Siona

Tuplarattaat

1062 posts in this topic

mOmma, mä pystyn kyllä työntämään niitä ihan hyvin ilman että jalat osuu kävellessä koppaan (vaikka on makuu asennossa). Mieskään ei oo koskaan valittanu että olis vaikee kävellä noitten kanssa. Aisa on yhtä hyvä kun appleissa, nappia painamalla ja työntämällä saa ylös ja alas, vaikka yhdellä kädellä.

 

Mä laitan sulle viestiä myöhemmin tänään...

Edited by Yade

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä rattaita suosittelisitte sisaruksille pienellä ikäerolla (1v3kk)? Käyttöikä kärryille siis saattaa olla melko pitkäkin. Isosisko on ainakin toistaiseksi ollut pienikokoinen. Tulee tänne pohjoiseen, joten pitää päästä talvella lumessakin kulkemaan. Toisaalta taas matkustellaan paljon, et pienet ja ketterätkin olis kivat...

 

Bugaboon donkeyt vakuutti kun käytiin katsomassa (hinta tosin oli sitten sitäkin kamalampi, eikä näitä saa vielä käytettynä). P&T verve/vibe/explorer hylättiin saman tien (molempia ei saa istuimissa nukkuma-asentoon ja miehen mielestä vauvaa ei voi laittaa siihen pääistuimeen jos isosisko istuu siinä yläpuolella, myöskin 3v ja 7kk koekaniinit inhosivat näitä kun eivät olleet tottuneet siihen alaistuimeen), Mountain buggyn duot oli ihan ok (mies tosin tykkäsi bugiksista enemmän mut hintaakin toki on enemmän). P&T promenadet jäi kokeilematta, mut niissä saattaa olla liian pienet renkaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä voin ottaa samat suosituksen kun meillä ikäeroa tulee 1v4kk. Erityistä plussaa olisi myös edullinen hinta, nyt ei oikein kukkaro anna myöten 1000e vaunuille :girl_prepare_fish:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on pienellä ikäerolla (1v3,5kk) ollut Teutonian Team Cosmot. Halusin siis vierekkäin istuttavat tuplat. Ovat olleet todella hyvät. Talvella aika vähän kuljettiin, kun esikoinen oli mieluummin pulkassa. Mutta tupliksi todella ketterät kääntyvien etupyöriensä ansiosta. Kulkevat sitten tällain talvisemmalla säällä paremmin kun lukitsee etupyörät. Mihinkään en ole vielä jumiin noiden kanssa jäänyt, ovat mahtuneet kaikkialta mistä oon kulkenut - tosin välillä ollut millien mittaamista ettei viedä jotain vaaterekkejä mukanamme :grin:

 

Nyt oon alkanut harkita noiden myymistä kun niitä enää tulee aika vähän käytettyä, esikoisen jo enempi kävellessä. Jos jotakuta kiinnostaa niin saapi ottaa yv:llä yhteyttä. :)

 

Kyselenkin samalla kokemuksia Britaxin B-Dualeista? Oon tähän asti ollut noita "päällekkäin" istuttavia vastaan, mutta nyt ne kiinnostaa - tai vain nämä yhdet nimenomaiset. Esikoinen tosiaan kävelee jo niin paljon että nyt varmaan istuisi tuolla alempana ne lyhyet hetket kun istuu. Olisi ainakin sitten pidempään käytössä kun voi sisaristuimen ottaa irti.

Lähinnä mietityttää noi etupyörät ja miten mahtuu työntämään ton alemman istuimen kanssa....? Yhden positiivisen käyttökokemuksen olen jo saanut, mutta kaipailisin lisää :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt kuukauden ollut käytössä Koelstran Flexxo twinit. En keksi pahaa sanottavaa, ihan loistavat. Me ei otettu kovia koppia näihin (vauvat nyt 4kk), ei huvittanut maksaa muutamaa satasta parin kuukauden käytöstä ;) Mutta hyvin on toiminut Oran pehmeilläkin kopilla.

 

Mulle tulee näistä mieleen joku maastoauto :P Todella hyvät jouset ja renkaat. Riittävän kapeat, mahtuu meidän vanhan vanhan talon ovista ongelmitta. Kuomut ovat ainakin nyt vauvoille ihan loistavat, tulevat tosi pitkälle ja suojaavat siis hyvin. Saa nähdä muodostuuko tästä ongelma taapero-aikana.

