Adelita

Tukholman kävijän vauva-/lapsivinkit

147 posts in this topic

Mitä kivoja vauva- ja lastentarvikekauppoja (lelut, vaatteet, sisustus jne.) Tukholmasta löytyy? Entä mistä kaikkialta löytyy hoitohuoneita? Missä kannattaa murkinoida koko perheen voimin?

 

Tänne siis kaikki mahdolliset ja hyödylliset vinkit Tukholman kävijöille! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Åhlensin tavaratalossa on varsin iso ja kiva lastenosasto. Ihania vaatteita ja samassa "osastossa" on myös sisustuspuoli. Tosin aika pieni mielestäni.

 

Ton lastenosaston yhteydessä on hyvä hoitohuone. Siellä on erikseen vaunuparkki, joka oli tosin erittäin täynnä meidän siellä käydessä, mutta mahtuo sekaan kuitenkin. Huoneessa myös sohvat imetystä varten, mikrot ruokia varten ja tietenkin vaipanvaihtopaikat. Hiukan isompia lapsia varten oli myös leluja.

 

Tuolla huoneessa oli tosiaan aka ruuhkaista kun oltiin siellä, joten vaihdoin vaan lasten tuolissa istuen sylissä pojan viapan, kun oli housuvaipat.

 

Yhtä hyviä/viihtyisiä hoitohuoneita kaipaisin myös meille tänne Suomeen. Sellossa on yksi tosi hyvä, mutta käyn yleensä Jumbossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lainasin risteilyketjusta Monalisan tekstin tähän ketjuun, johon se sopii mielestäni paremmin... ;)

 

"post Tänään, 12:20

Shoppailu vinkkejä Tukholmaan. NK:lla oli kaikki kesä vaatteet puoleen hintaan. Sieltä löytyy Ganttia, Burberryä, Tommyä, poppia, reimaa jne. Siellä oli ollu ihan Burberryn hoitolaukku puoleen hintaan. Reiman välikausi asuja ja asusteita yms. Ålensilla on ihania Babrababa vaatteita vaikka kuinka paljon ja ihania Kåtvigin tutteja. Ja sieltä löytyy myös paljon Åhlensin omaa mallistoa olevia retro vaatteita. Itselleni oli vaan pettymys että koot loppuivat 80cm dry.gif Åhlensin hoito huonessa oli hyvin väljää ja yläkerran vessassa oli hoitotasot vapaina. Me oltiin tälläkertaa lentokoneella matkassa, mutta seuraavaksi taas sitten laivalla."

 

--------------------

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oho, en huomannut eilen tätä ketuja ollenkaan :rolleyes: Hyvä kun siirsit Isabelleza

 

NK:lla on ilmeisesti myös hoitohuone, me ei sitä käytetty. Me hoidettiin kaikki vaipanvaihdot rattaissa ja syötiin ruuatkin kylmänä ;)

 

Popissa oli myös hyvät alet menossa. Itse ostin poitsulle kesävaatteita ja kevääksi välikausipuvun ( housut ja takin ), olivat puoleenhintaan. Popissa on muutenkin pikkasen halvemmat hinnat kuin suomessa samoin kuin Lindeksillä, kyse siis ihan muutamista euroista.

 

NK:lla on ihan lastensisustus osasto. Siellä ihastelin myös Bugaboon Beetä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin ennen vauvan syntymää Tukholmassa ja Åhlensilla oli todella paljon kivoja lastenvaatteita omassa mallistossa ja muutenkin laaja vauvojen osasto (tavaratalon pohjakerroksessa). Iloisia ja värikkäitä kuoseja, mitkä eivät olleet kuitenkaan täysin hinnalla pilattu. Tietysti sieltä löytyi myös Barbababa ja Peppi tuotteita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maanantaina olis tarkoitus piipahtaa Tukholmassa. Onko joku jo ennättänyt käydä tarkastamassa missä on hyvät alet!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

NK:n ale alkaa kuulemma vasta loppiaisena. Mun mielestä oli kyllä todella huonosti alevaatteita enää jäljellä kun viime perjantaina keskustassa kaupoilla pyörittiin :unsure:<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähän oli kyllä laihat alet! Ja toisaan NK ei ollut edes vielä aloittanut :angry: Åhlensilta tarttui eniten mukaan. Vauvalle ostin muutaman vaatteen, mutta kaikki on nykyään niin sukupuoli sidonnaista että sekin vähän rajotti shoppailua näin etukäteen. Pojalle olisin ostanut P.op:sta talvipuvun, mutta nekin olivat vielä täys hintaisia. Tuntui että niidenkään ale ei ollut vielä kunnolla alkanut.

