Guest Noose

Tuliko raskausarpia?

402 posts in this topic

Täällä yks tiikeri :girl_to_take_umbrage2:herkkä saamaan arpia, jo murkkuiässä niitä tuli, kun kroppa nopeasti kehittyi menkkojen alettua.. Nyt kaksi raskautta takana, arpia on kyl joka puolella, reidet, kyljet, masu, rinnat, alaselkä/peppu jonkin verran.. Saa nähä miten tässä kolmannessa, nouseeko nuo masun arvet, kun jäivät - onneksi- navan kohdalle :P Mutta palkintona tästä kaikesta sellainen ihme, ettei ne arvet paljon raskauden jälkeen enää haittaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yks tiikeri :girl_to_take_umbrage2:herkkä saamaan arpia, jo murkkuiässä niitä tuli, kun kroppa nopeasti kehittyi menkkojen alettua.. Nyt kaksi raskautta takana, arpia on kyl joka puolella, reidet, kyljet, masu, rinnat, alaselkä/peppu jonkin verran.. Saa nähä miten tässä kolmannessa, nouseeko nuo masun arvet, kun jäivät - onneksi- navan kohdalle :P Mutta palkintona tästä kaikesta sellainen ihme, ettei ne arvet paljon raskauden jälkeen enää haittaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kuulun niihin onnellisiin, joille ei tullut yhtään arpea. Ekassa raskaudessa mahanahka kutisi ihan hirveästi ja rasvailin tosi paljon (koska se helpotti kutinaa). Toisessa raskaudessa ei kutittanut enkä rasvaillut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä käytin kaikki vähät rahani ihan sairaan kalliisiin rasvoihin odotusaikana (nimeä en muista), mutta varta vasten raskausarpien ehkäisyyn suunniteltuja siis. Se toimi kyllä hyvin, kunnes tökötti loppu enkä löytänyt sitä enää mistään. :o Eli joskus rv30 eteenpäin tuli arpia, ja niitä tuli lopulta aika paljon.

Mä en vieläkään osaa arvostaa arpiani (poitsu 4,5kk), mutta isäntä on sanonu jotta kyllä se ihan samalla lailla mua rakastaa yms ku ennenki. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arpia tuli paljon ja moneen paikkaan. Maha ja kyljet on ihan raidalliset, samoin rinnat ja muutama arpi löytyy pohkeistakin saakka... No, nyt toisessa raskaudessa ei sitten tarvitse jännittää enää moista. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa raskaudessa en rasvannut ja arpia tuli vain yhteen paikkaan: häpykukkulaan. Vaikka ei se kyllä minun mielestä se eniten venytetty paikka ollut :grin: Toisesta tulikin tisseihin, mahaan ja reisiin, taisi jäädä rasvaaminen silloinkin yhden käden sormilla laskettavaksi. Koskaan ei tullut arvista mitään palautetta ja omakin silmä tottui, tuntuivat muiden asioiden rinnalla niin pieniltä jutuilta. Kaikki vaalenivat hyvin, enpä ole viime vuosina edes ajatellut uimahallissa tai muualla että näkyvätkö ne muille. Nyt 28 viikko menossa eikä arpia ole vielä missään vaikka kuppikokokin on kasvanut kaksi pykälää. Enpä ole taaskaan rasvannut arpienehkäisymielessä neliösenttiäkään :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun masu oli ihan valtavan kokoinen, mutta ainuttakaan arpea ei tullut. Olin ihan varma, että arpia tulee, koska niitä tuli jo teini-ikäisenä reisiin. Rasvailin joka ilta ihan perusvartalovoiteella, tiedä sittte oliko siitä hyötyä vai ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli myös murrosiässä reisiin ja pakaroihin arpia, muttei raskausaikana yhtään. Rasvailin ihoa samalla vartalovoiteella kuin muutoinkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanaa kuulla, ettei kaikille teineinä arpia saaneille tule lisää raskausaikana. Itselläni on nimittäin noita murrosiässä tulleita vaaleita ja pieniä arpia sekä reisissä että rinnoissa. Eivät häiritse, mutta lisää en haluaisi. Ajattelin aloittaa rasvaamisen ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arpia tuli teininä ja niin on tullut nytkin. Tosin ne on vähän hassuja, ainakin vielä. Täpliä eikä viiruja. Eniten niitä on tullut reisiin ja sitten muutama pikkutäplä mahassa. Masentavaa oli huomata ne tässä joku päivä vaan minkäs teet. :girl_sigh: saa nähä tuleeko niitä vielä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut lainkaan raskausarpia vaikka teininä niitä on jokunen tullut. Ja rasvailla muistin todella harvoin.

