pipa

Raskauden aikaset unet

130 posts in this topic

Mä näin viime yönä unta että olin jossain marketissa jossa mulle tarjottiin multaisia ulkomaalaisia vadelmia, joita oli pakko syödä ja se tuntu niin painajaiselta koska olin ihan varma että noissa multaisissa vadelmissa on listeria huh.gif Huomaako mikä on mun stressin aihe numero uno??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä näin viime yönä unta, jossa me oltiin ostettu valtava vanha koulurakennus ja rempattu se meidän kodiksi. Puolet rakennuksesta oli kuusikerroksinen ja puolet viisikerroksinen ja sen viisikerroksisen puolen katolle pääsi, se oli ikään kuin valtava parveke, jolla mies kävi aina tupakalla. Mua hirvitti kun se antoi aina poikansa (4v.) mennä mukaan, vaikka siellä ei ollut mitään kaiteita, tms. Erään kerran mä menin sinne sitten vaan haukkaamaan raitista ilmaa ja poitsu tuli mukaan. Se tietty tippui alas ja oli ihan veressä ja luita törrötti ihon läpi. Miehen vanhemmat oli mulle tosi vihaisia, koska olihan se nyt tietty itsestään selvää, että pientä lasta ei saa päästää katolle. Yritin selittää, että kun mieskin päästi ja se oli ollut kaikille ok.

 

Jotenkin uni loppui niin, että me lahjoitettiin poika appivanhemmille, koska sitä oli verisenä niin vaikea hoitaa. Mies ei ollut moksiskaan, vaikka olin päästänyt pojan putoamaan, vaan me lähdettiin autoajelulle, koska se halusi autossa seksiä :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näin unta että olin käymässä lapsuudenkodissani. Sisustus oli sama kuin lapsuudessa. Jotenkin tiesin näkeväni unta, joten juoksin siskojen huoneet läpi nähdäkseni, millaiset niiden sisutukset olivatkaan, vaikka unessa olikin vääristymiä niin sisustuksessa kuin muissakin asioissa, koska a) HIM- yhtyeen rumpali oli rakentenut lipputangosta jenkkifutiksen maalin, eikä suostunut tulemaan siltä alas, ikkunasta ulos katsoessa takapihalla oli jotain 500 polkupyörää sikin sokin c) joistakin ikkunoista ulos katsoessa satoi lunta, joissakin näkyi aurinkoinen kevät maisema :grin:

 

Miten niin raskaushormonit vaikuttavat uniin? :D

Edited by curly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime yönä taisi tulla ensimmäinen raskauteen ja synnytykseen liittyvä uni. Unessa makoilin pedillä ja äitini tarkista alapäätä (ei ole gyne oikeassa elämässä), yhtäkkiä tulee lapsivedet alle ja synnytys alkaa käynistyä. Muutamalla kivuttomalla ponnistuksella syntyy pieni poika rv33+?. Ei olla kuitenkaan sairaalassa ja jätän äitini vauvan kanssa sinne missä synnytin, lähden hakemaan lääkäriä itse paikalle. Kun ei sitten lääkäriä löydykkään niin palaan takaisin, mutta paikka onkin muuttunut. Sinne ei pääse sisään millään ja joku on soittanut palokunnankin paikalle, palokunta puhkasee kattoon reijän että mun äiti ja vauva saadaan ulos jostain kellarista.

Ensimmäisenä laitan lapsen suuhun tissin ja soitan neuvolaan etten voikkaan tulla kuukauden päästä odotusneuvolakäynnille kun meille syntyikin jo vauva, ja neuvolassa suututtiin siitä etten ole käynyt sairaalassa ollenkaan.

Siihen se uni sitten päättyi.

 