 

Ollaan nyt päivittäin kärrytelty täälä maalla huonoissa olosuhtaissa. Välillä on lunta vaikka kuinka, välillä taas kivaa muhkuraista jäätä. Hyvin kulkee. Työntöaisaa saa säädettyä ja etupyörän lukittua. Lapsia ei saa kasvoja työntäjään päin (paitsi sen vauvan kovan kopan).

 

Eivät olleet myöskään kauhean pahan hintaiset, 399 muistaakseni.

 

Maaliskuu2012041.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon 167 cm pitkä ja ainakin mitä nyt ollaan treenattu ja testailtu, niin mä mahdun hyvin työntämään B-Dualeja vaikka alaistuin ois makuuasennossa. Ja ei miehelläkään (184 cm) ollut ongelmia, kun siltä kysäsin. Noissahan saa molemmat istuimet makuuasentoon (vrt P&T). Etupyörät lukittuu tosi helposti ja nopsaan, ja loskalla kun testattiin niin mies vaan nakkas ne lukitusasentoon ja kulki kyllä superkivasti (tosin vain yhden lapsen kanssa kokeiltu, toinen kun vielä mahassa). Me päädyttiin noihin P&T:n sijasta sen takia, että yläistuimeen saa aina turvakaaren (P&T:ssä ei) ja se ns pienempi sisaristuin on alhaalla eikä keiku siinä päällä. Leveyttä oli aavistus enemmän, mutta se nyt ei ole meille olennainen niin kauan kun vaunut menee säätämättä konttiin (ts ei tarvitse irrottaa sisaristuinta / renkaita, että saadaan mahtumaan).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitti mirde - taas :grin:

 

Mä löysin noi pramworldista tosi halvalla, n 360e sisaristuimella viime vuoden mallia. Nyt polttelee. Tosin ei oo tilaa kaksille tuplille joten noi edelliset pitäis saada pois jaloista. :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime vuoden malli eroo tän vuoden mallista sillä, et nyt on jotkut ns ilmakumipyörät (mutta täytetty jollain pehmeällä massalla) kun aiemmat oli ne kovemmat versiot. Lisäks tossa 2012 on jousitus parempi kuin siinä 2011 (en muista miten, mutta ne esitteli sen meille). Sen takia päädyttiin sitten 2012 malliin. Ja oisko siinä jarrun kanssa tehty kanssa jotain fiksauksia, ulkoisesti ne jarrut on samannäköset mutta "joku" (huomaa miten hyvä lähdetieto mulla taas on.. :D) on vähän muokattu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aa, okei ... Munkin pitäis saada aikaseks mentyä noita livenä katsoon .. Ja kääntää miehen pää :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon 167 cm pitkä ja ainakin mitä nyt ollaan treenattu ja testailtu, niin mä mahdun hyvin työntämään B-Dualeja vaikka alaistuin ois makuuasennossa. Ja ei miehelläkään (184 cm) ollut ongelmia, kun siltä kysäsin. Noissahan saa molemmat istuimet makuuasentoon (vrt P&T). Etupyörät lukittuu tosi helposti ja nopsaan, ja loskalla kun testattiin niin mies vaan nakkas ne lukitusasentoon ja kulki kyllä superkivasti (tosin vain yhden lapsen kanssa kokeiltu, toinen kun vielä mahassa). Me päädyttiin noihin P&T:n sijasta sen takia, että yläistuimeen saa aina turvakaaren (P&T:ssä ei) ja se ns pienempi sisaristuin on alhaalla eikä keiku siinä päällä. Leveyttä oli aavistus enemmän, mutta se nyt ei ole meille olennainen niin kauan kun vaunut menee säätämättä konttiin (ts ei tarvitse irrottaa sisaristuinta / renkaita, että saadaan mahtumaan).

