pipa

Mikä ärsyttää eniten raskaudessa?

899 posts in this topic

^ zinae, just tollasta peruskyselyä, jolla kukaan ei tarkota mitään pahaa, mutta ärsyttää aivan sanoinkuvaamattoman paljon! Sanoin miehelle, että seuraavan kerran jos tulen raskaaksi, niin siitä ei sitten kerrota kenellekään. Haluan tulla huomioiduksi omana itsenäni, en MAHANA!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä ärsyttääkö eniten mutta ärsyttää kuitenkin. Kerrot jollekin raskaudesta ja saat vastaukseksi että oon jo katsellutkin että oot varmaan raskaana. Ja siis viikkoja niin ettei maha todellakaan vielä näy. Ihme halu ihmisillä päästä pätemään tms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttää väsymys, keskenmenon pelko, yöheräilyt, pahoinvointi, mahan vihlominen kun nousee liian nopeasti tai väärässä asennossa ylös, väsymys, loppuraskaudesta nersumainen olo, verikokeet (raskaushepatoosi), verensokerin mittaaminen (raskausdiabetes), ennenaikaiset supistukset, voimaton olo ja se, että kaikki vaatteet käyvät pieniksi, joskus myös kengät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pieni ja mitätön juttu mutta ärsyttää kysely "miten voit / mites vointi / ootko voinut hyvin?". Mitä tapahtui kysymykselle "mitä kuuluu?"????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pieni ja mitätön juttu mutta ärsyttää kysely "miten voit / mites vointi / ootko voinut hyvin?". Mitä tapahtui kysymykselle "mitä kuuluu?"????

Juuri tämä raastaa hermoja... :hysteric: Olen kadonnut ilmeisesti mahan taakse eikä ihmisiä enää kiinnosta mitä MINULLE kuuluu. :dash2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä raskautta ärsyttää koko aikainen vessassa juokseminen ja sitten jos ei ole hetkeen syönyt niin tulee heti paha ja etova olo. Kaikista rasittavinta on jatkuva väsymys tekisi miei vain nukkua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Närästys :dash2: Kun pahoinvointi loppui, niin alkoi järkyttävä närästys jota on kestänyt jo kolme viikkoa! Lääkkeistä ei tunnu olevan apua juuri lainkaan! Alkaa jo pikkuhiljaa masentaa kun kurjaa oloa (pahoinvointi + närästys) on kestänyt nyt jo 8 viikkoa putkeen :skilletgirl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ärsytä yhtään mikään, sen verran kauan tätä on toivottu, että ihan pikkukrempoista en oikein jaksa nurista. Mutta jos nyt jotain, niin se ärsyttää että oma olo raskauden suhteen on vielä niin kovin epävarma, että sitä epäilee ihan päivittäin. Siis oma neuroottisuus ärsyttää :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuraskaudessa voimakas pahoinvointi, siinä lisukkeena kova väsymys. :girl_mad: Nyt vaivana närästys ja selkäkivut. Mutta nämä ei tunnu enää ollenkaan niin pahoilta kun tuosta pahoinvoinnista on selvitty. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä raskautta takana reilut 12 viikkoa ja hurjasti ärsyttää pahoinvointi (jatkuu edelleen!) ja loputon väsymys. Kuitenkin SUURIN ärsytyksen aihe on haluttomuus, voisin olla ihan ilman seksiä mielelläni vaikka viikkokausia ja tuntuu kamalan pahalta miehen puolesta, kun se tulee aina torjutuksi. :( Toivon niin kovasti, että tämä menee pian ohi kun toinen kolmannes alkaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ei mennyt ohi ainakaan mulla :( . Nyt 38+4. Ehkä sitten kun on ulkona :d_tickle: . Vaikka ei me nyt ihan selibaatissa olla oltu, mutta ei sitä ole itse ollut kovin "mukana". Mutta mulla ollut kaikenlaista vaivaa ja stressiä koko raskaus, ehkä olisi toisin, jos olisi ollut helppo raskaus....

