pikkurinsessa

Matkarattaat vol 2

503 posts in this topic

Siis meillä on siinä adapterissa itsessään kiinni sellaiset remmit, jotka vedetään siihen kaukalon päälle ja laitetaan lukolla kiinni :) Liekö tarkoittaa siis sitä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on muuten siinä adapterissa sellaiset remmit, mutta en oo ollenkaan keksinyt minne ne kuuluu. ne on mun mielestä niin lyhyetkin, että ei ne kyllä enää siitä kaukalon yli mene. Ehkä ne on tarkoitettu sitten vaan joidenkin kaukaloiden kanssa käytettäväksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä ne meillä ainakin helposti ylettyvät siihen kaukalon päälle. Eli siis ne laitetaan niistä kolosista mistä turvavyö kulkisi, jos kaukalo laitettaisiin turvavöillä. Jää siis tavallaan vauvan "syliin". Kaukalo siis pysyy kyllä ilman sitäkin kiinni, mutta jos kovin tökkäsee johonkin niin kaukalo kyllä saattaa "kaatua" eteenpäin ja silloin myös tuo kyllä sitten tippuu. Mutta siis käytössä helppo ja mutkaton eikä mun mielestä lainkaan hankala. Eli kaukalo kliks kiinni samoin kuin telakkaan ja sitten remmit pikalukolla siitä päältä kiinni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Nera! :)

 

Nera, ja muut, joilla on BJ:ssä Gracon adapteri haluaisiko teistä joku luopua omasta adapteristaan (tai vaikka vuokrata sen lainaksi?). Meillä adapterilla olisi tarvetta helmikuun alusta alkaen. Laittakaa privaviestiä jos myynti /vuokraus olisi mahdollista.

Edited by Mischa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en tiiä raaskinko vielä luopua tuosta :girl_sigh: Kun rattaistakaan en meinaa luopua. Ne on niin hyvät. Adapteri on siis meillä tällä hetkellä vielä käytössä ja sitten se ehkä menee säilöön hetkeksi. Jos vaikka tulisi vielä tarve :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Onko kenelläkään kokemuksia z line joggereista (ks esim. http://www.lastentar...0000004616)/.do# )

 

Pähkäilen niiden ja baby joggereiden gt:n välillä. BJssä olisi loistavat pyörät ja laatu, mutta jalkatuki ei nouse. Z linessa taas olisi jalkatuki, mutta ei varmaankaan läheskään yhtä hyvä käytettävyys (eikä myöskään tuota työntöaisan säädettävyyttä). Toki hinnoissakin on huikea ero.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ joo, jos täydellisiä matkiksia haet, niin älä nyt vahingossakaan osta mitään Z-Lineja... Nehän on halpiksista halpiksimmat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: Näin se kai on, mutta alkaa hieman tulla paniikki ja uskonpuute. Olin jotenkin jättänyt tämän matkaratasasian jonnekin takaraivoon ja nyt olisi vajaa 2 vkoa reissuun lähtöön ja paniikki iski, kun rattaat eivät löytyneetkään kävelemällä ensimmäiseen lastentarvikekauppaan :unsure:

 

"Täydellinen" tässä tapauksessa olisi i) täysi makuuasento (myös jalat), ii) säädettävä (tai matala) työntöaisa ja iii) mieluiten muuallakin kuin ostareissa työnnettävissä olevat. Mieluiten alle 300; mutta jos löytyisi "baby jogger gt varustettuna jalkatuella", voi kipuraja nousta 500 euroon/vähän yli. Paino ei sinänsä ole kriittinen, mutta yli kovasti 10 kiloiset ei ehkä enää ole uskottivia matkarattaina...

 

Olen tässä googlaillut silmät punaisiksi ja saanut itseni vain lähinnä täysin eksyksiin tarjolla olevien rattaiden jättimäiseen määrään. Siksi z line helppona ja halpana (=harmittaa vähän vähemmän, jos/kun osoittautuu huonoksi valinnaksi), alkaa tuntua varteenotettavalta vaihtoehdolta...

 

Eli jos joku keksii em. kriteerein täydellisen rattaan; en yhtään panisi pahakseni :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos! Mielenkiintoisen näköinen. Täytyy ajella huomenna katsastamaan.

