Nereidi

Sängyt

304 posts in this topic

Millaisia patjoja teillä on vauvojen sängyissä? Mies luki netistä, että vaahtomuovipatja lisää kätkytkuoleman riskiä.. Mitä muita ja hyväksi havaittuja vaihtiksia olisi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Patjasta.. Meillä brion kuitupatja, käyttämään ei olla vielä päästy koska poika nukkuu edelleen äitiyspakkauslaatikossa. Se mihin kiinnittäisin huomiota on, että patja pitää olla helposti pestävissä ja kuivattavissa, kun tulee kuitenkin pukluja ja pissavahinkoja, ettei sitten homehdu. Ei saisi olla myöskään liian upottava muttei myöskään liian kova. Meillä oli harkinnassa myös kaksipuoleinen patja jossa kova puoli tarkoitettu isomalle ja pehmeä sitten vastasyntyneelle. Hylättiin patja kuitenkin koska mitat eivät sopineet meidän pinnikseen, eikä sitten lähdetty edes etsimään isompaa kaksipuoleista patjaa, koska oli kuitenkin kätevä ottaa pinnikseen kanssa samaa sarjaa oleva patja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Patjasta.. Meillä brion kuitupatja, käyttämään ei olla vielä päästy koska poika nukkuu edelleen äitiyspakkauslaatikossa. Se mihin kiinnittäisin huomiota on, että patja pitää olla helposti pestävissä ja kuivattavissa, kun tulee kuitenkin pukluja ja pissavahinkoja, ettei sitten homehdu.

Mä nyt tarttuisin tähän patjan pesuun. Ei vauvan patjaa tarvitse pestä koskaan, jos hankkii kunnon patjansuojan. Esim. tällaisen tai tällaisen. Ja voi uskokaa, että meillä on vahinkoja reiluun kahteen vuoteen sattunut, mutta yhtään ainoaa tippaa ei ole patjaan asti tullut. (Ja vinkkinä, että meidän vanhempien sänkyyn on pojalle lisäksi sattunut pissa- kakka- ja oksennusvahinkoja varmasti kymmeniä ja koska meillä on omassa sängyssämme tuon ensimmäisen linkin patjansuoja, niin tippakaan mitään ei ole meidän patjaankaan päässyt.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaako joku kertoa kuuluuko yleensä Stokken Sleepi sänkyyn automaattisesti se mini kit? Vai täytyykö se ostaa erikseen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kuulu, se tulee ostaa erikseen. Tietty jossain ulkomaisissa nettikaupoissa voi olla tarjouspaketteja joihin mini-kit kuuluu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on lainassa tällainen korikehto / "moses basket":

 

moses_jalka_1_m.jpg

Miten ihmeessä tuon kuomun saa pysymään ylhäällä? Vaikka kuinka tarkasti laittaisi sen helmassa kiertävän kuminauhan ties mille korkeudelle, kuomu pysyy ylhäällä vain hetken ja lötsähtää alas kun sängyn suuntaan hengittääkin, puhumattakaan että laittaisi vauvan sänkyyn tai nostaisi sieltä pois. Ei tämä suuren suuri harmi ole eikä estä sängyn käyttöä, mutta vähän ärsyttää silti kun ilman kuomua tarkoitukseen sopisi mikä tahansa kori, kuomuhan tästä tekee "erityisen" omalla tavallaan.

 

Päälliset eli kangasosat irrotettiin ja pestiin ennen käyttöä, mutta en usko niiden kutistuneen joten ei pitäisi olla siitä kiinni... Onko kenelläkään kokemuksia/vinkkejä? Kovin radikaalia pingotussysteemiä en voi kuomuun laittaa kun sänky tosiaan on vain lainassa :P

 

Edit. Kenelläkään ei näemmä ole ollut samaa ongelmaa, mutta jostain syystä sainkin sen kuomun pingotettua niin että nyt pysyy ylhäällä. Mystistä.

Edited by Aeria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyselenpä täällä, kun oli aihetta varten oikein ketjukin (laitoin aluksi tuonne odotuspuolelle, jonne jotkut jo kommentoivatkin):

 

Onko kukaan selvinnyt ilman pinnistä?

