Mintsu

Phil & Teds

479 posts in this topic

Saako missään mallissa laitettua sisaristuinta edes hieman makuuasentoon? Olipa se sitten alhaalla tai ylhäällä. Olenko ymmärtänyt oikein, että kaikissa on sisaristuin aina tietyssä kulmassa?

 

Näin videon sellaisesta vanhan mallista kuin Hammerhead ja siinä oli sisaristuimessa vetoketju, jonka avaamalla sai kallistettua sisaristuimen kulmaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navissa saa sisaristuimen ylös ja alas. Se ala-asento ei ole täysin makaava, mutta meidän lapset nukkuu siinä ihan hyvin. Istuimen säätö on selässä sellainen muovikahva. Tykkään! Isomman lapsen pääistuimessa pitää asetella joko hihnoja, klikseja tai tarroja. Sisaristuin on siis helpompi säätää.

 

Jos sisaristuin on ihan alhaalla, niin silloin se aurinkosuojus tulee helposti sentin tai kaksi ulommas kuin mitä työntöaisa on ylhäällä. Me itse nostetaan ihan yläasentoon, jos kukaan ei ole alhaalla istumassa. Saa aikuinen tilaa harppoa reippaammin, kun kärrytkin on tyhjänä kevyet työntää. Jos sisaristuimessa nukutaan alimmassa tasossa, niin olen Liberon ampiaisella kiinnittänyt sen aurinkosuojuksen pääistuimen selkänojan tukirakenteisiin. Tulee suojaisempi olo.

Edited by Kasma

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos tiedosta! :) Onko naveissa sisaristuimeen mahdollista saada kuomua? Vai mikä aurinkosuojus?

 

Kävin katsomassa Explorer-rattaita (käytetyt) ja niissä jäi mietityttämään se, ettei sisaristuinta saanut liikuteltua mihinkään suuntaan. Vaikka meillä tuleekin 2,5 vuoden ikäero, niin haluan kuitenkin rattaat, kun esikoinen rakastaa istua rattaissa.

 

Muoks. häiritseekö jousten puuttuminen ko. rattaissa? Kun on yhden kanssa kulkenut kunnon yhdistelmillä (toki vauvan kanssa lenkkeilyt tapahtuisi noilla vanhoilla yhdistelmillä), niin se vähän jänskättää. Meidän kaupungissa noita ei myydä missään, niin pitäis joko matkustaa muualle ostoksille tai tilata sokkona. Kavereiden vanhoilla malleilla olen kokeillut ja tasaisella ne kyllä toimii. Ja asfaltoiduilla teillä me oikeastaan kävellään aina.

 

Muoks. Onko Dotissa jotain tosi paljon huonompaa kuin Navigator V2:ssa? Siinäkin näemmä saa kallistettua sisaristuinta ja siinä on sisaristuimessa kuomu. (Puusilmä kun lukis kuvaukset kunnolla...)

Edited by Chena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dot on kapea. Me tuumattiin, että suomalainen kylmän ilmaston lapsi on varmaan rotevampi kuin etelän lapset ja kun siihen lisää toppavaatteet, niin mahtuuko lapsi kuinka kauan istuimeen? Siis leveyssuunnassa.

 

jos katsot tarkkaan oikeanpuoleista kuvaa, niin siinä on sinisen sisaristuimen päällä musta huppumainen aurinkosuojus. Se on sellainen lerppumainen kangashuppu, jossa menee sisällä muovitukia. Tuossa sisaristuin on yläasennossa. Meillä on muuten kaikki kankaat tuota keltaista ja hyvältä näyttää. :) Tuon kuvan punainen kuomu näyttää jotenkin holvimaiselta. Olisiko vanhasta mallista?

 

phil-and-teds-Navigator-and-bassinette.j

Edited by Kasma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hitsi, kun ei päästä kokeilemaan missään. :( Olen jo yhteen verkkokauppaan laittanut kyselyä Doteista, mutta voisin sen sisämittoja myös kysellä.

