Mintsu

Phil & Teds

479 posts in this topic

^ Näyttäisi ainakin esittelyvideoiden perusteella olevan. Navigator siis näyttäisi eroavan Explorerista lähinnä siten, että sisaristuimessa on kallistusmahdollisuus, istuinpehmusteet on muotoiltu hieman toisin, ja noita kuomuja yms. osia voi yhdistellä eri väreissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Navigator on 3 cm kapeampi kuin Explorer (59 cm vs. 62 cm), mutta vaikuttaneeko tuo "vauvapussukan" sisämittoihin? Suurista eroista ei kuitenkaan puhuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täkäläinen neuvola vastas nukuttamiseen, että jos on valvotusti, niin kärryissä selällään. Jos valvomatta (esim. päikkärit), niin sitten kyljellään. :)

 

Pohditaan vielä tota kantokassia. Onkohan paljon sellaisia tilanteita, että olisi näppärää, jos vauvaa voisi kantaa kassissa? Ainakin toistaiseksi tuo menee sylissäkin... :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Me tosiaan siirrettiin vauva usein parvekkeelle kantokassissa, ja lisäksi siinä vaiheessa, kun aloin käydä kerhoissa ja muissa harrastuksissa (vauva n. 3 kk), otin nukkuvan vauvan usein kantokassissa kerhotilaan mukaan, ettei tarvinnut herättää. (Tyttö heräsi kyllä joka tapauksessa, mutta joku parempiuninen olisi voinutkin jatkaa unia.) Lisäksi kassi toimi matkasänkynä vauvan ollessa pieni. Tuo edellinen kantokassi on myös muutettavissa lämpöpussiksi, ja sellaisena olen sitä käyttäytkin, mutta P&T:n kassi ei kai sellaiseksi muunnu. Suhteellisen paljon meillä kuitenkin oli käyttöä kantokassille. Ja meillä ei siis ollut vaunuissa erikseen vauvakoppaa, vaan rattaiden päällä vain tuo kantokassi. Toki nykyinen kantokassi on isompi kuin P&T:n.  :)

 

Jos löytäisit kantokassin käytettynä tai ostaisit jonkin halvemman mallin (mahtuikos esim. Emman kantokassi Naviin), niin sitten hinta ei kirpaisisi niin paljon, jos kassi jää vähälle käytölle. Onhan se 90 €, vai mitä kassi maksaa uutena, aika suolainen hinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäksi kantokassi on oiva matkasänky, jos on esim mummolareissuja tai tarvii muuten nukkua sisällä päikkärit jos ei saa vaunuja ulos :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäksi kantokassi on oiva matkasänky, jos on esim mummolareissuja tai tarvii muuten nukkua sisällä päikkärit jos ei saa vaunuja ulos :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä siirrettiin poika 5-kuisena sisaristuimeen, kun ei enää vaakatasossa viihtynyt. (Tosin siihenkin mennessä viihtyi lähes ainoastaan nukkuessaan ja nukkui puolen tunnin pätkiä..) Meillä oli se P&T:n isompi cocoon vibeissä ja käytettiin sitä rattaiden lisäksi just matkasänkynä sekä kotona että kylässä (ei tarvinnut kotonakaan viedä vauvaa ylös omaan sänkyyn, kun pystyi olkkarissa nukkua tuossa kopassa).

Edited by wensu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän Vibejen rungon korjaus onnistui hienosti, hitsauksesta tuli todella siisti! Käsijarru on ollut jo ennestään jäykkä, sitä se on edelleen. Melkein sujuvaa käyttöä haittaava, joten tällä tekosyyllä nyt mietin että voisiko kannattaa ostaa uudet rattaat.

 

Kysymys kuuluu mitä eroa on Vibeillä ja Navigattoreilla? Edelliset vastaukset luettuani sisaristuimen kallistus on suurin muutos, lisäksi mahdollisuus vaihtaa värejä ja rakentaa "pesä" vauvalle. Haluaisin saada taaperon kunnon nukkuma-asentoon. Navigatoreissa taapero istuu pääistuimen päällä olevassa sisaristuimessa, vai, saako sitä kallistettua?