 

Meillä on tiedossa sellainen ihana lastensänky, johon saa laidat aluksi jos haluaa, mutta ainakaan sukulaisen 2v tytär ei niitä ole käyttänyt. Siirtyi pinniksestä tuohon kun muuttivat uuteen asuntoon tytön ollessa vajaat 1,5v. Se taitaa olla pienimmillään tuon 120cm ja sitten sitä saa jatkettua isommaksi.

 

Meidän makkariin normipinnis ei sovi, ja olenkin päättänyt tehdä itse sellaisen kovalla kopalla olevan leanderin kehdon tyyppisen kehdon. Ajatuksena olisi, että sen saa katosta roikkumaan ja teen siihen myös jalat, joita voidaan tarvittaessa käyttää jos se roikutus ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta (eihän sitä ikinä tiedä). Kehdossa ei voi nukkua kuin vauvasta riippuen 4-10kk kehtojen valmistajan tietojen mukaan. Eli onnistuisiko selvitä ilman tuota pinnistä kokonaan, kun kerta tuohon lastensänkyynkin saadaan laidat tarvittaessa? Nukkuuko jo yli puolivuotias se pinnasängyn taso matalalla ja laidat ylhäällä vai miten? Sinänsähän tuo lastensänky on pienimmässä koossaan ja laidoilla aivan kuten pinnis, kun taso on alhaalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Paitsi että vauva pääsee putoamaan sängystä, toisin kuin pinniksestä. Sängyn laidathan ei estä lasta nousemasta seisomaan ja kaatumaan alas, vaikka laidat makuuasennossa estävätkin putoamisen. Meidän esikoinen nousi seisomaan 7kk ikäisenä ja sen jälkeen ei myös mihinkään kehtoonkaan poikaa olisi voinut laittaa. Mä luulen, että ilman pinnistä selviää vaan, jos lapsi nukkuu kokonaan perhepedissä, ennenkuin siirtyy lastensänkyyn. Meille oli myös ehdottoman tärkeää, että poika oli jumissa siellä pinniksessä reilu 2 vuotiaaksi. Ihan turvallisuuskysymys myös siltä kantilta, ettei päässyt yöllä pois sängystä ja puuhaamaan muualle asuntoon, kun me oltiin untenmailla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ladybird: en käsitä miten tuo meidän tiedossa olevan lastensängyn pinnalaita eroaa pinnasängyn laidasta? Siis sitä vasten voi nousta seisomaan eikä se mihinkään kaadu. Ei se laita ole mitenkään irrallinen vaan kiinni rungossa jos se on siinä laitettuna. Se siis ei ole sellainen pelkkä normilaita, jolla on korkeutta ehkä 30cm vaan kun se on paikallaan niin laita on aika korkea (olen itse aika lyhyt, mutta veikkaisin että matalempien pinnasänkyjen tasoa, kun en kunnolla yllä sinne pohjalle kurottamatta). Sitä mietinkin, että tarviiko siis tuollainen puolivuosikas vielä pinnasänkyä niin, että se sänkytaso ei ole siellä matalimmalla kohdalla, vaan keski/ylätasolla? Eli koska se pinnasängyn taso lasketaan sinne alas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luulen, että tuo pinnasängyttä pärjääminen riippuu aika paljon vauvasta. Meillä ei ole lainkaan pinnasänkyä, vaan ihan tavallinen, laidallinen lastensänky. Poika on nyt 5 kk ja nukkunut tuossa sängyssä reilun kuukauden ( sitä ennen nukkui kehdossa). Toistaiseksi on pärjätty hyvin, kun poika ei nouse vielä tukea vasten. Vaikea sanoa tässä vaiheessa kuinka toimiva ratkaisu tämä pidemmän päälle on, mutta elätellään toiveita siitä, että poika ymmärtäis sängyn olevan nukkumista varten ja oppisi itse menemään sinne kun väsyttää. Jos lapsi nukkuu rauhallisesti yöt läpeensä, niin homma voi toimia ihan hyvin. Himppasen mua epäilyttää tuon sängyn toimivuus meidän vilkkaalla pojalla, mutta kokeillaan ja aika näyttää. Yritän muistaa raportoida tänne myöhemmin lisää kokemuksia! ;)

