pipa

Mikä ärsyttää eniten raskaudessa?

899 posts in this topic

Jatkuvasti paisuvat rinnat..tuntuu et mitkään paidat ei istu hyvin...ARG!!! :girl_cry2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylsä asia mikä ketuttaa, mutta se että tänä kesänä olin ajatellu että menen joskus kavereiden kanssa terassille ja jätän pojan miehen kanssa kotiin. No nytkin voisi mennä terassille, mutta ei se mehutuoppi ole sama asia kun jääkylmä siiderituoppi kuumalla terassilla :girl_to_take_umbrage2:

 

 

Siideriä saa alkoholittomanakin :girl_wink:

 

Joo, mut mua ärsyttää tää kuumuus. Ei nyt paljon, mutta kuitenkin...

 

Joo saa, mutta jostain syystä ei saa ravintoloissa. Eilen juuri kirosin ravintolan alkoholiton-listaa, limut mehut ym ja alkoholiton Nikolai kyllä löytyi muttei siideriä. :hysteric:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ärsyttää(lue: mun elämää haittaa) jatkuva asioiden unohtelu. Tuntuu, että en ole kohta työkuntoinen ollenkaan, kun unohtelen asioita päivittäin. Noloa ja kamalaa....

Toinen asia on se, kun muut saavat arvostella ulkonäköä (lähinnä mahan seutua) ilman minkäänlaista hienotunteisuutta. Varsinkin ne jotka eivät ole itse olleet raskaana ovat parhaita arvostelemaan. ARRRGGHHHHH!!!

Onneksi tää lista on näinkin lyhyt, hih:)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juuri nyt ärsyttää hirvittävä väsymys. Ja se, että ärsyynnyn niin helposti kaikesta ja pinna on todella lyhyt.:hysteric:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipäs vaan ihan kun mun näppikseltä!! ^^^

 

Etova olo alkoi pari viikkoa sitten ja viimeinen viikko on ollu kyllä ihan kamalaa! On todella ristiriitaista että kun oksettaa niin on vaan pakko syödä, syödä ja syödä.. Mua alkaa etoa heti kun maha on tyhjä ja tulee nälän tunne, eli ruokaa on oltava todellakin koko ajan saatavilla! Kamalaa. Väsymys on niin hirveä ettei jaksa tehdä mitään terveellisiä aterioita ja täällä pikkukylässä ei edes myydä hyviä hedelmiä, pitäisi mennä kaupunkiin (johonkin Citymarkettiin tms) niitä hakemaan ja ne ei edes pidä nälkää poissa! Mulla ei ikinä ennen raskautta ole ollut nälän tunnetta, mutta nyt on koko ajan.. :/

 

Väsymys on myös ihan hirveetä. Pitää vaan lepäillä pitkin päivää ja yöllä on nukuttava vähintään 12h.. pahinta on että nykyään en saa edes iltaisin unta, eli illat venyy ja sitten aamut venyy. Jos aamulla ei ehdi nukkumaan pitkään niin sitten oon väsynyt ja kiukkuinen koko päivän :D

 

Sitten mua ärsyttää ihan kaikki! Jos kattelen telkkaria niin on muutama mainos, joiden ajaksi on pakko vaihtaa kanavaa.. meinaa vaan pää haljeta kun "on niin ärsyttävä mainos" :) Sama radiomainoksien kohdalla! Mies on kyllä saanut monet naurut kun kiukuttelen televisiolle ja radiolle.. :)

 

Muuten leijun vaan sellaisessa onnellisuuden tilassa ja pullistelen ja silittelen mahaani, että on kyllä ihme jos ei nekin ystävät tajua kenelle ei ole vielä kerrottu..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi etova olo pari päivää sitten ja sen jälkeen sohvalta ei ole oikeastaan noustu. Hyi h*lvetti mikä olo, KOKO AJAN!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä se, ettei öitä saa nukuttua.

 

Onkohan tää ongelma vain kesäraskaudessa, että olo on yöllä virkeä, kuin peipposella auringonpaisteessa, vai onko sama ongelma myös talvella pimeässä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^sama homma täällä....ihan kauhea väsy, mutta uni ei meinaa tullagirl_mad.gifTosin on tolla esikoisellakin osuutensa asiaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

^

Kyllä mulla esikoisenkin kanssa oli samaa ongelmaa lopussa vaikka talvi olikin. Talvella se vaan tuntu viellä surkeemmalta kun heräs oli aina kuitenkin pimeetä. Nyt kun heräilee niin on edes valosta..

