pikkurinsessa

Matkarattaat vol 2

503 posts in this topic

Heippa!

 

Laitoin jo viestiä tuonne Baby Jogger-osastolle mutta ajattelin vielä jos täältäkin saisin hyviä vinkkejä :)

Eli Baby Jogger City Eliten kaveriksi olis hakusessa matkikset/kaupunkirattaat ja haluaisin joko BJ city minit (4) tai mini gt:t. Kummat olis paremmat? Mietin, että onko gt:t liian samanlaiset kun elitet? Ja onko ne gt-renkaat huomattavasti paremmat kuin tavallisen city minin renkaat? Onko ne lähempänä ilmakumirenkaan tuntua? Kannattaako maksaa 200eur enemmän niistä renkaista ja taittuvasta työntöaisasta... Ja onko gt:n pituus oikeasti 112cm kun elitetkin on vaan 100cm?

Paljon kysymyksiä mut onhan tää aivan älyttömän tärkee aihe ;)

Tuohon työntöaisaan kommentoisin, että riippuu varmaan siitä onko käyttöä sille taitto-ominaisuudelle. Meillä esim. on paljonkin, minkä takia maksaisin helposti tuon 200eur tuosta ominaisuudeta. Jos matkustaa paljon julkisilla, niin taittuva aisa on ehdoton, samoin silloin jos on monta eripituista työntäjää. En siis ole vielä ostanut BabyJoggereita, mutta olen ostamassa ja pohdin näitä samoja kysymyksiä.

 

Toisaalta, jos ulkomailta tilaat, niin nyt ainakin Mypramissa on CityMini Gt:t tarjouksessa 399 (vuoden 2012 malli)

 

BJ City Mini 4:sen kantavuus on muuten vain 22,5kg, kun taas City Mini Gt:ssä 30kg. Lisäksi Gt:ssä on käsijarru, kun taas City Mini 4:ssa ei ole. Mun mielestä tuo käsijarru on yksi parhaita ominaisuuksia meidän Teutonia Spirit S3:ssä.

.

Edited by Arby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sikäli kyllä on käyttöä taitto-ominaisuudelle, että olen itse lyhyt ja jonkin verran matkustetaan julkisilla.. Käsijarrusta ei ole kokemusta. Mut silti 200eur enemmän...

Vähän olis rimakauhua ulkomailta tilaamiseen. Onko Mypramista hyviä kokemuksia?

Joku himoitsi Babyzen Yoyo:ta.. Katsoin ne ja joo haluun nekin :grin:

Haluun siis BJ city mini 4, city mini gt ja Babyzen yoyo. Onko kohtuullista? :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voihan noita ominaisuuksia (säädettävä työntöaisa + käsijarru) ilmankin elää ja rattaita käyttää. Meidän nykyisissä matkiksissa Quinny Zapp Xtroissa ei noita ole, mutta ollaan hyvin tyytyväisiä rattaisiin silti. Mutta jos voi valita, niin kyllä sitten mielummin otan sellaisen mallin jossa ko. ominaisuudet ovat. Ja olen kyllä valmis maksamaan sen 200 eur enemmän. Kerran se vain kirpaisee, ei sitä enää sitten muista kun rattaat on käytössä :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko toi käsijarru oikeesti tarpeellinen ominaisuus matkiksissa?  :huh:

Mun on jotenkin tosi vaikea kuvitella, että perinteinen helposti polkaistava jalkajarru olis jotenkin "huono" ja käsijarru siksi tarpeellinen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei GT:ssä ole mitään varsinaista käsijarrua, vaan rattaiden jarru on sellainen vipu rungon sivussa. Niissä ei siis ole lainkaan 'perinteistä' jalalla toimivaa jarrua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis miksi ma eksyn tanne jatkuvasti lukemaan uusista matkarattaista... Meilla on Peg Perego SI:t ja ne on musta oikeasti todella hyvat. Mutta kun... Aloin kuolaamaan niita Babyzen yoyo:ja, mutta en sit kuitenkaan ollut ihan niin vakuuttunut katsottuani videon. Nyt kattelin halvemmnasta paasta olevia matkisksia ja jostain syysta tulin siihen  tulokseen, etta Koelstran Zimbat olis mun juttuni. Onko kenellakaan niista kokemusta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko tohon kantavuuteen laskettu myös tavarakorin kantavuus vai vaan istumaosan? On kyllä tosi hyvä, menee varmasti vielä 4 vuotiaallakin. Minkälaiset esim. Babyjogger city minit on työntää ja käsitellä ison painon kanssa? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ meillä oli ne varalla esikoisella, kun oli n. 118cm pitkä ja painoi n. 20kg (vähän vajaa 4-vuotiaana), Tukholman reissulla ja toimivat loistavasti! Oli vielä marraskuun loppu, joten märkää ja loskaista. Ei mitään ongelmaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähän oon kyllä kallistumassa BJ city minien puoleen kun on ne elitet jo.. Tänään vaan näin kaupassa Gt:t ja oli ne kyllä ihan älyttömän hyvän näköset.. Voihan simppu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei nyt mä oon kyllä seonnut mutta.. :dancegirl:

 

Olisko kokemuksia Brion Pony rattaista?

Oon jo melkein päättänyt, että hankitaan Baby Jogger city minit mutta jostain nyt sain päähäni, et olisko ihan perus "retro"ponyt kivat. En ole ikinä ajatellut, että haluaisin sellaisia "vanhanaikaisia" perusrattaita mutta yhtäkkiä alkoi ärsyttämään kun kaikki rattaat on niin modernin näköisiä yms.

Eli millaiset noi Ponyt on käytössä? Ja meneekö ne ihan matkarattaina? Tottuuko helposti siihen, että etupyörät ei käänny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Ponyt ja hyvät on. On ollut just kevyinä rattaina nyt 3-vuotiaalla käytössä. Iso painoraja ja hyvät työntää oli sitten lunta tai ei. Lisävarusteena on kuomu. Bussissa pääsee näppärästi kulkemaan. Eli suosittelen kyllä! Meillä siis vauvalla Britaxin b-motionit ja 3-vuotiaalla Brion ponyt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiva kuulla et Ponyt on hyvät :)

 

Tunnen itseni ihan hulluks kun kokoajan haluan kaikkia rattaita ja oikeesti ei edes tarvittais kun on jo BJ city elitet ja kevyempänä/matkiskäytössä Mamas&Papas Solat. Molemmista tykkään mut silti etsin koko ajan vielä parempia, aargh.

Niitä Britaxin B-motioneitakin harkitsin/harkitsen mutta ne on kyllä sit ihan päällekkäiset noiden eliten kanssa..

Ponyt olis sentään vähän eri sarjaa :) (seliseli)... Nouseeko ponyissa jalkatuki ylös? Entä onko työntöaisa säädettävä? Täriseekö pyörät kovasti hiekalla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vielä lisäkysymys: Eli ilmeisesti siis Ponyissa on joku lepoasento.. Onko se riittävän kalteva nukkumiseen?

Missään ei ole kuvaa, että selkänoja olisi lepoasennossa. Oon vähän katsonut myös Brio Raceja kun niissä saisi selkänojan ilmeisesti paljon alemmas kuin ponyissa? Mutta muuten kyllä ponyt miellyttää enemmän silmää ja ovat ne kai pienemmätkin.. Jotenkin ponyt alkoi kiehtomaan yksinkertaisuudessaan kaiken maailman ufon näköisten stokkejen, zappien yms jälkeen (kaikella kunnioituksella myös em. rattaita kohtaa, niitäkin on tullut harkittua.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ponyissä jalkatuki nousee ylös, työntöaisaa ei voi säätää ja se lepoasento on tosi pysty ja istumarattaat ne onkin. Meidän 3-vuotias on kyllä nukkunut niissä kun tarpeeksi väsyttää, mutta ei niistä semmoseen jatkuvaan nukutuskäyttöön ole. Jos rattaissa pitää myös nukkua päikkärit niin sitten ne Brion racet tai Spinit on paremmat. Minkä ikäiselle ne rattaat tulisi? Mäkin tykkään Ponyistä just ku ne on ihan perusrattaat ilman mitään erikoisuuksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rattaat tulis 1-vuotiaalle. Eli päikkäreitä vielä reissussa nukuttais niissä rattaissa.. Poika kyllä nukkuu ihan tyytyväisenä esim. autossa turvaistuimessa (britax max-way) olisko se lepoasento vastaava? Vai olisko ne racet kuitenkin paremmat meille vielä.. Voihan sitä sit taas vaihtaa :grin:. Paljonkohan ponyilla ja raceilla on kokoeroa..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apua tää menee ihan mahdottomaks mutta nyt kun googlettelin noita kuomurattaita niin vastaan tuli sellainen kun Ora Terra..

