Guest Jemina

Femar - kokemuksia

190 posts in this topic

Mulla ei onneks tullut letroista juur mitään sivuoireita, ehkä joitain isompiä näppyjä joista en yleensä kärsi :D Voi Winsky, muutenkin odottavan aika on pitkä ja sit saa vielä varmistella lääkäreiden ja lähetteiden perään, argh!!!

 

Eilen tein testin pp11 ja puhdas nega, pms oireet ollut jo pari päivää reippaasti näkyvillä ja menkkajuilimiset alkoi. Joten kyllä nää inssit olis tässä ja taukoa nyt sit pukkaa. IVF-suunnittelu joulukuussa ja helmikuulle ehkä sit eka hoito. No, saapahan panna kun panettaa eikä tarvi kytätä kalenteria :) Tuskin siis luomunakaan tulee jos ei inssillä.

 

Tsemppiä kuitenkin muille letroilijoille että tois toivottua tulosta <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kp 2 ja nyt sitten ollaan virallisesti IVF jonossa. Nyt tarvis vaan löytää uusi ketju mut mun saldo on edelleen aika laiha viestien suhteen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kannattaa käydä tuolla yleisen puolen ketjuissa vastailemassa noihin "mitä teillä syödään tänään" yms. ketjuihin, niissä ei oikein elämää ole, mutta saa itse viestejä kasaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla nyt kp10 ja tänään oli aukkari, putket hienosti auki, vähän teki kipeetä se toimenpide, mutta hyvin siitä selvis.

 

Maanantaina meni sitten 6. ja viimeinen Gonal pistos, Ja saldo tänään jo 1x 20mm ja 4 x 15mm follia ja limis tähän astisista kierroista paras jo näillä kierron päivillä. Mutta lääkärin sanoin nyt sitten olisi todella ISO riski monikko raskaudelle, eli käski miettimään hyvin tarkkaan mitä tehdään  :blush:. Nyt on olo kyllä niin pölkyllä päähän lyöty että  :dash2: . Hienoa että lääke toimii heti alkuun jo näinkin hyvin, mutta harmittaa vähän että miksi suoraan aloitettiin isommalla annoksella..

Jos jalat pidetään ristissä eikä raskautumista tule, niin seuraavaan kiertoon sitten pienemmällä annoksella ja myöhemmin aloitettuna. Kuukauden gynekäynnit ja lääkeet 600€, eli valehtelisin jos väittäisin ettei harmita sekin puoli, jos heitetään hukkaan toivo  :girl_mad: .

 

Mutta ihme on uskoa ihmeisiin ja eteenpäin on mentävä. Ei enään itsellekkään tämä Letro ketju ole ajankohtainen, mutta seuraan mielenkiinnolla miten muilla etenee ja toivottavasti saatte niitä plussia näillä miedommilla vaihtoehdoilla  :lipsrsealed: .

 

Sametille peukkuja myös jatkoon! Jospa se ihme tapahtuisi ja luomuplussa tulisikin ennen IVF:ään menoa   ;) .

Edited by winsky

Share this post


Link to post
Share on other sites

No Hui Winsky! Periaatteessa olis siis mahdollisuus viitosiin? :D Joskus miettinyt et kaksoset vielä menis, mut kolmoset vois olla jo aikas rankat saati VITOSET :D :D :D

On siinä kyllä teillä nyt pähkinä purtavaksi :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sametti sanos muuta  :D !

Lääkäri puhui kaksois-,  ja kolmoisraskauden riskistä enemmänkin, mutta kai kaikki on mahdollista. Kaikki munasolut eivät välttämättä ole hedelmöittymiskykyisiä, huonoimmassa tapauksessa yksikään.. Mutta kyllähän se fakta on, että riski on nyt melkosen (liian??) suuri, huoh  :girl_sad:..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä näkyi ekassa ultrassa kp11 neljä kypsyvää follia ja lääkäri käski tulla kp13 takas. Se oli eilen ja onneksi siellä uusinnassa näkyi sit vain yksi johtofolli, muuten olis napsahtanut seksikielto, koska tuolloin olis riski nelosiin ja jos kaikki vielä jakautuis niin pahimmassa tapauksessa riski kahdeksaan :ph34r:

