pipa

Mikä ärsyttää eniten raskaudessa?

899 posts in this topic

Alkuraskaudessa ärsytti eniten ruokiin (lähinnä juustoihin ja kalaan) liittyvät rajoitukset, kun en oikein tiennyt kuinka tarkasti niitä pitäis noudattaa. Rintaan ja selkään puhjennut akne harmitti myös kovasti, arpia parannellaan tällä hetkellä (rv 30+1)

 

Nyt loppupuolella ärsyttää oma kömpelyys ja se kun vauva on viime päivinä alkanut todenteolla painamaan esim. kylkiluihin.. No, päivääkään en silti pois vaihtaisi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, ei nyt varsinaisesti ärsytä, mutta lähinnä huvittaa vatsan vilkuilut.

Silmät liikkuvat samalla lailla kuin miehillä, jotka "huomaamatta" vilkaisevat rintoja.

Nyt vain tätä liikettä tekevät sekä naiset ja miehet, ja matkaa vain vähän alemmas.

 

Tiedoksi vain.. tuon huomaa! Ja välttämättä ihmiset, jotka eivät ole kuulleet raskaudestani, eivät kumminkaan vatsaa mitenkään kommentoi. Hei, tiedän, että sinä tiedät, mutta sinä et tiedä, että minä tiedän, että sinä tiedät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin viime viikonloppuna juoppokuskina siskolleni ja hänen ystävälleen jotka kummatkin olivat ensimmäistä kertaa ulkona lapsiensa syntymien jälkeen. Ensimmäistä kertaa olin itsekin yökerhossa alkuraskauden jälkeen. Todella ärsyttävää oli ihmisten vilkuilu tyyliin, mitä sä täällä teet kun olet noinkin raskaana (rv35).

Toinen on keski-ikäiset miehet ruokakaupassa kun tunkevat kärryinensä vatsan eteen vaikka näkevät että on pitkällä raskaana :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ja yllättävää kyllä myös ne keski-ikäiset naiset tuuppivat ihan reippaasti vaikka tää maha todellakin näkyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Todella ärsyttävää oli ihmisten vilkuilu tyyliin, mitä sä täällä teet kun olet noinkin raskaana (rv35).

 

Tätä mäkään en ymmärrä. Miksi ei baarissa saisi käydä ison mahan kanssa..? Kun se on ainakin varmaa, että kohta sinne ei pääse! :huh: Ja nyt kun on se tupakkalakikin, niin en näe mitää pahaa siinä jos käy kavereiden kanssa ulkona pitämässä hauskaa selvin päin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin ite viikkoa ennen synnytystä bubissa ja biljardibaarissa :) Neiti syntyi viikolla 37+2 :) Mulla olo oli ihan mainio enkä huomannut mitään estettä miksi en menisi?No tuolla bilisbaarissa mä sit tilasin itelleni greippilimsaa joka on ihan saman näköistä kun lokero :P Niin eiköstä toisella puolella istunut nainen ollut ihan kauhistuneen näköinen :D Mulla kun ISO

maha pystyssä ja sit velä siemailee lonkeroa :D Vaikka olikin oikeasti sitä greippilimpparia :D

Se alkoi kauhuissaan supiseen jotain miehelleen ja sekin sit kääntys kattomaan muo :angry:

Mun ois tehnyt mieli mennä sanomaan muutama valittu sana...Mutta en sit viitsinyt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
No tuolla bilisbaarissa mä sit tilasin itelleni greippilimsaa joka on ihan saman näköistä kun lokero :P Niin eiköstä toisella puolella istunut nainen ollut ihan kauhistuneen näköinen :D Mulla kun ISO

maha pystyssä ja sit velä siemailee lonkeroa :D Vaikka olikin oikeasti sitä greippilimpparia :D

Se alkoi kauhuissaan supiseen jotain miehelleen ja sekin sit kääntys kattomaan muo :angry:

Mun ois tehnyt mieli mennä sanomaan muutama valittu sana...Mutta en sit viitsinyt :)

Hahah, mä oikein innolla odotan tuollaisia hetkiä että pääsen näyttämään ihmisille ettei aina kannata olettaa ja luulla kaikkea, koska kaikki ei oo sitä miltä näyttää. Pitäähän mun ny juniori karaokeen totuttaa heti sit kun toi mukelo tuol mahassa alkaa kuulemaan. Ja ihan varmaan aion vetää ison tuopin greippilimua!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEH!! Toi Emppu78:n juttu oli hauska, vaikka varmasti silloin ei ollut, kun se pariskunta kyttäili.