Edited by Cheimantha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Cheimantha! :tender: Ajattelin jo tässä kun kaverille asiasta mainitsin, että olenko hullu, kun mietin edes moista. Pistähän tosiaan viestiä (voit laittaa mulle privanakin) että miten menee ja tuleeko ongelmia. Mulle tuo pinniksen hankkiminen ei ole niinkään kustannuskysymys (niitä kun saa halvalla käytettynä ja voin sellaisen kyllä sitten mieluiseksi tuunata) mutta en haluaisi sitä ostaa esim. 1v käyttöä varten. Se on minusta kuitenkin huonekalulle lyhyt aika. Ja kun olisi tiedossa mukava vaihtoehto, niin en tiedä miten noita sitten säilyttäisikään jos olisi sekä pinnis että lastensänky...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meillä poika nukkui ensimmäiset kymmenen kuukautta kehdossa ja perhepedissä, ja siirtyi sen jälkeen Brion Sleep-sänkyyn, josta saa pinnalaidat poistamalla ja turvalaidan lisäämällä lastensängyn. Ko. sängyssä on myös säädettävä pohja, joten se menee ihan vastasyntyneellekin. Koska kokoa sängyllä on 70 x 140 cm, lapsi sopii nukkumaan siinä kouluikäiseksi asti.

 

Ja juu, meilläkin poika nukkui lähes liikkumatta ensimmäiset seitsemän kuukautta, sitten alkoi unissaan kieriä, ryömiä ja myöhemmin myös kontata, nousta istualleen ja seisaalleen - ei todellakaan olisi uskaltanut nukuttaa kuin pinnasängyssä tai perhepedissä! Pahimpina liikkumiskausina, kun lapsi ei vielä kuitenkaan osannut itse laskeutua sängystä, nukuimme koko perhe lattialla, ja silloinkin hän pääsi ajoittain tupsahtamaan pää edellä patjan reunan yli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ladybird: en käsitä miten tuo meidän tiedossa olevan lastensängyn pinnalaita eroaa pinnasängyn laidasta? Siis sitä vasten voi nousta seisomaan eikä se mihinkään kaadu. Ei se laita ole mitenkään irrallinen vaan kiinni rungossa jos se on siinä laitettuna. Se siis ei ole sellainen pelkkä normilaita, jolla on korkeutta ehkä 30cm vaan kun se on paikallaan niin laita on aika korkea (olen itse aika lyhyt, mutta veikkaisin että matalempien pinnasänkyjen tasoa, kun en kunnolla yllä sinne pohjalle kurottamatta).

 

Jos sänky on pinnasängyn pituinen ja siinä on yhtä korkea laita kuin pinnasängyssä, niin miten tämä eroaa pinnasängystä? Varmaan ei sitten pinnasängyä tarvitse, jos teillä on ihan vastaava sänky...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä luulen, että ilman pinnistä selviää vaan, jos lapsi nukkuu kokonaan perhepedissä, ennenkuin siirtyy lastensänkyyn.

Ja tämäkin vain niin, että lapsi menee samaan aikaa nukkumaan vanhempiensa kanssa (ellei sitten nukku lattialla kuten rouva Tossavaisen perheessä) ja myös päiväunet nukutaan kaikki yhdessä. Ainakaan meidän reilu 7 kuukauden ikäistä poikaa ei voisi hetkeksikään jättää muualle kuin pinnasänkyyn esimerkiksi unta etsimään, tuon ikäinen kun ei tajua vielä mitään mistään reunojen puuttumisista ja tulee sängystä iloisesti yli jos siinä ei ole jotain tarpeeksi korkeaa estettä. Käytännössä poikaa ei oikein voisi nukuttaa yksinään missään sellaisessa sängyssä, jossa olisi pinnasänkyn reunoja matalammat reunat, joten ainakaan tässä taloudessa ei pärjättäisi ilman pinnasänkyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongelmaa pukkaa:

 

Meillä on Ikean Hensvik-pinnasänky eli tämä:

 

gallery_2925_243_12947.jpg

 

Meillä ei vaan ole tuota alalaita-puuta ollenkaan, onko siis nyt niin että jos tuon sängyn ostaa tulee siinä automaattisesti tuo alapuu mukana? Vai saako sen ostettua erikseen? Me kun ostettiin tuo sänky vuonna 2005 oli tuo alapuu erikseen myytävänä eikä silloin sitä tajuttu ostaa.

