Siona

Tuplarattaat

1062 posts in this topic

No city selectit on 105cm ja Gracon quatro tour duot on 123cm, että aika iso ero mun mielestä. Ja veikkaan, että City selectit on lyhyemmät kuin esim. emmaljungan edge vaunut, joissa on jo makuutila 90cm + työntöaisan viemä tila, jotka nekin menee ihan hyvin esim. bussiin. Että ei ne nyt niin pitkät mun mielestä ole.

 

Mä liputan ehdottomasti City selectien puolesta, jos haluaa muunneltavat ja helpot rattaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä nyt on ollut B-dualit aktiivikäytössä melkein 2kk ja on ollut meille loistava ostos. Ei ole yhtään kiikkerät, oli esikoinen ylhäällä tai alhaalla ja usein vielä jos esikoinen kävelee pätkän niin nostan vauvan kantokopassa yläistuimeen kasvot mua päin. Plussaa saa ehdottomasti tosta travelsystemsostä, niihin näppärä. Meillä on aika paljon tietöitä meidän naapurustossa ja niillä epätasaisilla alueillakin kulkee tosi kivasti, yläistuimella selkeästi parempi jousitus (rungoista oleva) kun alaistuimella, mutta toistaiseksi ei ole kumpikaan valittanut. Meillä ol kriteerinä neljä pyörää, joku kaukalo travelsina ja peräkkäin, joten tähän päädyttiin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mimia: Onhan P&T:ltä nelipyöräisiäkin versioita, Verve ja Promenade :) Oon täällä meillä päin nähnyt City selectit käytössä 2 ratasistuimen kera ja ei ne livenä niin älyttömän pitkiltä näytä. Muksut on olleet tosi tyytyväisen näköisiä kyydissä, kun takana olevakin näkee hyvin ympärilleen, kun istuu korkeammalla kuin etupenkkiläinen.

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos Britaxin B-dualissa on vauvakoppa, niin mahtuuko siinä istumaan vanhempi lapsi ollenkaan? Käytiin tänään kokeilemassa muutamia tuplia ja noi city selectit oli kyllä parhaimmat, mutta kamalan hintaiset. Tuntui, että myyjä ei kovin innokkaasti esitellyt muita kuin nuo BJ city seleciti ja P&T ja noi Britaxit jäi vähälle tiedolle. Tai siis onko tosiaan niin, että vauvakopan kanssa Britaxissa on vain se yksi asento, jossa koppa on päällä ja vanhempi istuu alla. Meidän pieni sirppanakaan ei meinannut nimittäin mahtua sinne istumaan kopan kanssa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britaxeihin voi pistää vauvakopan sinne alaistuimeen ja yläistuimeen vanhemman sisaruksen. Sillain se on järkevämpää ja loogisempaa. Yläistuinta voi silloin käyttää kaikissa asennoissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksesta sera! Näin mä itse mietin, mutta myyjä ei lainkaan esitellyt tällaista vaihtoehtoa, vaikka ihmeteltiin että miten muka voi käyttää vauvan ja taaperon kanssa. Taisi haluta myydä meille mieluummin jotkut kalliimmat. Täytyy vielä käydä uudelleen katsastamassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa kyllä käydä uudelleen katsomassa ja vaatia saada niistä esittelyä. Tai sitten mennä toisaalle, jos joku muu paikka niitä myös möisi. Meillä on Britaxit olleet nyt kesästä asti, ei siis ole kokemusta tuosta vauva+taapero yhdistelmästä, mutta ovat toimineet kahdella eri ikäisellä taaperolla todella hyvin. Ollaan oltu erittäin tyytyväisiä. Eihän niissä juuri mitään jousitusta ole (ainakaan joihinkin verrattuna), mutta hyvin on kulkeneet hiekkateillä missä lähes päivittäin on lenkkeilty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos paljon vastauksista!! :)

 

Sellainen maailman tyhmin kysymys, että miten tuo rattaiden pituus oikein mitataan?