 

Onko tuo ylempi kuva se perus Navigator vai Navigator V2? Kun esim. tässä linkissä http://www.lastenturva.fi/tuote/phil-teds-navigator-v2-sisaristuin-2014/9420015742978/ olevassa V2:sen sisaristuimessa ei näyttäisi olevan kuomua. Ja kuvassasi on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vervet tuli kannettua kotiin ja enemmän kuin tyytyväinen ostokseen.

 

+ Kevyet työntää ja kääntää, hiljaiset

+ Iso tavarakori

+Suojaava kuomu

 

Jos jotain toivoisin niin sitä että pääistuimen saisi ihan 90 asteen kulmaan, nyt on vähän makaava asento ja jos sisaristuimen laittaa ylös niin se on siinä samassa asennossa ja edeleen vähän liian makaava. Alhaalla ollessa saa säädettyä istuvaan tai puoli istuvaan asentoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chena, Mun piti oikein goolgetttaa, että mikä on "Navigator V2". Me ostettiin uusi malli vuonna 2013 ja silloin tuo kuomu oli siinä mukana. Nyt ne ovat nimenneet vuoden 2014 mallin Navigator V2:ksi, lisänneet automaattikäsijarrun ja ottaneet sisaruksen kuomun pois. Olen ollut tyytyväinen meidän perusnaviin. Se on vähän pienempi kuin esikon yhden lapsen kärryt ja meillä ollaan sen kanssa matkattu ympäri maailmaa. Toki me yleensä arjessa liikutaan turussa, eikä missään suurkaupungissa. Sen takia en osaa kaivata tuota automaattijarruakaan. Yhden eron huomasin dotin kanssa: dotin kuomu ei liiku. Mielestäni on todella hyvä, että esikoisen kuomua voi liikuttaa. Jos hän haluaa nukkua, niin saan sen siirrettyä niin, ettei vastaantulevat tuijota. Se on hyvä myös lumi ja vesisateessa. Onhan meillä sadesuojatkin, mutta ei niitä tule raahattua mukana. Tsemppiä pohdintoihin.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarvisin näemmä tuon vanhan Navigatorin. V2:n sisaristuimessa ei ole kuomua, kysyin eräästä verkkokaupasta.

 

Ei muuta kuin metsästämään. :) Kiitos vastauksista!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä haluaisin tuon V2:n. Meillä siis "perus-Navit". Minulle tuo automaattijarru olisi hyvä ominaisuus ja monesti kaipailen sitä. En lisäksi tykkää yhtään jalkajarruista, kun olen tottunut käsikäyttöiseen jarruun. V2:ssa on isompi tila vauvalle kuin ekassa versiossa, eli selkänoja on pidempi. En tiedä, kuinka paljon lisätilaa on, mutta minä en voinut laittaa vauvaa enää vauvakoloon n. 3 kk jälkeen, kun hän ei viihtynyt siellä. Olisi vielä mahtunut jonkin aikaa, mutta halusi nostaa jalat ylös, eikä se onnistunut. Olisi myös halunnut katsella minua kasvoihin, eikä se tietenkään onnistu tämäntyyppisessä ratkaisussa. Ekassa versiossa on tosiaan sisaristuimeenkin kuomu, mutta minun mielestäni se on aika turha. Itse en kokenut, että siitä olisi mitään hyötyä. Se ei suojaa tuulelta eikä sateelta, eikä sitä saa tukevasti pysymään ylhäällä, vaan se "räpätti" koko ajan alhaalla. Sisaristuimen ollessa alemmassa asennossa kuomu osui koko ajan jalkoihin. Täällä päin liikkuu aika paljon Naveja puistoissa ja kerhoissa, ja tasan yksissä vaunuissa olen nähnyt käytettävän sisaristuimen kuomua. Ei siis minulta kehuja sille. :)  (Ylipäänsä Navien varsinainenkin kuomu on iso vitsi. Siinä on kaksi hyvää puolta: 1) saa siirettyä niin eteen kuin haluaa 2) siinä on aivan älyttömän kätevät "en-tajua-miksi-muilla-valmistajilla-ei-ole-tällaisia" -taskut.) Viime talvena minulla oli vauvalla sisaristuimessa lämpöpussi, joka suojasi aika hyvin tuulelta ja kylmältä, mutta ei toki yhtä hyvin kuin tavallisten "hyökkäysvaunujen" koppa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chena, uudessa Navissa tulee sisaristuimen mukana  aurinkosuojakangas. Tuonmoinen kuin kuvassa takana. Me harkittiin ensin dot-mallia mutta Navi vei voiton koska sinne sopi isompi xl-kantokassi, mikä taas ei dotiin mene.

