Guest Noose

Tuliko raskausarpia?

402 posts in this topic

Rasvailin mahaa tosi harvoin, en koskaan muistanut.. :rolleyes: Yhtään raskausarpea ei tullut, mutta sektioarven sain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt vielä parikyt minsaa on 39+0, kohta siis jo 39+1. Lantion ja reisien reunoille on revähtänyt "hienot" raskausarvet <_< . Mahassa ei toistaiseksi mitään muita jälkiä kuin linea negra. Vielähän tässä kerkee mahaankin jotain tulemaan.

 

Rasvannut olen itseni vähintään joka toinen päivä kun mulla on atooppinen kuiva iho, joten en usko että rasvauksella on mitään tekemistä sen kanssa tuleeko arpia vai ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni tuli pari raskausarpea mahaan rv 34. Arvet kutisivat kovasti, joten laitoin niihin muutaman päivän ajan, 2xpäivässä apteekista saatavaa Bevita foam-suihketta ja yllätyksekseni arvet "katosivat" lähes kokonaan muutaman päivän sisällä. :P Mieskin huomasi saman eron. Ja kutina pysyi myös poissa. Suihkeen etu on myös se, että se imeytyy todella nopeasti.

Edited by kristiina-78

Share this post


Link to post
Share on other sites

ei tullut.Rasvasin tunnollisesti Ceridal-öljylläkroppaa...en tiedä oliko apua...vaiko ihotyyppi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen aina ollut tunnollinen vartalon rasvaaja, sillä mulle niitä arpia tulee erittäin herkästi.

Nyt on sitten ollut jos jonkin moista rasvaa käytössä ja arpia varmaan 40 jo massun päällä :(, toivon silti että ne haalistuvat samaa tahtia kuin nuo aikaisemmatkin. Pahoja jälkiä mulle ei nimittäin onneks oo jäänyt edellisistä.

Pakko testaa tota Bevita-Foam rasvaa!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut ainakaan ensimmäisessä raskaudessa olleenkaan, ei rintoihinkaan. Rasvailin silloin vatsaa ja rintoja n.3.kk asti Cliniquen 'huile tonic'lla n.40E/prk. Kolme purkkia meni koko raskauteen, joten tuntui tyyriiltä. Nyt sen valmistus on loppu ja ajattelin vähän säästää ja hoidella homman perinteisellä Tummelilla! :) Hyvin imeytyy ja sopii koko vartalolle :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikolla 34 ilmaantui ensimmäiset hyvin pienet, tummat arvet vasemmalle puolelle alavatsaan. Nyt viikolla 37+6 koko alavatsa on raidallinen, arpia ainakin 15, ja kolme arpea myös navan päällä. Rasvasin raskauden alusta asti eri kosteusvoiteilla, noin viikolla 30 aloin käyttää tuhdimpaa Body Shopin oliivivartalovoita, mutta niin sitä vaan masu repesi. <_< Taitaa tosiaan olla ihan ihotyypistä kiinni.

 

No, olin alusta asti sitä mieltä, että tulee jos on tullakseen. Koskaan en ole pahemmin masuani kellekään esitellyt, ja mieheni mielestä arvet kuuluvat osaksi raskautta ja vauvan saamista. Vaaleneehan ne joskus melkein näkymättömiin :) Ainakin toivottavasti.

 

edit. nyt arpia taitaa olla jo lähemmäs 40.

Edited by hennietta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut varsinaisesti raskausarpia, mutta napakorun reiän ympärillä on epämääräistä syheröä. Rasvailin (mies rasvasi :P ) iltaisin Ceridalilla, aamuisin suihkun jälkeen käytin ihan perusniveaa tms. estämään nahan kutinaa.

 

Nyt maidon noustua rinnat on turvonneet niin äkkiä niin kovasti, että yritän niitäkin rasvailla jotteivät vallan raidoittuisi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toiseen rintaan tuli pari arpea viikkoa ennen laskettua aikaa. Saa nähdä tuleeko arpia lisää kun maito nousee. Minusta on omituista, että arpia tulee rintoihin eikä mahaan - vatsa kuitenkin kasvaa ihan eri lailla kuin rinnat. Ehkä rintojen iho sitten vain on niin paljon ohuempi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut raskausarpia mihinkään vaikka olin aivan varma että niitä tulee kun teininäkin tuli. Rasvasin masua ja joskus rintoja Bodyshopin kaakaovoilla joka ilta, en tiedä oliko sillä merkitystä, mutta ajattelin että ainakin yritän ehkäistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla menossa kolmas raskaus loppusuoralla ja tähän saakka olen välttynyt raskausarvilta. Ei siis ole tullut tässäkään 38+3 mennessä yhtään ja jotenkin vois olla aika huono tuuri jos vielä ehtii tulemaan. Ihan normaalisti suihkun jälkeen olen rasvaillut kuten ei raskaanakin ja perus niveoilla ja doveilla on menty.

