Guest Noose

Tuliko raskausarpia?

402 posts in this topic

Mulla jotenkin jännästi ikivanhat arvet "jatkuivat", joten mulla oli ehkä 4-5 kpl parin sentin pikkuviirua etumahassa. :huh:

Kylkiin ja muualle ei tullut yhtään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksi pieni raskausarpi tuli toiseen rintaan ja sen viereen tuli yksi "imetysarpi". Aika vähällä pääsin. Rasvailin Elemis Japanese Camellia Oil-öljyllä, jonka ostin kun olin mammahieronnassa. Ihanan kevyt öljy ja kuivui suht nopeasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äääh, mulle on tullut nyt imetyksen aikana rintoihin arpia... <_< Onneks ei kuitenkaan kauhean isoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulle ei tullut mahaan yhtään, lantioille muutamia ihan pieniä, mutta tissit menikin yhdeksi arveksi vaan kun maito nousi. rasvasin mahaa alusta asti ja kuorin kerran viikossa (itse olen ihan vakuuttunut et tää kuorinta oli arvettomuuden salaisuus, vaikka oikeasti kai se on kiinni kudostyypistä), mutta en tajunnut tissejä rasvata oikeastaan ollenkaan, enkä varsinkaan enää sitten synnytyksen jälkeen. nyt oon taas aloittanut rasvauksen ja kuorinnan ja toivon että masu säästyisi arvilta tälläkin kertaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toivon parasta ja pelkään pahinta! Toistaiseksi näyttää hyvältä! Tänään viikkoja tasan 35.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli koko mahan täydeltä. Samoin lantiolla on muutama arpi molemmin puolin. On ne nyt jo hiukan vaalentuneet vaikka synnytyksestä on vasta 3,5kk. Rasvailin vatsaa jokapäivä raskaana ollessani joten sillä ei mitään vaikutusta arpien syntyyn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä huomasin pari päivää sitten rv 30+0 ekat arvet. Yllätys oli se, että ne tuli rintoihin eikä mahaan. Odotan "innolla" millaisen raidoituksen vielä saan ja mihin kaikkialle. Olen rasvannut noin kerran päivässä paksuhkolla perusvoiteella, mutta olisin tehnyt sen kyllä muutenkin atooppisen ihon takia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut yhtään arpea, enkä myöskään rasvaillut. Tosin mun maha oli vissiin aika pieni, kun meni kokoajan alakäyrillä tai niidenkin alle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahaan tuli yksi tosi-tosi pieni arpi, vaikka sf-mitta meni koko ajan yläkäyrillä. Mutta rintoihin tuli niin monta viirua, etten ole viitsinyt edes käydä laskemaan niiden määrää :blink: Enkä rasvaillut mahaani, kuin satunnaisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arpia ei ole vielä tullut, mutta ei tässä vaiheessa vielä uskalla juhlia. Aikaa nimittäin on ihan riittämiin, jos arvet päättävätkin tulla. Tätä ketjua lueskellessani olen antanut itseni ymmärtää, että ilmeisesti raskausarvet kuitenkin alkavat suht nopeasti vaalenemaan. Olenko ymmärtänyt oikein? :unsure: Siis jos niitä vertaa esimerkiksi leikkausarpiin. Minulla on vatsassa parista eri toimenpiteestä leikkausarvet ja niissä ei kyllä vielä 1-3 vuoden jälkeen ole kummoista vaalenemista tapahtunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut yhtään arpea, tosi laiskasti rasvailin. Joskus perusvoidetta ja joskus sitä Bodyshopin kaakaostikkiä, mutta koko raskauden aikana varmasti alle 10 kertaa... Masu oli pinkeä jättipallo, ja olin aivan varma että jossain vaiheessa arvet pamahtavat, mutta ihme kyllä säästyin niiltä. Onneksi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut yhtään raskausarpia...Enkä myöskaaän joka päivä rasvaillut ihoani...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä tuli...ja paljon :P

 

Millä raskausviikolla huomasit ensimmäiset?

 

En osaa yhtään sanoa, varmaan joskus rv25-> (voi olla että tuo arvio meni metsään)

 

Olitko yrittänyt ehkäistä arpien tulemista rasvaamalla tms.?

Rasvasin tosi ahkerasti masua joskin lähinnä siksi että iho kutisi ja viileä rasva tuntui kivalle ;)

 

Miten suhtauduit vartaloosi arpien kera?

 

Mulla meni 3v oppia sietämään tuota erittäin raidallista masua ja nyt tänä kesänä ajattelin ostaa bikinit, aiemmin en halunnut. En siksi että muut tuijottaisivat, se on yksi hailee mulle vaan mua itseäni ne häiritsi pahasti.

 

Entä puolisosi?

 

Ei millään muotoa, loppuvaiheessa raskautta tuo sanoi mua seepraksi ihan kaikella rakkaudella mutta ei nuo muuten tunnu haittaavan tmv. lähinnä ihmetellyt mun suhtautumista raitoihin :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa raskaudessa arpia alkoi tulla ennen puoliväliä, vaikka ihoa rasvailinkin. Toisessa raskaudessa vanhat arvet ovat vaan venyneet ja uusia en ole vielä huomannut. Uuteen kroppaan on ollut vaikea suhtautua, mutta mies ei ole ollut moksiskaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitään en ole tehnyt ehkäisemiseksi. Mahassa nyt Rv:lla 31 ei ole yhtään, mutta molemmissa rinnoissa tuossa päällä on, en muista milloin tuli, varmaan silloin kun pahimmillaan turposivat :D

Eipä tarttis tulla enää lisäää yhtään mihkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tähän mennessä (rv 30) ei ole arpia tullut, enkä ole kyllä niitä pyrkinyt estämään milläänlailla. Rasvannut olen ehkä 2 kertaa koko aikana, ja sen lähinnä kutinan vuoksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli niitä muutama joskus varmaan rv 34 paikkeilla. Ite en niitä raskauden aikana nähnyt kun oli vatsan alapuolella mutta mies vaan niistä sanoi :D Kyllä ne vielä näkyy mutta ei tosin niin hyvin mitä vähän synnytyksen jälkeen. Rasvailin kyllä päivittäin mutta kait niitä tulee jos on tullakseen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle ei tullut raskausarpia lainkaan odotusaikana. Ekat pienet havaittavat arvet ovat tulleet vasta imetyksen myötä rintoihin.

 

Odotusaikana rasvasin normaalilla kosteusvoiteella koko kroppani muutaman kerran viikossa, mutta pienen vauvan kanssa kropan hoito on jäänyt vähän huonommalle ja rasvailut vähentyneet. Kuivaihoisena joudun rasvaamaan normaalistikin ihoni suihkun ja saunan jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista odottaessa maidon noustessa rintoihin tuli raskausarpia, muuten säästyin niiltä. Nyt toisessa raskaudessa (rv31) ei ole ainakaan vielä tullut. Esikoista odottaessa rasvailin lähes poikkeuksetta masua ihan perusvoiteella suihkusta tullessani (en siis välttämättä joka pvä). Nyt olen rasvannut ehkä alle 5 kertaa, ei ole vaan muistanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now