pipa

Mikä ärsyttää eniten raskaudessa?

899 posts in this topic

Pieni ja mitätön juttu mutta ärsyttää kysely "miten voit / mites vointi / ootko voinut hyvin?". Mitä tapahtui kysymykselle "mitä kuuluu?"????

^Tuo ja sitten armottomat selkäkivut ja närästys :dash2:

Mä en vaan pääse yli siitä miten lujaa tää pahoinvointi ottaa aivoon! Olisin halunnut alusta asti nauttia raskaudesta ja tehdäkin jotain, mutta ei väkisin.. :D

Se, etta kun ma olen moneen kertaan sanonut yhdelle kaverille, etta haluan nyt olla rauhassa ja ihan itsekseni. Niin sita ei tajuta, vaan piinataan tekstiviesteilla entista enemman! Voi saakeli, etta kiehuu! Kaikki on hyvin, mitaan ei ole tapahtunut, ei supista, vaan tunnen vain itseni epasosiaaliseksi. Miksei mun toivetta voida ymmartaa??? Selitin jo NELJANNEN KERRAN ystavallisesti, etta nyt haluan olla rauhassa ja etta otan kylla yhteytta, kun voin paremmin ja olen pirteampi. Kohta loppuu keinot vastailla ystavallisesti... :(

Ensimmäisessä ja toisessa kolmanneksessa ei ärsyttänyt oikeestaan mikään, kun oli niin helppoa, kun ei ollut mitään vaivoja. Mutta tää viimenen kolmannes. yhtä tuskien taivalta, liitoskipuja, närästystä, kyljen kääntämiseen menee vähintään se viis minuuttia ja muutenkin olo on kuin 90vuotiaalla mummolla.. Ai mitenniin alkaa jo riittää tää raskaus :D

"Sitten, kun sä saat sen lapsen niin sitten..."-lausahdukset ihmisiltä. :hysteric: Vaikka puhuvat kokemuksesta, niin kukaan muu ei siltikään voi tulla meille sanomaan minkälaista meidän elämä tulee olemaan lapsen tulon myötä. Jokainen perhe on oman laisensa ja kaikilla omat tapansa.

Hulluin kommentti tuli eilen miehen kaverilta, joka sanoi, ettei 9 kk ikäistä lasta voi vielä jättää hoitoon kummin luokse, koska joku voi ilmoittaa siitä sosiaaliviranomaisille ja siitä lähtee huostaanottojutut liikkeelle! SIIS WHAT?????? :blink: Tästä mieskin hyppi seinille ja hermostui...

Ärsyttää myös anoppi, joka toimii tietotoimistona koko miehen suvulle meidän odotuksesta, vaikkei tiedä mun tilasta yhtään mitään muuta, kuin lasketun ajan. Sitten sitä saa kuulla facebookin kautta, "Jaa, että olet lihonut vai?" ja "Kuulin, ettet pue tarpeeksi vaatetta päälles, vaikka on talvi." :dash2: V*TTTTTTUUUUUUUUU!!!!!!!!!!! :girl_cry2:

Näin alkuraskaudessa sanoisin, että kamala maku suussa on ärsyttävintä. Ja se etten pysty oksentelulta tekemään mitään!

Ärsyttää mies. Ja pahoinvointi. Ja se, etten osaa olla stressaamaata kaikesta ja ottaa vaan ihan iisisti ja laittaa raskautta kaiken edelle. Aattelen, et mun olis jaksettava yhtä hyvin suorittaa elämää ja painaa koulua, duunia ym. ku ennen raskauttakin.

Ärsyttää mies. Ja pahoinvointi. Ja se, etten osaa olla stressaamaata kaikesta ja ottaa vaan ihan iisisti ja laittaa raskautta kaiken edelle. Aattelen, et mun olis jaksettava yhtä hyvin suorittaa elämää ja painaa koulua, duunia ym. ku ennen raskauttakin.

Mulla taitaa olla varsin vahapatoinen harmituksen aihe: sailytystilan puute aitiysvaatteille tai oikeastaan kaikille niille normivaatteille jotka ei mahdu nyt\lahitulevaisuudessa paalle. Joka paikka on taynna pahvilaatikoita :)

Mua on ärsyttänyt jatkuva pahoinvointi eli oksentaminen, 24/7 päänsäryt, vatsakivut, ummetus ja ihan jumalaton väsymys. Jälkimmäinen ei vaan lopu. Missä on se energinen keskiraskaus?! Mua niin ärsyttää kun en jaksa tehdä yhtikäs mitään ja väsyn tuosta noin, lisää kilpirauhaslääkitystä tulossa sen vuoksi. Sekin ärsyttää. Ainainen nappiralli.