 

Paljon paremmat saaliit olivat viimekesän aleista ja sillonkin oltiin liikenteessä heti alen alkamisen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oiskos jotain vinkkiä, mitä vähän isomman kanssa (siis 2,5-vuotiaan) vois tehdä Tukholmassa talvella?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Junibacken on ehdottomasti kiva paikka lasten kanssa. Seuraavan kerran kun kulmille eksytään niin varmasti mennään taas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokemuksia tuplarattaiden kanssa liikkumisesta Tukholman julkisissa? Pitäis metrolla mennä satamasta keskustaan. Vaunut on kyllä kapeimmasta päästä, mutta toki leveät kuitenkin... ;)

 

Onko muita vinkkejä 2,5 vuotiaalle kuin Junibacken? Kuinka muuten Tukholmassa toi julki-imettäminen? Tuleeko kommentteja, jos vaikka NK:n kahvilassa imettää (toki mahd siveästi ;) )?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kokemuksia tuplarattaiden kanssa liikkumisesta Tukholman julkisissa? Pitäis metrolla mennä satamasta keskustaan. Vaunut on kyllä kapeimmasta päästä, mutta toki leveät kuitenkin... ;)

 

Onko muita vinkkejä 2,5 vuotiaalle kuin Junibacken? Kuinka muuten Tukholmassa toi julki-imettäminen? Tuleeko kommentteja, jos vaikka NK:n kahvilassa imettää (toki mahd siveästi ;) )?

 

Hyvin mahtuu tuplilla metroon, hissiä en ole kyllä mitannut :rolleyes: mutta sekin näytti ihan normi hissiltä. Itse mentiin liukuportaita pitkin kun oli yksösrattaat.

 

Itse olen ihan julkisesti imettänyt (siveästi) Åhlensin kahvilassa. Sitten olen imettänyt myös Åhlensin hoitohuoneessa (pohjakerros) jossa tosi hyvät sohvat ja tilat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä metroasemien hissit on pieniä ja kapeita. Tai ainakin ne jotka osui meidän reiteille, just ja just mahtui peräkkäin yhdet mutsyn vaunut ja meidän pliko3:t. Mä usein vielä pitelin matkiksia taaksepäin kenossa eturenkaat ilmassa että mahduttiin :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan, onko siinä Sergelin torin lähettyvillä mitään liikettä, missä myydään vaunuja?

 

Ruokapaikka suosituksia 1.5 vuotiaan taaperon kanssa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan menossa Tukholmaan kesällä muutamaksi päiväksi mieheni ja vuoden ikäisen neidin kanssa. Yövymme Rica-hotellissa ihan keskustassa, kokemuksia? Mites on, Junibackenin kävijät, onko siellä näin pienelle vielä mitään, kannattaako uhrata päivä siihen? Mitäs muuta voisi vuosikkaan kanssa Tuhkolmassa tehdä? Itse olen ollut Tukholmassa viimeksi vuosia sitten, joten odotan reissua innolla!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juhannuksen jälkeen lähden Tukholmaan viikoksi. Mistä kannattaisi lähteä etsimään vauvalle vaatteita (muitakin paikkoja siis kun NK ja Åhlens), sekä lastentarvike liikkeissä olisi myös mukava käydä hintoja tsekkaamassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alkaako ruotsissa kesän alennusmyynnit samaan aikaan kuin suomessa?

 

Tukholman alet on ollet käynnissä ainakin heinäkuun ekalla viikolla kun parina viime vuonna ollaa sinne sillon satuttu. NK:n ale alkaa hieman myöhemmin, mutta sekin on ollut jo silloin käynnissä. Että uskoisin niiden alkavan jo juhannuksen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me oltiin jokunen vuosi sitten juuri juhannuksena Tukholmassa ja siellä ainakin ikkunoissa oli "ale alkaa maanantaina" kyltit. Juhannukset ei kaupat olleet auki (tosi harmi, mutta ihan odotettavaa)

 

Onko kellään tietoa Ruotsin vauvatarvike nettikaupoista? Oiskohan vaunut siellä edullisempia kun kurssi on tällä hetkellä Euroa suosiva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me mennään just juhannuksena Päivä Tukholmassa-risteilylle, yritin kyllä lukea että onko kaupat auki vai kiinni, mutta eipä siitä ollut mitään mainintaa :huh: Kaikki muut päivät kyllä luki jos oli kiinni, mutta ei mainittu tuosta mitään.

 

Näyttäis että osa puljuista on auki sunnuntaina, mutta pe-la ovat kiinni.

Sunnuntaina ollaan maissa, joten se passaa meille B) Ja Junibackenin pitäis olla joka tapauksessa auki, se on kuitenkin meidän "pääkohde" :)

Edited by Evestiina

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mekin ollaan menossa juhannuksena päivä Tukholmassa-risteilylle :lol:. Mäkin oon yrittänyt selvittää kauppojen aukioloaikoja ja aattona ainakin isommat kaupat, kuten NK ja Åhlens näyttäisivät olevan auki klo 10-14. Juhannuspäivänä ovat kiinni, mut se ei meitä haittaakaan kun ollaan silloin jo takaisin Helsingissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now