 

Entä onko rattaissa jotain pieniä parannuksia? Mielummin taitaisin käyttää jalkajarrua. Tietty uudet on aina uudet, kankaat ja kuluvat osat olisi siistimmät. Tässä kohtaa kun taapero on 1v ja 5kk nukkuu päivittäin päikkärit rattaissa eikä hänen kävelyynsä voi luottaa vielä yhtään tuntuu vaikealta arvioida koska hänen kanssaan voisi pärjätä ilman rattaita, siis kuinka kauan sisarusrattaiden aktiivinen käyttöaika on? Nyt rattailla mennään kaikille asioille, bussille, kaupungille, puistoon, kavereiden luo, muskariin, neuvolaan. Kannattaisiko nyt satsata uusiin rattaisiin ja nauttia niistä koko sisarusratas aika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meillä vauva on 8-kuinen ja esikoinen 3,5-vuotias, ja kyllä tuo esikoinenkin vielä melkein päivittäin istuu jonkin verran rattaissa (= jos on kiire jonnekin, väsähtää kävelyyn, saa uhmaitkupotkarit tms.). Ajattelin myydä nuo Explorerit vasta kesän 2014 jälkeen, jolloin esikoinen on melkein 5-vuotias ja kuopus 2-vuotias, niille kun voi vielä silloinkin olla käyttöä esimerkiksi matkoilla - jos ei muuten, niin sisaristuimeen saa pakattua osan tavaroista. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navigaattorit tuli eilen ja tykkään kovasti. Laadukkaat materiaalit, ihanat ohjata ja ajatellun oloiset kärryt. Ja mahtuu meidän auton takatilaan. Noi on jopa pienemmät mitoiltaan kuin meidän vanhat maxi cosin mura 4 yksikkökärryt.

 

Yksi ikävä juttu kuitenkin on: vauvan makuutila on tosi pieni, kun sisaristuin on päällä. Vauva on nyt 54cm, 3 viikkoa vanha ja tykkää selällään maatessaan pitää jalkoja kippurassa lantion päällä. Jalat mahtuu just ja just. Jalan ja sen yläpuolisen toppauksen väliin ei mahdu sormea. Käytännössä pistän ensin sisaristuimen paikoilleen ja sitten ujutan sinne vauvan tunnustellen tarkkaan, että jalat on ok. Jos jalat olisivat jo suoristuneet, niin sitten sinne mahtuis paremmin. Tosin mikään kovin paksukoipinen ei sopis olla. Mitään talvipussukoita on ihan turha edes ajatella. Vauvan pää tulee ihan makuutilan päätyyn asti, toppaus loppuu just pään kanssa tasan. Mutta tila itsesään on suojaisa, materiaalit vahvoja ja vauvaan säilyy katsekontakti, mikä oli tosi kiva yllätys. :) Sisaristuinta voi muuten kuljettaa tavarakorissa eli sitä ei ole pakko pistää kotoa lähtiessä paikoilleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokemuksia verveistä?

 

Olin tänään rataskierroksella ja phil&tedsien sisaristuimen pienuus yllätti. Sais kyllä olla muutaman sentin isompi.

oiskohan ne baby joggerin tuplat kuitenkin meille parhaimmat. Tietääkö joku mitkä liikkeet myy niitä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haku ei anna yhtää tulosta mutta osaako kukaan sanoa mitä eroa on Explorer, Sport ja Classic mallilla.

Olisi ehkä mahdollisuus ostaa Sportit ns. kakkosvaunuiksi ja haluaisinkin tietää niistä jotain kokemuksia. Ja juuri noita eroja, koska tuntuu, että kahdelle muulle löytyy varaosia jne.

Onko muuten P&T kaikki kankaat vaihdettavat ja pestävät?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietääkseni Classicin ja Explorerin varaosat käyvät Sportiin.

 

Ja itsellä on ollut talven käytössä Sportit ja olen ollut niihin tosi tyytyväinen. Classicin työntöaisa periaatteessa on vain käännettävissä säädettävä eli irroitetaan kuin turvakaari ja käännetään ympäri jolloin menee pikkasen korkeamalle.

Explorer vastaavasti on paranneltu versio Sporteista esim. jarru, kuomu, jalkatuki yms.

 

Kankaat myöskin voi irroittaa pesuun, mutta jalkatuen pesu Sporteissa vaatii ruuvaria ja netistä löytyykin kokemuksia että niitä on pesty painepesurilla ollessa rattaissa kiinni ja tämän aion itsekin toteuttaa kesällä. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko tuo Sportin aisa säädettävissä? Saanko udella kuinka pitkä itse olet? Olen 172cm ja tottunut melko korkealla olevaan aisaan.

