pipa

Mikä ärsyttää eniten raskaudessa?

899 posts in this topic

Oireiden vähäisyys ja se että kokoajan on huoli siitä, että onko pienellä kaikki ok, onko siellä mahassa edes ketään, jne. Mä myös jotenkin kuvittelin että sen plussan jälkeen stressaus helpottais, mutta nythän se vasta alkaakin! :girl_mad:

 

:D Sama ärsyttää minua!

 

Ekassa raskaudessa luulin että stressi ja huoli vähenisi sykkeen näkymisen tai ekan kolmanneksen ja viimeiseksi viimeistään rakenneultran jälkeen. Vähentyi se aina päiväksi-pariksi ultrien jälkeen, mutta palasi pian. :girl_sigh: Joskus rv30 paikkeilla stressi helpotti vähän, kun tiesi lapsella olevan jo ihan ok mahdollisuus selvitä syntyessään. Mun stressi kesti kuitenkin koko raskauden, kaikki kun valitettavasti voi mennä päin he*vettiä ilman että kukaan huomaa mitään, niin pitkään kun lapsi on saatu elossa ulos. :rolleyes: Oikeastaan se jatkui vielä muutaman kuukauden syntymän jälkeen, kunnes pahin kätkytkuolemariski oli ohi.

 

Tällä kertaa en edes uskottele tai toivo stressin helpottavan ennen lokakuuta 2013 (jos kaikki menee hyvin). :girl_sigh: On paljon helpompaa vain stressata kuin stressata ja yrittää samalla aktiivisesti olla stressaamatta. :rolleyes: Mä nyt vaan en kuulu niihin ihmisiin, jotka käy ultrissa "moikkaamassa vauvaa".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se väsymys ja pahoinvointi kun ne on samaan aikaan ja se kun monesti olo ettei huvittaisi mikään :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on ruvennut ärsyttämään se, kun kasvava maha on alkanut vaikeuttaa treenaamista. Juoksemisen jouduin jättämään pois reilu viikko sitten ja nyt tuntuu, että vähänkin reippaampi kävelytahtikin kiristää mahaa ikävästi. Pyöräillessäkään ei voi kumartua kovin eteen, kun alkaa jo pistää kylkeen mahan kohdalle :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en ole vielä kovinkaan pitkällä raskauteni kanssa, mutta minua pelottaa tulevan vauvan terveys sekä mahdollinen pahoinvointi raskauden aikana. Minulla on ollut koko aikuisiän kamala oksennusfobia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nyt löytyi mulle oiva ketju! Tässä olotilassa raivostuttavaa on:

 

- kömpelyys (liikkeelle lähtö keeeeeestääää ja tekee kipeää, mummot vetää suojatiellä ohitse)

 

- iso maha alkaa jo painaa ja olla tiellä (missään asennossa ei ole hyvä olla kuin hetken ja nukkuminen on hankalaa, vaikka sänkyyn raahaisi miljoona tyynyä ja puoli tuntia yrittäisi asetella itseään niiden avulla hyvään asentoon, kun hyvä asento löytyy niin tajuaa, että pitää lähteä vessaan...)

 

- mielialan aaltoiluhäiriöt (nollasta sataan kahdessa sekunnissa, kyynelkanavat auki milloin mistäkin tyhmästä asiasta)

 

- ajoittainen närästys ja hengenahdistus

 

- se kun vaatteet ei mahdu päälle ja kaikki housut puristaa ja paidat ovat muuttuneet napapaidoiksi

 

- selkä- ja nilkkakivut, jalkeilla olo tekee kipeää

 

Blaah... Siinäpä sitä kerrakseen. MUTTA kaikesta huolimatta oon kyllä hyvin onnellinen, että näin hyville viikoille asti ollaan vauvan kanssa yhdessä tuumin selvitty ja edessä on enää loppuvastus eli synnytys :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eniten ärsyttää yöllä herätä kauheeseen pissahätään ! Se on niin ärsyttävää, kun haluis vaan nukkuu mut ei pysty :D No, kyllä iso mahakin vähän hankaloittaa elämää.. Närästys on myös ikävä kiusa :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nyt löytyi mulle oiva ketju! Tässä olotilassa raivostuttavaa on:

 

- kömpelyys (liikkeelle lähtö keeeeeestääää ja tekee kipeää, mummot vetää suojatiellä ohitse)

 

- iso maha alkaa jo painaa ja olla tiellä (missään asennossa ei ole hyvä olla kuin hetken ja nukkuminen on hankalaa, vaikka sänkyyn raahaisi miljoona tyynyä ja puoli tuntia yrittäisi asetella itseään niiden avulla hyvään asentoon, kun hyvä asento löytyy niin tajuaa, että pitää lähteä vessaan...)