Mittailin äsken noita meidän City Crosseja ja työntöaisasta kuomun loppuun (eli mun maalaisjärjen mukaan tuo on vaunujen pituus niitä työnnettäessä) sain 118cm. :o Tuo työntöaisa ei ole suoraan ylöspäin, vaan siinä kohdassa mistä sitä itse normaalistikin työnnän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ite mittaisin joko noin, tai sitten aisa max ylhäällä/alhaalla jotta saa pienemmät mitat=mahtuu hissiin. Ja esim puolimakuulla tai istuma-asennossa oleva selkänoja pienentää taas mittaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän pikkumies päätti tulla maailmaan reilut 2kk etuajassa, joten tästä tärskystä toivuttuamme totesimme lapsillemme tulevan hurjat 1v 2vkoa ikäeroa ja päätettiin, että tuplat ostetaan.

 

Meidän kriteerit oli:

- pitää saada molemmat istuimet makuuasentoon

- pitää pystyä kasaamaan melko helposti

- pitää mahtua auton peräkonttiin ilman renkaiden ym. irroitusta (eli "käyttövalmiina")

- allekirjoittaneen pitää jaksaa nostaa ne auton kyytiin

- esikoisella (ainakin) täytyy olla esteetön näköyhteys joka suuntaan, muuten se ei niissä istu

- plussaa jos voi käyttää yhdellä lapsella, ei välttämätöntä

- kääntyvät etupyörät ja lukitus tarvittaessa

- mahdollisimman isot/hyvät renkaat

- säädettävä työntöaisa (tässä ne halvimmat mallit jo katoaa listasta..)

- vauvalle pitää saada koppa

- jos Maxi-Cosin kaukalon kanssa sopii niin ei haittaa :)

- pitää saada kasattua kohtuullisen pieneen pakettiin lentokoneeseen/takakonttiin pidemmälle matkalle lähtiessä (renkaat ym. irroitettuna)

- matkustellaan melko paljon, joten ulkomailla todettiin et peräkkäiset olis kätevämmät liikkuessa

- hisseihin ei tarvi omakotitalossa mahtua

- bussiin olisi tietysti kiva sopia, mut asutaan aika lähellä päätepysäkkiä (ja toisaalta reilun kävelymatkan päässä kaupungista) et tämä ei ole mikään ykköskriteeri

 

Meillä on esikoisella Mutsyn urhan riderit, joita rakastetaan. Ostettiin toinen runko ja tuplaistuin halvalla (70e) nyt kakkosen tullessa ja tätä tuplaistuinta voidaan kyllä käyttää esim. bussissa liikkuessa, jos ei ole lasten päikkäriaika eikä lähdetä pitkälle reissulle. Siinä ei saa esikoisen istuinta säädettyä, vauvan paikkaa kyllä. Nämä on kuitenkin työläät kasata, eikä mitkään kätevät sen puolesta, eikä niissä saa molempia makuulle (jos ne ottais mukaan ainoina tuplina esim. lomareissulle).

 

 

Hirvittävän jahkauksen jälkeen meille on tulossa sitten kuitenkin ne Baby joggerin City Selectit. Ja ollaan jo ihan varmoja, et rakastetaan noita, vaikkei ne vielä ole tulleetkaan :D Käytiin testailemassa, et millaisina kombinaatioina ne saa takakonttiin, kun loppuviimein todettiin et takapenkki on TÄYNNÄ kun siel on kaks selkä menosuuntaan istuinta/kaukaloa telakoineen ja et reisuun lähtiessä peräkonttiin pitää saada mahtumaan käytännössä hoitolaukkuja ja jotain pientä sälää lukuunottamatta kaikki tavarat. Ja lisäksi pitäis olla sellaiset, et ne mahtuu myös mahdollisimman valmiina pakettina peräkonttiin ja et ei ole iso homma koota/painavat et saan ne itse kaupungille mennessä sieltä pois. Kun haluaa pakata noi Selectit mahdollisimman pieneen (irrottaa renkaat ja istuimet) niin ne menee oikeasti tupliksi tosi pieneen tilaan. Kuten kaikissa peräkkäin istuttavissa, niin noissakin pitää irrottaa se sisaristuin, et voi lyödä kokonaisena kasaan (eli yhden istuimen kanssa voi nakata vaan takakonttiin) ja tuollaisena satsina ne menee myös meidän peräkonttiin kätevästi. Mut esim. Emmaljungan, Carenan jne vierekkäin istuttavat tuplat ei mene. Bumbleridet menee pienempään tilaan kuin noi, ja ne mahtuis sellaisenaan, mut sit taas niistä ei saa pienempää pakettia kuin poistamalla renkaat ja on silti aika iso (jos vertaa noihin Selecteihin), joten ne vie sit matkustaessa niin ison tilan taas takakontista.

