Guest Noose

Tuliko raskausarpia?

402 posts in this topic

Tulipahan mieleen, että miten ihmeessä julkkiksille ei vaikuta tulevan minkäänlaisia raskausarpia? :o Ei kai nyt sentään jokainen julkkis niitä jollain meikillä tms peitä? Jotkut varmaan saattaa tehdä niinkin... Ei edes ns. paparazzi-kuvissakaan näy ainakaan yleensä. Tuli vaan mieleen, että käyköhän ne sitten kaikki laserhoidossa raskauden jälkeen vai mikäköhän keino niillä on :D Ainakin todistaa, että jokin keino on olemassa, vaikkakin sitten kallis...

 

Kattelin tässä yks päivä telkkarista sitä jotain lääkäriohjelmaa (siinä yks lääkäri on siitä Unelmien Poikamies -ohjelmasta) ja siinä kerrottiin jostain laserhoidosta. Käsitin, että se on joku uusi hoitotapa. Sitä en tiedä, onko se vielä Suomeen rantautunut vai onko vaan jenkeissä käytössä... Pari hoitokertaa riittää poistamaan ne...

 

En nyt sano, että ite johonkin laserhoitoon menisin, mutta joillain raskausarvet voi jäädä niin pahoiksi, että ehkä haluis jotenki saada ne joskus pois... Vaikka sitten kun kaikki lapset on tehty tai mistä syystä nyt haluukaan...

 

Ite kannan ylpeydellä raskausarpeni, mutta pointti oli se, että on ainakin keksitty hoitokeino...

Ite en oikein rasvaamiseen usko. Tais kerran terkkariki mulle selittää, miks rasvat ei raskausarpiin tehoa. Sidekudosvaurio ulottuu kaikkiin ihon kerroksiin, joten kaikki voiteet ei ainakaan siihen auta, ku pitäis nimenomaan saada se sit imeytymään kaikkiin ihon kerroksiin, eikä vaan pintaan... Eikö se niin mene...??

 

Löysin tällasen sivun, jossa on hieman vinkkejä:

http://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus/495/raskausarvet

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskausarpia tuli esikoisesta n. rv 30. Olin kyllä rasvaillut perusrasvalla ja jollain Biothermin raskausarpi voiteella, mutta ei auttanut. Toisesta ei tullut enää lisää arpia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulihan noita vaikka jo maha ennestään pläskin takia venynyt. Kauheet jäljet, mutta eipä niistä kukaan niin välittänyt. Kuuluu asiaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kosteutin mahaa päivittäin rasvaisella rasvalla, ja vasta synnytyksen (40+0) jälkeen huomasin 2 pientä arpea navan vieressä. Eivät haittaa, ja kun en tänä kesänä näytä niille aurinkoa, vaalenevat varmaan huomaamattomiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole tullu yhdessäkään raskaudessa ainuttakaan raskausarpea. Mulla on atooppinen iho joten rasvaus kuuluu jokapäiväiseen rutiiniin, luulen että sillä on jonkinverran vaikutusta ettei arpia ole tullut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä tuli. Jopa polvitaipeisiin. Ihan tuota en odottanut mutta osasin kyllä odottaa mahaan ku kaksoset oli tulossa. Ja onkin revennyt ihan kamalaksi kyljistä asti :skilletgirl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt rv 38+3 eikä ole arpia tullut. Olen kyllä rasvaillut ahkeraan. Mutta varmaan suurempi syy on siinä, että olen pitkä ja masu on varmaan jäänyt tästä syystä aika pieneksi, joten ei ole nahka äärimmilleen joutunut venymään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta tuli raskausarpia, mutta ne eivät ole haitanneet yhtään. Rasvasin kuin hullu ja pelkäsin arpia, jotka tulivatkin vasta viikolla 37, mutta ihan hyvin oon voinu uida bikineissä sen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle on tullut nyt tässä kolmannessa raskaudessa,eniten raskausarpia.

Eipä nuo haittaa,ja bikineissä menen rannallekin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kummassakaan odotuksessa ei ole tullut raskausarpia, vaikka vatsa on ollut valtava. Enkä ole edes rasvaillut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oonkohan mä jo vastannut tähän??

 

Ensimmäisessä raskaudessa sain alavatsani (navan alapuolelta) kauniin raidalliseksi, kaikesta rasvaamisesta huolimatta. Rasvailin BodyShopin cocoabutterilla päivittäin, mutta ei siitä hyötyä ollut. Tuplaraskaus kesti rv:lle 34 asti.