Lääkäri sanoi, että vaikka ultrassa nyt näkyi vaan yksi johtofolli niin jokatapauksessa kaksosriski on hoidoissa isompi kuin luomuraskauksissa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä ymmärsin, että moniraskauden riski olisi suurempi Clomeissa, mutta ehkäpä kaikki pillerit jotenkin päin lisää tuota riskiä. Ja varmaankin todella yksilöllistä miten follit riehaantuvat hoidoista. Mutta joka tapauksessa, loistouutinen tuo johtofolli!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo Clomeilla riski on vielä suurempi kuin Letroilla/Femareilla. Täällä olikin mies maanantaina ihan ihmeissään kun kuuli neljästä follista: "eee...eikö tän pitäny olla se lääke, jolla ei tuu helposti niin montaa ku sillä toisella?" Sanoin että joo tää on se, mutta mikäpä mun kropassa oppikirjan mukaan menis :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin mäkin kuvitellut et Clomeilla riski olis isomp, mut oli mullakin kasvanut viime kierrossa Letroilla 2 follia :)

Mutta hyvin teillä munikset kasvaa :D

Edited by Sametti

Share this post


Link to post
Share on other sites

sain myös femar reseptin kouraan.. 1kpl kp3-7.. ymmällään ollaan..

 

mulla tehty aina luonnolliseen kiertoon inssi..

 

sulateltavaa asian suhteen on.. onko teillä todella auttanut raskautumaan? onko limakalvo huonontunut versus normi kierto?

 

kokemuksia ja tuloksia kuulisin mielelläni.. mulla alka vasta seur kiertoon, ja epätoivoisena yritän saada tolkkkua tähän omaan aivotoimintaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

lisään vielä, asia jota pelkään on juurikin että folleja kasvaa liikaa ja TAAAS hoidot venyy ja vanuu... tässäkin lääkkeessä ilmeisesti riski..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mulla käytössä Letrozol, eli Femarin rinnakkaisvalmiste. Mulla oli annostus juuri tuo 1tbl kp3-7, ensimmäisessä kierrossa tehtiin seurantaultraus. Ekassa ultrassa näkyi neljä kypsyvää follia, joten lääkäri halusi tehdä uusintaultrauksen parin päivän päästä. Tuolloin selvisi, että vain yksi folli oli jatkanut kasvuaan ja muodostunut ns,johtofolliksi. Tuosta kierrosta ovis tuli (ainakin testien mukaan), mutta plussaa ei. Toinen hoitokierto mentiin samalla annostuksella, mutta ilman seurantaultraa. En edes tikuttanut ovista, koska päätettiin pitää välikierto tikuttelusta ja mennä fiiliksen mukaan. Uumoilimme oviksen tulevan meidän Thaimaan loman aikana, mutta en tuntenut mitään tuntemuksia joten ajattelin, että sitä ei varmaan edes tapahtunut. Mutta kyllä se ovis olikin tullut ja itseasiassa paria pvää aiemmin kuin olisin itse luullut, saimme siis toisen hoitokierron tuloksena plussan testiin :lipsrsealed:

 

Nyt odotellaan ar-ultraa, jotta nähdään että onko siellä edes ketään ja jos on, niin montako. :) Kannattaa lukea myös tuo Letrozol-ketju, siellä on myös kokemuksia ja käytännössä samasta lääkkeestä on siis kyse :)

 

--

muoks. Piti lisätä vielä, että Letroilla ja Femareilla riski moneen kypsyvään folliin on kuitenkin pienempi kuin esim. Clomeilla. Eikä ensinmainitut kerry elimistöön samaan tapaan kuin Clomifenit :)

Edited by wii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riski moneen kyllä pienempi. Mutta mahdollista, mulla kasvoi 2johtofollia ja kaksk vain muutaman millin pienempää..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla oli femarit käytössä, ja ainoa miinuspuoli oli, että limakalvot kuivuivat todella paljon. Ovulaatio tapahtui joka toinen kierto ja silloinkin kahteen kertaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now