Guest Noose

Tuliko raskausarpia?

402 posts in this topic

ei tullut raskausarpia ollenkaan. rasvailin välillä sillä body shopin kaakaorasvalla. loppuviikoilla rasvailin enemmän, kun maha oli niiiin iso ja pinkeä pallo.

en tiiä oliko rasvan ansiota vai minkä....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huomasin pari hentoa raskausarpea mahassa muutama viikko sitten, nyt raskausviikko 29 menossa.

Ostin apteekista rasvaa, jota olen laittanut päivittäin ja ainakaan arvet eivät ole toistaiseksi tummuneet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rv 37 nyt kasassa eikä raskausarpia ole tullut. Olen aika ahkerasti kyllä alkuraskaudesta asti itseäni rasvannut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahaan tuli aivan hirveät arvet! :angry: Reisiin tai rintoihin ei sitten onneksi tullut, onneksi edes joku paikka säästyi! En siis rasvaillut kovinkaan ahkerasti, mutta olen erittäinen herkkä arville, joten en usko, että rasvauksesta olisi ollut mitään hyötyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahan alueelle ei tullut. On kuulemma iho vatsan kohdalla pehmeä kun vauvan peppu... ;) (Tämä oli aikoinaan napakorun laittajan kommentti, kun ihmettelin operaation kivuttomuutta).

Rintoihin sentään tuli muutama "palkinto viiva" hyvin tehdystä työstä... :rolleyes:

Tuo siippa ei taida olla edes huomannut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nyt menossa rv 37+2 ja ainakaan vielä ei ole tullut arpia, toivottavasti pysyy loppuun asti poissa. rasvaillut olen säännöllisen epäsäännöllisesti, eli aina silloin harvoin kun muistan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tullut ihan järkyttävät arvet alamahaan ja kylkiin..mä oon siis ihan epätoivoinen! Ostin nyt clarinsin raskausarpivoidetta, toivottavasti auttais edes sen verran ettei repeis enää lisää. Nyt menossa rv 31.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En juurikaan rasvaillut kummassakaan raskaudessa, eikä myöskään kummassakaan juuri tullut arpia. Tyttöä odottaessa sain ihan alavatsaan muutaman pienen arven viimeisen kahden viikon aikana. Ja poikaa odottaessa tuli muutama pieni viiru navan viereen viimeisellä viikolla. Ei siis taida olla väliä sillä rasvaako vai ei... arpia tulee jos on tullakseen...kai :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo ei ollut arpia minkäälaisia kun menin synnyttämään ja ei synnytyksen jälkeenkään, joten ehdin jo kehaista, että vähällä selvittiin, kun paino rupesi tippumaan niin alavatsaan ilmestyivät arvet :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut. Rasvailin kyllä masuani joka päivä. Saa nähdä säästynkö arvilta tässäkin raskaudessa. Viikkoja nyt 31, eikä arpia ainakaan vielä ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisessä raskaudessa arpia tuli vähän reisiin, mahaan ei yhtään, vaikka mulla oli oikeasti ISO maha! Rasvailin kyllä säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta mä en usko, että rasvailulla oikeasti on kovinkaan paljon merkitystä.. Toisessa raskaudessa selvisin ilman arpia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

arpia on alkanu ilmestymaan, viikolla 34 mennaan...toivottavasti ei tuu kauheesti lisaa!! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen kohdalla säästyin raskausarvilta kokonaan ja nyt kuopusta odottaessa on menossa rv 36. Vielä ei ole mitään näkyvissä, mutta masu on jo isompi mitä esikoista odottaessa joten saas nähdä. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut raskausarpia, vaikken mitenkään säännöllisesti muistanut rasvailla ja mahakin oli tosi iso.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole ainakaan vielä tullut, rasvailtu on säännöllisesti alusta alkaen, oli siitä sitten apua tai ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskauden aikana ei tullut arpia, mutta imetyksen alkutaipaleella maidon noustessa tuli toiseen rintaan yksi arpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ensimmäiset huomasin rv. 36+ ja tyttö syntyi 38+5 ja siihen mennessä niitä olikin jo sitten tullut todella _PALJON_! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvin haaleita arpia on masussa pari. Niitä ei tosin huomaa kuin tarkkaan katsomalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle ei oo vielä tullut vaikka ootin saavani niitä heti alkuun jo, sillä mun äiti on aina saanut ihan kauheesti arpia! (no vielä on hyvin aikaa). Yksi on kyllä tullut napalävistyksen kohtaan, pieni, mutta sellanen tummanpunanen viiru juuri lävistyksen päälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noin rv 34 tuli yksi ihan pikkuinen arpi, rv 36 sillä oli jo kavereitakin, mutta vasta rv 40 oli "paljon" arpia. Tietysti siitä meni vielä kaksi viikkoa ennen kuin vauva oli maailmassa, joten arvet ehtivät leventyä hyvin. Ei niitä onneksi ole kuin napalinjan alapuolella, mutta melkein koko mahan leveydeltä kuitenkin.

 

Hitusen ärsyttää, että arvet ovat juuri sillä alueella mikä esim. tankinin alta jää näkyviin. Eli kokouikkareita tämä kesä, ensi vuonna toivottavasti arvet eivät enää ole pahan väriset :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta ei tullut kuin rintoihin... Rasvailin säännöllisesti ihan perusrasvalla. Saas nähdä kuinka käy toisen kanssa.... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskauden puolesta välistä lähtien arpia tuntui tulevan joka päivä lisää. Rasvasin itseäni montakin kertaa päivässä, mutta arpia se ei estänyt. Arpia on pohkeissa, reisissä, pepussa, kyljissä, mahassa ja rinnoissa todella paljon.

 

Minua arvet välillä häiritsevät, mutta useimmiten en välitä niistä tippaakaan. Arvet ovat ja pysyvät huolimatta siitä, murehdinko niitä vai en. Vaatteet päällä näytän ihan hyvältä.

 

Mies ei arvista ole sanonut oikein mitään. Tuskinpa ne häntä mitenkään erityisesti häiritsevät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista odottaessa arpia tuli hurjan painonnousun takia jonkin verran, enkä oikein osannut tai tajunnut rasvailla ehkäisy mielessä... Arpia tuli lähinnä yläreisiin/peppuun ja rintojen alle. Onneksi ne vaalenivat aikalailla tässä raskauksien välissä (n.3v.) ja häiritsivät lähinnä vain kesällä, rannalla kun rusketus oikein korosti niitä.

 

Tässä raskaudessa en ole vielä havainnut, että olisi tullut lisää. Tosin jonkin verran reisissä ovat vanhat arvet jo alkaneet tummeta, mutta ei vielä mitenkään huolestuttavasti. Tällä kertaa olen myös rasvaillut paljon ahkerammin, ostin jopa apteekista ihan Vichyn raskausarpia ehkäisevän&parantavan rasvan... ;)

Edited by Tilsu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now