 

- mielialan aaltoiluhäiriöt (nollasta sataan kahdessa sekunnissa, kyynelkanavat auki milloin mistäkin tyhmästä asiasta)

 

- ajoittainen närästys ja hengenahdistus

 

- se kun vaatteet ei mahdu päälle ja kaikki housut puristaa ja paidat ovat muuttuneet napapaidoiksi

 

- selkä- ja nilkkakivut, jalkeilla olo tekee kipeää

 

Blaah... Siinäpä sitä kerrakseen. MUTTA kaikesta huolimatta oon kyllä hyvin onnellinen, että näin hyville viikoille asti ollaan vauvan kanssa yhdessä tuumin selvitty ja edessä on enää loppuvastus eli synnytys :grin:

 

Mä allekirjoitan tän! Nilkkakipuja ei ole, mutta polvi- ja sormien nivelkipuja on. Nukkumaan pystyn vielä, mutta ei mene kauaa, kun maha estää senkin. Loputon unen tarve alkaa nyppimään sekin. Nukun täydet yöunet ja silti tarvin parin tunnin päiväunet työpäivän jälkeen. Alkaa perheen yhteinen aika käydä vähiin, kun mä vain nukun (ja nyt on jo puoliväli menossa, ettei ole alkuraskauden väsymyksestä kyse).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jatkuva vessassa ramppaaminen.... Ja moni herkkuruoka pitää nyt jättää väliin. Ei mitään sen vakavampaa ärsytyksen kohdetta vielä, ehkä sitten loppuraskaudesta jos liikkuminen kovasti rajoittuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskausarvet ärsyttävät todella paljon! Maha on kasvanut melko maltillisesti mutta mahani on jo melko pahasti arvilla :( Eihän sille mitään voi jos on helposti "arpeutuvaa" tyyppiä mutta kyllähän tämä ärsyttää. En uskalla edes kuvitella miltä mahani näyttää aivan lopussa, tai synnytyksen jälkeen. Ahkera rasvailu ei ole auttanut ollenkaan.

Olen myös kärsinyt omituisista ilmavaivoista viime aikoina :o Liittynee raskauteen kun en ole mitään sellaista syönyt joka tavallisesti aiheuttaisi minulle ilmavaivoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielialan vaihtelut itellä o iha mahottomat. Ja mua ärsyttää suunnattomasti jatkuva nälkä!!! Kannattaa Evylin kokeilla arpiin bio oil nimistä vartaloöljyä, ite alotin sen käytön viikko sitte. Eipä sillä, en tiä viä toimiiko tuote, koska oma maha ei viä hirveen iso oo. Mut toivotaan näin. :)

Edited by *maria*

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Lässyttäminen. Miksi raskauden myötä aikuiset ihmiset muuttuvat pikkulapsiksi? Yhtäkkiä vatsa on "masu", sikiö on "masuasukki", syntyvä lapsi on "vaaveli", jne.

 

Jep. Niinikään saa laittaa rastin seinään jos kuulee sanan äiti tai äitiys, muuten kaikki lomat, rahat, vaatteet ym. on mammasitä ja äippätätä. Myös seksin harrastamiselle on yllättävän monta hassunhauskaa kiertoilmausta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se, että sitä tuntee olevansa julkista omaisuutta heti kun tulee raskaaksi. Ihmisillä tuntuu olevan oikeus arvostella ääneen mun elämäntilannetta, ulkonäköä, tulevaisuutta ym. "Näytätpäs sä tänään väsyneeltä ja kuihtuneelta!", "Et sä kyllä noilla eväillä pärjää koko päivää!", "Miksei teidän talo ole jo valmis ku vauvakin on tulossa?", "Miksette osta uutta kunnon autoa, ettei tollasilla romuilla tarvi ajella?", "Miksi selvititte sukupuolen ku mähän sanoin, että sitä ette saa selvittää???", "Sun alapää mene sit ihan tohjoks synnytuksessä!" :hysteric: Että ihmiset kehtaa.... :dash2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niulle tsemppiä!

