Guest Noose

Tuliko raskausarpia?

402 posts in this topic

Pitkään selvisin ilman arpia, mutta 32+0 huomasin ensimmäiset arvet, jotka on nyt vähän laajenneet. Vähäisiä silti, ihan ala vatsassa oikealla puolen (vauva yleensä köllii oikealla).

 

Rasvaillut olen joka ilta ja öljyillyt vähän väliä. Tuntuu ainakin että jotain koittaisi tehdä vaikka perimä ja olikohan kollageenitaso sen sitten ratkaisee. Olen ihmetellyt että näin vähällä olen (toistaiseksi) päässyt koska isosiskon ja äitini mahat ovat olleet aika hurjan näköisiä (äidistä tosin nähnyt vain neljän raskauden jälkeiset jäljet).

 

Reisissä ja vähän myös rinnoissa mulla on haaleita arpia jo teini-iästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saa nähdä miten elokuussa, mutta tähän mennessä arpia vain lantiolla sekä sisä ja ulkoreisissä.. Jos perimällä suurempikin vaikutus niin kyllä niitä vielä tulee dry.gif

 

Alkuun rasvailin ahkerasti ja nytten vielä satunnaisesti, ihan senkin takia kun iho keväisin tosi kuiva. En usko että kauheasti arpiin vaikutusta ollut, kokoajan niitä näyttää tulevan.

Eniten toivon ettei niitä tulis kauheasti mahaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on maha todella iso, mutta ihme kyllä siihen ei (vielä?) ole tullut raskausarpia. Sen sijaan niitä on tullut rintoihin ja pakaroihin.. toivon, että niitä ei mahaan tulisikaan mutta jää nähtäväksi mitä viimeiset viikot tekevät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli raskausarpia, ikävä kyllä! Ekassa raskaudessa nahka alko repeillä rv 30+ ja siitä ne raskausarvet pikkuhiljaa saavutti navan korkeuden. Kunnon raidoitus tuliki etumahalle ja pari kylkeenkin. En rasvaillut, ku arvasin, että niitä tulee ihan varmasti, sillä teini-ikäisenä mulla tuli niitä reisiin. Synnytyksen jälkeen arvet haaleni melko nopeasti, mutta toisen raskauden aikana ne alko taas punottaa sekä jotku arvet "kasvo pituutta".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katotaan miten käy.. Mulla on tällä hetkellä navan yläpuolella sellanen 2e kokoinen kukkamainen kuvio, jossa iho kiiltää ihan hirveästi, mutta ei punoita kuitenkaan. Äidillä on ihan samassa kohtaa ihan samanlainen rykelmä girl_impossible.gif katotaan millaiseksi se muodostuu sitten, kun muu iho palautuu.. Siitä siis näkee, että se iho on revennyt kuitenkin. Oon rasvaillut satunnaisesti ja nyt loppuvaiheessa vaan siitä navan kohdalta enää girl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahassa ei edelleenkään mitään, josta olen tyytyväinen, mutta viikonloppuna tsekkailin itseäni peilistä ja järkytyin arvista jaloissa! Takareidet ja polvitaipeet on ihan punaisia arpia täynnä skilletgirl.gif Kyllähän ne siitä haalenee varmasti, mutta inhottava vaan tajuta kuin paljon olen turvonnut ja LIHONUT.. koska aika pian ne on ilmestyneet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäiset aivan haaleat huomasin vatsassa joskus rv 36+ ja nyt 39. ja 40. viikolla on tullut melkein kaikki, mitä olen tähän asti saanut. Varmaan synnytyksen jälkeen tulee sitten loput :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli pari arpea joskus sillon loppumetreillä (tuohon lonkkien päälle, ei muualle) eivätkä kyllä raskauden aikana pahemmin näkyneet, mutta heti synnytyksen jälkeen suurenivat ja tummenivat, eikä ne mua eikä puolisoa mitenkään haittaa, siinäpähän ovat kyllähän ne vaalenee joskus :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kanssa yksi atoopikko. Ekasta raskaudesta ei tullut arpia ja mahaa rasvailin vartaloöljyllä säännöllisesti. Tiedä sitten, auttoiko se vai kävikö muuten vain säkä. (Imetysaikana rasvailut jäi ja silloin tuli pieniä arpia rintojen alapuolelle, mutta ne eivät kyllä mihinkään näy.) Toisessa ollaan vielä alussa, mutta tarkoituksena olisi rasvailla säännöllisesti, vaikka vielä tuosta säännöllisyydestä ei ole ollut tietoakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut mihinkään, imetystäkin takana jo 4kk. Raskausaikana joskus rasvasin masua vauvaöljyllä, mutta aika satunnaista sekin oli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edellisestä ei muutosta tapahtunut, maha edelleen siis säilynyt girl_smile.gif Nyt sitten jännään että tuleeko synnytyksen yhteydessä tai jälkeen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kaksoset tulossa, ja arpia ei vielä ole juuri tullut. Rv33 menossa ja sf-mitta 41cm. Pelkäsin myös, että tulis heti hirveet jäljet kun vatsa alkoi kasvaa, sillä normaalisti oon melko pienikokoinen ja mulle myös tuli teini-iässä arpia.

