Guest Noose

Tuliko raskausarpia?

402 posts in this topic

Eka raskaus, ekat raskausarvet alavatsalla havaittu 23+4. Hirvee pettymys ja itkuhan siitä tuli, mutta näin kolmisen viikkoa jälkikäteen olen alkanut hyväksymään, että mitään ei ole tehtävissä. Yritin välttää näitä rasvailuilla, ja yritin ekan viikon haalentaa niitä sinkkivoiteella, mutta... siinä ne nyt on, eikä taatusti vähene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle on tullut ihan kunnolla raskausarpia, mikä oli odotettavissakin kudostyyppini ja perintötekijät huomioiden. Maha repesi jo joskus puolivälin jälkeen, oikeastaan heti kun vatsa alkoi kunnolla kasvaa. Rasvaillut en juurikaan ole, kun ei sillä pysty arpien tuloa estämään, tulevat jos ovat tullakseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut ainakaan ekasta. Ceridalilla voitelin kun muistin. Saas nähä tästä toisesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei onneksi tullut! :) Rasvailin mahaa ahkerasti, mutta en osaa sanoa oliko sillä vaikutusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahaan ei tullut ainoatakaan, rasvailin sitä noin puolestavälistä asti bio-oililla. Fiksuna tyttönä en sitten rasvannut rintoja, niin niihin tuli ihan järkyttävät juovat loppuraskaudessa.. Eli olen tyyppiä jolle noita arpia tulee ja rasvauksella on vältettävissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rasvailuista huolimatta ekassa raskaudessa tuli tosi paljon raskausarpia, saas nähä kuinka käy tässä toisessa... :girl_cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut. Ahkerasti rasvasin aamuisin ja iltaisin. Bio-oil pulloa meni varmaan 8 ja pari weleda raskausarpi-öljyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kyllä tuli, ja paljon tulikin. Navasta alaspäin ihan täys seepra-kuviointi ja muutama navan yläpuolella ja nivusissa. Tosin ovat vaalenneet jo merkittävästi nyt kun esikoinen on 10kk. Saa nähdä tuleeko tässä toisessa raskaudessa lisää.  :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa raskaudessa ilman rasvailua ei yhtäkään arpea, tästä toisesta tuli jokunen raita... ilman rasvailuja molemmat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiheesta tai aiheen vierestä... Kysyn täällä kuitenkin, kun asiaan liittyy. Kuinka aikaisin olette alkaneet rasvata/öljytä masuanne??  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie taisin aloittaa rasvailut Weledan öljyllä melkein plussasta lähtien. Ekaks taisin öljytä pari kertaa viikossa ja sitten tihensin joka toiseen päivään. Sellasella 2cm pikkupätkällä raskausarpea selvisin. Teininä sain muotojen tulessa "raskausarpia", joten tuon öljyn kiitokseksi pistän noin minimaaliset arvet. Mahalla oli kuitenkin kokoa: ihan yläkäyrillä se kasvoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei tullut kummastakaan aiemmasta raskaudesta lainkaan arpia mahaan. Tisseihin siinä vaiheessa kun maito nousi ja rinnat oli kuin ilmapallot. Kurkin tänään apeekissa sitä mitä mainostetaan tv.ssä BEBANCARE, joka on tarkoitettu raskausarpien ehkäisyyn ja hoitoon. Hinta oli järkky 26€!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos katinkainen vastauksestasi! Mie olen ajatellut käyttää kookosöljyä.. luonnonmukainen ja vissiin melko tehokaskin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä pääsin Hopottajien kautta testaamaan tuota Bepancare voidetta ( http://bit.ly/bepancare-hopottajat ) ja tykkäsin kovasti tuotteesta. Parasta on sen nopea imeytyminen, joten rasvailun voi helposti hoitaa nukkumaan käydessä eikä lakanat ole samantien tahmassa. Eikä vielä ainakaan ole tullut yhtään arpea :)

 

Hintaahan tuolla on, mutta omasta mielestäni tuo on ollut riittoisaa ja levittyy todella hyvin. Ja vaikka tuo pumppupullo onkin kätevä käyttää, niin vähän hirvittää, kuinka paljon rasvaa jää purkkiin sormilla kaivettavaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voin sanoa jo nyt, että tuli ja reippaasti :) rasvailin perus kosteusvoiteella silloin kuin mahaa kiristi, muuten en.

 

Itseäni arvet eivät haittaa tippaakaan, ne kertoo vaan elämästä. Ja uskon osasyynä herkälle arpeutumiselle olevan teini-iässä, kun lihoin yhdessä vaiheessa melko reippaasti. Vaikka sen jälkeen laihtuikin, oli mahanahka pehmitetty arville valmiiksi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisestä tuli ihan pari pientä arpea, sellaisia ettei niitä oikeastaan huomaa jos ei osaa etsiä tuosta mahanahkasta. Toivottavasti tältä toiseltakaan ei tulis isommin jälkiä, nyt oon jopa koittanut panostaa hieman ja rasvaillakkin tuota mahaa suht. säännöllisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahkerasti rasvailin ja luulin jo säästyneeni arvilta, mutta pari päivää :rolleyes:  ennen synnytystä ilmaantui vatsan molemmille puolille pienehköt arvet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä rasvailin satunnaisesti mahaa esikoista odottaessa, mutta en arpia välttääkseni vaan nahan venymisestä aiheutunutta kutinaa helpottaakseni. Arpia tuli rintoihin jo ihan raskauden alussa kun rinnat kasvoi ihan räjähdysmäisen nopeasti parilla kuppikoolla. Loppua kohden repesi myös sisäreidet melko pahasti ja pari raitaa tuli kankkuihinkin. Alavatsan nahka raidoittui vasta synnytyksen aikana, sitä ennen ei näkynyt mitään merkkejä venymisestä.

 

Tässä toisessa raskaudessa ei ole ainakaan vielä tullut lisää arpia. Mutta onhan tässä vielä aikaa...

 

Mulle sanottiin neuvolasta, että rasvailulla ei arpia voi estää vaan niiden muodostumiseen vaikuttaa kudostyyppi. Iho repeää sieltä syvemmistä kerroksista saakka ja sinne ei rasvaa paljoa kyllä imeytetä :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle ei tullut onneksi. Olin ihan varautunut että niitä tulee, kun ihan kasvamisen seurauksena mulla on reisissä muutamat viirut, mutta silti ei tullut. Rasvailin mahaa perusvoiteella suunnilleen joka ilta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisessä raskaudessa ei tullut, mutta toisessa ja kolmannessa tuli. Mitään rasvailua en ole harrastanut yhdessäkään raskaudessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now