Mel

Kapeat vaunut

10 posts in this topic

Hei,

 

Asumme kerrostalossa ja hissimme veräjä aukeaa ääriasennossa 59cm. Tuleeko mieleen muita vaunuja, jotka mahtuisivat hissiin kuin Teutonia, Emmaljungan Nitro City ja Stokke? Suurin osa näyttää olevan vähintään sen 60cm, esim Bugaboo on juuri 60.

 

 

Otetaan mieluusti vastaan myös kokemuksia Emmaljungan Nitrojen ja Teutonian esim Funien ja Spirit S3:n eroista. Onko merkeissä jotain mainittavia eroja?

 

Kiitos vinkeistä!

Edited by Mel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään katselimme liikkeessä I'coon pii vaunuja. Ne taisivat olla vaan 50 cm leveät. Ne vaikuttivat yllättävän tukevilta noin kapeiksi mutta renkaat olivat aika pienet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos tiedosta! Kävin netistä vilkaisemassa ja vähän juu nuo pienet renkaat epäilyttävät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä on myös vanhanaikainen hissi, jonka oviaukon leveys veräjän kohdalta on 59 tai korkeintaan 59,5 cm, mutta bugaboo cameleonit mahtuivat suureksi yllätyksekseni ovesta. ajattelin ensin, että joutuisin irrottamaan toisen takarenkaan aina hissiin mentäessä ja poistuttaessa, mutta koska etupyörät kääntyvät niin hyvin, rattaat saa työnnetyksi hissiin sillä tavalla jännästi "vinossa". siis kun rattaiden leveys on kai se 60 cm takapyörien vähän ulkonevien metallisten napojen kohdalta, niin katsoo, etteivät ne änge ovesta samaan aikaan :)

 

eli jos muuten tuon tyyppiset rattaat tulevat kyseeseen, niin luulisin, että cameleonit mahtuisivat teidänkin hissiin. ihannetapauksessa tietysti voisit kokeilla ennen ostopäätöstä. ehkäpä suostuisivat liikkeessä avokauppaan?

 

(parilla kaverilla olevia emmaljungan city crosseja ei ole mitään toivoa saada hissiin rengasta irrottamatta, vaikka nekin ovat kai 60 cm leveät)

Edited by neulanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän vanhan talon hissi on veräjän kohdalta 63 cm, joten aika tarkkaan mittailtiin vaunuja kaupoissa ennen esikoisen syntymää. Päädyimme ostamaan Teutonian Funit, joiden leveys on takapyörien kohdalta muistaakseni noin 58,5 cm. Ne ovat olleet todella hyvät! Kohta 1,5 vuoden päivittäisen käytön jälkeen en edelleenkään löydä vaunuista mitään moitittavaa. Ne ovat todella ketterät ja silti tukevat, ja lisäksi hyvät työntää. Ne mahtuvat bussiinkin vaikka olisi jo tuplat kyydissä.

 

Funit olivat pienimmät vaunut, jotka tuolloin (2009) löysimme, toki uusia kapeampia malleja on voinut tulla. Teutonian Spirit S3:t ovat muistaakseni jonkin verran leveämmät kuin Funit, joten ainakaan meidän hissiin niitä ei vaunukäytössä saa, rattaina kylläkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai Bugaboot mahtuisi? Itse olisin ne halunnut, mutt mies ei innostunut :) olin jo luovuttanut, kun luulin, ettei ne mahdu, mutta pitäiskö nekin nyt sitten pitää listalla :D On kyllä totta, että sisältä hissi on paljon leveämpi kuin veräjän kohdalta.

 

Tiedän, että Teutonian Spiritit mahtuu, kun kaverilla on sellaset :) Funit on 54 ja Spiritit 57. Kaveri oli sitä mieltä, että 57 saattais olla hankala 4-pyöräisenä, mutta kun on vaa 3, ni mahtuivat hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäksi: Emmaljungalta Ozone City näyttäisi olevan samanlevyinen kuin NitroCity? En tiedä muista eroista kuin että Ozonet on kevyemmät?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiedän, että Teutonian Spiritit mahtuu, kun kaverilla on sellaset :) Funit on 54 ja Spiritit 57. Kaveri oli sitä mieltä, että 57 saattais olla hankala 4-pyöräisenä, mutta kun on vaa 3, ni mahtuivat hyvin.

Spiritit on ainakin Teutonian sivujen mukaan 61 cm leveydeltään ja kolmipyöräisenä vielä sen verran pidemmät että jos ne mahtuvat niin uskoisin kyllä Bugistenkin mahtuvan. Mä en kyllä ymmärrä tuota logiikka, että kolmipyöräiset menisivät, mutta nelipyöräiset eivät, mun mielestä se kun on just toisin päin kun nelipyöräiset on lähes aina lyhyemmät noista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varmaan sen takia 3-pyöräset mahtuu paremmin, ku ne ei oo leveet koko matkalta, ni mahtuu itsekin kyytiin. Pituus meillä ei pitäis olla ongelma (kunhan itsekin mahtuu sisään, kun hissi on yli metrin syvyydeltä)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse ostin vajaa vuosi sitten Hartanin Racer GT:t Babyonlineshopista ja ne on ollut enemmän kuin hyvät! En voisi olla tyytyväisempi. Leveys on 59 cm ja ne on ketterät kuin mitkä. Kääntyvät etupyörät saa lukittua tai vaihdettua isohin pyöriin (myydään varaosana). Itse olen rakastanut noita kääntyviä pyöriä. Suosittelen niitä lämpimästi kaikille keskustan ihmisille ja ahtaiden hissien kanssa tuskaileville!

 

http://www.hartan.de...acer-gt&spr=eng

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now