Minua ärsyttää tällä hetkellä raskaudessa se, kun kaikki sanoo, että raskaus on vissiin ihan alussa, kun ei mitään näy. Juu, Onhan rv 16 ennen puolta väliä eli alkupuolella, mutta silti harmittaa, kun haluaisi jo itsekin raskaudesta todellisemman ja hieman vatsaa, mutta kun se ei näy niin sitten se ei näy. Töissäkin pomo ihmetteli, että joko mä muka tarvitsen isommat työhousut. En mä niitä vatsan koon takia tarvitsekaan vaan sen takia että housun vyötärö on sillä korkeudella, että vatsa kipeytyy. Taitaa hormonit heittää, kun nyppii tänään kaikki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ärsyttää tällä hetkellä vaan odottaminen. Mitään ei tapahdu, ultra on vasta ensi viikolla, joten en edes tiedä onko tuolla mahassa mitään asukkia. Yritä tässä sit olla raskaana, kun en itsekään sitä usko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Ole ilonen, ettei sun masu oo iso vielä, meinaa se kostautuu loppuraskaudessa <_<

 

Se mua tässä ärsyttääkin: iso maha painaa ihan älyttömästi, mut silti vauvalle ei muka ole tarpeeksi tilaa kun pitää riehua vaatimassa tilaa ja työntää kaikin voimin mun kylkiluita pois tieltä tai yrittää saada jalat läpi mun kyljestä. AHDISTAA!!!!

Edited by Snazu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää närästys. Tosi ilkee tunne kurkussa ja ei lähde maidolla eikä närästyslääkkeillä :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tätä mäkään en ymmärrä. Miksi ei baarissa saisi käydä ison mahan kanssa..? Kun se on ainakin varmaa, että kohta sinne ei pääse! :huh: Ja nyt kun on se tupakkalakikin, niin en näe mitää pahaa siinä jos käy kavereiden kanssa ulkona pitämässä hauskaa selvin päin.

 

Niinhän sitä luulis. Mulle tuli baarissa ihan vieras likka pamauttamaan päin naamaa että 'ajattelisit ees vähän lastas'. En muista mitä viikkoja oli, mut yli 30 varmasti. Tupakkalaki oli jo sillon voimassa ja mehua join, näyttikin ihan mehulta mielestäni.. Menin tosta ihan sanattomaks, miettikää te napakat vastakommentit valmiiks kaikenmaailman idiooteille. Ois pitäny sanoo 'no ei se mun ole!' niinkun yks miespuolinen kaveri jälkikäteen ehdotti! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niinhän sitä luulis. Mulle tuli baarissa ihan vieras likka pamauttamaan päin naamaa että 'ajattelisit ees vähän lastas'. En muista mitä viikkoja oli, mut yli 30 varmasti. Tupakkalaki oli jo sillon voimassa ja mehua join, näyttikin ihan mehulta mielestäni.. Menin tosta ihan sanattomaks, miettikää te napakat vastakommentit valmiiks kaikenmaailman idiooteille. Ois pitäny sanoo 'no ei se mun ole!' niinkun yks miespuolinen kaveri jälkikäteen ehdotti! :lol:

 

 

:lol: Tuo pitää muistaa!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Närästys ja röyhtäily <_<

 

Reilut 31 viikkoa sain noista kärsiä, pahimmillaan 24/7. Nyt on helpottanut kummasti :D Toivottavasti sama meno jatkuu loppuun asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tää närästys. Tosi ilkee tunne kurkussa ja ei lähde maidolla eikä närästyslääkkeillä :(

 

Kokeile lusikallista ruokasoodaa ja vettä päälle ;). Tää ihan oikeasti auttaa mulle, liekö psyykkistä sitten...

 

Mua ärsyttää tänään kömpelyys, vaikka maha ei kauhean iso olekaan. Voi kun oli kivaa olla nopea ja ketterä ja kumartua tuosta vaan poimimaan laittalle pudonnut kynä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mua ärsyttää tänään kömpelyys, vaikka maha ei kauhean iso olekaan. Voi kun oli kivaa olla nopea ja ketterä ja kumartua tuosta vaan poimimaan laittalle pudonnut kynä.