 

Eli joutuuko sitä sitten tuunaushommiin ja etsimään jostain tuollaisen laidan vain saako niitä Ikeasta? Josko joku vaikka sattuisi tietämään, jos ei niin täytyy käydä Ikeassa kyselemässä tahi lähettää s-postia tai soittaa sinne jos ei muuten selviä.

 

 

Lainaanpa itseäni tuolta päikystäni, eli ongelma tuo yllä oleva asia. Kellään tietoa kyseessä olevaan asiaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

H_Q: Me ollaan ostettu kyseinen pinnasänky toukokuussa 2008 ja mukana tuli tuo alapuu kyllä. Ihan siinä samassa paketissa oli, ei tarvinnut mitenkään erikseen etsiä. Kannattaa toki kysellä ikeasta, josko myisivät semmoisen erikseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tuota mä vähän pelkäsinkin, että se on siinä nykyään sitten mukana. Silloin piti erikseen ostaa eikä sitä tajuttu ostaa. Täytyy vielä Ikeasta kysellä saako sitä erikseen ostettua.

 

Kiitos sulle lipsrsealed.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen jotenkin ihan jumissa pinnasängyn valinnan kanssa. Lähinnä en osaa päättää, että haluanko laskettavan vai poistettavan laidan. Ensin olin yhtä mieltä, ja nyt toistagirl_impossible.gif.

 

Laskettavan laidan näkisin hyödylliseksi sen takia, että olen lyhyt, ja kaupassa testaillessani pinnasängystä jonkun painavamman jutun nostamista pohjalta yletyn juuri ja juuri...ja asento ei ole mitenkään ergonominen. Haluaisin Brion Two:n, jossa laitaa voi helposti laskea "lennossa", ja mekanismi tuntuu toimivan sujuvasti eikä tärisytä sänkyä tai aiheuta meteliä.

Two:ssa laitaa ei saa pois, ainakaan virallisesti. Haluaisinkin kuulla kyseisen sängyn omistajilta, että onko kukaan yrittänyt ottaa tästä laitaa pois?

 

Toisaalta poisotettavan laidan eduksi näen sivuvaunukäytön, mutta ehkä vieläkin enemmän arvostaisin mahdollisuutta laidan poisottoon sitten myöhemmin kun lapsi osaa jo itse tulla pois sängystä. Jotenkin tuntuu että poisotettava laita jatkaisi sängyn käyttöikää. Olenko tässä ihan hakoteillä?

Tässä vaihtoehdossa mulla ei ole niin selvää suosikkia sängyksi. Jos raaskisi panostaa, niin voisimme ostaa Stokken Sleepin, tai sitten ihan jonkun kivannäköisen peruspinniksen - Brion One:n tai Ikean Leksvikin tms.

 

Mutta kaipailisin siis kokemuksia ja neuvoja näihin liittyen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Brion Two, ja olen ollut tosi tyytyväinen valintaan. Mä pähkäilin valintaa tehdessä aika samoja juttuja kuin sä. :)

 

Meillä yksi merkittävä tekijä siinä, ettei tarvittu irroitettavaa laitaa oli, että tajuttiin ettei meidän makkariin sovi pinnis sivuvaununa. Meillä on siis sen verran pieni makuuhuone, että jos pinnis on sivuvaununa meidän sängyssä, niin sinne pinniksen ja seinän väliin ei kunnolla mahdu. Niinpä vauvan laskeminen pinnikseen olis pitänyt tapahtua pinniksen jalkopäästä tms. tosi kätevää. Lisäksi monissa pinniksissä sen laidan voi irroittaa periaatteessa vain silloin kun sänky on alatasolla. Meidän parisänky on sen verran korkea, että silloin vauva olisi ollut sivuvaunussaan huomattavasti meidän sängyä matalammalla.

