Guest Noose

Tuliko raskausarpia?

402 posts in this topic

Tulipahan mieleen, että miten ihmeessä julkkiksille ei vaikuta tulevan minkäänlaisia raskausarpia? :o Ei kai nyt sentään jokainen julkkis niitä jollain meikillä tms peitä? Jotkut varmaan saattaa tehdä niinkin... Ei edes ns. paparazzi-kuvissakaan näy ainakaan yleensä. Tuli vaan mieleen, että käyköhän ne sitten kaikki laserhoidossa raskauden jälkeen vai mikäköhän keino niillä on :D Ainakin todistaa, että jokin keino on olemassa, vaikkakin sitten kallis...

 

 

 

Voisikohan tällä olla mitään yhteyttä siihen, että ameriikan julkkiksilla on muodikkaana tapana ulkoistaa vauva(t) about kuukautta etuajassa sektiolla? Käsittääkseni pahimmat arvet tulee useimmille ihan loppuviikoilla, kun vauva kasvaa suhteessa eniten ja maha laskeutuu joskus tosi vauhdikkaasti retkahtaen yhdessä yössä :) Elokuvissa sitten käytetään sijaisvartaloita ja fotoshoppia muutenkin ja paparazzikuvat on yleensä kaukaa otettuja ja suttuisia.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli tiikeriraidat tuonne ihan alas joskus 30 viikon jälkeen. Onneksi niitä ei näy kun kattoo palloa ylhäältä :girl_haha:

 

Rasvailin kyllä ahkerasti, aamuin, illoin ihan perusrasvoilla. Muutaman kerran kokeilin vähän kalliimpia tököttejä.

 

Joku tuolla alussa sanoi ettei ole koko kroppansa rasvannut kertaakaan raskauden aikana.. Hui! Olen kyllä vähän kade. Itse tarviin rasvailuja melkeinpä päivittäin tai kuivuu ja kutisee.. Mutta hajusteettomilla perusrasvoilla onneksi pärjää ja kosmetologi tykkää kun en heidän kalliita rasvojaan suostu ostamaan :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei onneksi tullut arpia muualle kuin sisäreisiin...siellä eivät ole niin näkyvillä! :)

Teiniajoilta oli kyllä entuudestaan tisseissä ja siellä sisäreisissä,ja ne vanhat arvet hiukan "vahvistuivat".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rintoihin tullut muutama pieni. Vatsassa ei ole yhtään rasvakudosta niin se ei ole revennyt ollenkaan. Muualla kropassa ei olekaan kasvua tapahtunut niin arvilta on vältytty :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta tuli alavatsalle kunnon raidoitus.

 

Samoin. Ahkerasta rasvauksesta huolimatta. Käytin ihan raskausarville tarkoitettua voidetta.

Saa nähdä kuinka tämä toinen raskaus "kaunistaa" olemassaolevaa lookia... girl_to_take_umbrage2.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut arpia, rasvasinkin kyllä lähes neuroottisesti aamuin illoin ja muutenkin aina suihkun jälkeen. Tilasin netistä Bio-Oilia jonka väitettiin olevan hyvä torjumaan raskausarpia ja mun kohdalla tulos ainakin oli toivottu, johtui sitten mistä johtuikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navan viereen tuli yksi pieni, jännittävin raidoitus löytyy sisäreisistä. Muutenkin tuli reisiin, pepun päälle ja jonkin verran tisseihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei kyllä säästelly iho yhtään noiden arpien kohdalla, navan yläpuolelta karvoitukseen asti kunnon raidoitus ihan kylkiinkin, kuin myös tisseissä ja reisissä. Ja varmaan tämänkin kohdalla saa entiset raidat uutta väriä :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toistaiseksi maha on selvinnyt raskausarvitta kaikissa kolmessa raskaudessa. Toivottavasti ei nyt viime metreilläkään tulisi arpia. En ole ollut kovin ahkera rasvailija: saunan jälkeen olen rasvannut ainoastaan eli pari kertaa viikossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olo on kuin seepralla :girl_cry2:

Terkkari vaan totes et on ihan ihotyypistä kii kui käy.. No mä en selkeestikkään ollu oikees jonossa ku ihotyyppei jaettiin :girl_to_take_umbrage2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tähän mennessä on tullut reisiin ihan ylös muutama punoittava verisuonelta näyttävä viiru, jotka välillä näkyy ja välillä ei. Mahaan ja rintoihin ei ole tullut mitään, oon rasvannut 1-2krt päivässä plussatestistä lähtien, viimeiset 2vkoa mahaa aqualan oililla eli mahdollisimman rasvaisella!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli. Muutaman kirkkaan punainen ja syvä viilto mahaan, synnytyksen jälkeen, kun maha kutistui nopeasti. Ja mä jo ehdin iloita siitä, ettei raskauden aikana tullut.

