Guest Jemina

Femar - kokemuksia

190 posts in this topic

Kurja kuulla winsky :/

Täällä elellään dpo 2 päivää. Enää en jaksa edes toivoa mitään kun mitään ei kuitenkaan tapahdu. Vaikka pitäisi varmaan olla positiivisella mielellä mutta aika vaikeaa se välillä on. Päätin, että ensi kierrosta menen yksityiselle tarkistamaan munanjohtimien aukiolon, sekin kun on alkanut stressaamaan eikä se ainakaan auta tilannetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kierto vaihtui viimein ja päästään yrittämään Letrojen avulla! Onko teillä muilla tullut sivuvaikutuksia Letroista? Vähän jännällä odotan sunnuntaita, että saa aloittaa lääkkeen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nefernefer mulla eka letrokierto menossa eikä mulle ainakaan tullut mitään sivuvaikutuksia niistä  :)  Ehkä jos etsimällä etsii niin jotain pieniä alavatsanippailuita joskus ja vähän kuumia aaltoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ollut Letroista mitään sivuvaikutuksia. Alavatsassa nippaili silloin tällöin, mutta luulen sen johtuvan vaan siitä, että munarakkulat siellä yritti kasvattaa itseään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle on tullut päänsärkyä Letroista, sellainen puristava tunne. Ei paha kipu, mutta lähinnä ärsyttävä. Lisäksi oviksen tiennoilla finnit lisääntyvät nyt Letrokierroissa enemmän kuin ennen tai epäilen Letroilla olevan osuutta asiaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

andra mullakin nyt siis luultavammin ollut viikonloppuna ovis ja ihan järkyttävästi finnejä tuli ihan muutamassa yössä! Normaalisti ei oo finnejä yhtään, just ennen menkkoja tulee yleensä 1-2 pientä leukaan.. Joten tääkin tais sit olla sivuoire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa Letrokierrossa oli pahimmat sivarit. Vatsakipu oli ihan kamala ja päänsärky. Myös tosi kipeitä isoja finnejä muutama, jotka selkeästi tulleet ton kuurin myötä :(.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä menossa viides Letro-kierto. 4/5 tabletit menossa eikä ole mitään sivuoireita tullut. Neljänä aikaisempana kiertona heti ekojen pillereiden jälkeen olen heräillyt öisin vähintaan muutaman kerran ihan järkyttävään hikoilukohtaukseen mutta nyt ei mitään. Mistähän se nyt sitten voi johtua.

Ajattelin kuitenki odotella vielä tämän kierron ja sitten poli onkin jo auki ja saavat luvan sen aukiolotutkimuksen tehdä siellä.

Saatiin asunto myytyä ja muuttoa pukkaa niin saa vähän jotain muuta ajateltavaa välillä.

Mites muilla on mennyt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kolmas Letro-kierto menossa, tueksi sain Lugesteronit. Tänään kp29 ja dpo14-15, testasin aamulla puhtaan negan, vuotoa ei kuitenkaan vielä näy. Mieli on ollut tänään vähän maassa, muuten menee ihan hyvin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ekaa kiertoa Letrot käytössä. Mitään sivuoireita en ole huomannut. Seurantaultrassa kp 11 näkyi 13 mm:n johtofolli ja ovis oli oletetusti viime pe. Nyt menossa kp 19 ja hirved piinailu päällä :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kolmas Letro kierros menossa kp20 ja ovisplussa pärähti eilen vasta :huh:.  Luulin jo ettei ovulaatiota tässä kierrossa tulekkaan kun aika pienillä vaivoilla selvinnyt. Ihmetyttää tosin hieman, että eilen kun pos. ovulaatiotesti tuli, niin limat loppui samana päivänä kuin seinään. Tähän kiertoon ajattelin myös minäkin ottaa Luget tueksi.

 

Andra, miksi lääkäri määräsi Luget sulle? Kysyn ihan uteliaisuuttani kun mulla oli kahdella lapsettomuus lääkärillä ihan eri kanta sen käytöstä. Toinen aikanaan määräsi clomien tueksi ja siitä kierrosta raskauduin. Nykyinen gyne sanoi että jos Letrot toimii, ei Lugeja tosiaankaan tarvita. Mutta sanoi kyllä että saan käyttää jos haluan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^En ole aivan varma enää, mutta ymmärtääkseni tuhruttelu takia. Mulla on alkanut siinä n.dpo9 paikkeilla pieni tuhruvuoto, joka on jatkunut menkkoihin asti. Musta itsestäni tuntuu, että välillä lääkäri oli tuhruttelusta huolissaa ja sitten ei taas ollut, varsinkaan kun mitään vikaa ei löytynyt. Lopullinen päätös oli varmaan mun oma kysymys ensimmäisen Letro-kierron aikana. Kysyin ihan suoraan lääkäriltä, että kannattaisiko mun nyt käyttää jotain tukilääkitystä ja se totesi siihen, että kirjoitetaan sitten Luget. Vähän ristiriitaiset fiilikset, en tiedä olisinko niitä saanut, jollen olisi osannut vaatia.