 

Mua ärsyttää nää liitoskivut , hyvä kun pääsee vaihtaan sängyssä asentoo tai aamulla käveleen rappuset ylös kun on paikat niin kipeet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuraskaudessa ärsyttää kaikista eniten tää tietämättömyys. :girl_mad: Pääsis jo ekaan ultraan ja tietäis, että kaikki on ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskauden eri vaiheissa ärsyttävät erilaiset asiat. Alussa pahoinvointi, lopussa tukala olo, turvotus ja kivut lantiossa. Näin keskivaiheilla ärsyttää eniten ruokarajoitukset. Kotona ollessa näiden ruokavammojen kanssa pärjää ja oppii elämään, mutta kun lähtee tuttavien tai sukulaisten luokse kyläilemään, ongelmia tulee heti. On tosi noloa ja kiusallista, kun ruokapöydästä ei löydykään juuri mitään, jota voisi syödä. Ihmiset pitävät helposti nirsona, vaikka normaalisti syönkin lähes kaikkea. Jos vierailu kestää pidempään ja raskautta ei oteta huomioon ruokatarjoiluissa, alkaa nälkä vaivata. Nälästä seuraa nopeasti heikko olo ja sitten alkaa haluamaan pian kotiin syömään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä tässä keskiraskaudessa ärsyttää eniten se, että pitäis levätä vauvan vuoksi vaikka oma olo on hyvä. Pakkohan se on, mutta kun muutkin pitää pöpinä, kun sanon että en voi tehdä kun lääkäri kielsi, vaikka mahakin on vielä pieni ja oma olo tosiaan erinomainen.

 

Alkuraskaudessa ärsytti se, etten päässyt ratsastamaan (lääkäri kielsi senkin). Nyt siihen on jo tottunut.

 

Loppuraskaudessa tulee taas ne kivut ja säryt ja yövalvomiset ja heinä-elokuussa ärsyttää varmaan rankasti täkäläinen kuumuus. Luojalle kiitos ilmastoinnista!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kärttyisyys ja nanosekunnissa palava pinna. Säälin miestä ja lasta kun joutuvat elämään tällaisen noita-akan kanssa.

Edited by iloinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Olin juuri tuota samaa tulossa sanomaan. Iltaa kohden täällä tänään ainakin pahenee, poika nukku niin pitkään ettei voi päikkäreille laittamaan ja se tarkoittaa erittäin kettuuntunutta äitiä iltaa kohden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se ettei tämä raskaus tunnu vielä mitenkään todelliselta. Viivoja on ollu tikuissa joo, mutta kasvaako siellä mun mahassa todella joku. Haluun enemmän todisteita... jotain konkreettista. Taidan olla vähän kärsimätön.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näin plussasta toipuessa ensimmäiseksi tulee mieleen kun täälläpäin kaupan juustoissa yms. ei lue onko ne pastöroituja vai ei, eipä tule sitten oikeen mitään syötyä. Piti kanssa lopettaa yksi lääkitys mikä auttaa jokapäiväisessä elämässä (vatsavaivoihin) joten sekin antaa lisäjännitystä elämään. Samoin kun ei vielä tiedä yhtään onko siellä mahassa joku ja onko kaikki kunnossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt löytyi hyvä paikka! Varsinaisessa raskaudessa mua ärsyttää vaan jatkuva huono olo, mutta siihenkin on jo tottunut. Kaikkein eniten ärsyttää kuitenkin ihmisten kommentit raskaudestani, säälivät katseet jne. Olen todella nuori äidiksi, mutta se ei tarkoita sitä ettenkö olisi valmis äidiksi! Raskaus ei ehkä ollut suunniteltu, mutta se ei tarkoita ettenkö rakastaisi ja haluaisi tätä lasta. Se ettei lapsella ole isää, ei tarkoita sitä että olisin yksin lapsen kanssa! Mulla on maailman parhaat vanhemmat ja veljet, jotka varmasti auttavat tarvittaessa. Ikä on vain numeroita, se ei tarkoita ettenkö pystyisi huolehtimaan lapsesta. Paljon olen kuullut kommentteja "Miten sä voit saada lapsen, sähän olet ihan lapsi vielä itekkin!" Ärsyttävää, mä en ole koskaan ollut sellainen bilehile perusteini, vaan olen mielummin viettänyt perjantai illat perheeni kanssa kotosalla leffaa katsellen kuin jossain kaupungilla kavereiden kanssa hengaillen, toki joskus tullut sitäkin tehtyä. Olen ottanut aina paljon vastuuta ja hoitanut hommani hyvin. Viisi lapsisessa perheessä, ei vain pysty olemaan aina vanhempien passattavana vaan täytyy itse pystyä huolehtimaan omista tarpeistaan. Vaikka en olisi nyt raskaana, olisin silti muuttanut pois kotoa tänä kesänä, se oli sovittu juttu jo ennen kuin sain tietää raskaudestani. Olen aina pärjännyt hyvin koulussa ja muutenkin elämässä, joten on todella rasittavaa kuunnella paasausta siitä miten ihmiset säälivät lastani, koska hän saa näin nuoren äidin. Ja ikähän kertoo aina kaiken, aivan.. Itse olen aina ihaillut äitejä, ja tahtonut nuorena äidiksi, en kuitenkaan suunnitellut tulevani äidiksi aivan näin nuorena. Mutta silti olen erittäin iloinen ja onnellinen tästä raskaudesta! Ja uskon selviäväni lapsen kanssa, mutta tiedän tarvitsevani myös ulkopuolista apua välillä. Minulla on kuitenkin mahtavat tukijoukot jotka ovat tukeneet päätöstäni pitää lapsi ja elävät raskautta kanssani. Joten arvosteliat painukoon sinne mistä tulivat, en jaksa enää välittää muiden mielipiteistä, koska tiedän että minusta tulee hyvä äiti, sanoivat muut mitä tahansa!