Kellään niistä kokemuksia??

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.findit.fi/fin/search/376114.htm en osaa kännyllä ottaa kuvan osoitetta suoraan, mutta googlesta tuo ja siinä ponyn lepoasento. En ostaisi niitä jos yhtään niissä nukkuu..

Oran terrat lie pari vuotta vanhat, liikkeessä niissä oli pehmeä kantokoppa eli sopi vauvallekin auton perään ilmeisesti? Scooter/race/spin/terra/crescent on samalla viivalla ominaisuuksineen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kenelläkään kokemuksia Bumbleride Flite/Flyer matkiksista? Googlaamalla ei Suomesta löytynyt :/

Edited by jpo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kiinnostusta nelipyöräisiin Quinny Zapp Xtroihin (jenkkiversio, painoraja 50lbs/n. 22,5kg)? Ovat olleet meillä tosi vähällä käytöllä ja joutavat varmasti kesän jälkeen. Mukana kaukaloadapterit. Väri sellainen hiekanruskea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Britaxin b-agilet ja ne on loistavat! Ainut miinus on että työntösuuntaa ei saa vaihdettua. Näihin saa lisäosana isommat pyörät talveksi, niillä kulkee hiekallakin. Britaxin kaukaloon sopivat adapterit tulee mukana ja joihinkin muihinkin kaukaloihin saa ostettua adaptereita erikseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

B-Agilet oli ihan ok. Isot pyörät helpoitti menoa lumessa huomattavasti, mutta kaupoilla oli tuskaa kun piti keulia koko ajan. Mulle työntöaisa oli hieman liian korkealla. Jousitusta ei ollut ja renkaisiin upposti paljon pikkukiviä (kun vertaa, City MIni gt:hen, joihin ei pikkukivet uppoa ollenkaan). Lisäksi en ymmärrä tuota Britaxin kuomun verkko-osaa. Kuomua ei saa suojaisammaksi avaamalla vetoketjua, koska jatko-osa on pelkkää verkkoa. Talvituiskuissa ois kaivannut parempaa kuomua...

 

Jos sääntökirjan mukaan mennään, niin Agilessa (ja Motioneissa sekä Mobilessa) on helpompi kasausmekanismi kuin Baby Joggereissa. Bj:ssa täytyy avata kaksi nepparihihnaa ennen kuin rattaan voi vetää kasaan, Britaxeissa on helpompi turvanappi.

 

Tuo travelsysteemi oli hyvä, kun adapterit tuli rattaan mukana.

Edited by Ataraxia

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin, kävin eilen Lastenturvassa ja näin vihdoin livenä BJ:n city mini gt:t. Ihan ok mut tykkään kyllä enemmän city mini4:stä..

Kokeilin myös Brio Raceja ja tykkäsin niistä ihan tosi paljon! Raceissa miinusta oli vaan se, että on kasattuna aika iso paketti! Ja mietin, että miten lapsi mahtuu Raceen toppavaatteet päällä kun ovat niin kapeat? Onko kokemusta? Muutkin kokemukset Racesta on tervetulleet :) Miten kulkee lumella jne.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now