 

phil-and-teds-navigator-V2-sfeer7-bij-ba

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, Perusnavi oli aika hyödytön ennekuin vauvan sai pistää puoli-istuvaan asentoon. Ja se sisaristuimen kuomu vaati sen Liberon perhosen kiinnitysmekanismiksi, ennekuin se rupas toimimaan. Esikoisen kuomu on musta hyvä. Mitä olen kuvia katsellut, niin ne isot kuomut taitavat olla vähän eri vuosissa erilaiset. Kolmas huono puoli perusnaveissa on se sisaristuimen irroittava nappi ja neljäs esikoisen valuva istuinpehmustin. Mutta näistä huolimatta ollaan tyytyväisiä. Eivät ole jättäneet kertaakaan pulaan ja ovat kestäneet todella kovaa käyttöä. Tosin me ei olla kokeiltu V2-versiota. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muakin muuten eniten häiritsee tuo pääistuimen pehmusteen valuminen. Muuten ollaan tykätty ja meillä on vanhat navit. Käytettiin paljon myös siinä vauva-taapero moodissakin kun vauva syntyi kesää vasten ja on siro. Kopasta kyllä luovuttiin nopeasti, mutta laitoin sitten äp-makuupussissa sinne ja hyvin pärjäsi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten pärjäisinkään ilman vaukkareita!  :tender:

 

Yhdessäkin verkkokaupassa vaan sanottiin, että katso kuvista. No öö, sitähän olen yrittänyt sivuillanne tehdä... Enpä tilaa sieltä. Mutta oikeasti, iso kiitos noista kokemuksista! Lähin paikka, missä niitä myydään taitaa olla kuulkaa lähemmän 700km:n päässä, että eipä tule paljoa ajeltua siellä päin.  :girl_haha:  Mistä ootte omanne ostaneet?

 

Meille on tosiaan tulossa kevätvauva ja ihan pienenähän se menee sinne koloon ja sitten ensi syksynä voikin jo olla puoli-istuvassa asennossa siellä alhaalla. Mentäis nyt näillä ja perusyhdistelmillä, kun esikoinen ei ole mukana. En ole kantoliinaihmisiä, joten sellaisen varaan en uskalla tuota kulkemispuolta jättää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin jostain nettikaupasta. Googletin halvimman, josta oli täällä hyviä kokemuksia.

 