Ja ton perään sitten muutama tuhma uni koskien miestäni :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näin unta, että baabe syntyi nyt (30. vko). Vauva ikään kuin vain plopsahti yhtäkkiä ulos, ei ollut mitään merkkejä käynnistyvästä synnytyksestä. Soitin hätääntyneenä synnärille, että mitäs nyt, voiko sen laittaa vielä takaisin "kypsymään". (:grin:) Lääkäri sanoi puhelimessa: "ei tarvii, kunhan katsot, että se hengittää, niin kaikki on ok". Siihen jäin sitten ihmettelemään uutta tulokasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista odottaessa näin unta, että synnytin kämmenen kokoisen vauvan ja aloin kylvettä sitä, mutta vahingossa hukutin sen. Toinen kauhea painajainen oli, että synnytin semmosen kantikkaan läpinäkyvää muovia olevan vauvan ja siinä sitä hoitelin ja yritin esittää, että on ihan normaalia saada muovivauvoja. En varmaan ikinä unohda noita unia, jotenkin tuli niin kauhee fiilis niistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... minä aloin hetimiten hedelmöityksen jälkeen näkemään painajaisia jokaikinen yö aina viime viikkoihin asti (olen nyt 19. viikolla). Unen laatu on siis ollut surkea. Painajaiset eivät ole kosketelleet vauvaa, vaan ovat yleisluontoisia kauhuskenaarioita ja scifipätkiä painostavalla tunnelmalla varustettuina. Tosiaan vasta nyt, ne ovat alkaneet vähentyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon nähnyt varmaan viimeiset 2kk ainakin lähes pelkästään inhottavia, vastenmielisiä tai kamalia unia. Ei siis ihan painajaisia, mutta melkein ja alkaa kyllä ottaa päähän aika rankasti! Aihepiiri ei ole kuin kerran tai kaksi liittynyt vauvaan/raskauteen vaan kaikkeen muuhun mahdolliseen. Aina saa kärsiä ja hävetä öisin <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lohduttavaa löytää kohtalotoveri, vaikka en olisi ikuna uskonut, että raskaus voi vaikuttaa unimaailmaan näin voimakkaasti. Minun kohdallani lienee kyse stressistä, sillä raskaus tuli nopeammin kuin olin 'suunnitellut' ja nyt on paljon keskeneräistä toimitettavaa ennen vauvan syntymää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

viime viikolla näin unta, että odotin nelosia, viime yönä odotin kaksosia... nelosunessa tuli sellainen olo, että miten ihmeessä me voidaan ikinä selvitä neljästä vauvasta yhtä aikaa?! :girl_impossible: no, ainakin ar-ultrassa sykkeitä ja alkioita näkyi vain yksi, että tuskin siellä ainakaan neljää on. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä näen tavallisestikin paljon unia ja nyt unissa tuntuu olevan tavallistakin enemmän toimintaa ja sisältöä.

 

Toissayön uni oli erikoisella tavalla poikkeava. Näin nimittäin unta voimakkaan vihreästä pallosta/ympyrästä. :D Kuvio oli eri värisellä pohjalla ja kaikessa vihreydessään niin kiehtova, että tuijotin sitä unessa vaikka kuinka kauan. Unessa ei ollut (tai en muista ainakaan) mitään kehyskertomusta, vaan näin vain tämän kuvion.

Edited by eevi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näen joka yö enemmän tai vähemmän outoja unia, mutta ne onneksi/valitettavasti unohtuu hyvin pian. Tässä viime yön saldoa:

 

- Tajusin yhtäkkiä että mies onkin mua TODELLA paljon nuorempi ja käytännössä vasta ihan lapsi, joku alle 10-vuotias! Olin ihan järkyttynyt, että miten olen näin nuoren "miehen" itselleni ottanut ja mua hävetti esitellä häntä yhdille sukulaisille, jotka ei ole häntä vieläkään tavanneet... (Todellisuudessa mies on mua kaksi vuotta vanhempi ja yhdessä ollaan oltu jo yli 10 vuotta.)

 

- Olin käymässä Kairossa ja koko paikka oli niin vaarallinen, että meitä turisteja suojeli koko ajan tosi hienon näköinen ihmismäinen robotti (tyyliin elokuvassa I Robot) sekä liuta vartijoita, joiden johdolla me liikuttiin kaupungilla ja jossain kauppakeskuksessa. (Oon käyny Egyptissä, eikä siellä erityisen vaarallista kyllä ollut :D)

 

- Olin itse taas teini-ikäinen ja lähdin joidenkin tuntemattomien teinien kanssa illalla kaupungille. Paikalle tuli parit naispoliisit, jotka pysäytti meidät, tutki oliko laukuissa pulloja, otti jotain näytteitä ja uhkaili, että me joudutaan Rovaniemelle vankilaan, josta päästään ulos vasta kun ollaan 30-vuotiaita. Mietin unessa, että mites mun vauvan sitten käy...

 

Että tällaista. En oikeasti tajua, mistä revin nuo aiheet, kun niillä ei tunnu olevan mitään todellisuuspohjaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista odottaessa näin unta, että synnytin kämmenen kokoisen vauvan ja aloin kylvettä sitä, mutta vahingossa hukutin sen. Toinen kauhea painajainen oli, että synnytin semmosen kantikkaan läpinäkyvää muovia olevan vauvan ja siinä sitä hoitelin ja yritin esittää, että on ihan normaalia saada muovivauvoja. En varmaan ikinä unohda noita unia, jotenkin tuli niin kauhee fiilis niistä.

