koran_

Pallomahan kengät

28 posts in this topic

Kerättäiskö tänne kuvia ja ostospaikkavinkkejä mistä pallomaha löytäisi itselleen sellaisia kenkiä mitkä saisi jalkaan vaan laittamalla, ilman kykkimistä ja ähertämistä?

 

Itsellä alkaa ainakin jo mennä hermot kengännauhoihin ja mulla olis hakusessa syys/talvikengät jotka menis sujauttamalla jalkaan.

Edited by koran_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt siinä mielessä helpompaa että jäin nyt jo pois töistä tän teräspallon kanssa. Ei siis ainakaan tarvitse "hienostella" kengillä työasioiden takia - vaikka ei mun työssä mitään pukukoodia edes ole.

 

Mä oon tuskastunut conversen varsilenkkareihin, ei vaan pysty enää saamaan niitä jalkaan. Mä en taivu senttiäkään! Nyt kun oon kotona, mulla on pääasiassa käytössä adidaksen superstarit. Ne saan sujautettua jalkaan taivuttamatta tätä pallomahaa. Kunhan ilmat vähän kylmenevät, otan käyttöön Uggit, nekin saa aika hyvin vaan sujautettua jalkaan onneksi :girl_sigh: Etenkin nuo lyhyempi vartiset. Mekkojen kanssa sitten ehkä saan nuo pitkät vedettyä jalkaan :girl_sigh:

 

Moni varmaan kulkee tässä tilassa crocseilla, niitähän saa talviversioinakin. Mä en voi sietää niitä joten mulle ne on ehdoton nou nou vaikka maha vielä kovasti kasvaakin :grin:

 

Jotkut löysähkö vartiset nilkkuritkin saisi varmaan helposti ilman taipumistakin jalkaan :girl_sigh:

 

Mulla on kolme raskautta takana ja ennen ei ole tätä ongelmaa ollut, joskus itseasiassa muistan ihmetelleenikin kun ihmiset valittavat etteivät saa kenkiä jalkaan. Nyt tämä maha on jotenkin aiempia raskauksia voimakkaammin tuossa edessä ja pystyn todellakin kyseistä ongelmaa ymmärtämään :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä suosittelen ihan skeittikenkiä tai muita vastaavia vapaa-ajan kenkiä. Ne saa helposti jalkaan ilman kykkimisiä. Mä kyllä olen varmaan vähän puolueellinen näiden suhteen, kun käytän niitä ihan muutenkin. :grin: Mutta näissä on mun mielestä ainakin varaa valita mieleisensä kengät, näitä on nykyään niin paljon erilaisia. Ja lisäksi näitä kenkiä voi ostaa ihan mistä vaan, perus-Cittareista aina erikoisliikkeisiin (esim. Ponke's).

 

Mulla on tällä hetkellä vaan sen verran turvotusta, että kapeimmat mallit ei oikein enää meinaa mennä jalkaan. (Superstarit ei oo ikinä menneet. :grin: )

 

Crocsit on täälläkin ehdoton nounou. Ne sopii ainoastaan työ- tai koti/puutarhakengiksi. Niillä ei julkisilla paikoilla liikuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä mennään pitkälti jo löysälle valmiiksi solmituilla tennareilla ja pihalla liikun ihan crocseissa. Kaikki mun siistimmät kengät ovat alkaneet kiristämään, nyt välillä jo aamusta. Aiemmin kiristys tuli vasta iltapäivästä. Onneksi omassa työssä voi viipottaa menemään ihan tennareissa. Kylmemmälle säälle mulla on onneksi olemassa matala- ja löysähkövartiset saappaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kivaa kun tänne on tullut ehdotuksia :)

 

pistaasille pitää sanoa, että mä en tarkene lenkkareissa talvea :mellow:

 

Pitää olla kunnon talvikengät. Työn puolesta mulla on ihan kunnon Kuomat ja niitä aion talvella kotipihassa/lenkillä käyttääkin vaikka eivät mitkään kaunistukset olekaan.

7595135.jpg

 

Kaupunkioloihin tartteis kyllä sitten löytää jotkut kivemmat ;) Jotain saapastyylistä ajattelin etsiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mä olen sen verran kuumakalle, että mä pärjään. :grin: Moni kyllä käyttää niiden kanssa sitten villasukkia ja ainakin merkkikengillä on omat talviversiot kengistä. Niissä on siis jonkun näköinen karvavuori.

