pipa

Mikä ärsyttää eniten raskaudessa?

899 posts in this topic

^

Tämä ärsyttää minuakin! Ei kai kukaan enää tänäpäivänä oikeasti usko, että vauvan sukupuoli vaikuttaisi mahan muotoon, eihän?! Sukupuoli tuntuu kiinnostavan kaikkia: jokainen muistaa aina ja jatkuvasti kysyä, tiedetäänkö me sukupuoli. Ikään kuin vauvassa ei olisi muuta kiinnostavaa kuin sukupuoli. Sitä paitsi luulisi jo sadatta kertaa asiaa kysyvän huomanneen, että me ei olla aikeissa kertoa sukupuolta muille.

 

Ärsyttää muuten jo ajatuskin siitä, jos nämä "tietäjät" arvaavat oikein ja kuvittelevat sen johtuvan omasta ennustustaidostaan... Toivon todellakin, etten joudu vauvan syntymän jälkeen kuulemaan mitään "mitäs minä sanoin" -kommentteja. :angry:

Edited by Celia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun kälyä kiinnostaa toi sukupuoliasia kanssa ihan älyttömästi! <_< Joka kerta muistaa kysyä, joko tiedetään ja kerrotaanhan sitten heti hänelle!! :blink: Mä en tajua mitä se sille kuuluu tai vaikuttaa. Kovasti veikkaa kahta poikaa, ehkä haluais vaan vahvistuksen omalle "tietämiselleen". Sanoinkin miehelle, että käly on vihoviimeinen kenelle sukupuolista vinkkaan, vaikka itse niistä saataisiinkin tietää. Eihän se ulkopuolisten elämään varsinkaan vaikuta mitenkään! Tyydyttää vaan uteliaisuutta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Tuo sama kyllä nyppii muakin!! Kun MITÄ VÄLIÄ sillä on onko mun masussa tyttö- vai poikavauva!?? Jos sillä ei ole väliä meille niin ei sitten pitäis kyllä olla kenellekään muullekaan! :angry: Ja vaikka me tiedettäiskin kumpi siellä on niin ikään kuin me se just heille kerrottais, prkl!! post-102-1215863993.gif

 

Mä odotan jo niskakarvat pystyssä sitä kommenttia sitten, että "No mää tiesin!!" Niin varmaan joo!! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ärsyttää rajoitukset syömisten suhteen. Olen aina ollut kaikkiruokainen ja nyt ärsyttää, kun pitää miettiä mitä juustoa/kalaa/ihan mitä vaan voi syödä - jos vaikka hotellin aamiaisella on vadelmia, niin pitääkö ne jättää syömättä? Argh, odotan sitä kun saan taas rauhassa syödä kaikkea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huokaus...

 

Mua ärsyttää eräs asia, jota en viitsi nyt tässä "ääneen" sanoa... <_<

Edited by Pinja Mii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää samperin turvotusnaama naama. Olo on vähän niin kuin pallokalalla;

 

windowslivewriterpufferfish-229arothron-meleagris-by-nps-1-thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttää, kun kasvot on täynnä hormoninäppylöitä ja kasvot on muutenkin ihan kirjavat....

 

Ärsyttää, kun aina pitäisi olla kaiken maailman käyröillä normaalilukemissa tai muuten tuntee itsensä jotenkin epänormaaliksi.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ylämäet ärsyttää... Muuten voi kävellä ihan normaalisti, mutta hitsivie kun ylämäet on yhtä tuskaa! huohotusta ja ahdistusta... Viikoilta 14-15 asti ollu näin. Joko huono kunto tai sitten oikeasti tämä raskaus tekee tepposia :lol:

Muuta ärsytystä ei oikeastaan olekaan ollu... Hormonifinnit, supistelut ja alamahan juilimiset jäivät aikalailla siihen alkuraskauteen..

 

Niin ja huoli vauvan voinnista on seurana silloin tällöin.. Etenkin nyt kun liikkeet vain tuntuvat vähenevän mitä pidemmälle mennään! Nyt rv 27 ja risat.. Mahassa vain möyrii kun jänis siellä kääntyilee - mutta potkuja tai sen suurempia liikkeitä ei tunnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itseäni ovat ärsyttäneet koko raskauden ajan laidasta laitaan olevat, hyvin "asiantuntevat" kommentit vatsan koosta:

"Sun maha on kyllä tosi pieni, se lapsikin on varmaan ihan pikkiriikkinen!"

"Sä olet ihan järjettömän kokoinen!"