 

Nyt tosiaan on jo kp30 ja edellisten kiertojen perusteella menkkojen olisi eilen pitänyt alkanut, eilen aamulla testasin negan. Menkkoja ei vieläkään kuulu ja jätinkin illalla Luget laittamatta, jos se vaan viivästyttää menkkojen alkua. Tiedän, että joku muu olisi tehnyt toisen testin tai edes toisen merkkisen, mutta mun mielestä se tyhjän testin näkeminen on niin masentavaa etten pysty siihen. Jos jotain hyvää haluaa hakea tästä kierrosta, Luget pitivät tuhruttelun poissa eli toimivat kyllä tarkoituksessaan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuhrutteluun Luget pitäisi jeesata :). Millä ohjeella oot sanut annostuksen? Mulle meni aina Lugejen lopetuksesta 2 päivää kun menkat alkoi (käytin näitä alkuvuodesta pelkästään muutaman kierron). Eli näin voi olla sullakin valitettavasti :/. Toivotaan toki että saisit plussan :)!. Mulla annostus oli ovulaatio plussan jälkeen kolmannesta päivästä aamuin illoin 100mg 8 päivän ajan. Kaapissa olis kyllä vahvempiakin joita vois ottaa kerran päivässä suun kautta. Mutta eka gyne sanoi että ois parempi alakautta ne käyttää.

Edited by winsky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun annostus on +3 vrk ovulaatiosta 1 x 200mg, päädyin sitten laittamaan sen illalla. Kestoa ei ollut kirjoitettu ja soittelinkin klinikalle, käskivät käyttää vuodon alkuun tai muutaman päivän jos testi on positiivinen. Päätin lopettaa ne eilen, kuten tuossa aikaisemmin kerroin, jos ne antavat odotuttaa vuotoa, mitä järkeä sitä kiertoa on pitkittää?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tuun nyt päivittelemään, kyllä se vuoto sieltä alkoi eilen, aivan kuten oletinkin. Harmi vaan. Huomenna alkaa neljäs Letro-kuuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huoh... Niin se alkoi vuoto taas täälläkin :(. Eli huomenna neljäs Letrokuuri kehiin. Saa nähdä alkaako mulla ovikset venymään pidemmälle ja pidemmälle, niinkun kävi aikanaan Clomien kanssa. Tässä kolmannessa kierrossa ovis oli vasta kp20. Ekassa oli kp17 joka oli jo gynen mielestä hieman myöhään siihen nähden että letrot syödään kuitenkin kp2 alkaen. Pitänee varmaan soitella ensi viikolla ja kysellä mitä on mieltä ja miten kauan ylipäätänsä näillä nyt mennään.

 

Onko teille muille annettu ohjeita miten pitkään syötte Letroja jos ei plussaa kuulu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söin kuin söinkin letrot viime kiertoon vaikka tiesin, että seurantaultraa ei ole Tayssin kesäsulusta johtuen sekä oltiin reissussa niihin aikoihin joten en sitten mennyt yksityisellekkään. No täti tuli kylään parin päivän viiveellä ja nyt kp 9, letrot syötynä kp 3-7 ja keskiviikolle sain seurantaultran. Ovis tuli viime kierrossa pari päivää myöhässä kp 16 ja nytkin pelkään, että taitaa just ajoittua ens viikonlopulle joten inssi luultavasti siirtyy :( Muita sivuoireita ei letroista tullut paitsi ennen menkkoja muutama kipee finni selkään mitä ei kyllä ole ikinä ennen tapahtunut. Keskiviikkona sitten saan tietää, että toimiiko letrot mulla lainkaan...olis siis eka inssi tiedossa ja mielessä kyllä monta kysymystä. Montako inssiä tehdään? Kauanko on jonoa ivf:n? Ja haluisin myös kyllä päästä johonkin kohdun tähystykseen ennen kun aletaan mitään rankempia hoitoja kokeilemaan kun mulla vaan tuntuma, että siittä sektiosta jäänyt vaurioa kohtuun...?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keskiviikon seurantaultrassa näkyi yksi hyvän kokoinen munis 14-15mm. Ohjeeksi sain testailla ovista ja jos ei lauantai aamuun mennessä näy plussaa niin sitten pistan pregnylin illalla 21.00. Lauantaina aamulla alempi viiva oli jo selkeästi erottuva (liuska), mutta vielä haaleampi kuin verrattava viiva ja illalla kahdeksan maissa selkeästi tummempi kuin ylempi viiva. Joten pistin pregnylin ja huomenna sitten ekaan inssiin. Toivon kuitenkin ettei nyt vaan olla myöhässä :/


Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä menossa viidennen Letro-kierron viimeinen viikko.

