Nereidi

Sängyt

304 posts in this topic

Me ollaan mietitty, hankitaanko pinnis käytettynä vai uutena. Tärkein valintakriteeri on sängyn mitat - uudet pinnasängyt tuppaa olemaan liki 120 cm pitkiä, ja se on meidän makuuhuoneeseen liian paljon. Käytetyt, hieman vanhemmat pinnasängyt olisi sekä kapeampia että lyhyempiä.

 

Vai olisiko jollakulla tietoa, onko jonkin nyt myynnissä oleva (uusi, ei käytetty siis) malli nykyistä standardikokoa pienempi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskussa oleva Möhkö pinnis on nykystandardia pienempi. Iskun sivujen mukaan mitat ovat

Pinnasänky

Mitat (mm) :1140 x 660 x 910

Patjakoko: 110 x 60 cm

 

30751-014-00000.jpg

Edited by Helga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikean sängyt on ainakin olleet pienempiä, nykyisten koosta ei ole tietoa. Kaverin kohta 4v tytön ikeasta ostettu perus pinnis on ainakin sen 10cm lyhyempi. Pienmmissä sängyissä on vaan se ongelma että niistä pitää siirtyä myös aikaisemmin pois. Kaverin lapsi nukkuin vanhassa pienessä (lyhyt ja kapea) retro pinniksessä ja joutui siirtymään 1v ikäisenä normi sänkyyn. Se ei mennytkään ihan niin hyvin kuin olisi toivonut, mutta toki se on lapsesta kiinni B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Ikean Diktad-pinnis ja oon ollut tosi tyytyväinen niin sängyn ulkonäköön kuin käyttöominaisuuksiin. Tai no, en mä mitään ominaisuuksia kaipaa, mulle riittää, että lapsi nukkuu siellä.

 

En siis ole kertaakaan haikaillut minkään laskettavien ja liikuteltavien laitojen peräään, en vaan tiedä, mitä sillä olisin tehnyt. Meillä vauva nukkui alusta asti omassa huoneessaan omassa sängyssä. Aluksi vaan äp:n laatikko oli siellä pinniksessä pienentämässä tilaa. Meillä olis riittänyt sängyssä kaksikin eri pohjan korkeutta, tuossa Diktadissa on kolme. Aluksi pohja oli siellä ylhäällä, kun poika nousi ekan kerran seisomaan, niin laskin pohjan alas. Mitä omaan pituuteen tulee, niin en ole mikään hirvee hujoppi (168cm), mutta ihan hyvin tyypin olen sieltä sängyn pohjalta saanut nostettua. Useimmitenhan poika siellä seisoo jo valmiina, joten ei¨pä ole paljon tarvinnut häntä sieltä koukkia.

 

Nyt meillä on hankittuna isojen poikien sänky. Meillä on jatkettava Eija-sänky, jota saa uutena esim. NetAnttilasta. Omamme hankittiin käytettynä. Poika nukkuu nyt viidettä yötä uudessa sängyssään ja kivasti on mennyt. Ekana iltana oli hurlumheitä, mutta nyt on mennyt ihan samalla lailla nukkumaan, mitä pinnikseenkin mentiin. Päikkärit nukutaan edelleen vaunuissa ulkona, joten sitä en tiedä, miten nukutus uuteen sänkyyn päivällä onnistuisi.

 

Pinnis odottelee nyt vauva-modessa tulokasta pojan huoneessa. Meidän makkarissa odottelee häntä myös Mamas & papas -sarjan Moses-kehto (ihana!). Kehtoa ei esikoisella ollut, mutta nyt hommattiin, kun ajateltiin, ettei uskalleta molempia lapsia heti samaan huoneeseen laittaa, vaan että vauva tulisi aluksi meidän huoneeseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitti kaikille vastuksista, pitää nyt pistää harkintaan tuo sänkykokonaisuus. Tosin, kuten Miinanen mainitsi, niin paremman näköinen tuo olisi ilman noita värillisiä laatikkoja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta Leanderin kehdosta ensisänkynä?

 

 

On varmaankin aika lyhytikäinen (ehkäpä 6kk ja alle), entäs muita huomioita?

Edited by siipi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta Leanderin kehdosta ensisänkynä?

 

 

On varmaankin aika lyhytikäinen (ehkäpä 6kk ja alle), entäs muita huomioita?