 

 

Anteeksi vuodatus, oli aivan pakko kun kerrankin sain siihen tilaisuuden! Ja tämähän liittyy tavallaan raskauteen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musta ois ihana käydä päivittäin lenkillä, laittaa esikko rattaisiin ja lähtee lykkimään. Joo, päivittäin käydään kävelemässä, hyvinä päivinä parikin lenkkiä. Mutta miksi se on niiiin pirun vaikeaa myöntää itelleen, ettei enää jalka nouse entiseen tahtiin ja vauhti ja lenkkien pituun tulee loppua kohti vaan entisestään lyhenemään. Tyhmä kun on, käy liian pitkillä lenkeillä ja iltasin on niin kipee, ettei sänkyyn taivu. Ja seuraavana päivänä taas sama juttu. On sitä raskaana ollessa tyhmä dash2.gif

Rv 35+4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua sattuu!!! Iskias, liitoskivut ja kiinikekivut ja kaikki samaa aikaa, maksimi määrä Panadolia joka päivä nassuun ja eilen sain NKL päivystyksestä vahvempii troppeja kanssa tähän oloon.

Ja tää epätietosuus onko kaikki hyvin rassaa mun hermoja. Kiva kuunnella kun sanotaan että näytän kipuiselta ja väsyneeltä.. ÄLÄ, empä olis tienny ellet olis kertonut :girl_cry2:

Edited by OltsunÄippä

Share this post


Link to post
Share on other sites

EI VOI KESTÄÄÄ! :D Ku vasta viides viikko meneillään ja haluun jo tietää mitä masus on ja haluun kuulla sykkeen ja että masu alkaa kasvaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D :D Mua ärsyttää se, että oon voinut tässä melko pahoin koko alkuraskauden aina tähän asti (rv.17) laihtunut monta kiloa oksentamisen vuoksi yms., niin AINA kaikki jaksaa ihmetellä ja kysyä, että miten se vauva nyt voi. -Joo, sehän on ihan kuoleman kielissä tuolla kohdussa. Ihme jos on edes mukana. Mieli tekisi ainakin sanoa noin. grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka kolmanneksella vasta ollaan, mutta tällä hetkellä ärsyttää eniten ruoka. Eli ainainen nälkä ja toisaalta taas kauhea kuvotus tiettyjä ruokia kohtaan. Koska olen jatkuvasti jääkaapilla ei vatsakaan voi kovin hyvin ja välillä on sitten tosi turpea olo. Muita ärsytyksiä ei onneksi vielä ole :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

On niin alussa tämä vasta, että ärsyttää vain se, ettei voi vielä kertoa kenellekään ulkopuoliselle. Tai toki voisi joo muttei varmaan ihan vielä kannata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now