Itse en ole enää edes koko asiaa jaksanut miettiä muuta kuin sen verran, että o-testit teen. Odottelen nyt vain polin aukeamista/menkkojen alkamista, niin saan selvyyden onko putket edes auki vai ei. Itse veikkaan, että ei ole. Ajoitukset sun muut mennyt niin nappiin, että luulisi jotain jo tapahtuneen mikäli kaikki muu olisi kunnossa.

Mites muilla, onko tullut tähän ketjuun yhtään plussaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipä ole plussaa kuulunut, tänään on dpo8, ei erityisiä oireita tms. Tämä on mun viimeinen oi-kierto ja seuraavana vuorossa on inssi. Jää varmaan yksi kierto tässä välissä väliin, riippuen miten saa klinikalle aikoja. En ole kovin toiveikas raskauden suhteen, kaikkina muinakin kertoina on joutunut pettymään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:/ Kauanko Andra teillä on Letroilla menty?

 

Mä oon tässä kovasti kanssa odottanut, että joku täällä kertoisi niitä plussa uutisia, niin antaisi toivoa vähän muillekkin että nää oikeesti toimii edes jollain.. Melkein jo itse mietin, että pitäskö vaihtaa Clomeihin, kun siihenkin ois resepti valmiina. Nyt mennää kuitenkin 2tbl päivä, eikä tunnu meilläkään tärppäävän vaikka kuinka ajoitukset pitäisi olla kohdillaan :/.

Vaikka näinhän se on, että pitäis koko yritys heittää ajatuksena romukoppaan niin tärppäisikin helpommin. Muta se vaan on niin paljon helpommin sanottu kuin tehty!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Tämä on nyt neljäs kierto. Saisi tähänkin ketjuun tulla positiivisia uutisia välillä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kans neljäs kierto nyt menossa, kp9.. Jätin gynelle soittopyynnön ja kysäsen miten kauan tällä nyt jatketaan, jos plussaa ei ala kuulumaan :/. Käsitin että pistokset ois sit se seuraava vaihtoehto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu, kyllä plussia sais vaan tulla...ei vaan taida olla ainakaan meillä otolliset tuulet. Maanantain inssissä lääkäri sanoi että on hyvin epätodennäköistä että tärppää koska kohtuontelossa näkyi nestettä. Ja ens kiertoon en sitten syökään letroja vaan tilaan aikaan nesteen poistoon/punkteeraukseen joka sitten lähetetään patologille tutkittavaksi jos ois jotain tulehdusta. Epätietoisuuteen jäin kuitenkin eikä tunnu aiheesta löytyvän tietoakaan?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt olen vähän ymmälläni. Piti tänään ottaa muutama siideri ja kun kierto on dpo 12-13 niin piruuttani tein ovulaatiotestin varmistaakseni ettei se näytä mitään. (kotona ei ollut yhtään r-testiä ja olen kuullut, että o-testi saattaisi myös reagoida raskauteen)

 

No, siihen tulikin kaksi viivaa. Testiviiva oli jonkin verran haaleampi kuin kontrolliviiva mutta ihan selkeä viiva ja alkoi näkyä saman tien kun pissa tikkuun imeytyi. Oudointa tässä on se, että kyseisen merkin liuskatesteillä en ole ennen edes ovulaation aikaan saanut kuin yhden viivan siinä missä toisen merkkinen testi on jo näyttänyt kahta viivaa. Tähän hätään en apteekkiinkaan pääse, täytyy odotella huomiseen.

 

Lyhyen googlaamisen jälkeen en ole kovinkaan toiveikas raskauden mahdollisuuteen, enemmän löysin kokemuksia siitä, että o-testi on näyttänyt plussaa tai haaleaa viivaa vaikkei raskaana olisi ollutkaan. Lähinnä tässä ihmettelen ääneen :)

 

muoks. joskus aikaisemminkin olen loppukierrosta piruuttani o-testin tehny mutta aina on yhtä viivaa näyttänyt.

Edited by mymmeli85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now