 

Ihan vastasyntyneellä me pidettiin pinniksen laskettavaa laitaa koko ajan alhaalla. Kun eihän se vauva pääse edes kierimään sen laidan luo, saatika sitten kampeamaan itseään siitä yli. Ja laskettava laita ala-asennossa on tosi matala laita sille yläasennossa olevalle sängylle. Nyt kun muksu nukkuu alatasolla, muttei vielä osaa nousta seisomaan, pidetään laitaa taas koko ajan ala-asennossa.

 

Tuo laidan laskeminen on ollut meillä tosi tärkeä ominaisuus. Meidän poika rauhoittuu sänkyyn silittelyllä ja sillä että pidetään kättä rinnan päällä. Ja tähän siis voi parhaimmillaan mennä aikaa tuntikin. :rolleyes: En tiedä miten pärjäisin kiinteän laidan kanssa, kun nytkin tuntuu että joudun kurkottelemaan laidan yli sinne alatasolle. Laidan laskumekanismi on tosi hiljainen ja kätevä, eikä poika ole kertaakaan herännyt laidan nostamiseen.

 

Mä myös koen, että se "lisäaika" mitä irroitettavalla laidalla saadaan sängyn käyttöikään on aika turha. Laitaa ei voi irroittaa ennen kuin lapsi osaa turvallisesti tulla jalat edellä alas sängystä - myös unenpöppöröisenä. Joka tapauksessa seuraava sängy on jonkinlainen juniorsänky/päästävedettävä, tuskin kenenkään lapsi siirtyy suoraan pinniksestä aikuisten sänkyyn. Koska se juniorsänky täytyy ostaa joka tapauksessa, niin aika se ja samahan se on koska sen ostaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toisaalta poisotettavan laidan eduksi näen sivuvaunukäytön, mutta ehkä vieläkin enemmän arvostaisin mahdollisuutta laidan poisottoon sitten myöhemmin kun lapsi osaa jo itse tulla pois sängystä. Jotenkin tuntuu että poisotettava laita jatkaisi sängyn käyttöikää. Olenko tässä ihan hakoteillä?

Tässä vaihtoehdossa mulla ei ole niin selvää suosikkia sängyksi. Jos raaskisi panostaa, niin voisimme ostaa Stokken Sleepin, tai sitten ihan jonkun kivannäköisen peruspinniksen - Brion One:n tai Ikean Leksvikin tms.

 

Jos haluat Stokken Sleepin kaltaisen pitkäikäisen sängyn hieman edullisemmin, kannattaa katsastaa Brion Sleep. Meillä se on ollut niin sivuvaunukäytössä yksi laita irrotettuna kuin omassa nurkkauksessaankin kaikilla laidoilla, ja menee juniorisänkynä ilman laitoja todennäköisesti kouluikään asti, koska on kooltaan 70 cm x 140 cm.

Edited by rouva Tossavainen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Brio Two kommenteista ja laskettava vs irrotettava laita -näkemyksistä alannee! Meillä sivuvaunu mahtuisi kyllä makkariin, mutta vain meidän sängyn yhdelle puolelle (joka on miehen puoligirl_haha.gif- eipä sillä että sillä jotain väliä on, koska joka tapauksessa meillä on edessä puolien vaihto jos/kun pinnis on makkarissa). En sitten tiedä että kuinka "välttämätön" se varsinainen sivuvaunu olisi verrattuna juuri tuolla tavalla laskettuun laitaan ja korkealla olevaan pohjaan. Meidän oma sänky on kyllä aika matala, mutta en tiedä että onko sillä vaikutusta tähän jollain tavalla (paitsi että vauvan joutuu nostamaan sen lasketun laidan yli ehkä hiukan korkeammalta).

 

rouva Tossavainen, olen kyllä katsonut sitä Brion Sleep -sänkyä, mutta se vaikuttaa aika isolta. Vauvan huone on meillä kuitenkin aika pieni, ja toimii samalla myös vierashuoneena, joten siellä on muitakin kalusteita (kirjahylly ja vuodesohva). Jotenkin Stokke tuntuu pienemmältä, vaikka mittojen mukaan niissä ei olekaan paljon eroa.

 

Toisaalta, olisikohan parempi hankkia pinnis joka muuntuu juniorisängyksi... Mutta sitten jos tulisi toinen lapsi, niin joutuisi jokatapauksessa hankkimaan tällekin pinniksen, eli silloin olisi kuitenkin sitten pinnis ja juniorisänky yhtä aikaa käytössä (jolloin se pinnis voi ihan hyvin olla esikoiselta peritty, ja esikoiselle hankitaan uusi juniorisänky).