 

Sitten on tietty noi Mamaliciouksen mainitsemat Uggit, mutta ainakin mun halpisversiot on niin liukkaat pohjasta, että mä en pysy niillä lumessa pystyssä. Eli kannattaa olla tarkkana niiden pohjien kanssa!

 

(Ja mä olen siitä onnekkaassa tilanteessa, että mun ei tarvitse onneksi miettiä noita talvikenkiä tolta kantilta...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en oikein pidä niistä Uggeista vaikka olisivat tähän tilanteeseen oikein passelit.

 

- - -

Aaah, nyt mä löysin mun kengät!

Ellokselta tälläset 65e (mikä on bytheway, musta jo ihan maksimihinta minkä tää pihistelijä raaskii kengistä maksaa.)

MUTTA näissäkin on sisäsivulla vetskari. MUTTA ne on aika ihanat. :rolleyes:

 

kenk.jpg

 

Tässä vielä Conversen versio talvikengästä mikä houkuttelis kovasti vaikka ei taas kätevyydessään ole sitä mitä haen...

 

Ja tälläset olis kans kivat, sivuvetskarilla taasen...

Edited by koran_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moni varmaan kulkee tässä tilassa crocseilla, niitähän saa talviversioinakin. Mä en voi sietää niitä joten mulle ne on ehdoton nou nou vaikka maha vielä kovasti kasvaakin :grin:

 

 

:ph34r: Tunnustan! Oikeasti vihaan crocseja ja en ole ennen raskautta halunnut edes vilkaista noihin päin. Nyt vaan ei ole vaihtoehtoja enää, sillä jalat on vaan liian turvonneet. Tiedän näyttäväni kaupungilla ihan hel*etin tyhmältä, kun muuten on siistit ja kivat vaatteet ja kenkinä liian suuret crocsit. :rolleyes: Oikean kokoiset on liian tiukat ja puristaa ja muita kenkiä ei kannata edes haaveilla laittavansa jalkaan. Mutta onneksi tämä ei ole ikuista. Taipumisongelmaa mulla ei olisi, varpaankynsien lakkaus onnistuu vaikeuksitta ja sormetkin saa vielä maahan kun kumartaa eteenpäin, mikä on vähän käsittämätöntä tämän mahan ollessa välissä. :huh:

 

Mutta jos itse olisin vielä raskaana talvella, ostaisin luultavasti tällaiset UGG saappaat:

 

 

C2008317103632567013_UGG_knitted_boots_5819.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei nyt ole antaa ketjuun mitään uutta kenkävinkkiä, mutta kenkiä ostaessa kannattaa huomioida myös jalan mahdollinen kasvu turvotuksen ja nivelten löystymisen vuoksi. Mä käytin kesällä paljon Conversen tennareita, jotka tavallisesti istuvat jalkaani ihan hyvin. Joskus 30. viikon tuntumassa kengät alkoivat puristaa sekä pituus- että leveyssuunnassa, tuo on niin kapea malli (ja muutenkin hankala pukea pallomahan kanssa).

 

Syys- ja talvikengiksi sovittelin El naturalistan tätä mallia. Otin numeroa isomman kuin tavallisesti, eikä se siltikään ollut mennä jalkaan. Eikä mulla edes ole pahasti turvotusta. Jalka vaan on leventynyt loppuraskaudesta.

 

Niin ja talvikengissä kannattaa huomioida myös pohjan pitävyys (tai ostaa liukuesteet).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko vielä vähän tunkea nokkaani tänne ihastelemaan. :)

Super-ihanat noi Conversen kengät ja El naturalistat on aika kivat! :girl_smile:

 

Sitten mä poistun takavasemmalle, ettei kenkäkuume kasva yhtään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uggit on ihan älyttömän kivat ja mukavat kengät, mutta oikeesti saa kyllä kävellä kieli keskellä suuta kun on niin liukkaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en kyllä selvinnyt saappaista pallomahaisena! Kerran ähelsin kumpparit jalkaan ja se riitti. Loppuraskauden kuljin tennareissa, vaikka talvi olikin. Taipuminen sinänsä ei ollut ongelma, kyllä mä varpaisiini ylsin, mutta se siellä pysyttely ja kenkien asettelu olikin ihan oma juttunsa. Hiki tuli ennen kuin ovesta ehti pihalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä aidot Uggit ei ole mitenkään hirveän liukkaat :girl_sigh: Noi Mimian laittamat on kyllä tosi kivat, raskaus voisi olla vaikka hyvä syy ostaa uudet uggit :grin:

