Sign in to follow this  
Followers 0
Morticia

Taaperon hiusten hoito

15 posts in this topic

En tiiä mihin tämä kuuluis. joku siirtänee jos on väärässä paikassa. Aloin miettiä voiko 2v4kk ikäiselle käyttää jotain hoitoainetta hiuksiin. Neidillä on luonnonkihara hento hius joka menee tosi helposti takkuun ja rastoille, mikähän mahtais auttaa? Siis säännöllisen harjauksen lisäksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luulisi, että jotain mietoa hoitoainetta voisi käyttää. On myös lapsille suunnattuja suihkutettavia hoitosuihkeita, joita laitetaan kuivaan tukkaan. Sellaisella voi saada pörröisyyttä pois.

 

Meidän pojalla on puolipitkä, kihara tukka mutta hiuslaatu on onneksi sellaista, ettei mene takkuun. Tukkaa pestään kyllä lasten shampoolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen käyttänyt tytöllä aika pienestä asti Muumi-selvityssuihketta, myydään ihan marketeissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selvityssuihkeita mäkin vinkkaisin! Veikkaan toki, että mietoja hoitoaineitakin voi käyttää, mutta jos selvityssuihkeet tepsii niin ne on käteviä! Muumishampootahan on myös sitä 2in1, jossa käsittääkseni on sitten jotain hoitoaineen tyyppistä samassa.. Auttaiskohan se mitään?

XZ:llahan on ne Manga-shampoot ja hoitoaineetkin. Siis samalta merkiltä, kun muumi on. En niistä mitään tiedä, mutta oliskohan ne jotenkin hellävaraisempia? On ilmeisesti ainakin lapsille/nuorille nekin suunnattu..

 

 

edit. Tuolla onkin noista Mangoista tietoa. Eipä noista pahemmin mitään lue, mutta siihen kiinnitin huomiota, että noissakaan ei oo (kuten ei muumeissakaan) silikonia tai silikoniyhdisteitä ja se on ilmeisesti hyvä asia, kun sitä mainostetaan...?! :D

Edited by pinkdream

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun tytöllä on afrotyyppinen, pitkä ja aivan äärettömän paksu tukka. Pesen sen vauvashampoolla noin joka toinen päivä ja märkänä suihkun reippaasti Natusan Kids- selvityssuihketta. Tehoaa minusta Muumia paremmin. Aamulla uusintasuihkinta harjatessa ja ponnareilla kiinni laittaessa. Ei varmastikaan ole paras vaihtoehto tuo hajustettu selvitys-spray, mutta muuta keinoa hallita tuota taaperon käsittämätöntä tukkapehkoa ei ole vielä löytynyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkeistä, täytyy kokeilla kaikkia ehdotettuja. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen käyttänyt tytöllä aika pienestä asti Muumi-selvityssuihketta, myydään ihan marketeissa.

 

^ Meillä myös. Muumi-selvityssuihketta ja harjaus joka aamu (sekä tietenkin aina kylvyn jälkeen). Oon täysin positiivisesti yllättänyt muumi-suihkeen tehosta girl_sigh.gif.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen käyttänyt tytöllä aika pienestä asti Muumi-selvityssuihketta, myydään ihan marketeissa.

 

Tämä on meilläkin käytössä, aivan loistava tuote! hiukset siliää samantien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän poikamme enkelinkiharat menevät kanssa niskasta ihan toivottomaksi rastaksi, ja mä käytän sen setvimiseen Ceridal-öljyä tai joskus kookosöljyä. Käytän molempia tuotteita oman ihoni hoidossa, ja tapanani on käydä pyyhkäisemässä käistäni öljynjämät pojan takatukkan latvoihin :) Jääväthän ne kieltämättä öljyisen näköisiksi, mutta pienempi paha se minusta on kuin tiukka takku.

Edited by LeeLoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytän tytön tukassa Natusanin shampoota ja välillä laitan pikkiriikkisen omaa hoitoainettani, jos tuntuu, että tukka on pahasti takussa. Ennen harjausta vielä muumi-suihketta ja takut aukeaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen käyttänyt tytölle omiani mitä sattuu olemaan varmaan nyt vuoden, puolitoista :) Ihan markettishampoota ja -hoitoainetta siis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen käyttänyt tytöllä aika pienestä asti Muumi-selvityssuihketta, myydään ihan marketeissa.

 

Sama täällä ja toimii hyvin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kait tukkaa tartte joka toinen päivä pestä? Eihän lapsen tukka vielä rasvoitu. Meillä pestään miedolla shampoolla noin kerran viikkoon, se oli ainakin neuvolan suositus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasty, ei mun käsittääkseni. Me ainakin pestään kerta viikkoon tai kahteen, vähän riippuen milloin alkaa olla likainen. Muuten kyllä suihkussa ollessa vain huuhdotaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0