 

:lol: Sama juttu! Kevätsiivous menossa ja niin vaikeeta tuo sohvien ja lipastojen alta imuroiminen, ettei ois koskaan uskonut. Ketteryys on muutenkin menosta aika kaukana... Hyvin voin kuvitella itteni mustikkametsässä heinäkuussa! :rolleyes:

Pakko suhtautua huumorilla... vaikka asiaankuuluvaahan tämä kömpelyys on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin sain paheksuvia katseita viikonloppuna taksijonossa.

Olin viettämässä kaverin valmistujaisia ja baarissa ei onneksi tuijoteltu kun meillä oli erillinen loossi. Mutta sitten taksijonossa mun takana olevat naiset tuijottivat mun mahaa ja supisivat. Sori, ilmeisesti meillä raskaana olevilla on sitten kotiintuloaika aiemmin kuin kahdelta.

 

Ärsyttää kun en jaksa enää entiseen malliin. Tai jos yritän jaksaa niin alkaa supistella tosi kipeästi. :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: Sama juttu! Kevätsiivous menossa ja niin vaikeeta tuo sohvien ja lipastojen alta imuroiminen, ettei ois koskaan uskonut. Ketteryys on muutenkin menosta aika kaukana... Hyvin voin kuvitella itteni mustikkametsässä heinäkuussa! :rolleyes:

Pakko suhtautua huumorilla... vaikka asiaankuuluvaahan tämä kömpelyys on.

 

Itse tuossa viime viikolla pitkästä aikaa imuroin (yleensä Siippa hoitaa sen ;)). Sängynalustaa imuroidessa piti oikein istua lattialle kun ei muuten ylettynyt! :lol: Muutenkin siivous on hankalaa kun pitää vähän väliä pitää taukoa supistelujen takia... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mäkin kärsin järkyttävästä turvotuksesta, ei ole vielä mennyt ohi. Aamuisin tilanne on ok, ja iltaa kohti pahenee niin että vaatteet ei enää mahdu illalla päälle ja viikkoja voisi helposti olla 25. Ehkä se sitten tästä kohta helpottaa vai?

<_< Juu, ei välttämättä. Itse jouduin jo melko aikaisessa vaiheessa siirtymään äitiysvaatteisiin, kun omat eivät menneet päälle. Tällä mun syömisellä ei varmasti varsinaisia liikakiloja ole tullut, joten lienee turvotusta (nyt kun viikkoja melkein 24). Sinänsä helpottavaa, kenties ne lähtevät sitten heti synnytyksen jälkeen (niin, tai sitten ei :lol: )

 

Näytän kyllä ihan norsulta ja ostin jopa vähän isompia äitiysvaatteita alussa ennakoiden, että esim. rinnat kasvaa. Noh, nyt näyttää siltä, että pitää suorittaa TAAS uusia ostoja, eräät paidat jäivät jopa kokonaan käyttämättä kun tissit yhtäkkiä kasvoivat aivan järkyttävästi, ihan kuin olisin lisää kokoa tarvinnut. Paidoissa on mahan kohdalla jopa kasvuvaraa, mutta tisseistä ei ole mennyt kiinni kun ajattelin ottaa ne käyttöön viikkoja sitten :blink: Ja jos ne vielä kasvavat tästä imetyksen koittaessa. Apua.

 

Muutoin en valita, koska mitään muita vaivoja ei ole vielä ollut laisinkaan. No kömpelyyttä on, seisaaltaan housujen laittaminen on näky kun ei oikein jalka nouse eikä taivu enää samaan malliin. Tuntee itsensä ihan vanhaksi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun ei tiä mistään mitään ja tekis mieli ihan samantien painella terkkariin jutteleen. (Plussasin eilen :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voisin kai sanoa, että paremminkin miestäni ärsyttää: Minä kuljen masu pystyssä ja toinen, mustelman komistama, käsi kantositeessä, ja ihmiset kyyläävät. Miehen mukaan siihen tapaan, että "taas joku kotiväkivaltatapaus". :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pahoinvointi! Ja sitten, jos ei vähään aikaan okseta, niin heti huolettaa, että mikähän on. :angry: Ja kohta kun taas on huono olo, manailee, miksi pitikään ajatella, että joku ois vinossa. :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tunnemyrskyt joo, eilenkin yhtä-äkkiä kesken labrakokeiden tuloksien kyselyn aloin itkemään. Siinä si vähän nolona oltiin, mut ei voinu yhtikäs mitään. Mä en kyllä tiedä miten pärjään töissä jos siellä joku sanoo jotain pahasti tai sitten liian nätisti.. Ja mitä tää tunnemyrsky tulee olemaan loppuraskaudesta kun nyt vasta mennään 6+1 viikolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now