Miten nuo menee kasaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sportin aisa on säädettävissä ja olen suunnilleen sun pituinen ja säätövaraa löytyy vielä ylemmäksi. Itse pidän suunnilleen keskitasolla ja aisa nousee lähes pystysuoraan ylös.

 

Kasaaminen tapahtuu suunnilleen turvakaaren likellä olevista "vimpeleistä" ja on vaikea selittää. :grin:

Mutta aika napakkaan pakettiin menee taittuu ikäänkuin keskeltä kahtia vähän ehkä matkarattaiden tyylisesti esim. Graco. :) Youtubesta löytyy melko hyvin videoita joista näkee myös tuon kasaamisen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on Vibet pesty ja koottu, mutta meidän taapero 1,5v ei mitenkään mahdu sisaristuimeen! Siis jos varsinainen istuin jää vauvalle ja kantokopalle, ja sisaristuin on siinä päällä. Poika on 86cm ja 13kg, sisaristuin on liian makuuasennossa ja poika tönöttää istuen, toisaalta ei mahtuisi laittamaan selkäänsä istuimeen kun pää ottaa yläreunan metalliin kiinni. Nukkuminen ei onnistuisi lainkaan.

 

Onko Navigaattoreissa sama juttu? Oletteko pitäneet taaperoa ylempänä sisaristuimessa, mahtuuko siihen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mahtuu taapero 1v5kk Navin sisaristuimeen, mutta hän on pienikokoinen. En tiedä, mitkä mitat ovat nyt, mutta 1v-neuvolassa oli n. 74 cm ja 8,5 kg. Olisikohan tuo nyt n. 10 kg ja alle 80 cm. Navissa sisaristuimen selkänoja on n. 48 cm pitkä (itse mitattuna), ja kuomu antaa vielä anteeksi joitakin senttejä. Kuomun korkeutta voi Naveissa lisäksi itse säätää ainakin hieman.

 

Sisaristuimen asento ei ole meidänkään tytölle paras mahdollinen (liian makaava asento), vaan tyttö pyrkii istumaan istuimessa pystymmässä. Olen yrittänyt saada istuinta hieman pystympään asentoon erilaisten kikkailujen avulla, mutta en tiedä, onnistunko. Jos en, niin ei voi mitään: tyttö joutuu vaan "kärsimään" alkuajat sisaristuimessa, koska Navit olivat suurin piirtein ainoat sisarusrattaat, jotka meidän kriteerit täyttivät (lähinnä se, että mahtuvat suht. helposti hissiin). Tilanne paranee sitten, kun tyttö voi siirtyä varsinaiseen istuimeen, jonka saa pystympään ja johon voi liittää turvakaaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä 2 vuotias istuu navigaattoreiden sisaristuimessa ihan hyvin ja uskon hänen mahtuvan siihen vielä syksylläkin. Lapsi käyttää 92/98:n vaatteita ja kasvaa keskikäyrällä. Ei olla kokeiltu sisaristuinta takana alhaalla vaan pelkästään ylhäällä makaavan vauvan päällä. Silloinhan ykköskuomun voi pistää vapaavalintaiseen korkeuteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä se sisaristuimen asento meidän Vibeissä on ihan samanlainen kuin perusistuimenkin, eli makaava. Ei sitä ihan pystyy saa itse ratasituimessakaan. Ja ota toki se sisaristuimen kangas sen raudan takaa eteen, niin nousee pystympään ja ei ota pää rautaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä se sisaristuimen asento meidän Vibeissä on ihan samanlainen kuin perusistuimenkin, eli makaava. Ei sitä ihan pystyy saa itse ratasituimessakaan. Ja ota toki se sisaristuimen kangas sen raudan takaa eteen, niin nousee pystympään ja ei ota pää rautaan.

 

sucré, samaa olin tulossa sanomaan. Ja tottakai ne istuimen säätövetuketjut on tällöin oltava kiinni.

Edited by wensu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin ihan varma et meille tulis Navigatorit mut ku.kokeilin tyttöö niihin sisaristuimiin niin yllätyin niiden pienuudesta! Tyttö ei viihtynyt siellä alhaalla eikä kunnolla mahtunut edes nyt, saati sit ku ois n. 2v ja ne olis käytössä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now