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Shit, ja mä oon jo melkein tuudittautunut siihen että kohta voin hehkuttaa että ei tullut :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko täällä yhtään atoopikkoa?

Kuinka teidän kävi arpien suhteen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut arven arpea. Aika kiltisti kyllä iltaisin rasvasinkin, tiiä sitte oliko vaikutusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Shit, ja mä oon jo melkein tuudittautunut siihen että kohta voin hehkuttaa että ei tullut girl_haha.gif

 

Tieto lisää tuskaa, vai miten sitä sanotaan girl_haha.gif Mut toivotaan, että vältyt arvilta kokonaan.

 

Ja on nää sitä paitsi jo aika hyvin vaalentuneet 4 kuukaudessa eli vielä on toivoa, vaikkei ihan tähän bikinikauteen taida ehtiäkään :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko täällä yhtään atoopikkoa?

Kuinka teidän kävi arpien suhteen?

 

täällä yks atoopikko..rasvannu oon ihan alusta asti kovasti, mutta kylläpä noita arpia on silti tullu. Ensiummäisenä niitä tuli lantiolle ja reisiin sekä rintoihin. Nyt myöhemmin niitä on tullu myös vatsaan. Uskon kuitenki että rasvaus kannattaa, koska ei noita ihan älyttömästi oo..paljon vähemmän ku oisin kuvitellu tulevan. Niin ja viikkoja on nyt 33+4 ja vatsa kasvaa yläkäyrillä eli aikas jätti on ollu kaike aikaa girl_haha.gif

 

Lisättäköön vielä, että oon siis rasvannu normaalia rasvasemmalla voiteella ja ihan öljylläki..

Edited by niiskuneiti85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voitelin mahaa aika epäsäännöllisesti Body Shopin kaakaovoiteella. Arpia tuli vasta rv 38- jonkin verran mahaan. Lähinnä sille puolelle, jossa vauvan selkä ja pylly majailivat viimeiset viikot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rasvasin melkein koko kroppaa ehkä tokan kolmanneksen alusta asti joka päivä. Joskus viikolla 35-36 tuli kylkiin muutama haalea arpi, ja synnytyksessä repesivät sitten lisää. Sairaalassaolon jälkeen olikin arpia sitten riittämiin, kyljissä siis isommat arvet ja maidonnousu teki myöskin tuhojaan. Rasvailin Body Shopin kaakaovoilla tai oliivivartalovoilla tai Weledan raskausajan hoitoöljyllä. Maha säästyi, vaikka mahanahkaa tuntui eniten kiristelevän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko täällä yhtään atoopikkoa?

Kuinka teidän kävi arpien suhteen?

 

 

Täällä myös yksi! Eipä ole ainakaan vielä onneksi tullut yhtään arpia, rv nyt siis 35. Joutuu muutenkin niin kovasti rasvata ihoa, varsinkin suihkun jälkeen, niin ei ole arpia päässyt tulemaan ;) . Ostin myös jotain erittäin kuivalle iholle tarkoitettua rasvaa, millä oon rasvaillut ahkeraa sellasia kohtia johon voisi kuvitella arpien helposti ilmestyvän :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vielä ei ainakaan ole tullut, toivottavasti ei tulekaan. Mutta sitähän ei etukäteen tiedä, eikä siihen oikeastaan voi vaikuttaa. Mahaa rasvailen päivittäin perusvoiteella, mutta en arpien ehkäisemikseksi vaan ihon kuivumisen takia (atooppinen iho).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen hyvissä ajoin liikkeellä ja olen nyt melkein alusta asti rasvaillut puhtaalla kaakaovoilla. Vatsa on vasta ihan pieni kumpu mutta rinnat ovat kasvaneet kahdella kuppikoolla; mitään arpia ei ole vielä havaittavissa.

Tilasin myös Bio-Oil vartaloöljyä joka myös estää/vähentää rakausarpien muodostumista. Ihoni on muutenkin kuiva ja on tuosta rasvauksesta huomattavasti pehmeämpi ja paremmassa kunnossa kuin aikaisemmin. Vielä jää nähtäväksi kuinka tiikeri sitten olen raskauden lopussa.girl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut arven arpea. Aika kiltisti kyllä iltaisin rasvasinkin, tiiä sitte oliko vaikutusta.

 

Lekurin mukaan sillä ei ole mitään väliä sen suhteen tuleeko arpia vai ei. Perimällä sen sijaan on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now