Ja mua hiukan nyppii kun suurinpiirtein koko maailma menee tästä pitkin seiniä, mutta minä en. Mä en tunne sitä suunnatonta kuohuvaa onnea joka pistää kiljahtelemaan ja tanssimaan. Mä olen vaan niin väsy että voisin nukkua koko ajan ja lisäksi koska tää on mulle niin outoa ja tuntematonta, pelkään mitä on tulossa ja miten siitä selvitään, koska arki pienen vauvan kanssa tuskin tulee olemaan alusta alkaen helppoa kuin heinänteko. Mua kauhistuttaa ihan hirveästi juuri siksi kun mulla ei ole mitään kokemusta tästä.Tyypillisen ihmisen tavoin pelkään tuntematonta. Varmasti tulossa on hyviä hetkiä suunnattoman paljon, mutta kuitenkin se pieni ihminen on mun vastuulla ja mun kasvatettavana, se on sitten oma syy jos lapsesta tuleekin joku koulukiusaaja tai muu vähemmän kiva olento.

Aaaahhh, helpottaa. 

No mua ei ole vielä toistaiseksi ärsyttänyt raskaudessa mikään, oon vaan niin onnellinen että vihdoin saadaan se kauan odotettu, paras lahja! Jotenkin meidän odottelun jälkeen musta tuntuu ettei mulla ole myöskään "oikeutta" valittaa raskaudesta kun on sitä niin hulluna toivonut :girl_sigh:

Eihän tää paha olo, oksentelu ja väsymys kivaa ole todellakaan, muttei sekään ärsytä vaan enemmänkin vie vaan fyysisesti tosi huonoon kuntoon. Mutta siinäkin välissä tulee onnen pilkahduksia kun tajuaa minkä takia tätä pahaa oloa kärsitään.

Enemmänkin jotkut asiat pelottaa, esim. synnytys ja synnytyksen jälkeinen masennus.

ootan myös sitä ihanaksi kutsuttua keskiraskautta.. pahoinvointi jatkuu nyt n.9 viikkoa, suussa hirveä maku 24/7 ja kuumeinen olo iskee melkein joka päivä yleensä illalla. väsymys ehkä ihan vähän hellittänyt mutta olo ei kyllä ole vieläkään ns. normaali. pienikin liikkuminen hengästyttää eikä kyllä ihme tän makoilun määrän jälkeen! mullakin esikoinen tulossa joten kokemusta ei ole yhtään.. en haluaisi todellakaan valittaa mutta alkaa jo melkein mielenterveys kärsiä tästä olotilasta. vielä ku on niin malttamaton paremman olon odottelun suhteen.. :) 

Mua ärsyttää se, etten osaa varmaan ainakaan ennen rakenneultraa iloita tästä yhtään enkä aio myöskään kertoa kenellekään, ellei ole pakko. Pelkään keskenmenoa niin paljon, tai oikeastaan olen "varma", että tämäkin menee kesken ja sitten taas odotetaan plussaa ikuisuus. 

Odottamisen tylsyys. Tänään 40+3 ja jos "parhaimmassa" tapauksessa vielä 2 viikkoa pitäisi saada kulumaan niin...

Mua ärsyttää eniten se, miten kaikki ärsyttää! Hermot pinnassa ja tunteet kuumina kokoajan.

Mulla on kaikkien muiden ärsytysten aiheiden lisäksi just tää sama, eli aattelen kans että mun pitäis jaksaa painaa kaikki duunit, koiran ulkoilutus ym., kotityöt jne ihan samaten ku ennen raskautta. Sit mulla on huono omatunto ja stressi koko ajan kaikesta, myös siitä että en osaa iloita tästä raskaudesta juuri ollenkaan, eikä mikään kiinnosta! Kertonu en ole oikeestaan kenellekään vielä myös ihan senkin takia, että voi ristus sitä lässytyksen ja ihkutuksen määrää! Lähinnä tekis mieli linnottautua kotiin seuraavaks seitsemäksi kuukaudeksi.

Huh. Meneekö tää joskus vielä pois tää kamala olo?!

Jatkuva krapula-olo ja iltaisin kamala kakkafiilis. :D mikään ei iltaisin kiinnostaisi pelkkä kiukuttelu ja sohvalla makoilu.

Liitoskivut, jotka rajoittavat liikkumisen koti-postilaatikkoakselille. Kaupassa jaksaa juuri sen 20 minuuttia ja sitten on pakko lepuutella. Vaappuva kavelytyylini on niin naurettavan nakoista, etta havettaa liikkua tuolla ihmisten ilmoilla.

^ Niin totta! Sängystäkin saa könytä ylös niin hassun näköisesti, että miekin rupes nauramaan yks aamu. Itseä ei kyllä hirveesti naurattanut, kun sattuu niin prkleesti.

Ja jos erehtyy kävelemään vähänkin liikaa edellisenä päivänä, niin supistukset valvottaa kyllä sit seuraavan yön aika tehokkaasti. Nimimerkillä en enää ikinä lähde käymään ikeassa loppuraskaudesta. :rolleyes: