Siona

Tuplarattaat

1062 posts in this topic

Vissiin aika hyvä tarjous kun paikkakunnan fb-kirpparilla on easywalkerit vm 2010 + vaunukoppa 350€?

 

Ostaisin muuten heti mut jotenkin mua kaivelee laittaa pieniä lapsia naamat menosuuntaan..  :girl_mad:

on kyllä. Eikös noissa saa sen vaunukopan kasvot työntäjään päin? Tai ainakin -12 mallissa sai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä haluaisin ehdottomasti poitsunkin itseeni päin kun on vielä niin pieni - vasta 1½ vuotias tuplakärryilyn alkaessa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä 1v3kk ei enää viihdy rattaissa kasvot äitiin päin 5 minuuttia kauempaa.. Kasvot eteenpäin viihtyy yli tunnin.

 

Tykkään että ilmakumirenkaiset on kevyempi ja pehmeämpi työntää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi meidän tapaus on vissiin muutenkin epätavallinen ku viihty vaunukopassa tähän 9kk ikään asti kunnes se alko jäämään pieneks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mäkin olin tuossa iässä vielä sitä mieltä, että ei kai tätä pientä voi vielä piiiitkään aikaan kääntää toisinpäin. Meni vajaa puoli vuotta ja se jo käännettiin, kun alkoi sellainen roikkuminen, että näki työntäjän ohi. :) Tietenkin siis kaikki on yksilöitä, lapset ja vanhemmat, mutta en vielä menisi mitään vannomaan 9 kk päähän.

 

Mä itse olin vielä viime kesänä sitä mieltä, että on pakko olla vierekkäinistuttavat rattaat, kun kai tuo esikko vielä ikuisuuden nukkuu rattaissa päikkärit. No sitten se ihan yhtäkkiä lopetti ja on sen jälkeen nukkunut niissä ehkä neljästi puolen vuoden aikana.  :ph34r: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

NeNNNi, nuo EW:t on kyllä tosi hyvään hintaan myynnissä. Mä meinaan myin omani pois huomattavasti kalliimmalla ;).

 

Meillä vanhin oli silloin 1,5v kun tuplat otettiin käyttöön ja tyttö siirtyi kopasta istuimeen reilun puolen vuoden ikäisenä. Hyvin he noin päin viihtyivät. Tietysti tuo viihtyvyys on lapsikohtaista. Äidillä se enempi kirpaisi kun ei nähnyt lapsia.

 

Kääntyvät etupyörät on mielipidekysymys. Mä olin esikoisen kääntymättömiin yhdistelmiin ennen noita EW:tä tyytyväinen, sen jälkeen mielummin työntelin jopa EW:a yhden lapsen kanssa kun yhdistelmiä. Tämän jälkeen meille on hommattu brion ponyt joissa ei oo kääntyviä pyöriä, ne itsestään on sen verran kevyet että ovat helpot työntää ja käännellä. Nyt kolmannelle halusin ehdottomasti yhdistemät kääntyvillä etupyörillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä haluan noi vierekkäin istuttavat työntömukavuuden takia. Vaikka mä kuin oon noita kerrosbusseja käyny kokeilemassa ja muutaman kaverin kärryjä työnnelly vähän matkaa niin ei ne vaan oo mun juttu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nennni,muutaman metrin työntökokemuksella, yksi 10kg lapsi kyydissä, cc:t on yllättävän ketterät ilman kääntyviä pyöriä. Ainakin talvella noita pystyi kääntämään yhdellä kädellä. Erillisiä kuomuja ei ole, mikä voi olla talvea vasten syntyvälle vauvalle ja taaperolle huono juttu, kun joko kummatkin on kuomun alla jemmassa tai sitten sään armoilla.

 

Kävin tänään työntelemässä liikkeessä vaunuja ja näin monkeyt ekan kerran livenä. :o Miten tuohon istuimeen muka mahtuu lapsi istumaan?! Positiivinen yllätys oli hinta, olisin veikannut reilusti yli 1000e, mutta muistaakseni se jäi n.800 euroon. Britaxin b-dualeitakin kokeilin,mutta ne on älyttömän korkeat. Mä en näe pääistuimen kuomun ollessa auki lähes mitään tuon takaa. Olen aina vaan varmempi että me tarvitaan city selectit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

NeNNI, vaihdettavilla työnsuunnilla olevia tuplia on tosi vähän. Ainoat, mitkä tiedän on Donkeyt (todella hintavat tosin). Nämä on kai kopiot niistä; Obaby Zezu Twin. Muuta en tarkemmin tiedä.

Itsekkin tykkään noista kääntyvistä etupyöristä, keventää rattaita ja käsittelyä melkoisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ 10 tuplat löytyy missä on käännettävä kulkusuunta;

 

Brio Double wave

Emmaljunga twin canqaroo

Emmaljunga twin cerox 360

Emmaljunga twin city cross

Emmaljunga twin nitro

Hartan ZX II

Hartan ZX II plus

Herqules twin raptor spin

Ora land

Teutonia team alu S4 (nyk. cosmo)

 

Kun hakuvaihtoehtoihin lisää kääntyvät etupyörät niin vaihtoehdoista poistuu Briot ja Ora ja Emmaljungan city crossit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apua tätä tupla-ahdistuksen määrää!

 

Avaudun tänne, jos jollain vaikka olisi joku kommentti. Kuten monet ovatkin kommentoineet, on tullut harvinaisen selväksi, ettei täydellisiä tuplia ole olemassakaan.

 

Lapsille tulee noin 2 vuotta ikäeroa ja asumme erittäin lapsirikkaalla alueella pääkaupunkiseudulle (= julkisten liikennevälineiden vaunupaikat aina tykillä täyteen ammuttu). Kuljemme erittäin paljon ratikoissa, metrossa ja busseissa (junissa vähän), joten kriteereinä tuplille olisi mm. seuraavaa:

- peräkkäin/päällekkäin istuttavat, että matuu paremmin julkisiin/ei vie muitten paikkaa leveällä tuplalla

- jämäkkä runko ja hyvä jarru

- ei nitisevän natisevan muovisen tuntuiset

- pyörät, jotka kulkevat hiekkateillä, metsäteillä, lumessa, mutta toisaalta myös kaupungissa/kauppakeskuksissa helposti

- voi käyttää myös yksöisrattaana

- mahtuu auton peräkonttiin ilman superprojektia = atomeiksi purkamista (tullaan kuljettamaan tod.näk. kuitenkin autolla vähän), autona isohko farkku ja peräkonttiin tulee mahtua myös tarpeentullen iso kissojen kantokoppa, jossa kaksi kattia

- tavarakori (jossa ei siis ole puolikasta lasta kyydissä) olisi plussaa

 

Jo esikoista odottaessa mietimme Mutsy Urban Riderin hankkimista, mutta tällöin myyjä ei suositellut kovaa vaunukoppaa ja me hölmöt uskoimme häntä emmekä Mutsya tällöin hankkineet. (Ja tietenkin esikoisemme nukkui ja matkusti kaupungilla yksi vuotiaaksi asti Oran vuonna -75 hankituissa retrovaunuissamme täysin tyytyväisenä kovassa kantokopassaan...). Jos olisimme tällöin hankkineet Mutsyn, olen erittäin varma, että hankkisimme nyt vain Duoseatin.

 

Nyt vaihtoehdoiksi ovat käytännössä jääneet:

- Mutsy Urban Rider duoseatilla ja yksilöratasistuimella

- Phil&Teds Navigator/(Explorer)

 

Karsiutuneita ovat mm. olleet:

- Phil&Teds Verve, joka kuulemma talviolosuhteissa etupyörien lokareiden takia ongelma (kerää lokarin alle lunta ja pyörät kanittaa). Olisimme tykänneet nelipyöräisyyden vuoksi.

- Baby Jogger city select: liian pitkä, liian muovisen ja krenkan oloinen, kallis

- Mountain buggy Duo: vaikka on vierekkäin istuttava, on työntöleveydeltään Emmaljungan CC:n tai esim. Mutsyn UR:n kanssa samaa luokkaa. Kuitenkin autoon laittaminen sitten ihan toinen juttu leveyden ja koon vuoksi.

- Z-line Twin Rider: mies vastustaa aikuismaisesti ulkonäöllisistä syistä (ikäänkuin nää muut ois jotain kaunottaria...)

 

Karsiutumassa saattaa myös olla:

- Phil&Teds Explorer: kahdella ystäväpariskunnalla aivan ruokottoman huono jarru kyseisessä kärryssä

 

Vertailua meidän näkökulmasta:

 

Mutsy Urban Rider + Duoseat

 

Plussat:
- tukeva, jämäkkä, ei muovisen oloinen ja ei tule yhtään sellainen olo, että voi kaatua
- neljä pyörää, jotka eivät siis kääntyviä
- kääntyvä taka-akseli => kevyt ja helppo liikutella (liikuttelu tosin vaatii kai hetken totuttelun, sillä ajotapa tulee olla ennakoivampi kuin kääntyvällä etupyörällä varustetussa)
- tosi iso tavara/ostoskori
- vähiten muovisimman oloset kuomut yms. verrattaessa esim. Baby Joggeriin tai P&T:n, mutta silti paljon muovisemman/halvemman oloiset kuin esim. meillä aikaisemmin olleessa Teutonia Mistralissa
- lyhyt runko = mahtuu hyvin julkisiin
- jämäkän tuntuinen jarru

Miinukset:
- hankala laittaa kasaan (täytyy ottaa istuinosat ensin irti, sen jälkeen tosi helppo lyödä kasaan)

- teleskooppiaisan takia pitkä kasassa. Täytyy vielä testata mahtuuko pyörineen farkun takaluukkuun, sillä mittaamalla se ainakin vaikuttaa olevan siinä ja tässä mahtuuko
- vähän kuomusuojaa erityisesti edessä istuvalle esikoiselle
- levein näistä eri vaihtoehdoista pyörien kanssa (toisaalta vain 5 cm leveämpi kuin Teutonian Mistralit)
- vauvalla lyhyt tila
- ei turvakaarta edessä istuvalle ja edessä istuva muutenkin vähän kuin auton konepellillä jotenkin turvattoman oloisesti framilla

 

En usko, että Mutsyn Duoseatin kai kohtalaisen alhaiset painorajat tai se, ettei etupenkkiä saa säädettyä edes puolimakaavaan asentoo, tulee olemaan meidän kannalta ongelma. Esikoinen tulee kohta kaksi vuotta ja painaa tällä hetkellä 9,5 kg. Esikoinen ei myöskään juuri koskaan enää nukahda rattaisiin.

Phil&Teds Navigator

Plussat:
- kevyt työntää ja helppo kääntää
- vaikka etupöyrä kääntyvä, kaikki pyörät erittäin isot ja pärjäävät kai hyvin (?) Suomen talvessa
- lyhyt runko ja erittäin kapea = mahtuu hyvin julkisiin
- vauvalla pidemmän aikaa suora makuutila
- erittäin helppo ja nopea laittaa kasaan ja menee pieneen tilaan

Miinukset:
- kiikkerät (tottakai kun on kolmipyöräiset ja on nelipyöräisiin tottunut)
- jarrun pitävyys epäilyttää
- vähän suojakuomua
- erittäin ränkän ja muovisetn oloiset kuomut yms. vaikka käytti ihan uusia kaupan mallikappaleita (ja myyjä kertoi, että kuomujen laatua parannettu Navigatorissa Explorerin verrattuna...)
- ostoskorilla ei tee mitään, kun esikoisen jalat on siellä...
- esikoisen pylly viistää lähes maata (mietittiin vaan miehen kanssa, että miten mahtaa käydä, kun on epätasainen maasto eism. lumivalleja, että saako alhaalla istuva tällejä peppuun)
 

Jotenkin alkoi tuntua itsestäänselvältä, että hankimme Mutsy UR-rungon ja siihen sitten sekä Duoseatin sekä ratasisuimen yhdelle lapselle. Ahdistusta alkoi kuitenkin aiheuttaa seuraavat seikat:

- Myyjä ei halunnut myydä meille Duoseatia! Tämä oli minusta aivan käsittämätöntä, sillä menimme kauppaan into pinkeänä ja jos myyjällä olisi yhtään ollut asiakastuntemusta ja tuntosarvet pystyssä, hän olisi huomannut, että hän olisi voinut helposti tehdä 700-800 e kaupat meidän kanssa siltä istumalta, sillä olimme jo tavallaan päättäneet ostaa Mutsyt. Mutta ehei! Myyjä esittele Duoseattia happamalla naamalla arvostelle takapenkin pienuutta ja sitä, ettei vauva siihen kuitenkaan mahdu (?!?). Lopulta sanoinkin, että on tullut kyllä selväksi, ettet halua myydä meille näitä Mutsyja. Ja kysyin vielä, että mistä tämä johtuu. Perusteluna oli vain se, että vauva ei mahdu taakse. Itse olen sitä mieltä, että vauva mahtuu taakse makuulle aivan riittävän hyvin riittävän pitkään. Vauva kuitenkin syntyy maaliskuun loppupuolella ja lämpöpussiaikaa on vain maaliskuun lopusta toukokuulle. Tämän jälkeen vaatetus vaan vähenee kesää kohti mentäessä ja vauvalle tulee taakse enemmän tilaa olla

- Lueskellessani ketjuja, olen huomannut, että myöskään kaikki Mutsylaiset eivät ole päätyneet tuplissa Duoseatiin.

- Tuntuu, että kaikki suitsuttavat Phil&Tedsejä, mutta minusta ne tuntuvat kiikkeriltä ja epävakailta ja minua ärsyttää, ettei niissä käytännössä ole tavarakoria sitten, kun sisaristuin laitetaan alas. Lisäksi ystäväperheiden jarruongelmat ahdistavat.

- Nyt miestä on alkanut arvelluttaa erittäin voimakkaasti Mutsyjen koko takakonttia ajatellen sekä se, että niiden kasaan laittamiseen pitää nähdä vähän vaivaa (poistaa penkit tai muutoin Duoseat on aivan hevosen kokoinen).

 

Kysymyksiä:

 

Onko vauvan mahtuminen pitkälleen Duoseatin takapenkille oikesti ollut ongelma? Minusta ainakin näyttää, että sitten kun lämpöpussi ja kulmanloivennin eivät enää mahdu vauvalle, on takapenkissä olo kuin olisi turvakaukalossa tai sitterissä.

 

Onko esikoisen "turvattomuus" Duoseatin etupenkillä ongelma?

 

Onko muilla ollut Phil&Tedseissa (Navigator tai Explorer) jarruongelmia?

 

Toivottavasti joku jaksaa edes hieman skimmailla ahdistusavautumistani ja kommentoida. Kiitos ja anteeksi!

 

- Aallotar

 

P.S. Olen silti kiinnotunut kuulemaan, jos joku haluaa myydä Mutsy Urban Riderit ja/tai Duoseatin =).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milsei verven lokareita voi irroittaa talveksi, tuttava teki niin ja hyvin kulki. P&t monet on ostaneet sivulaukut.

Mites mutsyt ja 4 rider+sisarpenkki, ulkomailla nähty noita vaikkei suositellakaan..

Kuinka usein autoilisitte rattaiden kanssa, kerran vkossa vai harvemmin niitä mountain buggyn duetteja ajatellen? Siinä se kasaus on sitten ehkä vain pienen pieni miinus jos päivittäin ei kasaile.

Mites emmaljungat sisaristuimella, olisi kapeat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä koin ainakin tuon Mutsyjen duoseatin todella huonoksi ja kömpelöksi. Tää on täysin mun henkilökohtainen mielipide, mutta noi oli ehdottomasti huonoimmat tuplat mitä kokeiltiin ja katsottiin. Tilaa oli kummallekin vähän. Toki on lyhyet tuplat, mutta meille ei sillä pituudella niin järkysti ollut väliä. Etuistuimen turvakaari oli mulle iso miinus, istuin ei muutenkaan vaikuttanut niin tilavalle kuin toivoisin. Tuli tunne, että lapsi siitä kippaisi itsensä helposti pois kyydistä.

Meillä myös silloin vielä esikoinen satunnaisesti nukkui rattaissa, joten se ettei etuistuinta saanut makuulle oli iso miinus.

 

Tästä ei varmaan ollut apua. Henkilökohtaisesti en tykännyt tosta vaihtoehdosta yhtään. Yhden lapsen yhdistelminä Mutsyt ovat näppärät ja hienot mielestäni, tuplina ei. Toki riippuu paljon siitä, että millaiseen tarkoitukseen tuplat tulee, mitä on kriteereinä.

 

Oletkin Aallotar varmaan näitä pohtinut ja niiden perusteella noihin päätynyt. Enkä mä vastannut sun kysymyksiinkään kai kun ei ole kokeilua enempää kokemusta :D

Sinänsä mun mielestä myyjältä epäasiallista käytöstä suostua olla myymättä :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ 10 tuplat löytyy missä on käännettävä kulkusuunta;

 

Brio Double wave

Emmaljunga twin canqaroo

Emmaljunga twin cerox 360

Emmaljunga twin city cross

Emmaljunga twin nitro

Hartan ZX II

Hartan ZX II plus

Herqules twin raptor spin

Ora land

Teutonia team alu S4 (nyk. cosmo)

 

Kun hakuvaihtoehtoihin lisää kääntyvät etupyörät niin vaihtoehdoista poistuu Briot ja Ora ja Emmaljungan city crossit.

 

Noissa Emmaljungan Cangaroossa saa käsittääkseni ainoastaan erillisen vauvankopan työntäjään päin, mutta ratasosassa istuvaa ei saa. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katso Aallotar iCandy Peach Blossomit vielä. Ne voisi osua aika hyvin teidän kriteereihin. Muutama tässä naapurustossa on päätynyt niihin ja ihan näppäriltä vaikuttaa. Olisivat olleet peräkkäisinä tuplina meillekin se ykkösvaihtoehto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielleläni kuulisin myös kokemuksia tuosta Mutsyn duoseat-istuimesta Aallottaren tapaan. Itse ryven myös hillittömässä tuplaratasahdistuksessa. Meillä lapsille on tulossa ikäeroa 1 v 9 kk ja isommalla lapsella on tällä hetkellä käytössä Mutsyn urban riderit. Emme liiku julkisilla ja autossakin on hyvin tilaa rattaille. Rattaiden tarve on lähinnä lenkkeilyyn ja päiväunille. Mietinnän alla ovat Mountain buggy duo, Easywalker duo plus sekä Bumbleride indie twin. Nämä kaikki vaatisivat n.800-1000€ lisäinvestoinnin vaunuihin, käyttöaika olisi n.1,5 vuotta.

Jossain mielenhäiriössä viime viikolla tilasin sitten PingPongilta tuon Duoseat istuimen ja vauvan pussukan loiventajalla ajatellen, että kun meillä nuo Mutsyt on, täytyy tämä vaihtoehto kokeilla. Lähistöllä ei ole liikkeitä, jossa tuota duoseatia olisi päässyt käytännössä testaamaan. Nyt mietin sitten tuliko tehtyä täysin väärä valinta. Isompi lapsi vetelee vielä pitkiäkin unia rattaissaan ja se etuistuimen asento on niin pysty. Myös tuo takaistuimen koko arveluttaa. Mielenkiinnolla siis odottelen pakettia Saksasta. Äh, kun tää on niin vaikeeta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli käytössä Mutsyn duoseat (Urban Riderit oli jo valmiina etukäteen). Normaalikokoinen vauva mahtui nukkumaa takaistuimessa n. 10kk (pääosui kuomuun istuimen ollessa makuullaan) ja istumaan mahtui n. vuoden ikäiseksi asti (jaloilta loppui tila). Eli duoseatin käyttöaika on n. vuoden, jos luulee tarvitsevansa tuplia pidempään ei duoseat ole hyvä ratkaisu. Etuistuimen turvattomuus ei käynyt kyllä koskaan mielessä. Duoseatin olen jo myynnyt, Urban Riderit ratasistuimella eteisen koristeena. ;)

 

Oletko Aallotar tutustunut Mountain Buggy One+ malliin?

 

Muoks. Noi One+ on kyllä tyhmät kun kopan käyttöajan jälkeen kahden lapsen kanssa ei kumpaakaan istuinta saa säädettyä makuuasentoon.. Duet-malli on kyllä aika houkutteleva kun leveys pysyy samana kun yksikkörattaissa.

Edited by Iguana

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noissa Emmaljungan Cangaroossa saa käsittääkseni ainoastaan erillisen vauvankopan työntäjään päin, mutta ratasosassa istuvaa ei saa. :(

 

Okei, jännä sitten, että vaunut.infon haku antoi tuon vaihtoehdoksi..

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ 10 tuplat löytyy missä on käännettävä kulkusuunta;

 

Brio Double wave

Emmaljunga twin canqaroo

Emmaljunga twin cerox 360

Emmaljunga twin city cross

Emmaljunga twin nitro

Hartan ZX II

Hartan ZX II plus

Herqules twin raptor spin

Ora land

Teutonia team alu S4 (nyk. cosmo)

 

Kun hakuvaihtoehtoihin lisää kääntyvät etupyörät niin vaihtoehdoista poistuu Briot ja Ora ja Emmaljungan city crossit.

 Ja näiden lisäksi siis mOmman mainitsemat Bugaboo Donkey ja Obaby Zezu Twinit. Molemmissa kääntyvät etupyörät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Eikai noissa Bugaboo:ssa voi kääntää kulkusuuntaa? Kopan vaan saa työntäjään päin? Noissa Obabyissa saa mut taitaa olla aika nobody -merkki kun ei meinaa mistään löytyä tietoa suomeks..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä Donkeyissa saa istuimenkin itseen päin. :) Lisää listaan vielä Babyjoggerin City Selectit, niissä istuimet saa käänneltyä lähes miten tykkää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugaboot ovat kyllä täydelliset sen suhteen, että istuimet saa käännettyä molemmat erikseen. Esikoisen kasvot menosuuntaan ja pienemmän vielä istuimessakin pidettyä kasvot työntäjään. Todella harvoissa tuplissa näin on. Meillä ei esikoinen ole tosin viihtynyt kasvot työntäjään päin 8kk iän jälkeen, joten siksi uskallettiin kuitenkin ostaa tuplat joissa on molemmat istuimet vain kasvot menosuuntaan. Vauvankopan saa sitten kasvokkain.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 Noissa Obabyissa saa mut taitaa olla aika nobody -merkki kun ei meinaa mistään löytyä tietoa suomeks..

 

Joo, ei oo kait mikään kovin tunnettu merkki. Itse törmäsin ekaa kertaa Amazonissa ja sen jälkeen etsin lisätietoja muualta brittisivuilta. On siis brittiläinen valmistaja tuo Obaby ja ehdottomasti edullisimmin noi myös saa tilattua briteistä. 

 

Meidän Twinit odottaa siis edelleen tuolla kellarissa toista käyttäjää. Lupaan tulla vaikka parin kk jälkeen kertomaan kokemuksia. 

 

M: plussaa niissä tosiaan Donkeyn tavoin just se, että molemmat istuimet saa kumpaan suuntaan vaan ja kolmeen eri asentoon eli ihan pystyyn, lepoasentoon ja täysin makaavaan ja niissä on omat kuomut ja sadesuojat erikseen molempiin istuimiin. 

Edited by Lainie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lämmin kiitos kaikille, jotka ovat vastanneet ahdistuksenpurkuuni :lipsrsealed: !

 

Kysyin nimenomaan P&T verven pyörien lokareiden poistamisen mahdollisuutta ja myyjä sanoi, ettei se onnistu. Mutta siis kyseessähän oli tää todellä mäntti myyjä, etten kyllä ole varma voiko häneen luottaa... Emmaljungat ovat sen luokan hyökkäysvaunuja, etteivät tule kysymykseen (tosin käyttökokemusta vain City crossista). Varmaan yhtä leveitäkin kuin monet tuplat. Ja olen ymmärtänyt, että pehmeää kantokoppaa on todella hankala käyttää sisaristuimen ollessa kiinni. Lisäksi esikoinen joutuisi aina istumaan säässä kuin säässä siinä päällä.

 

iCandyjen etupyörät ovat liian pienet = pelkään, ettei ne pärjää lumessa sekä pehmeällä maaperällä kovin hyvin. Muuten kyllä kovinkin näppärän näköinen tupla. Sen sijaan MB +one on todella vakuuttava monessa asiassa enkä ollut tähän kärryyn aikaisemmin törmännytkään. Mutta koska sitä täydellistä ei ole olemassakaan, niin eihän siinä tietenkään saa makaavaan asentoon sitten penkkejä... Silti mietimme myös nyt kyseistä kärryä vakavasti otettavana vaihtoehtona. Erityiskiitos siis Iguana ja Holley!

 

Tiitu: Jos te ette liiku julkisilla ja leveys ei kerran autoon pakkaamisen kannalta ole ongelma, harkitsisin kyllä erittäin vakavasti Mountain Buggyn Duo/Duet (en oo varma kumpi on oikea malli/nimi, minusta myyjä puhuin duosta, kun sitä katselimme). Kyllähän vierekkäin istuttavat ovat varmasti lasten kannalta kaikkein parhaita. Ja tämä kyseinen malli oli tosiaan erittäin kapea (vain muutaman sentin Urban riberin rengasleveyttä leveämpi). Toisaalta itsekin varmaan kokeilisin ensin Duoseatin kanssa, kun kerran on runkokin valmiina. Että ei tästä kommentista varmasti juurikaan apua ollut :D . Mutta tunnen myötätuntoa ahdistustasi kohtaan :lipsrsealed: , sattuneesta syystä.

 

- Aallotar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mountain buggylla on siis kaksi eri mallia vierekkäin istuttavia tuplia Duo (leveys 73cm) ja uusi Duet (leveys 63cm, renkaat rattaiden alla niin eivät vie tilaa sivuilta). Duet on siis aivan saman levyinen kun Mutsyn Urban Rider ja taitaa kasattuna viedä jopa jokusen sentin vähemmän tilaa pituus suunnassa. Mountain Buggyn omilta sivuilta löytyy hyvin tietoja ja vertailutaulukosta näkee hyvin mittoja eri malleista. :) Noi Duetit olis meille täydelliset jos tuplia tarvittais..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now