 

samat kokemukset; ja jos vielä sen painavamman lapsen laittaa alas, niin painopiste muuttuu-on enempi isojen pyörien luona ja kulkee talvella paremmin :D meillä nää oli siis vauva+4+5v käytössä.. ja se reilusti yli metrinen 5v mahtui sinne yläpenkkiin kyllä.

ja valittiin nämä siksi että molemmat penkit sai makuuasentoon, ja meillä oli britaxin kaukalo. eli kaupoilla vauva kaukaloon ylös ja sisko alapenkille :D näppärä kahden lapsen travelsystem.

vähän jarrun kanssa oli ongelmia, mutta meillä oli 2010 versio (ostin käytettynä ilman kuittia) rungon värien yms perusteella.

plussaa myös että tavarakoriin pääsi käsiksi 4 suunnalta-3 kohti oli vetskarit sopivasti.

uudemmat mallit (2011 ja 2012?) on myös paremmannäköiset matalammalla kuomulla, siihen on ne jatkopalat jos isompi sisarus on tosi pitkä. vanhassa ei ollut sitä jatkoa, ja se oli aina tosi korkealla ja näytti 6kk vauvan kanssa hassulta kun se ratasosa tuntui valtavalta.

 

ottaisin nuo uudestaa jos tulisi tarve tuplille. tuskin tulee, ellei meidän iltatähti tule tuplana sitten joskus ;)

 

team cosmosta kehuja vielä, se mahtuu kuulemma pkseudulla bussissa sen rapun taakse, eli oikeasti vähän tilaa vievät tuplat jotka on rinnakkain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin ohikulkiessa lauantaina Vauvapopissa katsomassa Britaxin B-Dualeja. Olipa kiva nähdä ne livenä koska oli kuitenkin mun mielestä ihan erityyppiset kuin kuvassa. Ja siis positiivisessa mielessä. Mä ihastuin noihin koska ei tosiaan ole mitenkään ison oloiset. Mä olin kuvista saanut sen käsityksen että se alhaalla oleva istuin jotenkin tulisi hirveän pitkälle työntäjän jalkoihin mutta eihän se tosiaan tullut. Eli ihan hyvin pystyi työntämään eikä jalat kopsahtanut kertaakaan istuimeen. Ja muutenkin vaikutti hyviltä pitkille työntäjille, mulla kun pituutta on 175cm ja miehellä 187cm. Ideaparkin Vauvapopissa oli enää yhdet myynnissä eli ne näyttelykappaleet ja lisää Britaxeja sinne ei ole tulossa. En tiedä onko sama juttu sitten kaikkien muidenkin Vauvapopien kanssa vai pelkästään Ideaparkin liikkeestä.

 

Samalla vilkaistiin siellä olevia Carenan vierekkäisiä tuplia ja niihin mies sanoi heti jyrkän ein. Ja mä olin kyllä vähän samaa mieltä, kaksosille sellaiset voisin ottaakin mutta en sisaruksille. Jossain vaiheessa käydään Babystylessä katsomaas vielä P&T ja Z-Line ja sen jälkeen saa alkaa miettiä että kuinka paljon pitää syksyyn mennessä säästää vaunurahaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekin käytiin vkloppuna katsomassa noita Britaxeja Tampereen Babystylessa ja ihastuin myös! Todellakaan se alla oleva istuin ei tullut yhtään jalkoihin, tosin me koeajettiin niin että se istuin oli istuvassa asennossa - mutta eipä esikoinen enää juuri kyydissä nuku.

Nyt on entistä kovempi hinku päästä eroon noista nykyisistä vierekkäin istuttavista, että sais uudet loppuajaksi. Muutin myös mieleni ja päätin että ne hommataan täältä suomesta eikä tilata briteistä.

 

Myyjä esitteli meille myös Mutsyn tuplia. Ovat jotain peräkkäin ja päällekkäin istuttavien väliltä, muttei vakuuttanut mua. Tilaa eivät vieneet enempää vaikka istuimet tosiaan oli melkein peräkkäin. Mutta tilaa oli mun mielestä tosi vähän. Kumpaankaan istuimeen ei ollut turvakaarta ja etummaisessa istuimessa varsinkin se oli tosi iso miinus. Taaemman istuimen jalkatila vaikutti pienelle, en olisi voinut kuvitella istuttavani esikoista sinne taakse. Lisäksi kuomut olivat todella matalat, meidän esikoinen joka kasvaa miinuskäyrillä ei meinannut mahtua sinne kuomun alle. Kuopuksellakin oli pää todella lähellä 'kattoa'. Näistä ei myöskään saa tehtyä yksösiä ellei osta erillistä yhden istuinta - se oli jotain 200e lisää.