 

Meillä on Leanderin kehto. Tästä on oma ketju, mä voin nostaa sen sulle jostain :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaako kukaan sanoa onko Jyskin Frederik-pinnasängyssä säädettävä pohjan korkeus? On poistumassa myynnistä, eikä myymälässä ollut mallikappaletta ko. sängystä, josta olisi voinut tarkistaa, ainoastaan varastossa pari viimeistä kappaletta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä jahkaillaan eestaas kahden Brion pinnasängyn välillä. Mä haluaisin tämän Two-mallin, kun on niin tyylikäs:

file.php?&cid=149&fid=4161&hh=9b620b&fn=Brio%20Pinnasänky%20Two%20valkoinen.jpgTuo tosin maksaa melkein 200 euroa, kun taas Brion perusmallin Onen saisi viiskymppiä halvemmalla. Taidamme tosin päätyä tuohon kalliimpaan, kun siinä on se laskettava laita, mikä on kyllä aika ehdoton ominaisuus.

Noihin Brion pinnasänkyihin saa niitä keinutassuja, mitkä vois olla yön pitkinä tunteina ihan käyttökelpoiset, voi puolinukuksissa heiluttaa sänkyä vieressä. :D

 

Jännä kyllä, miten ihan eri tavalla tukeva ja jämy on tuo Brion sänky, kun vertaa tuohon meidän aiempaan Ikeasta ostettuun pinnikseen. Se heilui ja huojui jo ostettaessa, vaikka yli satanen siitäkin maksettiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Me ollaan harkittu myös tota Brion twota. Ja luultavammin siihen päädytään. Meistäkin se on yksinkertaisen tyylikäs. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noihin Brion pinnasänkyihin saa niitä keinutassuja, mitkä vois olla yön pitkinä tunteina ihan käyttökelpoiset, voi puolinukuksissa heiluttaa sänkyä vieressä. :D

Keinutassut eli Lullat on kyllä ihan huiput. En tiedä, miten me oltais tultu toimeen ilman niitä. Tosin Brion lullat ei oo ainoat myynnissä olevat ja käy ne Brion versiot melko varmasti ihan mihin pinnikseen tahansa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

cached.jpg

 

Meillä on nyt tämä koottuna, ja ainakin toistaiseksi ollaan kovin tyytyväisiä. Käyttäjähän siis makoilee vielä mahassa :P Hoitopöytäosa on tietysti tosi pieni, mutta sehän tiedettiin jo ostopäätöstä tehdessä. Patjavaihtoehtoja tähän on tasan yksi, niin ei ollut ainakaan valinnanvaikeutta eri vaihtoehtojen välillä.

Muuten, kun tätä tuotiin meille, kysyin vievätkö he näitä Suomeen, ja eivät kuulemma vielä, mutta ovat kiinnostuneita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkä kokoinen on esim. joku finlaysonin jatkettava patja taaperon sänkyyn. En löydä mitään mitään mittoja! Meille tehdään sänkyyn uusi laita patjan mitan mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkohan sulla mennyt sekaisin finlayson ja familon ;-) esim netanttilan sivuilta löytyy lasten jatkettavia patjoja mittoineen, mm. familonin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onkohan sulla mennyt sekaisin finlayson ja familon ;-) esim netanttilan sivuilta löytyy lasten jatkettavia patjoja mittoineen, mm. familonin.

 

Niin siis Finlayson valmistaa tota Familonia, mutta niiden sivuilta ei löytynyt ensimmäistäkään lasten patjaa!? Mutta kiitos vinkistä, pitääkin katsoa tuolta Anttilan sivuilta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on 5 kk ikäinen poika ja ollaan kohta siirtymässä kehdosta pinnasänkyyn. Nyt vain pitäis enää hankkia se pinnasänky. Ei helppoa! Mistään kun ei meinaa löytyä sellaista kun haluan. Tarkat kriteerit... Löytyy malleja mitkä on melkein täydellisiä, mutta aina puuttuu jotain. Tässä on mitä haetaan:

 

1) pohja säädettävissä vähintään 2 korkeuteen

2) toinen laita poistettavissa niin että lapsi pääsee myöhemmin itse sänkyyn

3) kiinteät, suljetut päädyt (eli ei pinnoja päädyissä)

4) valkoinen

( 5) leveät neliskanttiset pinnat - tämä ei ole ehdoton, mutta plussaa)

 

Ikean Leksvik olisi muuten hyvä, mutta sitä ei saa valkoisena :(

 

Ikean Gulliver muuten hyvä, mutta siinä on päädyissäkin pinnat :(

 

Brion Two olisi kaikin puolin hieno ja tyylikäs, mutta ymmärtääkseni laitaa ei saa irti ja päädyissä on pinnat :(

 

Brion Three sängystäkään ei laitaa saa pois :(

 

Jacadin Brume on hieno, mutta pohjaa ei saa säädettyä - on siis vain yhdellä korkeudella :(

 

Mikäli kellään on tiedossa sänky joka täyttäisi kaikki kriteerit, otetaan vinkkejä mielellään vastaan!