 

Hei minäki oon nähnyt unta, että oon synnyttänyt pienen muovivauvan, siis jonkun 12 cm korkean nuken ja esittänyt/luullut, että se on ihan oikea vauva ja tämä kaikki on ihan normaalia... Tämän unen taisin kyllä nähdä jo ennen kuin olin raskaanakaan.

 

Repesin ihan täysillä Gerdan ja Annamaarian unille, vaikka molemmat kauheita olivatkin...

Edited by Keskiyön aurinko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen tässä nähnyt unia välillä että alan vuotamaan ja raskaus menee kesken? :D Sitten välillä että olen ollu ryyppäämässä ja tienny kuitenkin olevani raskaana ja miettiny kuinka tää vaikuttaa lapseen, tää ei ole hyvä.. Joskus nähny unia että paneskelen jonkun toisen miehen kanssa :D Tälläsiä nähny nyt raskausaikana..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu, toisten miesten kanssa (UNISSA) pelehditään täälläkin, samoin dokaillaan ja poltetaan ketjussa. <_<

 

Viime yön uni löi kuitenkin laudalta kaikki aiemmat. Näin unta, että mahani vain katosi ja Peikkis lakkasi liikkumasta. Lopulta synnytin kuolleen vauvan juuri näillä raskausviikoilla. Kaikki vain nauroivat, koska heidän mielestään oli ihan oikein, että minulle ja meille kävi näin.

 

Onneksi herättyäni pienokainen alkoi heti muksia ja möyriä tuolla kohdussa. :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime yönä näin unta että oltiin saatu tytär, ja olin tosi rakastunut tähän pieneen, nöpönenäiseen ihmiseen wub.gif Tähän mennessä tyttöolo, nyt myös tyttöuni. hmm wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näin unta että koulussamme vietettiin valmistujaisia ja joku oli jättänyt vauvansa yksin vaunuihin makoilemaan keskelle juhlahumua. Vauva oli ensinnäkin samannäköinen kuin minä olin vauvana ja sillä oli mieheni ostamat vaatteet (ollaan jo raskausaikana satsattu vauvatarvikkeisiin ainakin tarpeeksi ajoissa :) ). Jäin sitten vahtimaan pikkuista ja jostain tuli mieleen, että pikkuisen vaippa pitäisi vaihtaa, mutta en tohtinut kun en ollut varma, oliko mein vauva vai ei. Todellisuudessa esikoista odottelemme rv 17+5 jaluulen kyll tunnistavani oman lapseni sitten kun on syntynyt. :grin:

 

Loppuyö sitten juostiinkin Lost- sarjan mukaisesti, mutta ympäri ämpäri suomalaista järvi- ja metsämaisemaa kaikenmaailman örkkejä ja vaaroja pakoon :lol::lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me saatiin viime yönä unessa keskenmeno, tai oikeastaan kun se tapahtui unessa kuukausi ennen häitä niin se olisi kohtukuolema jo niillä viikoilla. Häät meni pilalle, ja puku meni piloille sen takia. Yksi parhaimmista kavereista meni seuraavana päivänä naimisiin ja hänen häänsä onnistui niin hyvin ja kaikki oli kaunista ja heillä oli unessa vauva josta olin todella katkera :( Kamala uni kaikin puolin :girl_cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime yönä taas 2 painajaista <_<

 

Eka oli oikea painajainen jossa komeettajoukkio oli iskeytymässä maanpintaan ja samalla kun olisi pitänyt etsiä suojaa, niin pitää juosta zombia pakoon.

 

Toisessa anoppi päätti pitää miehelleni yllätyskekkerit ja mulla oli 5min aikaa laittaa itseni "juhlakuntoon". Just ja just ehdin. Ja sitten huomasin että mies oli pukeutunut kirkkaan sinapin väriseen kireään pukuun :girl_haha:

 

Unet ovat selvää seurausta elokuvista joita olen viimeksi katsonut. Tänään ajattelin etsiä Frendit- DVD:n ja katsoa sitä, niin ehkäpä ei tartte sitten taas kerran yrittää pelastaa öisin koko ihmiskuntaa :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli varsinkin alussa tapana nähdä unta, että olin ryyppäämässä ja unohtanut raskauden..Sitten muistin unessa asian yhtä-äkkiä ja heräsin aivan paniikissa. Ne olivat pelottavan todentuntuisia ja monesti keskellä yötä piti miettiä pitkänkin aikaa, että olikohan se totta..