 

Ollaan nyt sit sattumalta nähty näitä aika monet kaupungilla :D ja oon käynyt ihan vaan spontaanisti kyselemässä et millasia kokemuksia ihmisillä on. Pääasiassa tosi tyytyväisiä, varsinkin kaupunkikäytössä ja kun asutaan täällä pohjoisempana, niin kaikki on kyllä vakuuttaneet et lumillakin pääsee liikkeelle. Neljät ole nähnyt ja kaikilla on ollut ainoina tuplina käytössä tällä hetkellä, yhdellä oli vauva ja muilla taaperoita (n. yli 1v). Kukaan ei ollut oikeastaan kokenut, et ne etupyörät olis "pienet" ja eihän ne nyt tietysti kovin pienet olekaan, takapyörät onkin stiten isot. Yks mies sanoi, että juostessa on melko painavat jo kun on 2,5 ja 4v kyydissä eikä oo mistään pienimmästä päästä, et käsijarru sais olla siinä hommassa erilainen. Mut eihän noi mitään juoksurattaat kyllä olekaan... pitkät ne on mut se on sen hinta, et lapsilla on enemmän tilaa.

 

Minä koitan tulla joskus syksyn päälle kommentoimaan, et onko ne oikeasti niin hyvät, vai haaveilenko vielä niistä bumblerideista... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Phil tedsit (osa) ja britaxit voi kasata irroittamatta yhtään osia-eli sisaristuimen kanssa. Phil teds vervet on pienimpään läjään kasautuvat tuplat kaikkine osineen, menee meidän emmaljungiakin pienemmiksi

Share this post


Link to post
Share on other sites

^joo mut kuten edellä kerroin, niin me hylättiin nuo molemmat sen vuoksi et toinen lapsi joutuis istumaan siellä takana alhaalla, eikä se ollut meille hyvä ratkaisu. Eikä myöskään tykätty siitä, et esikko olis siinä vauvan "päällä" alkuun, kun pitää saada makuuasentoon se pääistuin. Lisäksi haluan saada moelmmat istuimet makuuasentoon (eikä mihinkään puolimakuulle). Tämä rajoittaa aika paljon näissä peräkkäin olevissa malleissa. Liikkeesä myyjä näytti kyllä et p&t joutuu irroittamaan sisaristuimen kun kasaa. Britaxien kasausta en tosiaan ole kokeillut, mahtavaa jos ne saa kasaan irroittamatta sisaristuinta! Tuo on kyllä juuri sellainen ominaisuus, jota saisivat noihin kaikkiin vielä kehitellä lisää. Eihän se istuimen irrottaminen noilla pikalukoilla vie kuin muutaman sekunnin, mutta ylimääräinen homma kuitenkin, ja vaatii kaks kättä. Meillä siis lähinnä vaihtoehtoina oli noi vierekkäin istuttavat tai sitten Selectit, ja päädyttiin sitten noihin jälkimmäisiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britaxin molemmat istuimet myös saa makuulle, ne sopii kaksosillekin :)

Tosiaan ainakin vibet ja vervet saa kasattua sisaristuimen kanssa, muihin en ole perehtynyt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaako joku sanoa minkämoisia kokoeroja Phil&Tedsien välillä on? Esim Explorer vs. Sport? Vibet taitaa olla niistä isoimmat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaako joku sanoa minkämoisia kokoeroja Phil&Tedsien välillä on? Esim Explorer vs. Sport? Vibet taitaa olla niistä isoimmat?