 

Mulla jalka jäi pysyvästi leveämmäksi esikoisen syntymän jälkeen ja seuraavissa raskauksissa lesti tuntui senkun vaan leviävän. Vanhat kengät eivät siis tosiaan välttämättä raskauden jälkeen enää mukavasti sovi :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

raskaus voisi olla vaikka hyvä syy ostaa uudet uggit :grin:

 

Vielä parempi: raskaus voisi olla hyvä syy miehelle ostaa sinulle uudet uggit. :grin: Sinähän ne kaksi pikkuista kannat mukanasi, niin tottakai tarvitset hyvät kengät siihen hommaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minullakn nyt raskauden aikana levinnyt jalka ja piti hommata uudet kengät, ja myös pitää saada helposti jalkaan.

Täällä jo sositeltukkin, että skeitti kengät ja Ugg tyyliset saappaat on hyviä ja niin on.

 

Ostin nämä Osiriksen skeitit

 

SP-101207OsirisBlack-Grey-GumM3ShoeINSTOCK--aac84-L.jpg

Ja ennestään minulla on tämän väriset Spiritin saappaat

 

5e32b91b5feae8802ece2a2bb8196821.image.270x270.jpg

 

Ja nämä on kotona pihahommissa sekä äärimmäisessä hädässä kesällä kun jalat turposi, ettei muut mahtuneet

 

Crocs+image.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää pallomaha löysi tälläset kengät. Menee sivulta vetskarilla kiinni ja on helpot laittaa jalkaan. Toivottavasti vaan ei ihan mahottomasti turpoa kinttuset koska sitten nuo käy ahtaiksi.

 

boots.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sittarista hommasin sellaiset tarralenkkarit, kun nauhojen sitominen alkoi tuntua työläältä. Ne on olleet tosi helpot, mutta talveksi eivät riitä. :/ Onneksi saan lainaksi äidin rumat Uggit vai mitkä lie. En oo ikinä tykänny niiden ulkonäöstä, mut jalat alkaa olla ihan turvoksissa, että varmaan pakko alkaa sietää niitä. :( Tuskin löydän kovin paljon parempaakaan. (vannoutunut korkkareiden käyttäjä on siis aivan pulassa kun joutuu opettelemaan korottomilla kävelyä. Harvinaisen epänaisellinen olo. :/ Tosin ei sitä tällä hetkellä muutenkaan ole hehkeimmillään, että ehkä sillä ei ole niin väliä.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuulosesta, Hauhon viereltä missä on se ostoskeskus. Hintaa taisi olla kuuskybää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies osti mulle uggit (UGG) ja on nyt toisenkin kanssa käytössä. Lämpimät, helpot saada jalkaa ja mukavat kävellä! Niitä nähnyt andiamossa ainakin. Kalliit mutta hintansa väärtit! Suosittelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mullakin oli jo esikoisen odotusaikana kahdet vastaavat eli Emut ja ei voi kuin suositella, ihan loistavat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä tallustellaan myös tennareilla, joissa on löysälle solmitut nauhat. Vielä pitää kevätkoleassa säässä olla vartta, mutta odotan jo lämpimämpää kautta ja varrettomien tennareitten kelejä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies osti mulle uggit (UGG) ja on nyt toisenkin kanssa käytössä. Lämpimät, helpot saada jalkaa ja mukavat kävellä! Niitä nähnyt andiamossa ainakin. Kalliit mutta hintansa väärtit! Suosittelen!

 

Komppaan, ihan loistavat! Samoin sadepäiviä odotan ihan innolla aina, kun saa Hait jalkaan (ja okei, aina ei tarvitse edes olla sadepäivä..) :)

Koon puolesta kaikki kengät mahtuu edelleen, mutta kumartuminen masun kanssa on jotenkin ihan ylivoimaista nykyään... ballerinakelejä odotellessa!

Share this post


Link to post
Share on other sites