pipa

Mikä ärsyttää eniten raskaudessa?

899 posts in this topic

Tämä alkuraskauden pahoinvointi (oksentelu, jatkuva kuvotus) ja tolkuton väsymys. Tahtoisin jo nauttia olostani enkä näyttää siltä, että kaikki on päin ...ttä.

 

Ja toinen asia joka on ärsyttää on se, että kun kerrottiin lähisuvulle asiasta, sanottiin ettei haluta, että siitä puhutaan vielä kenellekkään. Halutaan odottaa np-ultraa jne. Niin eikös vaan sitten kuitenkin mennä laulamaan asiasta kummin kaimalle... Eikö se ole perhana meidän asia kertoa asiasta sitten kun siltä tuntuu. :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alussa tietysti ärsytti pahoinvointi ja jatkuva väsymys. Nyt loppuraskautta kohden on alkanut ärsyttämään kaikki "masuttelijat", jotka kommentoivat, kuinka masu on nyt kasvanut, onko tyttö vai poika tulossa jne. Töissä hermostuttaa välillä kun toisten mielestä jaksan tosi hyvin ja herkästi kommentoidaan juuri siten, että "eihän sulla mitään ole, minä kun olin raskaana niin oli ihan eri vaikeaa jne.". Kaipa meistä jokainen omat voimansa parhaiten tietää. Täytyy kyllä myös tunnustaa, että välillä ärsyttää ihan kaikki asiat, jospa se kuitenkin liittyisi näihin raskauden aiheuttamiin mielialanvaihteluihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttävintä raskaudessa oli ainainen huoli siitä, onko masuvauvalla kaikki kunnossa. Varsinkin alussa pelkäsin jatkuvasti. Myös ihmisten uteliaisuus ja puolituttujen kommentit mahan koosta ärsyttivät vähän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie keksin just uuden ärsytyksenaiheen. Pyydettiin miehen veljeä ja tämän vaimoa lapsen kummeiksi, niin käly sitten suostuttuaan kommentoi että toivottavasti se on tyttö, kun heillä on jo kummipoika :rolleyes: Joo-o, teidän päätettävissähän se on :P

 

Ei mikään pahin mahollinen mut vähän ärsyttävästi tökkäs korvaan kun miulle on ihan sama kumpi tulee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuraskauden pahoinvointi. Kun en oo vielä sen edemmäs ehtinyt... :P Kun yhtenä päivänä olo on hyvä, niin seuraavana ällötys syöksyy kuin puun takaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuraskauden jatkuva pahoinvointi ja nälkä ja nyt sitten vielä oksentelukin. Kunpa menisi nopeasti ohi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan ehdoton ykkönen on itsellä etova ja oksettava olo. Kunhan tästä pääsisin eroon ni voisin alkaa nauttimaan tulevasta odotuksesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Jatkuva vessahätä

- Mahan lääppijät/hiplaajat

- Julkiseksi omaisuudeksi joutuminen (kellä tahansa on oikeus kysyä/kommentoida mitä tahansa, missä tahansa)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttävintä raskaudessa on miun mielestä:

- huoli siitä, onko masussa kaikki hyvin

- väsymys

- kohdunkasvu- ja liitoskivut

- alkuraskaudessa pahoinvointi

 

Kaikki nämä kuitenkin kuuluvat raskauteen ja ne on vain kestettävä <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla eka raskaus oli helppo, ei mitään ihmeempiä kremppoja eikä alun pahoinvointia tms. Tässä raskaudessa olen niin ikään selvinnyt erittäin pienellä etomisella eli sinällään omaan olotilaan liittyvää ärsyttämistä ei ole. Edellisessä raskaudessa en myöskään kokenut ympäristön kommentteja tms ärsyttäviksi.

 

Nyt ärsyttävintä on se epävarmuus, että onko kaikki hyvin. Ultran hyvät uutiset helpottavat ehkä sen päivän ja sitten alkaa taas epäilykset, kun ei vielä liikkeitäkään tunne.

 

Muissa ihmisissä ärsyttää eniten se, kun jotkut tulevat sanomaan, että no johan se oli jo aikakin sitä toista. Ja meidän esikoinen siis täyttää kohta vasta 2 vuotta! Ja kun taustalla on vielä se, että kyllähän me 8 kk ehdittiin tuossa olemaan ilman ehkäisyä, mutta kun ei vain lapsi halunnut vielä tulla, niin ei ole vielä tullut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noin 15 viikkoa kestänyt jatkuva pahoinvointi, jonka takia olin paljon sairaslomalla. Nyt jo mietityttää, uskallanko ryhtyä tähän uudestaan joskus myöhemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopussa ärsytti turvotus, koska jalat olivat sitten niin kipeät, että kaikki pikkukivetkin tuntuivat kengän läpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se, että osa ihmisistä/ystävistä ei pidä mua "enää normaalina" :angry:

 

Ollaan puhuttu tästä ystävien kanssa, että vaikka olen raskaana, haluan edelleen olla se-sama-star kuin tähänkin asti...mutta kaikesta huolimatta, se unohtuu aina välillä.

 

Äh...en mä ole sairas...Olen vain raskaana <_<

 

Esimerkkinä:

Eräällä ystävälläni oli synttärit, ja hän soitti kysyäkseen haluanko tulla jo päivällä käymään, kun illalla on tarkoitus juoda :o

Heh...ei mua ois ennen tätä raskauttakaan pyydetty "vain kahvittelemaan", joten en halua sitä nytkään.