Meillä vauva piti jalkoja jotenkin kippurassa mahan päällä, joten en uskaltanut pistää esikoista siihen päälle painamaan. Tosin mulla on hämärä mielikuva, että joku hihnan liitin jäi meillä auton oven väliin ja kärsi vähän vaurioo... Ehkä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chena, me ostettiin omat pikkuhurmurista, saatiin heiltä paras tarjous. Pyydettiin nuo tarjoukset puhelimitse ja kesälomareissulla haettiin rattaat. Takuu heillä on ainakin pelannut hyvin, ei ole tarvinnut viedä rattaita liikkeeseen nähtäväksi/korjattavaksi (meillä matkaa reilut 200km), pelkät kuvat sähköpostitse ovat riittäneet. Meillä siis ensin oli sisaristuimen kankaassa reikä toimittavat postitse uuden kankaan ja pari viikkoa sitten katkesi jarruvaijeri lukiten toisen takapyörän ja saatiin viikossa uusi runko postin kautta tilalle ja ohjeistivat puhelimitse miten saadaan tuo lukkiutunut jarru pois päältä että pystyttiin käyttämään rattaita ilman jarrua tosin uutta runko odottaessa, kun ei tuota pelkkää vaijeria kuulemma ole varaosana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin Navit Briteistä. Pakettiin kuului rattaat, sisaristuin, tuplasadesuoja ja adapteri turvakaukaloa varten. Paketti maksoi postikuluineen n. 200 e vähemmän kuin Suomesta ostettaessa. Adapteri oli vioittunut kuljetuksessa, joten palauttivat rahat siitä. Ei tarvinnut lähettää viallista adapteria takaisin (ja mies sai sen korjattua, joten sain sen ikään kuin kaupan päälle). Kaupan nimeä en nyt muista, mutta jotain näitä Pramworld, Peppermint jne. kauppoja se oli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille tuli nyt navi v2 Hollannista ja alustavasti vaikuttavat tosi hyviltä! Maksoin posteineen perusrattaista + sisaristuimesta 530e, eli ei paha todellakaan. Mietin tuota sisaristuimen kuomun puutetta, mutta juuri kuulin äitikaverilta samaa, että vanhoissa naveissa sitä kuomua tuli helposti potkittua, niin hän ei käyttänyt ollenkaan. Kantokassiksi ostin käytettynä Emma-merkkisen ja vaikka virallisesti vaunuihin pitäisi käydä 70cm pitkä pohja, niin tuo menee liian tiukille, eli mies saa lyhentää kantokassin pohjalevystä muutaman sentin.

 

Käykö näihin muuten mikään muu kuin p&t:in oma sateensuoja ja pitääkö sen olla juuri navigatoreille tarkoitettu oma malli?

 

Lisäys: entä mitä ratkaisuja teillä on lisätavaratilan suhteen, kun on sisaristuin käytössä?

Edited by Sinikka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on navit ja sisaristuimen kuomu, olen käyttänyt vissiin kerran "oikeasti" ja muutaman kerran mallaillut, mutten vaan osaa sitä käyttää. Ei siis tule käytettyä. Nyt talvella jos noilla mennään pidempään ulkona, niin sisaristuimessa on ticketin untuvapussi jossa on oma "huppu" päätä varten, ajanee siis kuomun asiaa.

 

Sadesuojana käytän Emmaljungan Nitro Cityn sadesuojaa josta on kuminauhat hapristuneet  :blush: Istuu tosi hyvin taapero+vauva vaiheessa, taapero+taaperovaiheessa alempi istuin on tämän kanssa tietysti aika peitossa, eli sieltä ei paljon sitten kurkita, mutta tällöin yleensä siellä onkin sitten istunut se, jonka olisi hyvä nukkua  :grin:

 

Lisätavaratilana toimii reppu  :grin: Aika hyvin sinne tavaratilaan saa tungettua tavaraa, jos alemmassa istuimessa istuu pienempi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sattuisko jollain olemaan vuoden 09 P&T vaunujen vibe sisaristuinta, nykyäänhän Vibe ja verve käyttävät samaa ja mietin sopiiko vuoden 09 viben istuin 11- verveen vai olisiko turha ostos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle on nyt pettymyksekseni selvinnyt, että Navigatorissa ei voi kuljettaa vauva-taaperoparia kuin vauvan ollessa ihan pieni ja sitten taas kun vauva pystyy matkustamaan istuimessa, koska kantokopan tila taaperoistuimen alla on niin ahdas ja matala.

 

Olen googlannut googlaamasta päästyäni, miksei ole mahdollista yhdistää vauvakoppaa ja taaperoistuinta. Siis vauvakoppa:

 

pt%20navigator%20with%20carry%20cot%20sn

 

ja taakse alas taaperoistuin. Tätä yhdistelmää ei esitellä vaihtoehtona missään, mutta se ratkaisisi ongelman. Onkohan ongelmana se, että ylipäänsä painavamman lapsen kuljettaminen alhaalla takana on kiellettyä, siis että vaunut ovat kaatumisriskissä? Monet kuitenkin lukemani mukaan kuljettavat painavampaa lasta takana ilman ongelmia, joten onko vaunu silloin kiikkerä?