Share this post


Link to post
Share on other sites

"No toivotaan nyt että tällä kertaa tulee tyttö!" Tätä sai kuulla jo toista odottaessa. Mun mielestä tuo vaan on loukkaavaa mun ihania poikia kohtaan. Ihan kun oisin itekin tässä ajatellut, että "en halua lasta, haluan tytön". En edes tiedä mitä pitäis vastata, ehkä vaan kysyä että "Ai miksi?"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakin tällä hetkellä (37+6) se kun wc-paperia menee moninkertainen määrä entiseen nähden ja saa koko ajan raahata kaupasta xDD Tai sitten tämä ettei pääse liikkumaan selkäkipujen vuoksi kunnolla. = S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jatkuva oma huoli vauvan hyvinvoinnista, vaikka kaiken pitäisi olla kaikinpuolin kunnossa. Jatkuva supistelu rv 17 lähtien... Ja tietysti huoli siitä tekeekö supparit jotain kohdunsuulle ennenaikaisesti, ei onneksi oo tehneet, nyt rv 33+3 :) Selkäkipu kans on rasittanut, kun ei mitään voi tehdä ns. normaalisti eikä mikään asento oo hyvä 15min kauempaa.. Tai jos on niin alkaa supistaa tai juosta pissalle! Sinnillä mennään nää viimeiset viikot, enää ei onneksi oo pitkä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jokottelijat! Vielä 2kk la:n ja tänään alkoi ekat jokottelut... Miten mun pää kestää seuraavat pari kk???? :girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Apua, mitä ihmisten päässä liikkuu?

Mua ärsyttää myös jokottelu, mutta aiheesta ä-loma. Ja sitten se kauhistelu kun kerron että aion jatkaa töitä ä-lomallakin niin kauan kuin vointi antaa periksi. Luojan kiitos jokottelu ei vielä ole sentään itse syntymästä alkanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Apua, mitä ihmisten päässä liikkuu?

Mua ärsyttää myös jokottelu, mutta aiheesta ä-loma. Ja sitten se kauhistelu kun kerron että aion jatkaa töitä ä-lomallakin niin kauan kuin vointi antaa periksi. Luojan kiitos jokottelu ei vielä ole sentään itse syntymästä alkanut.

 

En tajua en. En käsitä myöskään tota ihmisten kauhistelua raskaanaolevien elämäntyylistä ym. Tottakai sitä tarvii virikkeitä ä-lomallakin ja etenkin jos oma kunto sen sallii, niin miksi sitä pitäis istua toimettomana? Tänään viimeksi sain kuulla sitä kauhistelua, että miksi mun mies on työreissussa vieläkin vaikka la:n on siis se 2kk. Pitäskö sen ny saakeli istua himassa pitämässä mua kädestä seuraavat 2kk!!!!??? :dash2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jos sattuu kantamaan sitä vauvaansa kovin isolla, eteenpäin pullealla ja näkyvällä mahalla, alkaa n. 1 kk ennen laskettua päivää se "eikö vieläkään" päivittely.

 

Ja jos et synnytä ennen laskettua päivää, alkaa puhelimet soida kun se tietty päivä koittaa. Kaikki, jotka tietävät lasketun päiväsi, soittavat joka päivä vähintään kerran kysyäkseen, joko supistelee, eikä lapsivedet ole vieläkään menneet. Tämän vuoksi sitä tarkkaa laskettua päivää ei kannatakaan kertoa, vaain jos se on alkukuusta, niin kerro kuukausi, jos taas loppukuusta, kerro että sen ja seuraavan kuun vaihteessa. Mulla oli kakkosen LA 30.12. Kerroin kaikille, että se on uudenvuoden aikaan. Synnytin 16.12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen sanonut jyrkästi kaikille läheisille ja kavereille, että se joka kysyy kerrankin "joko" ei tule saamaan ikinä mitään ilmoitusta kun alkaa tapahtua ja/tai vauva syntyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä ärsyttää aika roimasti hormoninäppylät ja finnit, jotka kutisevat aivan hulluna ja täyttävät koko yläselän ja rinnan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now