Edited by Zoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko täällä yhtään atoopikkoa?

Kuinka teidän kävi arpien suhteen?

Mä en ole atoopikko, mutta muuten kärsin todella kuivasta ihosta ja raskausaikana mun iho kuivui ja hilseili ihan sairaasti jostain puolivälistä eteenpäin, pahiten just keskivartalosta. Näytti todella vastenmieliseltä ja ihohiutaleita vaan varisi aina riisuutuessa :wacko: Mies auttoi mua kuorimaan ja rasvaamaan Aqualanilla (en ite yksin enää jaksanut) ja noin viikon verran iho kuorimisen jälkeen pysyikin normaalin näköisenä, sitten taas alkoi kuivua ja uusi sykli oli valmis. Mutta yhtään raskausarpea ei tullut mahaan! Uskoisin, että johtui tuosta ihon älyttömän nopeasta uusiutumistahdista tai en muuta ainakaan keksi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rinnoista huomasin ensimmäiset varmaan puolessa välissä raskautta. Mahaan en koskaan arpia oikein saanut ja synnytyksen jälkeen huomasin taipeissa myös jokuset arvet. Nyt vuosi synnytyksestä ja hyvin on kadonneet rinnoista ainakin kaikki (haalentuneet vaaleiksi). Ja rinnat lähti 65B, nyt on 65F ja toinen tulossa niin saa nähdä mitkä arvet seuraavaksi saa :S

Edited by Johanna.Lilly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vatsani on nykyään seepra :girl_crazy: ... Joten päivittäiset rasvailut eivät auttaneet! Arvet alkoivat näkyä jo puolessa välissä raskautta, pahenivat tietty loppua kohden. Ja synnytyksen jälkeenhän se kokonaisuus vasta näkyikin! No, eivätköhän ne siitä vaalene ajan myötä. Välillä ajatus saunomisesta uimahallissa ahdistaa, välillä ajattelen että ne ovat vain rakkaan vauvani jättämät merkit kehooni. Mieheni vitsailee niistä kanssani hyvässä hengessä, mutta muistaa myös sanoa, kuinka ihanaa on että kannoin hänen lapsensa mahassani - hänelle arvet muistuttavat siitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ollu ennestään "raskauttavia arpia" ( :lol: ) enkä oo huomannu, että ne olis nyt tämän raskauden aikana lisinyt :)

Paljon muutenkin ihoa rasvailen, kun tahtoo olla taipuvainen kuivumaan.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolme raskautta takana, ei yhtään arpea. En mitenkään erityisesti rasvaillut, perusvoiteella lähinnä joskus suihkun jälkeen (jos muistin).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuoreesta havainnosta tulin ilmoittamaan, että mulla on näköjään rinnoissa raskausarpia! Aika haaleita ovat nyt, mutta niiden lisääntyneisyyden vuoksi olen aika varma että raskausarpia ovat.

 

Masussa ei näy vielä ainakaan mitään, vaikka pötsi tuntuu jo melkoisen kokoiselta..

 

E: Nyt siis 25+1

Edited by duudeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vasta n. viikko sitten (rv 37) huomasin ekat arvet, haaleita vaaleanpunaisia raitoja reisien yläosassa nivusten lähellä muutamia sekä napakorun reikien ympärillä haaleaa raitaa kans, jota ei juuri huomaa (ainakaan vielä) muutakuin että iho "kiiltää" niiden kohdalla. jännä nähdä tuleeko loppuaikana vielä lisää. Maha on niin pinkeä että tuntuu että pakko rasvata, muuten kutiaa. rasvannut oon aika aktiivisesti viimeiset ehkä 2kk. viimeisten viikkojen aikana joka ilta.