Ainoa plussa noissa taisi olla se kääntyvä taka-akseli ja sen tuoma ketteryys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin ohikulkiessa lauantaina Vauvapopissa katsomassa Britaxin B-Dualeja. Olipa kiva nähdä ne livenä koska oli kuitenkin mun mielestä ihan erityyppiset kuin kuvassa. Ja siis positiivisessa mielessä. Mä ihastuin noihin koska ei tosiaan ole mitenkään ison oloiset. Mä olin kuvista saanut sen käsityksen että se alhaalla oleva istuin jotenkin tulisi hirveän pitkälle työntäjän jalkoihin mutta eihän se tosiaan tullut. Eli ihan hyvin pystyi työntämään eikä jalat kopsahtanut kertaakaan istuimeen.

 

Mun pitää kanssa ehkä hieman muuttaa mielipidettä :grin: Kävin uudelleen kokeilemassa noita b-dualeja ja samat kokemukset on kuin Scalalla. Ehkä noita voisi kuitenkin jossain vaiheessa miettiä :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^noista mutsyn tuplista. Mun mielestä se taaempi istuihan on siis vauvalle suunniteltu, eli ei todellakaan niin, että isompi menisi taakse. Takimmaisen istuimen saa makuuasentoon, mut vauvalle täytyy olla siihen oma pussi, jossa on sellainen kovikepohja (oikaisee penkin kuopan). Etummaisen istuimen selkänojaa ei saa säädettyä, eli on pystyasennossa aina. Mut olen nähnyt kyllä ihan reilu 3v istumassa tuossa etuistuimessa, enkä olisi ajatellut, etteivät siihen mahdu? Siis oliko se pää kuomussa etuistuimessakin? Takaistuinhan on tosi pieni. Mä olen nähnyt näitä tuplia lähinnä sellaisilla,joilla on melko iso ikäero ja eivät tarvi esikoiselle kuin satunnaisesti istumapaikkaa. Ite ajateltiin hommata kyllä tuo tuplaistuin (kun siis meillä on jo urban riderit, niin lisäkulua tulee vaan n. 100e) kun niillä ois helpoin lykkiä tuohon meidän lähelle puistoon talvella (vauva nukkumaan taakse koppaan ja isosisko sen pikkumatkan istuis edessä), lisäksi jos ostetaan vierekkäin menevät kärryt niin noi ois ainakin kapeat ja pääsee sit bussiin jne. jos on tarvis.

 

Mites noissa Britaxin B-Dualeissa, saako molemmat istuimet makuuasentoon? Mä en kyllä lämpene noille yhtään. En ole nähnyt livenä, mutta jotenkin noi ei sytytä... pitäis ehkä päästä katsomaan oikeasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Joo siis me ei edes kokeiltu esikoista siihen taaempaan istuimeen, kun näytti niin ahtaalle tolla kuopuksellakin. Eli pää otti kuomuun siinä etuistuimessa istuessa. Lisäks mä koen todella huonoksi sen turvakaaren puuttumisen etuistuimesta. Esikoinen ei oikein enää valjaissa viihdy, mutta siinä pitäis pistää ettei tipu kyydistä - ja oon niin mukavuudenhaluinen että kaiken pitää olla mahdollisimman helppoa :grin:

 

Britaxeissa saa molemmat makuulle samaan aikaan. Siihen ylempään istuimeen tulee korokepalat paketin mukana, niin sitä saa ylemmäs että mahtuu sekin makuulle. Ilman noita palasia ei mahdu makuulle jos alaistuimessa joku istuu.

 

Nää on niin makukysymyksiä. Oon ollut tähän asti ehdottomasti kaikkia päällekkäin istuttavia vastaan, ihan joku typerä periaate. Siksi hommattiinkin vierekkäin istuttavat. Mutta nyt niitä käytetään enää niin vähän ja esikoinen kävelee jo lenkeistä paljon, niin noi kapeat mallit olisi niin paljon näppärämmät, varsinkin kun voi sitten käyttää ihan yhdelläkin lapsella. Ja tosiaan pitkäkin pystyy tuuppaamaan. Ehdottomasti Britaxit on ainoat tuon malliset jotka kelpuutan, esim P&T:t on poissuljettu - niissä ei kai mahdu molemmat istuimet makuuasentoon yhtäaikaa...?

