Guest HelmiQ

Monessako ultrassa kävit raskausaikana?

256 posts in this topic

Tähän mennessä on nähty masussa majaileva vauva neljä kertaa. AR-ultra yksityisellä 7+0, ekassa neuvolassa ultra 8+4, nt-ultra 12+6 ja rakenneultra 20+6. 

Nyt loppuaikana ei välttämättä sitten nähdä enää ollenkaan jos ei tuu jotain hämminkiä, ainakaan ei oo tarkoitus itse mennä enää ultraan esim.yksityiselle. Ja neuvolassa meillä ei tuon ekan kerran jälkeen ultrata. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viis kertaa käytiin (muistaakseni noin rv 10, 11, 16, 20 ja 27) ja kuudes olis ollu kokoarvio, johon ei sitten ehditty, kun vauva päättikin jo syntyä. Kaikki ultrat tehtiin julkisella ja tarkemman seurannan syynä oli hematooma kohdussa.

Niin ja taiskohan neuvolalääkäri nopeesti tarkistaa raivotarjonnan ultralla silloin vikalla kerralla.

Ultrakuvia kertyi lähemmäs 40 kpl :D

Edited by Doremifa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kymmenisen ultraa kertyi kaksosista. Lopussa oli vielä ylimääräisiä mittauksia kun toinen kasvoi hitaammin ja mittauksia haittasi se, että joka kerta oli uusi lääkäri <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta kävin vaan nt-ultran ja rakenneultran

Toisesta kävin ar-ultrassa, nt-ultrassa ja rakenneultrassa (ar-ultrassa siksi koska olin kokenut kaksi alkuraskauden keskenmenoa ekan ja tokan välissä, halusin varmistua että masussa on jotain elämää)

Kolmannesta mun täytyy sanoa etten eden muista, ainakin kaks ar-ultraa neuvolalääkärin tekemänä, koska en yhtään tiennyt alussa raskausviikkojani, koska plussasin pitkästä kierrosta niin haluttiin sit varmistaa viikot ultralla ja sit ekassa ar-ultrassa ei näkynyt vielä ollenkaan elämää nii sit piti käydä kontrolliultrassa parin viikon päästä ja sillon sit näkyi elämää, sit oli nt-ultra ja rakenneultra (saatto olla nt-ultran ja rakenneultran välissäki pari ultraa verivuotelujen takia lääkärin tekemänä), sit oli päivystyksessä verivuodon takia taas ultraa rakenneultran jälkeen, sit äippäpolilla olin seurannassa loppuraskauden ja sielä joka käynnillä ultrattiin ja niitä käyntejä sinne oli muistaakseni kolme ja nuiden välissä kävin myös neuvolalääkärillä ja sieläkin ultrattiin melkein joka kerralla.. ja sit loppuraskaudessa neuvolaterkka tarkisti vauvan asennon ultralla kun oli epävarma siitä miten päin vauva sielä on. Eli joku kymmenen (vähä reilu) ultraa oli kolmannesta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now