Nyt loppuvaiheessa näin unta, että imetin vauvaa ja sen suu oli posket pullollaan maitoa sitä valuen pitkin poikin..Ihan kiva, toivottavasti olisi ennen hyvästä maidonerityksestä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on ihan pakko jakaa kun oli niin erikoinen uni viime yönä:

Olimme odottelemassa futismatsin alkamista kentän laidalla kun juopotteleva mieheni ystävineen vietiin putkaan. Kentän laidalle jäi seisomaan vain PMMP:n Paula, joka näytti myös olevan raskaana joten menin juttelemaan hänen kanssaan. Juttelimme niitä näitä raskaudesta ja jossain vaiheessa huomasin, että Paulallahan on todella hassun muotoinen kaksiosainen maha. Totesin Paulalle, että sullahan taitaakin olla oikein kaksoset tulossa. Paula sitten myönsi asian ja alkoi esitellä tarkemmin vatsojaan niitä heilutellen käsillään ylösalas: "tässä on tämä omenatyttö ja tämä toinen on appelsiinipoika". Ja ihan kuin hän sanoi niin toisen vatsakummun pinta oli oranssi ja kuoppainen kuin appelsiini ja toisen kiiltävä ja punainen kuin omena. Sitten poliisi palautti paikalle mieheni ystävineen, kiitin Paulaa juttutuokiosta ja uni loppui :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen kanssa nähnyt samanlaista unta kuin Neferica ja Keskiyön aurinko. Eli että mulla oli minivauva, joka oli ihan nuken näköinen, mutta se oli kuitenkin ihan normaalia. Tosin sitten pistin ajatuksissani vauvan farkkujen takataskuun, ja istuin sen päälle. Sitten kärsin huono äiti-tunnontuskista loppuyön :D

 

Ja ärsyttää, kun en voi hurvitella edes unissani muiden miesten kanssa. Yritystä on ollut, mutta sitten muistan että, ai niin, onhan mulla se mieskin. Sitten taas pyöritään kylmässä hiessa loppu yö, että miten mä voin olla niin tyhmä, että yritän pettää miestäni ihan vain sen takia, että unohdin sen olemassaolon... Ja aamulla herään paniikissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun viimisin uni oli ihan kuin suoraan tästä leffasta.... :girl_impossible:

Arvatkaa vaan olinko kauhuissani kun heräsin.....

Pääosassa unessa siis minä ja että mulle syntyi lapsi joka oli jotenkin mutantti ja murhan himoinen ja sillä oli jo syntyessä hampaat yms.... :girl_impossible: hui....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä muistan kaksi outoa unta viime öiltä.

 

Toisessa unessa meillä oli kaksi lasta, tyttö ihan kauheassa teini-iässä ja toinen noin 5v poika. Ajeltiin jollain maasturilla (ei meille ikinä tule sellaista bensahirmua) ja yhtäkkiä tajusin että mies on alkkis ja tyttö narkkari enkä mä osannut hoitaa tilannetta mitenkään. Sitten pikkupoika kainaloon ja menoksi. Siihen heräsin sitten.

 

Toisessa unessa mä olin joutunut ottamaan vauvan mukaan töihin ja pidin sitä jossakin ihme vaatekaapissa. Työasioiden takia jouduin poistumaan siitä työhuoneestani, jossa se kaappi ja vauva oli. Sitten tulikin töihin joku kauhea kriisi (tässä unessa olin töissä ea-asemalla, vaikka en ole hoitoalalla oikeasti) ja kauhea määrä potilaita. En päässyt vauvan luo pitkään aikaan, ja kun viimein pääsin niin vauvankopan kohdalla oli vain lappu, että vauva on huostaanotettu ja sen lisäksi joku esite "5 tärkeää asiaa vauvanhoidosta".

 

Siis onko mulla joku alitajuinen äitinä epäonnistumisen pelkovaihe menossa...?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen nähnyt mm. unta, että synnytän pojan, jonka paino tuli selkeästi unessa esille: 5170g. Toivottavasti ei ihan noin iso kuitenkaan tule ! :girl_haha:

 

Näen paljon unia, ja jotkut ovat todella skitsoja, mutta juuri nyt ei tule muuta mieleen kuin tuo jossa tuo paino tuli niin selkeästi esille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now