 

(Pikkasen ehkä korkea tuo työntöaisa, mutta parempi kuin z line halpiksessa). Mittasin tänään emmaljungista, että työnnän 86 sentin korkeudelta (väitän, etten ole ihan niin pygmi, kuin miltä tuo kuulostaa :blush: mutta ranne reistailee ja matala asento tuntuu paremmalta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

minä työnnän emmaljungia se aisa vaakasuorassa. en sitten tiedä pituutta, en oo jaksanut mitata :D mutta oon siis 168cm itse..

matkiksina on zapp xtrat. ne on tarpeeksi matalat, ja niitä jos haluaa työntää yhdellä kädellä niin ainakin 11kg lasta voi edelleen yksikätisesti ohjailla esim siinä raudasta joka menee niiden työntöaisojen välistä.

passelit matkalle, menee niin pieneksi, saa kiinni kaukalon, saa kasvot työntäjään päin (harvoissa matkiksissa saa, ja itse pidän tätä edellytyksenä pikkuvauvalle) ja kuomukin on iso.

ainoa miinus että ne kasataan kahdessa osassa, mutta meillä on käyttöä ehkä kerran viikossa niin että joutuu kasaamaan, joten ei sen niin väliä

Share this post


Link to post
Share on other sites

tai sitten bugaboo bee:t tai bee+:t? huutiksessa oli ainakin muutamat nytkin kaupan. :)

 

noi gessleinit on oikeasti kivat, sellaisetkin taisi olla huutiksessa, jos käytetyt siis kelpaavat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gesleinit katsastettu. Mukavan näköiset ja oloiset, mutta tuo aisa oli kyllä minulle liian korkea. Tuohon hintaan ei viitsi ottaa kärryjä, jotka jäävät käyttämättä, kun eivät ole itselle ergonomiset työntää. Harmi!

 

Täytyy käydä pähkäilemässä nuo bugaboot (kivan näköiset netissä!). Kuvissa mietityttää hieman tuo avoimen näköinen sivu. Onko kokemuksia, tuuleeko/sataako sisään?

 

Ja zapp xtrakin näyttää käypäiseltä. Tähän saakka olen vierastanut noita "sarvellisia", mutta onhan tuossa tosiaan se aisa välissä.

 

Ja juu, laadukkaammista rattaista käy mieluusti käytetytkin - tosin etenkin tällä aikataululla osta heti -versiona (torista olen katsellutkin, mutta kun ensin täytyisi tietää, mitä haluaisi :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mies rupesi hannaamaan vastaan BJ city mini GT:tä (jotka minä _haluan_ :grin: ), kuulemma liian kalliit. Lisäksi mies miettii tarvitaanko me edes mitään kiesejä, tällä hetkellä vaunut on lähinnä päiväunikäytössä...

Mutta, nyt sitten miehellä on vaihtoehtona Gesslein swifit. Osaako joku vertailla minulle näitä kahta?

Nyt ostettavat rattaat tulevat olemaan talouden ainoat kiesit joilla pärjätään kunnes ei rattaita enää tarvita. Minä kannan aika paljon tuota meidän pienintä, mutta muilla se kulkee rattaissa (esim. jos on hoidossa jossain tms). Päikyssähän lapset nyt ovat, eli sikäli ei arkisin paljoa käyttöä ole, viikonloppuisin jos lähdetään jonnekin tai jos lapset ovat hoidossa tms. Okei, ehkä itsekin mietin kuinka paljon käyttöä rattaille enää on, toisaalta tuntuisi hurjalta olla ilmankin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^osaan vertailla ja voin sanoa, ettei voi vertailla. ;) eli swiftit on todellakin MATKIKSET, kömpelöt, jousettomat ja muutenkin no, matkikset. ;) gt:t sen sijaan on kunnon rattaat.

 

ostakaa sitten ennemmin city mini 4:t?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Noita nelosiakin olen katsellut. GT:t voittaa ne siinä suhteessa että gt:ssä on säädettävä työntöaisa ja kun minä olen tällanen piirun verran yli puoltoistametrinen hujoppi, niin matalalle kääntyvä työntöaisa on aina plussaa.

Teillä Sikkaralla on ne neloset, kuinka korkea se työntöaisa on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

musta matkikset on aina huonommat työntää ja rimpulat (koska kevyet ja kaupungille suunnitellut) ja sitten taas rattaiden on pakko kestää enemmän jolloin eism työntömiukavuuteen ja juositukseen on panostettu..

missä tarvitsette rattaita kun tarvitsette? menettö kaupungilla, vai lenkkeilettekö? itse mietin että jos rattaita käytetään sinne 3-4v ikään satunnaisesti niin ei ne matkikset enää ole hyvät. sattuu ajatuskin työntää 4vtä puolet korkeasaaresta matkiksilla koska ei meillä olla jaksettu kävlelä kokonaan sitä..

 

mulla on lievä käsivamma molemmissa kyynärpäissä, jolloin rattaiden pitää liikkua ns itsestään ja kääntyvät pyörät. kädet operoidaan kuntoon kun lapsia ei tarvitse enää nostella kokoaika, koska paraneminen ottaa aikaa (nuorin nyt 1½v)

xtra zappeista huonoa tosiaan kasaus kahdessa osassa, vanhat joissa selkänoja ei taitu, kasaantuu yhteen osaan, ja vanhojen kuomu ei oo ihan optimi, mutta uusissa on isompi+lippa (ja meillä on aurinkovarjo), olematon tavarakori (meillä on rattaiden kankaan värinen verkkokassi joka syö kivasti esim takit+pipot kaupungilla)

ja ne keikkaa helposti jos lapsi kävelee eli rattaat on tyhjät+painavat kassit roikkuu aisoista :D ja musta pyöristä lähtee tylsä ääni asfaltilla johtuen pyörien materiaalista, mutta miestä se ei häirise eikä kuulemma mummoakaan.

alkuun kasaus ei käy ihan kädenkäänteessä, koska ne oli aika jäykät (tai sitten mulla ei ollut voimaa tarpeeksi) mutta nyt menee jo ihan nopsasti.