 

Kauhean hankalaa kun ei tiedä että mikä osoittautuu juuri sen oman lapsen kanssa käytännöllisimmäksi vaihtoehdoksigirl_sigh.gif!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viitsittekö vinkata, että mitkä olisi sellaisia sänkyjä, joista saisi laidan pois ja pohjan korkeutta voisi silti säätää?

Share this post


Link to post
Share on other sites

rouva Tossavainen, olen kyllä katsonut sitä Brion Sleep -sänkyä, mutta se vaikuttaa aika isolta. Vauvan huone on meillä kuitenkin aika pieni, ja toimii samalla myös vierashuoneena, joten siellä on muitakin kalusteita (kirjahylly ja vuodesohva). Jotenkin Stokke tuntuu pienemmältä, vaikka mittojen mukaan niissä ei olekaan paljon eroa.

 

Stokken Sleepi näyttäisi olevan pinnasänkynä hieman leveämpi mutta noin 15 cm lyhyempi kuin Brion Sleep, mutta juniorisängyksi muunnettuna taas 30 cm pidempi.

 

Mikäli meille tulee joskus toinen lapsi, hankitaan hänellekin Brion Sleep, koska niitä saamme mahdutettua toiseen makuuhuoneeseemme (noin 10-neliöinen) helposti kaksikin. Myöhemmin lapset voisi siirtää kerrossänkyyn, mutta itse en alle kouluikäistä ainakaan ns. aikuisten kerrossängyn yläpedille laittaisi, ja saahan nuo pinna-/juniorisängyt myytyä sitten eteenpäin seuraaville käyttäjille. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin, mä olin jo kutakuinkin päättänyt että meille tulee Brion Two...kunnes viime viikolla postissa tuli Kodin Ykkösen 30% alekuponki, joka sitten sekoitti pakan taas melkein alkutekijöihinsä. Tämä siis siksi, että kyseinen liikehän myy Stokkea, joten Sleepin saisi nyt todella edullisesti. Olemme miehen kanssa nyt kallistumassa kuitenkin Stokkeen pitkällisen pohdinnan jälkeen. Mittailimme kaupassa molempien sänkyjen reunan korkeutta kun pohja on alhaalla. Tajusin, että minulle suurin hyöty laskettavasta laidasta ei ole niinkään selkäongelmien välttäminen (koska niitä ei ainakaan vielä ole kovin paljoa) vaan enemmänkin sängyn pohjalle ylettäminen (olen 160 cm pitkä). Kurkottamaanhan joutuu alaspäin samalla tavalla oli laita sitten ylhäällä tai alhaalla. Vauvan sieltä varmaan saa poimittua (ja varmaan hän siinä vaiheessa jo seisookin jos haluaa sängystä pois) ja laskettua sinne nukkuvana, mutta lakanoiden vaihto voi olla hiukan hankalaa. Jotenkin tuntuu, että tässä maassa on varmaan enemmänkin minun mittaisiani ihmisiä (ja lyhyempiäkin), joten kai hekin pärjäävät jonkinlaisella pinnasängyllä... Brion Two tuntuu kuitenkin olevan melkein ainut, jossa laidan voi laskea ad hoc-tyyppisesti - ja tuskin kaikilla lyhyillä ihmisillä on ko. sänkygirl_smile.gif.

 

Tuohon silittelyyn ajattelin, että ehkäpä sitä voisi tarvittaessa yrittää myös laittamalla oman käden pinnojen välistä. Tämä onnistuu molemmissa sängyissä, tosin käsi ei mene kovin pitkälle mutta ranteen saan reilusti vielä pinnojen läpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko jollain kokemusta Stokken minikitistä vastasyntyneen kanssa? Oliko minikit tarpeellinen/hyödyllinen? Siitähän ei esim. taida saada sivuvaunua tai laitoja alas, vaan vasta sitten siitä Sleepi versiosta. Ilmeisesti minikittiin ja Sleepiin tarvitsee erilliset erilaiset reunasuojukset?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now