 

NIH! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ärsyttää ehdottomasti jatkuva turvotus ja vihlaisut. Yskiessäkin voi vihloa niin kovin, ettei pääse sängystä ylös. Turvotus tekee olon joka päivä todella huonoksi. Ärsyttää, kun turvotuksen tuoma olo tekee väsyneeksi ja muutenkin etovaksi. Hyviä vinkkejä kellään?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Närästys ja jatkuva vessahätä. Välillä myös se, kun ei saa unta eikä mahallaan ole pystynyt nukkumaan pitkääään pitkäään aikaan enää (rv 34 menossa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tähän mennessä ei ole harmittanut muu kuin satunnaiset yövalvomiset. Olen herännyt keskellä yötä ja uni ei tule pitkään aikaan. Voi olla että raskauden edetessä ärsyttäviä asioita ilmaantuu lisää. Toistaiseksi paha olokin on vaan hyvä asia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuinka pitkän lista tähän saa kirjottaa... :lol:

 

Ensinnäkin, ärsyttää kun kaikki olettaa että raskaus on ihanaa aikaa, linnut livertää ja aurinko paistaa ja diipadaapa. Tällä hetkellä on kaikkee muuta kun ihanaa...Raskaus todella toivottu ja hartaasti yritetty mutta silti. Mua koskee koko ajan, närästää yötä päivää ja itkee tihrustan kaikki päivät kun välillä totaalinen masis ja sit taas onneni kukkuloilla. Ärsyttää kun kaikki olettaa että muhun saa koskea ja mahaa silitellä...yksikin vielä yrittää niin katkasen käden :angry: . Ärsyttää kun miehen sukulaiset ja muutama muu on uskaltautunut ehdottamaan että meidän kissa pitäis piikille viedä kun lapsi tulee :angry: . Sanokoot vielä kerran niin eivät lastenlastaan näe!! Joo, ja joku voi myös samalla kokeilla mitä tapahtuu kun mulle sanoo jonkin seuraavista kommenteista "On toi sun maha kyllä aika valtava!?", "Onko kaksoset tulossa? hehhehhee", "Nauti nyt tästä loppuajasta ja lepäile!!". AAARRRGGGHHH!!!

 

(oon tosiaan jo aika valmis synnyttään... :lol: :lol: :lol:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alussa ärsytti pahoinvointi ja pelko keskenmenosta.

Tällä hetkellä ärsyttää kömpelö olo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

VÄSYMYS! Olen koko raskausajan ollut aivan järkyttävän väsynyt ja aikaansaamaton. Odottelin "energistä keskirauskautta" eikä sitä koskaan tullut :rolleyes: , nyt on jo viimeinen kolmannes menossa ja edelleen väsyttää valtavasti.

 

Myös se äryttää, ettei voi lenkkeillä. Hidas ja rauhallinenkin kävely aiheuttaa helposti ikäviä supistuksia. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jatkuva väsymys vaivaa täälläkin. Ekojen kuukausien pahin kooma on onneksi ohi, mutta silti ärsyttää, kun välillä ei jaksa mitään ja illalla ei kahdeksan jälkeen on ihan vetämättömissä. Alkuraskaudesta ärsytti pahoinvointi, vaikkei mulla edes ollut pahanaa.

 

Ärsyttää myös muiden kommentointi, kuinka raskauttani ei huomaa vielä ollenkaan, vaikka omasta mielestäni mahassa on jo selkeä ylimääräinen pallukka, eivätkä tavallisista housuista sovi kuin kaikkein löysimmät. No jos jo muutaman viikon päästä sitten...

 

Mutta aika pieniähän nämä mun murheeni ovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllähän raskauten liittyy monia ärsyttäviä vaivoja (pahoinvointi, vatsa- ja selkäkivut, väsymys, kömpelyys jne), mutta mikään ei ole vielä tähän mennessä tuntunut sietämättömältä. Ehkä eniten mua on häirinnyt ihoni, joka muuttui joskus rv 6-7 tienoilla tosi näppyläiseksi ja ärtyneeksi. Nyt kun puoliväli on jo ylitetty, on iho hiukan rauhoittunut, mutta entisensä se ei silti ole. Ärsyttää kun joka paikassa toitotetaan miten "nainen on kauneimmillaan raskaana ollessaan" tai "raskaus saa naisen hehkumaan". Ei siltä tunnu kun kipeitä ja punaisia paukamia pukkaa naamaan ja selkään... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Väsymys ja jatkuva pissihätä.. Mutta vähillä oireilla olen tähän asti selvinnyt verrattuna moniin muihin, en voi valittaa olotilaani!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttää kun sukulaiset jaksaa koko ajan hokea että meidän koirat on vaaraks vauvalle ja ne pitäis tappaa. Kyseessä siis kaksi 4-kiloista mäyräkoiraa. Nekin on meidän lapsia!! :angry: Ja tää ikuinen sulla on valtava maha. Ai, emmä ole huomannutkaan..

Mäkin tahtoisin nukkua mahallani!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi yöt on ehkä ärsyttävintä! Ihan niinkuin sitä ei saisi valvoa sitten kun vauva syntyy!?! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ärsyttää:

 

- väsymys

- ^jonka vuoksi ei jaksa harrastaa mitään liikuntaa

- ^^eikä jaksa tehdä mitään muutakaan

- mieletön karkkihimo loppuraskaudesta ("pelko" lihomisesta)

- koskas on laskettuaika -kysymykset

- miten oot voinu -kysymykset

- tiedätkö kumpi se on -kysymykset

- seksi ei kiinnosta/ ole niin nautinnollista kuin ennen (eikä kyllä voida enään harrastaakaan sitä..)

- iso maha, normi vaatteet ei mahdu päälle ja läski olo

- tuleva isä

- anoppi

- pomo

- se et aika ei kulu

- alapäänvaivat, joista ei sitten sen enempää..

- selkäkivut, si-nivelkivut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now