Edited by HelmiOnni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen nyt noin viikolla 36, eika viela ole tullut. Tai siis niihin paikkoihin, mita itse naen - joko niita ei ole pepussa tai reisissakaan tai mies ei vain henno kertoa... :rolleyes: Ehka noin viikolta 20 aloin satunnaisesti rasvailemaan ihan vain suihkun jalkeen, mutta en oikeasti usko, etta rasvailu mitaan auttaisi - iho tuntuu mukavemmalta, mutta arpia tulee kuitenkin jos on tullakseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli pieni raskausarpi navan viereen, joka sai alkunsa entisestä napakorun reiästä. Muutenkin tuo reikä jätti sellaisen muiston masuun, että nyt toivon, etten olisi koskaan napaani rei'ittänyt.. <_< Niin ja tosiaan rasvailin masuani ahkeasti joka ilta raskauden aikana. Ilman tuota napakorun reikää mitään arpia ei olis tullut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään viikkoja on rv 36+0 eikä muualle ole tullut arpia kuin takamukseen. :P Niitäkin tosin ihan vähän vaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhtään arpea ei ole tullut, vaikken ole jaksanut rasvaillakaan yhtään. Jotenkin oon rasvailun suhteen aika skeptinen - taitaa ne arvet tulla, jos on tullakseen. Toivottavasti pääsen ite loppuun asti ilman!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli. Joskus puolivälin tienoolla tuli rintoihin, jotka kasvoivat siis jo raskausaikana reilusti. Mahaan tuli rv39 ja siitä eteenpäin muutama arpi vasemmalle alas, samoin etureisiin tuli molemmille puolille symmetrisesti muuan arpi ihan lopussa. Maha vissiin venytti nahkaa sieltäkin. Synnytyksessä taisi mahaan tulla pari arpea vielä, ainakin navan päältä repesi :angry: .

Edited by marlee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli ja paljon tulikin. Maha oli ihan täynnä arpia ja myös reidet, pakarat ja rinnat saivat osansa, vaikka kaksi ensin mainittua eivät edes paisuneet raskauden aikana eli ei johtunut ihon venymisestä niin kuin mahassa. Ja nämä siis raskausarpivoiteen käytöstä huolimatta. Nyt reilu viikko synnytyksestä etenkin mahan arvet ovat kyllä vähentyneet ja haalistuneet ihan reilusti eli ehkä tässä on vielä toivoa. :D

Edited by Siona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kovasti on tullut arpia. Ihan ekana ilmestyi kylkiin jo joskus vk 12 tienoilla, nyt viikolla 28 on alavatsassa molemmilla puolilla ja navan vieressä vasemmalla puolella kunnon arvet. En ole kovasti jaksanut rasvailla, vaikka body shopin kaakaovoin ostinkin.

 

Mulla oli jo ennestään raskausarpia lantiolla ja reisissä aika paljon teini-iän nopean muotojen muuttumisen ajalta. Tiesin siis jo melko varmaksi että raskausarpia tulee ilmestymään. Vanhat raskausarvet ovat kaikki haalistuneet suhtkoht huomaamattomiksi. Siksi en olekaan erityisen pahoillani näistä tuoreista, sillä ne varmasti myös tulevat haalistumaan. Ajattelin vielä nopeuttaa sitä body shopin raskausarpivoiteella sitten synnytyksen jälkeen.

 

 

Kuulostaa tutulta, itsellä ilmaantui ensimmäiset varmaan samoihin aikoihin tuonne alavatsalle ja ovat siitä sitten hiipineet ylöspäin tuohon hieman navan alle. Viikkoja on nyt koossa 27 ja painoa on tullut 5 kg, maha kyllä kasvaa ihan nätisti käyrillä. Kai se on niin, että jos niitä on tullakseen, ei siinä paljoa rasvailut auta. Saas nähdä millaiseksi Keski-Euroopan tiekartaksi tämä pallo vielä menee.

 

Itse en osaa olla hirmuisen pahoillani, asia oli tosiaan teiniaikojen arpien perusteella arvattavissa. Olenkin ottanut varsin rennosti asian, eikä miestäkään asia tunnu liiemmin häiritsevän, ihan kaikella hellyydellä antoi lempinimen tiikerimamma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole kummassakaan raskaudessa tullut raskausarpia. Olen kuorinut saunan jälkeen (hellävaraisesti) vatsan ihoa ja rasvannut (milloin milläkin voiteella) vatsan pesun jälkeen. Esikoisesta taisin jaksaa rasvata vatsan joka aamu suihkun jälkeen. Nyt menossa kolmas raskaus ja toivottavasti selviän tästäkin ilman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut kummastakaan raskaudesta, vaikka maha oli tosi iso. Ekalla kerralla käytin Vichyn raskausarpia ehkäisevää voidetta. Hehkutin sen erinomaisuutta silloin, mutta nyt tokalla kerralla en käyttänyt mitään voiteita, eikä arpia tullut siltikään. Eli kyllä se on enemmän kudostyypistä kiinni, tuleeko niitä vai ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli rintoihin raskausarpia, mutta ehkä johtui siitä että rv 12 mennessä kuppikoko kasvoi todella väljästä B:stä todella niukkaan C:hen ja välillä mentiin D:ssäkin. Mulla on aina ollut kuiva iho joten rasvailu on normaalistikin jokapäiväistä, rinojen kohdalla ei auttanu mutta vaalenivat lähes heti jo raskausaikana. Mahaan mulle tuli raskaus arvet 40+2 viikoilla yhdessä yössä. :D Ei pahat mutta kuitenkin, nekin onneks vaalenivat muutamassa viikossa sitten. :) Kovasti yksilöllistä tuntuu olevan, rasvoista ei haittaa oo mutta tuskin ihmeitä tekee. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now