kameran kanssa ja kysyä kauniisti jos vaikka muutaman kuvan sais napsasta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apua, tietäkö kukaan saako tällaisia, tai tämän tyylisiä, rakennelmia jostain Suomesta?

 

cached.jpg

 

Tämä on ainakin Virosta siis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Buttercat: Sievän mallistossa (Pikkupuu-pinnasänky) on vastaavanlainen. Itse olen jotenkin ihastunut noihin sievän lasten kalusteisiin. Mä olen ymmärtänyt, että tuo hoitopöytä ja aluslaatikosto kuuluis pinnasänkykokonaisuuteen, siksi se ei meille oikein oo hyvä. Mutta voin tietty olla väärässäkin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

minua nyt kiukuttaa... muistan elävästi nähneeni tuollaisen Buttercatin mallin tyypisen sängyn myynnissä suomessa, ja joku oli siitä kuvankin johonkin ketjuun täällä vaukkareissa liittänyt, mutta en vain löydä sitä. En löydä kyseistä ketjua, enkä kyseistä sänkyä netistä. :angry: Siinnä tarkoittamassani mallissa oli siniset laatikostot esitteen kuvassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko tuo muuten ihan sama huonekalu, mutta ON24 on tilannut vaan omat värit ja mäntyisenä? Ainakin näyttää täysin samalta. "Valmistettu EU:ssa" tarkoittaa huonekalujen kohdalla myös usein juuri Viroa :)

 

On muuten paljon paremman näköisiä nuo Adensenin sivuilta löytyvät petsatut koivuiset sängyt. Voisin ostaa, jos vaan tarvitsisi :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now