Edited by mirabel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli..ja paljon.

N. 10 cm navan yläpuolelle asti..ja ihan häpyluun päältä lähtien. Plus rinnoissa on ja (lue) toisessa (!) pohkeessa :) Rasvailin tosi ahkerasti jollain phythomerin raskausarpivoiteella..makso ihan v...sti ja ei auttanu mtn.

Toisessa raskaudessa samat arvet jatkoi vaan kasvamistaan masussa. Olin jo luovuttanu rasvailujen suhteen :D

En muista millä viikoilla tuli..mutta masu oli ihan kuin vesimeloni!!!!

Aluksi oli shokki itelle..mutta niihin on jo tottunu. Mies sanoo että ne on kunniamerkkejä <3

Nyt ei ole tullu enää/vielä..mutta empä ole jaksanu asiaan kyllä minuuttiakaan ajastani tuhlatakkaan..tulee mitä tulee ja sille ei mahda kukaan mitään..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tuli mahaan todella paljon raskausarpia, rasvailusta huolimatta. Mua vieläkin melkein itkettää mun maha enkä todellakaan osaa ajatella raskausarpia mitenkään positiivisesti. :girl_to_take_umbrage2: Mulla on sellaista raskausarpiin tarkoitettua rasvaa ja ainakin miehen mielestä arvet ovat vähän vaalenneet. Tiedä sitten, että onko se ajan vai rasvan vaikutusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta ei tullut. Aloitin masun öljyämisen joskus lähempänä 30. viikkoa. Tästä toisesta aloitin mahan öljyämisen melkein heti, toiveena ettei tästäkään jäisi masuun jälkiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Öljyilin laiskasti masua. Arpia alkoi ilmestyä joskus puolen välin jälkeen jatkuvasti alaa lisää valloittaen. Nyt on ehkä 15 x 15 cm alueella alamasussa navan alla ja muutamia pikkuviiruja lanteilla. Eihän noi mikään kaunistus ole, mutta koitan lohduttautua sillä, etten tässä mitenkään bikinikunnossa ole muutenkaan ollut. ;) Rakas pieni kulta kasvaa siellä masussa ja tekee äidin masun iholle just ku tykkää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eihän noi mikään kaunistus ole, mutta koitan lohduttautua sillä, etten tässä mitenkään bikinikunnossa ole muutenkaan ollut. ;)

 

Sama ajatus on mulla :) Ekassa raskaudessa rasvailin mahaa tosi laiskasti. Arpia ei raskauden aikana näkynyt, mut synnytyksen jälkeen tulivat esiin. Nyt tokaa ootellessa nahka on kutissut jotenkin enemmän, joten enemmän on tullut rasvailtuakin - ja arpia on tullut paljon näkyviin jo nyt. Eivät haittaa mua, mä olen aina ajatellut kroppaani vähemmän täydellisenä tavallisen naisen kroppana, jossa elämän jäljet (herkuttelut, raskaudet, ikääntyminen) saa vapaasti näkyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut raskausarpia, vaikka en missään vaiheessa erityisemmin vatsaa rasvaillut (ehkä pari kertaa muistin rasvata :blush: ). Sen sijaan linea negra on edelleen näkyvissä yli 4 kuukautta synnytyksen jälkeen... Häviääköhän koskaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielenkiinnosta kyselisin mitä olette käyttäneet arpivoiteena ehkäisyyn?

Vichyllä on raskausarpivoide mitä on kehuttu, kokemuksia kellään teillä tai tutulla?

Entä kun on tullut uus raskausarpiöljy apteekkeihin ja päivittäistavarakauppoihin (haisee vähän hyttysmyrkyltä), onko kellään vielä siitä kokemusta? Niissä molemmissa käsketään aloittaa ennaltaehkäisevä rasvaaminen 4 kuukaudesta lähtien. Lupaavat ennaltaehkäistä ja häivyttää jo olemassa olevia arpia. Tietenkin jokainen on yksilöllinen ja kaikkiin ne ei tehoa. Mietin vain mitä sitä alkaisi kokeilemaan, ajattelin aloittaa jo viimeistään 3 raskauskuulla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now