 

(vitsi mulla on kuivat jutut, koska V nukahti juuri mun syliin istualteen :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kertokaas kommentteja Britax:n B-mobilesta? :)

 

Mun pitäisi hankkia suht edulliset matkarattaat pohjoiseen vanhempien luokse. Hintaa ei saisi mielellään olla yli 200 euroa. Tarkoitus olisi jättää rattaat sinne ja niitä tulee käytettyä siis hiukan huonommissakin sääolosuhtessa.

Lisävaatimuksena on, että rattaiden pitäisi mahtua pieneen tilaan. Ehdotuksia :)

 

Vähän myöhässä ehkä vastausta, mutta meillä on Britaxin B-agilet, joihin ollaan oltu todella tyytyväisiä. Niin kuin edellisellä sivulla joku kommentoikin, niin noissa on isommat pyörät kuin mobileissa, minkä takia noihin päädyttiin. Tuntuivat paremmilta ja tukevammilta. Hintaahan noissa on hiukan enemmän, mutta tosiaan on ollut sen arvoista :) Menevät helposti kasaan ja auki ja rullaavat kevyesti. Etupyöräthän saa lukittua tietty jos haluaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rae, jos rattaat tulevat olemaan teidän perheen ainoat niin en ehkä matkiksia hommais. Meillä ostettiin Ponyt kuopuksen ollessa vajaa kaksi ja niillä pärjättiin mainiosti aika mitä rattaita vielä tarvittiin. BJ city minit GT,Brion racet tai spinit niillä pääsee talvikelilläkin kulkemaan, toisin kuin matkiksilla.

 

 

Itse kyselisin, onko kenelläkään kokemusta Cosatto Yo! matkiksista? Mietitään tulevalle vauvalle matkiksia ja nuo houkuttelis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyviä pointteja matkiksista, kiitos!

Mua jotenkin ahdistaa ajatukset rattaista joissa ei etupyörät käänny. Meillä on kaikissa vaunuissa ollut kääntyvät etupyörät joten kääntymättömät pyörät tuntuvat todella raskailta. Minä osaa moisia käyttää :P

Eli ne GT:t olisi tässäkin suhteessa parhaat. Täytyy jatkaa keskusteluja ja miehen pehmittämistä asian kanssa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskin kymppikiloisen kirppiksellä ponyihin ja kierreltiin puolisen tuntia. Väitän edelleen että zappit ja pikkupyöräiset emmaljungat kääntyy yhdellä kädellä saman lapsen kanssa ja ponyt ei todellakaan.. :)

Käsitin että uusissa kohta tulevissa spineissä olisi pisin makuutilla brioista. Niitä saisi jälleen valkoisella rungolla mustana :P

Jokohan 1 1/2vn raaskisi laittaa kulkemaan istumaan niinpäin. Ja oi miiiiiksi spinejä ei saisi kokomaan muilla väreillä.. Spinit houkuttaisi enemmän kuin scooter s:t ulkonäöllisesti.

Mulla on fiksaatio pitkästä makuutilasta koska V on nyt 82cm, ja jos yksillä pärjättäisiin koko loppuaika niin esikoinen oli 3vnä yli metrin :D ei hirmuna ollut valinnanvaraa kun ulkona nukkui että mitkä rattaat osti..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo vaatiihan nuo ei kääntyväpyöräiset kaksi kättä eikä ole kaupoilla niin käteviä mitä nuo missä kääntyvät pyörät. Mä haaveilin silloin Spineistä, mutta me ei uskallettu talvikäyttöön ottaa pieniä etupyöriä kun seisomalautakin oli käytössä. Nyt varmasti puhuisin miehen GT:n ostoon jos samassa tilanteessa oltais :grin:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisko joku sanoa noista Graco quattro tour deluxe -rattaista, että jos niissä on turvakaukalo kiinnitettynä runkoon, niin mahtuuko sitä kantokassia pitämään siellä sen kaukalon alla? Eli pystyykö sen kaukalon kiinnittämään runkoon jo vaunuvaiheessa ilman, että sitä kassia tarvitsee sulloa jonnekin muualle?

 

Ja toinen kysymys: kuinka hyvin tällaiset rattaat kulkevat lumessa? Jos tällaisia harkitsee, niin pitäisikö hankkia vielä järeät yhdistelmävaunut kotikäyttöön?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now