Älyttömiä juttuja ihmiset päästää suustaan! Ja kuka ihme voi kuvitella saavansa kieltää sukupuolen selvittämisen? Korvillensa sietäisivät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se (ihan alkuraskauden) pahoinvointi ja oksentelu on tähän mennessä ollut ärsyttävintä. Se onneksi loppui muutama viikko sitten, nyt on vain ajoittaista pahoinvointia liittyen esimerkiksi hajuihin. Nuo hajut kyllä vieläkin tympii välillä, kun ei voi esim. tietyissä kaupoissa käydä ja miehen deodorantti tms. haisee ihan karseelle. Katsotaan, mitä loppuaika sitten vielä tuo tullessaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Lässyttäminen. Miksi raskauden myötä aikuiset ihmiset muuttuvat pikkulapsiksi? Yhtäkkiä vatsa on "masu", sikiö on "masuasukki", syntyvä lapsi on "vaaveli", jne.

 

Jep. Niinikään saa laittaa rastin seinään jos kuulee sanan äiti tai äitiys, muuten kaikki lomat, rahat, vaatteet ym. on mammasitä ja äippätätä.

 

Niiiin totta! Tästä tullut kotona jo ihan vitsi, esim. kun mies tulee kaupasta niin ilmoittaa tuoneensa mulle mammajugurttia ja äippäshampoon. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies. :huh: Suurinosa sen tekemisistä ja sanomisista ärsyttää, välillä koko ukko. (hm, niin mitkä hormonit?) Toivottavasti menee ohi. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kyrsi suunnattomasti kuumuus, tuntuu että sulaa jos vähänkin liikkuu :D Närästys oli myös kamalaa joskus rv. 30+. Ihan lopussa eniten ärsytti se, kun mitään synnytykseen viittaavaa ei tapahtunut. Käynnistys aloitettiin verenpaineiden takia rv. 40+3, enkä ollut ennen sitä tuntenut yhtä ainoaa supistusta...

 

Juu ja miehen isä olis ansainnu selkäsaunan... Hänen mielipiteensä: "Kyllähän toi yks sitten riittää, ei olis sitäkään tarvinnut, ainakaan moneen moneen vuoteen." (Mies ainoa lapsi) Niin ja hänen mielestä synnyttäminen on ku pierasemassa kävis. Ei tainnu olla mukana synnytyksessä ku ukko synty.

Edited by Londe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt ärsyttää suunnattomasti se, että ihmiset ei ymmärrä, että en voi tosta noin vaan sopia ulkomaan matkaa 2 viikkoa ennen laskettua aikaa. Sitä sitten kysellään, että "No mikset? Eihän raskaus ole sairaus! Älä nyt niuhota! Olis niin kiva nähdä sut ennen vauvan syntymää..." :hysteric: Eikö jengi oikeesti tajua, että en mä ny jumankauta edes halua lähteä istumaan pitkiä laiva ja junamatkoja enää siinä vaiheessa. No nämä onkin niitä ihmisiä, jotka ei ole olleet raskaana... Otin vaan nyt koko hernepellon nenään ihmisten lyhytnäköisyydestä! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joko joko? EIkö vielä? No miltä tuntuu? Tuntuuko miltään? Joko? Etkö vielä? Ai et ollukaan synnyttämässä kun et ollu koko päivänä facebookissa??

 

KYLLÄ MINÄ SITTE ILMOTAN KUN SE YMMÄRTÄÄ ULKOISTUA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muut ihmiset. Aaaaargh :dash2: En enää vastaa puhelimeen muille kuin miehelleni ja tekisi mieli jatkaa samaa linjaa myös synnytyksen jälkeen.

 

Toinen ärsyttävä asia on tietysti tämä helvetin odottelu :hysteric:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä ahdistaa myös muut ihmiset. Oma mies ei ärsytä, mutta AIVAN KAIKKI MUUT IHMISET! Mites masun kanssa? Sit kun se syntyy ni sit teidän elämä on sellasta ja tällasta...-kommentit. Tekis mieli sulkeutua omaan kuplaan ja välttää kaikki velvollisuudet. En vaan kestä muiden kommentteja ja kälätystä! :( Olen yrittänyt puhua neuvolassa tästä mun ahdistuneisuudesta muita ihmisiä kohtaan, mutta en saa siihen mitään apua tai tukea... Tuntuu, että pää hajoaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ vähän samaa ilmassa. Yks tuttu kysyy joka hiton päivä että "kuinkas tänään jaksellaan? :)".

 

Öh, no ottaa aivoon tää mahakkuus ihan yhtä paljon kun eilenkin, ei sen kummempaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now