Nyt tässä toisessa raskaudessa uusia arpia ei ole tullut, mutta muutaman (alle 10) vanhan arven yläpää on ratkennut sentin verran lisää. Kaiken kaikkiaan arvet on kyllä nätisti pysyneet napalinjan alapuolella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin aiemmin sitä mieltä, että esikoisesta tuli vain vähän ihan vaaleita raskausarpia reisiin. Mahaan ei mitään. Nyt toista odottaessa kuitenkin huomasin, että "jenkkakahvojen" kohdalla onkin myös ihan vaaleita arpia. Punaisia ne ei kyllä missään vaiheessa ole olleet. Esikoisesta rasvailin ahkerasti koko kroppaa perusvoiteilla ja nyt pitäisi kyllä taas aloittaa. Olen ihan kamalan laiska normaalisti tuossa rasvailussa. Mua raskausarvet ei kyllä haittaa, kuuluu asiaan eikä tämä kroppa koskaan täydellinen ole ollut. Ihan kiva kuitenkin, että arvet ovat vaaleita :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joskus viikolla ~33 ilmestyi pienet arvenalut mahan alle, mutta eivät ole vielä (nyt 36+5) levinneet sen enempää. Heti raskauden alusta lähtien olen rasvannut päivittäin, loppua kohden useastikin päivän aikana kutinan takia, Body Shopin kaakaovoipuikolla. Itsellä on kyllä selvästi taipumus arpiin; äidille ja siskolle tullut komeat arvet raskauksista ja itselläkin aikaisemmasta nopeasta lihomisesta jäänyt joitain vaaleita arpia.

 

Jotenkin parempi mieli, kun tiedän, että olen rasvaillut, oli siitä apua tai ei. Ja auttaahan tuo kutinaan. Itselle arvet eivät sinänsä maailmaa kaada, vaikka niitä silloin tällöin peilin edessä miehelle surkuttelenkin. Miehelle näyttäisi olevan ihan sama, mitä mun kropalleni tapahtuu. Olen myös suhteemme aikana painanut 10 kiloa vähemmän ja 20 kiloa enemmän kuin mitä nyt painan, kai se ukko yhdet arvet kestää, jos kesti nekin muutokset. :girl_sigh:

 

Ja nämä kropanmuutokset jos mitkä tulevat oikein hyvästä syystä! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vatsaan ei tullut yhtään, mutta kun maito nousi rintoihin niin niihin tuli sitten oikein urakalla. Enkä rasvaillut kuin sillon kun joskus muistin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut vatsaan eikä rintoihin (vaikka kuppikoko muuttui parissa päivässä B/C:stä E:n). Olin hieman yllättynyt ettei tullut, sillä teini-iässä sain lantiolle aika reippaasti arpia. Tosin öljysin kyllä vatsaa aika ahkerasti, vaikuttikohan se sitten yhtään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli.

 

Vartaloöljyllä ja kaakaovoipuikolla (ah, sitä on niin ihana nuuhkia..) olen alusta asti rasvannut, mutta nyt on koko maha täynnä kirkkaanpunaisia ja pitkiä arpia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista odottaessa ei tullut ja nyt toisen kohdalla olen edelleen välttynyt arvilta (tänään 38+1). Olen molemmissa raskauksissa rasvaillut masua joka päivä suihkun jälkeen, en sitten tiedä onko auttanut vai ei, kun toisille tulee rasvauksesta huolimatta. Niin ja rasvoina on ollut milloin mitäkin kaupasta on mukaan tarttunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikosta tuli ihan lailakat arvet pakaroihin ja pohkeisiin ja tyttö käynnistettiin kuitenkin rv 34 va Kuopusta odottaessa (Syntyi rv 40+5) paisuin ihan hillittömän kokoseks valaaks ja napaan tuli 1 n. 1cm kokonen hailakka arpi jota ei kyllä edes huomaa ja rintoihin tuli vissiin neljä ihan pikkusta.. Ja nekin on jo tosi haaleita.. Ja tosiaan satunnaisesti tahkosin erisanin perus rasvaa..:girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melko varhaisessa vaiheessa alkoi rintoihin tulla arpia ja loppuvaiheessa vatsaan ihan tosissaan. Vatsaan tuli navan ympärille ja navasta alaspäin todella paljon, mutta vatsan reunat jäi arvitta. Koko raskauden rasvailin tehokkaasti perusvoiteilla sekä vauvaöljyllä, en osaa sanoa auttoiko ollenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on eka raskaus takana ja ei tullut yhtään arpia! Mulla oli keskivartalon iho melkein koko raskauden ajan aivan järkyttävän kuiva ja hilseilevä ja rasvasin ihoa monta kertaa päivässä. Lieneekö auttanut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tullut, vaikka rasvailin laiskasti ja masu oli suuri, painoakin kertyi raskauden aikana 20 kiloa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now