 

Olen ollu alusta asti vannoutunut rasvaaja ja hinkannut aamuin illoin clarinsin öljyä/biothermin arpivoidetta jo ennen kun vatsa alkoi kasvaa. Toiset väittää, ettei rasvaamisesta ole hyötyä, mutta mä siltikin haluan uskoa, että on :D Reisiä en nimittäin ole niin huolellisesti rasvannut ja sinne ne muutamat arvet on tulleet. Vielä ois viikkoja jäljellä, joten saapa nähdä, miten lopussa käy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt menossa rv 37+1 eikä ole ainakaan vielä tullut yhtään raskausarpea. Äidillänikään ei ole kolmesta lapsesta tullut yhtään arpea ja hän sanoikin että tuskin tulee minullekaan. Tosin minulla on aikas pieni masu kuten on ollut myös äidillä, että sekin voi vaikuttaa asiaan. Kudostyyppi vaikuttaa tuohon arpien syntyyn ja se on tietty perinnöllistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli. Nyt (rv38+0) vatsa on navasta alaspäin täysin raidoitettu koko leveydeltään, jonka lisäksi arpia löytyy myös reisistä ja kyljistä. Varsinkin oikea kylki on saanut mukavasti vaaleanpunaista, kun vauva on punkeaa itseään enemmän sille puolelle. Rasvailin jonkin verran, en mitenkään fanaattisesti ja kudostyyppi on arville altis (sekä äidillä että siskolla on kummallakin tullut paljon arpia raskauksissa). Ennestäänkin arpia oli, kun varhaisteininä lihoin nopeasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tulen olemaan raskauden lopussa melkonen seepra, kun noita arpia on runsaasti ennestäänkin (reidet, jenkat, tissit). Lisää paukahtelee näkyville, jos paino nousee kilonkin. Harmittaa hieman, mutta eihän noille mitään voi girl_mad.gif Tuun päivittelemään tilannetta myöhemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisestä tuli selkään, tuohon lantion seudulle. Toisesta ei tullut enää, oli varmaan sen verran jo venynyt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla repesi maha lukuisiin iloisiin arpiin odottaessani esikoista raskausviikolla 38... Yli nelikiloista kuopusta odotin viikolle 42+1 asti, eikä masu revennyt yhtään enempää. Nyt odotuksen alla vauva nro 3. Täytyy sanoa, että raskaus- ym. kehon arvet ovat tämänhetkisistä elämän murheista tai muista mietityttävistä asioista niitä vähäpätöisimpiä.:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hääpäivän jälkeisenä aamuna, rv 14+4 huomasin ensimmäiset pienet arvet rinnoissa. Parin viikon sisään raidoittuivat koko meijerit. Maha säästyi arvilta rv 30+ viikoille saakka, nyt niitä onkin sitten parin viikon aikana tullut navan molemmin puolin ja alavatsalle aika joukkio. Eiköhän tuo maha aika tiikerimäinen ole synnytykseen mennessä :girl_sigh: . Rasvaillut olen kyllä, mutta eipä siitä näemmä erityisemmin ole hyötyä ollut, vaan olihan tämä odotettavissakin, kun äidille on minun odotuksestani tullut melkoiset arvet myöskin, ja teininä kasvuspurtin aikaan tuli itsellenikin noita reisiin ja lantiolle aika tavalla jo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei isommin ole tullut. Kyljissä on pientä jälkeä muttei isompaa. Rintoihin tuli sitten senkin edestä ja ovat ihan viiruiset rolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle ei tullut raskausarpia. Rasvailin mahaa ahkerasti Biothermin raskausarpivoiteella ja lisäksi synnytin kuukauden etuajassa niin maha ei sitten päässyt niin kovin isoksi kasvamaan. En tiedä sit oliko noilla asioilla edesauttavaa vaikutusta. Mun äidilläkään ei oo raskausarpia, joten ehkä ihotyyppi sitten on suotuisa sen suhteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vatsaan ei tullut yhtään arpea, mutta rintoihin, yläreisiin ja kankkuihin kyllä jonkin verran. Öljyilin vatsaa ja rintoja manteliöljyllä suht' säännöllisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut yhtään esikoisesta. Tosin mulla oli pieni masu. Lopussa sf-mitta oli suurimmillaan 31 cm. En tiedä tästä toisesta vielä, mutta jos mennään samalla kaavalla niin en usko että tulee tästäkään. Rasvaan päivittäin raskausarpivoiteella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa raskaudessa tuli jonkin verran, mutta tokassa ei enää. Ei niitä kyllä enää huomaa, kun ovat jo vaalentuneet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vielä ei ole ihmeemmin tullut kun puoliväli lähestyy, saa nähdä miten käy kun maha oikeasti alkaa kasvaa. Rasvaillut olen satunnaisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now