Tähän ei ollutkaan näköjään vastattu. Explorer vs. Sport ei juuri ole mainittavaa kokoeroa. Erilaiset jarrut, kuomut ja Explorerissa voi käyttää turvakaukaloa ja sisaristuina samanaikaisesti, toisin kuin Sportissa.

Vibet ja Vervet ovat sitten hieman kookkaampia.

 

Saako P&T:n rattaista kankaat irti pesua varten kuinka helposti?

Saa irti melko helposti. Muutama ruuvi taisi muistaakseni olla. Youtubessa ja P&T nettisivuilla on aika selkeät ohjeet tähän. Tosin ainakin Explorerissa on kangas mielestäni todella helppo pitää puhtaana ihan vain kostealla pyyhkimällä ja imuroimalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos joku miettiin noiden BJ City Selectien hankintaa,niin mypram.de on nyt tarjous, jossa kärryjen hinnaksi tulee vajaat 770e Suomeen toimitettuina (kärryt + sisaristuin +vaunukoppa+adapterit Maxi-Cosin kaukalolle). Täällä Lastentarvikkeessa pyysin tarjouksen niin hintaeroa tuli reilut 200e ja toimitusajaksi sanottiin 8-12vkoa, kun halusin mustat tai ruskeat ja ne joudutaan tilaamaan tehtaalta. Erivärisillä istuimilla olis ollut lyhyemmällä toimitusajalla ja hieman edullisemmin, mutta kyse oli hinnassakin vain kympeistä. mypram.de lupaili kärryjä tänne ensi viikoksi, elleivät vielä tällä viikolla ehdi tulla. Toivottavasti pitävät mitä lupaavat, ettei tarvi pettyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musta aika iso niin leveydeltä kuin istumatilavuudeltakin. Pituudessa ei kai kamalasti eroa. Britaxit on takarenkaista siis leveämmät ja samoin musta enemmän istumatilavuutta molemmissa istuimissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei ratastietäjät! :grin:

 

Löysin noihin City selecteihin tällaisen lisävarusteen:

http://www.mypram.de/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?action=showdetail&wkid=134811869230171&ls=en&nochache=1348119163-1674&rubnum=baby_jogger.zubehoer&artnum=bj-50934&id=11&gesamt_zeilen=Tshowrub--baby_jogger.zubehoer

 

Tarkoittaako tämä siis, että noihin saa kiinni Britaxin kaukalon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ joo tarkottaa se! Löydät kyllä halvemmatkin adapterit, jos etsit! Ja Britaxiin ei tarvi tuota metallihäkkkyrää, vain nuo tolpat.

 

Voi voi, mä nyt vieläkin mietin city selectien, verven ja b-dualin välillä. Onko ehdotuksia? Bussiin pitäis mahtua, että onko noi CS kärryt ihan tyhmä hankinta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on mielikuva että ne olisi pisimmät. En ole kyllä rinnakkain nähnyt noita :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riippuu siitä mikä sua itseäs häiritsee enemmän. :) Vierekkäin istuttavat vevät (merkistä riippuen) jopa kaksien vaunujen paikan, mutta toisaalta lapsien on hyvä istua siellä rattaissa bussissakin, ja itse mahdut siihen rattaiden taakse pitämään rattaista kii. Peräkkäinistuttavat vievät leveyssuunnassa (merkistä riippuen) vähän vähemmän tilaa, mutta sinä et mahdu seisomaan kovin hyvin rattaiden takana, vaan mieluummin seisoisit rattaiden vieressä, jolloin taas viet enemmän tilaa muilta rattailta. Ja kun seisot rattaiden vieressä, voi takaistuimessa istualla lapsella olla vähän kurjaa, kun ohikulkijat eivät välttävättä huomaa rattaissa istuvaa lasta, ja ohittavat vähän turhan läheltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now