 

edit. väkäsiä

Edited by sera

Share this post


Link to post
Share on other sites

B-dualeissa on ihan mielestön se säätömahdollisuus, kurkkaapa ne kokoonpanot britaxin sivuilta.

Niitä on myös muutettu, siis ennenhän ne näytti tosi isoilta kun se kuomu oli automaattisesti Tosi korkea. Nythän se on aika matala, ja siihen tulee mukana ne "jatkopalat" joilla sitä saa nostettua jos isompi on pitkä lapsi. Että ei ihme jos ne näyttää pienemmiltä :D

B-dual on myös niin uusi malli, että käytettynä liikkuu hyväkuntoisia ja noin 300e hintaan. Ja me ei käytetty niitä korokepaloja ikinä ja silti mahtui se 4 tai 5v sinne alapenkille hyvin..

Ja tosiaan britaxit (ja p&t promenadet?) menee täysin makuulle mutta britaxit on tilavammat. Ja promenaden kopsut hauckin duot(?) joita ainakin babytown myy ja noin 350e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

B-dualit on mun mielestä aika leveät päällekkäinistuttaviksi (69 cm). Julkisiin mahtumisessa tulee vastaavat ongelmat kuin vierekkäinistuttavien kanssa. Toki noi säätömahdollisuudet on hyvät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä en oo ajatellut että noilla tulis julkisissa ongelmia? Me tosin käytetään nykyään enää bussia tosi harvoin, mutta mahduttiin vierekkäin istuttavillakin bussiin hyvin ja uskon että mahdutaan noillakin. Ainakin täällä Treella tuntuu olevan kohtalaisen leveitä ne vaunutilat - meidän leveiden tuplien kanssa mahtuu toisiin busseihin myös yhdet yksöset rinnalle. Niihin vähän kapeimpiin ei vierekkäin istuttavien kanssa mahdu, mutta sit taas noiden Britaxien kanssa mahtuisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkään en osaa pitää niitä niin hirveän leveinä koska meidän vm09 Brio Kombien Compact-runko on 63cm. Mäkään en usko että Tampereen busseissa tulee ongelmaa, koska täällä mahtuu scaloihin joissa on kapein vaunutila, hyvin meidän briot sekä leveät Emmaljungat ja vielä jää tilaa yhdelle seistä siellä välissäkin. Ja sitten olen ollut Volvo8700:n kyydissä missä oli vierekkäin Briot, Emmaljungat ja Firkonit ja vielä mahtui kaksi väliin seisomaankin.

 

Mutta mikäs noista B-Dualeista tekee noin leveät? Kun mun silmään ne näytti liikkeessä ihan normilevyisiltä ja kun istuimetkin oli ihan normaalit niin mihin sitä leveyttä on sitten laitettu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takarenkaiden väli + lokasuojat. Ovat 3 cm kapeammat heti ilman takalokasuojia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okei, mä en huomannutkaan kaupassa takalokasuojia niissä mallikappaleissa joten niitä ei vissiin siihen ollut kiinnitettykään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo meillä kanssa kun tutkittiin, niin myyjä mittaa ne ilman ja suojien kanssa kun ihmettelin mistä se leveys tulee.

 

Ite en osaa tosta leveydestä myöskään olla huolissani, niin harvoin kuljetaan julkisilla ja toisaalta noi menee meidän konttiin (ilman lokasuojia) heittämällä toisin ko meidän yksösvaunuina olevat isot Emmaljungat, joista saa otta kaikki neljä pyörää irti ja kopan/ratasistuimen kanssa säätää.. Että about siis samanlevyisiä käytännössä, ja varsinkin b-dualeissa kun on kapeampi etuosa niin pk-seudun bussien 'korokekohtaan' ne sujahtaa helpommin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten noi b-dualit mahtaa mahtua lähijuniin? Entä onko tietoa muista malleista, mitkä mahtuisi lähijuniin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitkä lokasuojat ;) En ikinä käyttänyt, tosin meidän "takapenkkiläiset" oli alun alkaen sen 3½v ja melkein 5v, ja ei ne kyllä yrittäneet ikinä sormia väliin. Mutta jotkut bussi syö hyvin kolmet vaunut rinnakkain ja jotkut kahdet.

Täällä varsinkin ollaan 95% ajasta pelkästään meidän vaunut koko bussissa :D Niin mahtuisi vaikka millasilla..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now