 

Minkälaisia ratkaisuja on 3-6-kuukautisen vauvan ja taaperon kuljettamiseen Navigatorilla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kuljetettiin varmaan 0-4/5kk asti siinä vauva-taapro-moodissa, loppuaika vaan ilman sitä pehmeää koppaa niin mahtui hyvin. Sitten siirsin jo alas "istumaan" kun onhan se kuitenkin keno asento, ihan kuin sitterissä. Meillä kun ne on vaan satunnaiskäytössä, eli pääasiassa nukkuu päiväunet makuuasennossa omissa rattaissaan.

 

Kaveri puolestaan halusi vauvan kasvot itseensä päin, niin osti sen face-to-face istuimen. Vauva siihen ja taapero alle. Ei kuulema ole mikään "tutkittu" yhdistelmä, mutta he lykkivät menemään niin ihan mainiosti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos tohon Ikin kuvan kärryyn pistää alas taaperon, niin kärry varmaan kaatuu. Se face-to-face + taapero vois varmaan toimiakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sama vaikutelma minullakin tosiaan varsinkin kun kärryt ovat ylipäänsä kaatumisvaarassa kun isompi matkustaa takana. Mua vaan turhauttaa ja harmittaa, kun vasta nyt hahmotan ja tajuan, ettei näissä vaunuissa pysty taapero ja vauva nukkumaan päikkäreitä samaan aikaan, kun eteen kiinnitetty taaperoistuin näyttää sen verran epämukavalta ja lyhyeltä jatkuvaan nukkumiskäyttöön. :/

 

Kiitos kommenteista teille molemmille! :)

Edited by Iki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, vauva-taapero-moodissa en kyllä päivittäin nukuttaisi päikkäreitä. Matkoilla kun ollaan oltu niin esikoinen (silloin 2v) nukkui pari tuntia siinä istuma-asennossa, nukkuuhan ne autossakin. Mutten missään nimessä päivittäin nukuttaisi molempia lapsia samaan aikaan noissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mulla nukkui kuopus sisaristuimessa sen ollessa alhaalla usein päikkäreitä viime kesänä. Siirtyi tuolloin n. vuoden ikäisenä vain yksiin päikkyihin ja nukahti vaunuun aina puistosta kotiin palattaessa. En viitsinyt alkaa siirtämään poikaa pois vaunuista, kun hän heräsi aina eikä enää nukahtanut uudestaan. Nukkui makeasti kahden, tai jopa kolmen tunnin päikkäreitä. Eikä ainakaan vielä ole näkynyt mitään haittaa olevan motorisesti ikäisekseen lahjakkaalle lapselle näistä päikkäreistä. ;) Mutta sisaristuin oli siis alhaalla kiinni eikä vauva-taapero-moodissa. Sisaristuimen ollessa ylhäällä ei sen kallistuskulmaa voi muuttaa, joten asento on nukkumista varten aika pysty.

 

Kuopuksen ollessa noin 3 kk vanha, ei hän enää viihtynyt kunnolla vauva"kolossa". Otin tuolloin muutamaksi kuukaudeksi käyttöön esikoisen yhdistelmät (joita en onneksi ollut vielä myynyt pois), joissa esikoinen matkasi seisomalaudalla ja kuopus vaunuissa. Noin 5-6 kk iässä laitoin kuopuksen jo Navien sisaristuimeen. Siellä viihtyi kauan. Sitten yli vuoden ikäisenä laitoin kuopuksen jossain vaiheessa pääistuimeen ja esikoisen sisaristuimeen. Sen jälkeen kuopus ei enää suostunut menemään sisaristuimeen ja koska esikoiselle oli ok olla alhaalla, kuljin näin aika pitkänkin aikaa. Vaunut eivät olleet erityisen kiikkerät (käytettiin mm. matalalattiallista junaa), mutta toki ne ovat raskaammat työntää, jos isompi lapsi on takana. Meillä esikonen on kuitenkin aika pienikokoinen: oikein ison lapsen laittaminen taakse voi tehdä vaunuista hieman huterammat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now