 

Näin loppuraskaudesta (rv 38 ja risat) kun liikkuminen alkaa olla jo raskasta ja hankalaa, eniten harmittavat "kyllä mun tuttuni jaksoi vielä käydä jumpassa päivää ennen synnytystä" -tyyppiset letkautukset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harjoitussupistukset :angry: , aivan sama miten päin on tai mitä tekee, silti supistelee. Onneks ei satu kun ehkä pari kertaa päivässä, mut tekee olon kyllä aika hankalaks. Varsinkin yhdistelmä täys rakko+vauvan melskaus+supistelu =ei kivaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ummetus! :blink: En ois ikimaailmassa uskonut että tälläistä tulee koettua vain ja ainoastaan raskauden takia... Nyt sitten nassutettu liotettuja luumuja ja megakuitupitoista puuroa ja täysjyväleipää ja salaattia ja ties mitä ja killitetty vettä kuin mielenköyhä plus tietenkin lenkkeilty. Silti piti eilen turvautua järeisiin keinoihin, eli kunnon mukillinen vahvaa kahvia niin johan alkoi tapahtua. Toivottavasti tää ei oo pitkäaikainen seuralainen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

niin juu ummetus! Se voisi tosiaan jo poistua... Tai muutenkin tuntuu että maha on koko ajan sekaisin jompaan kumpaan suuntaan... :blink:

 

Nyt siis rv 27+6 että liekö se synnytys ainut lääke tähänkin vaivaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pahoinvointi, pahoinvointi ja pahoinvointi!!! Kun on pystyssä muutamaa minuuttia pidempään, ni tulee aivan karmea olo, eikä päivääkään kulu oksentamatta.. :angry:

 

Sais jo mennä tää vaihe ohi, ni katotaan sit mitä muita vaivoja tulee.. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

hirveä vessahätä aamulla... tuntuu että paikat halkee jos nukkuu semmoiset kunnon 8 tunnin yöunet :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

se että kaupassa iskee hirvee kusihätä ja sit ku meet vessaan tulee pieni liru!

ja hetken päästä sama homma... :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sama. Siihen liittyy työmatkani. Matka kestää 40-60 min ja on älyttömän mutkainen. Ihan järkyttävä hätä loppumatkasta. Sitten ei muka olekaan niin kauhea hätä, kun vessaan pääsee <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onneks en ole ainoo vessahädän kanssa, mut enemmänkin mua ketuttaa kun pitäis saada pissanäyte ja pitäis olla 4h pissin rakossa ennen kun ottaa ja mähän laukkaan vessassa noin 2-3 tunnin välein yöllä ja päivällä useemminkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli ihan sama, mut en vaan pystynyt olee pissaamatta niin kauan. Kyllä neuvolalle silti kelpas mun näytteet :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin riittää, että pissaa tulee purkkiin eli ei tarvi pidättää neljää tuntia (viimeksikin pidätin vain reilun tunnin).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vielä ei mulla paljon ärsytyksiä ja vaivoja ole ollut, mutta tosiaan tuo pissahätä on yksi niistä ärsyttävimmistä. Yöllä käyn noin kolme kertaa, joskus jopa enemmän, ja se on tosi ärsyttävää esim. mökillä ollessa kun joutuu ulkohuussiin menemään. Ja sit mua kans vaivaa välillä tuo jatkuva pissahädän tunne ja sit kun menee vessaan, niin pikkuliru tulee, mut itse tunne ei häviä mihinkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun piti siis viedä pissanäyte labraan.. Neuvolaan kelpaa näyte vaikka olis ollu vartin rakossa :)

 

Mut ny lisäksi ärsyttää kun taas kerran on virtsatietulehdus, se on ny kolmas tän raskauden aikana ja neuvolantäti sanoi että omalääkäri saa pistää estolääkityksen päälle ja eilen piti hakea ea:sta kesken työpäivän resepti ja alotuspakkaus kuurille. Meitin apteekki ku menee kuudelta kiinni ja pääsin soittaa tuloksia vasta kuuden aikaan, aikaisemmin ei ollu tulokset tullut kun soitin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alussa eniten ärsytti yökötys-olo, jota kesti aika pitkälle n. rv 18 asti.

 

Nyt lopussa on ärsyttänyt paljon sormien/käsien puutuminen ja särky.

Sekä myös turvotus on ollut ihan kiitettävää.... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miljoonat harjoitussupparit pitkin päivää ja tuskainen selkäkipu.

 

Niin ja nyt kun on lämmin, niin tää turvotus käsissä ja jaloissa. Nice...

 

Sanoin miehelle, et mun pitää sit saada joku kunnon palkinto tästä tuskaisesta raskausajasta. Hän sit sanoi, et 'rakas niinhän sää saatkin'. :wub: Niinpä... pitäis vähän useammin muistaa tosiaan se, kun ärsyttää nää vaivat.

Edited by siilis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now