Edited by Beibi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beibi!

 

Mulla oli kanssa lähes samat kriteerit kuin sulla, eikä just sellasta loisto yksilöä meinannut millään löytyä. Mutta kun sitä ihan täydellistä ei löytynyt, saimme ostettua melkoisen ihanan sängyn kuitenkin. Eli päädyimme Ikean Hensvikiin, siinä on kuitenkin toinen pääty kiinteä, toisessa vaan ne pinnat ja riippuen siitä missä se huoneessa sijaitsee ja miten sen asettelee niin ainakin näkee paremmin kurkata kauempaa vuoteeseen, mitä vauveli siellä puuhailee.. :D Miksi pinnoja ei saa olla päädyissä?

 

Hensvik on mielestäni ihan kauniin näköinen huonekalukin, tosin jos on tosi tarkka niin ehkä siinä on vähän tyttömäisemmmät muodot kuin noissa muissa.

 

Yksi vaihtoehtohan on sitten ostaa tuo Leksvik ja maalata se!

 

Toivottavasti sopiva löytyy! :)

Edited by canerva

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

Kiitos vinkeistä canerva!!

 

Tuossa Hensvikissä on just se että on mun silmään ehkä vähän tyttömäinen - en tiedä. Muuten kyllä kaunis sänky! Ja kun olis se toinenkin kiinteä pääty kiva :) Haluaisin kiinteät päädyt kahdesta syystä: 1) olen kuullut että joskus vauvojen jalat on jääneet päätyjen pinnojen väliin kun ovat rajusti potkineet ja sitten niitä on irrotettu itkun kanssa 2) ulkonäkö seikka - näyttää mun silmään jotenkin kompaktimmalta ja yksinkertaisemmalta

 

Voi tosiaan olla että lopulta päädytään Leksvikiin ja maalataan se. Sittenhän se olis just mitä haetaan.

Edited by Beibi

Share this post


Link to post
Share on other sites
1) olen kuullut että joskus vauvojen jalat on jääneet päätyjen pinnojen väliin kun ovat rajusti potkineet ja sitten niitä on irrotettu itkun kanssa.

Kaipa jalat voi yhtä lailla jäädä jumiin laitojenkin pinnojen väliin. Reunapehmuste auttaa tässä ongelmassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu, ainakin meillä nukutaan pinnasängyssä mihin suuntaan tahansa, ehkä jopa useammin poikittain kun pitkittäin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^

Joo onhan se niinkin. Mutta mulla on kiikarissa reunapehmusta joka ulottuu vain sivuille, ei jalkopäätyyn. Ja muutenkin tykkään enemmän kiinteä päätyisen sängyn ulkonäöstä.

Edited by Beibi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beibi meillä on pinnis joka täyttää ehkä kaikki sun toiveet (ainakin ulkonäöllisesti) Brio Ivory

 

brio_ivory.jpg

 

Siitä ei ole tietoa saako ton toisen laidan pois. Itse en pidä sitä mitenkään tärkeenä ominaisuuten. Meillä kun pitää päästä itse sänkyyn ja sängystä pois on luvassa matala laitainen lastensänky. Itse en uskaltaisi nukuttaa lasta pinniksessä josta on laita poistettu eikä reunalla ole mitään suojaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beibi: Entäs tämä

 

oliwia_transparent%20kopia.jpg

 

Lastentarvikkeelta ainakin löytyy, Drewex merkiltään.

 

Tästä saa laidan alas, mutta veikkaanpa, että se on pikkuvauva-aikaa ajatellen? Meillä on Drewexin sellainen sänky, josta saa pari pinnaa pois keskeltä. Tästä raosta voi sitten isompi lapsi kulkea. Ehkä niitäkin sänkyjä saa vielä jostain? Meillä sänky on siis aika monta vuotta vanha jo.

Edited by Lilli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saa niitä, pikku pingviinistä näin. Drewex Oscar ja 159e ;) Juu, meilläkin on se, kolme lasta nukkunut ja edelleen ehjä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now