Siona

Tuplarattaat

1062 posts in this topic

Mountain Buggy Duet ja lämpöpussit! Te joilla on talvikokemusta, millaiset sopivat istuimeen?

 

Elodie Detailsilla on kivoja kuoseja, mutta onko 53 cm leveä pussi liikaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä pyörittelen tuplissa nyt mielessä Ora Landeja tai sitten P&T vaunuja. Joku vaan tökkii noissa P&T kun mietin kuinkahan ne toimii oikeesti sitten kun kyydissä on taapero & vauva. 

Oran vaunuja ei pääsis edes testaamaan liikkeessä kun täällä ei niitä missään myydä mutta noita P&T vaunuja pääsis jopa testaileekin. Vaihtoehtoina olis Navigator tai Explorer jos P&T on lopullinen valinta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taidan tulla tänne pohtimaan...

 

Meillä olisi siis tarve sisarusrattaille. Kuopuksen LA on lokakuussa, jolloin esikoinen on 2 v 2 kk ja pienikokoinen (nyt vähän reilut 10 kg). Liikumme yleensä autolla, satunnaisesti varmaan myös bussia tulee käytettyä. Olemme juuri hankkimassa uutta (farmari)autoa. Rattaiden tulisi olla sellaiset, joilla on helppo kulkea kaupungilla (Helsingissä) ja kauppakeskuksissa, mutta niillä pääsisi myös puistoon ja muskariin. Mitään maastorattaita en tarvi. Keveys kasattuna olisi plussaa.

 

Meillä on olemassa yhdistelmärattaina Gessleinin Visionit (3-pyöräiset) ja matkiksina Bugaboon Bee Plus. Näistä ollaan oltu tyytyväisiä molempiin, mutta erityisesti Beet on olleet ihan huippuostos ja kulkeneet meidän mukana eri maanosissa tosi kätevästi.

 

Kriteereinä siis rattaille olisi näppäryys, keveä työnnettävyys, helppo kasaaminen, mahdollisuus saada vauva makuuasentoon myös kopasta siirryttäessä. Esikoista ei ole välttämätöntä saada makuuasentoon. Vauvan saaminen työntäjään päin olisi plussaa, samoin kuin turvakaukalon helppo liitettävyys. En tässä vaiheessa tiedä, tarviiko rattaita pystyä ottamaan mukaan lentokoneeseen.

 

Ollaan käyty nyt aika monessa eri lastentarvikeliikkeessä, ja luulen että ollaan nähty melkein kaikki Suomessa saatavilla olevat tuplat. Näistä meille on noussut suosikeiksi kahdet, aika erilaiset rattaat.

 

Bugaboo Donkey

+ tuntuvat laadukkailta, rullaavat tosi hyvin ja osat tuntuvat hyvin tehdyiltä

+ kasausmekanismi ym on tutuntuntuisia Bee:stä. Kasaaminen tuntui helpolta vaikka istuin/koppa pitikin ottaa irti. Osat sujahtivat helposti paikoilleen/pois, ja vipuja oli helppo kääntää/painaa jne.

+ vauvankoppa tarpeeksi iso, menee varmasti niin kauan kuin vauvan haluaa pitää makuuasennossa

+ istuimet saa molempiin suuntiin

+ helppo laittaa autonistuin kiinni (meillä on Maxi-Cosin Pebble)

+ molemmat istuimet saa makuuasentoon

+ saa helposti mono-moodiin

+ jälleenmyyntiarvo

- onko liian leveät? tuntuvat aika isoilta Duo-moodissa. Osin tämä voi johtua siitä, että olen tottunut kolmipyöräisiin rattaisiin noiden Gessujen myötä (ja Beet on niin pikkuruiset että niitä nyt ei oikein voi verrata).

- jos tulee tarvetta ottaa reissuun (lennolle) mukaan, ovat tosi isot ja vaativat erillisen kuljetuslaukun ostamisen

- hinta

 

Phil & Teds Navigator

+ kolmipyöräisinä tuntuvat tutuilta käsitellä

+ kapeat, tuntuvat yksösrattailta

+ muutenkin mitat ovat suurinpiirtein samat kuin meidän Gessleineissa, eli esim sisällä säilytettäessä vievät vähemmän tilaa, mahtuvat bussiin jne.

+ menevät pienempään tilaan kasattaessa, voisi ottaa myös reissuun mukaan tarvittaessa. En ole varma tarvisivatko erillisen kuljetuslaukun?

+ hinta

- vauvan "kolo" tuntuu ahtaalta

- vauvan kantokassi todella pieni. En usko että edes hankittaisiin tätä, vaan joku kunnon lämpöpussi johon mahtuisi edes vähän pidempään. Olisiko vauvaa hankala tunkea sinne koloon pehmeässä lämpöpussissa?

- kasaaminen ei ihan yhtä kätevää, tuntui että napit olivat hiukan tiukat/tahmeat

- ei saa turvakaukaloa siten että esikoinenkin voi olla kyydissä=ei turvakaukalomahdollisuutta sisarusrattaina

- roiskuuko vauvan päälle loskaa/kuraa/vettä, kun siirtyy alakertaan sisaristuimeen?

- vauva kasvot menosuuntaan jo nuorena siirtyessään sisaristuimeen. Koloon ei mahdu joka tapauksessa kovin pitkään, eli sisaristuimeen varmaan täytyy siirtyä reilusti aikaisemmin kuin esim Donkeyssa.

- istuimet ovat aika takakenossa, varsinkin esikoisen kannalta joka tykkää istua suorassa

? tuskastuuko alakertalainen jossain vaiheessa? Toisaalta monet ovat sanoneet että lapset tykkäävät alakerrasta

? onko lyhyempi käyttöikä tuon tuskastumisen vuoksi?

 

Molempia voi käyttää myös yksöisrattaina. Saakohan molempiin seisomalaudan...?

 

Olisko jollain jotain kommentteja näihin? Nuo plussat ja miinukset on siis meidän näkökulmasta, eivät mitään universaaleja totuuksia. Ja jos jollain on joku muu kokemus jommista kummista/molemmista rattaista, niin kuulisin todella mielelläni! Tai jotain muuta mitä ko. rattaista pitäisi ottaa huomioon, tai yleensäkin pitää mielessä tuplia hankittaessa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tällähetkellä Britax b-dualit ja Brio double wave:t, tällaisia kokemuksia niistä (vielä ei olla päästy talvioloihin testaamaan)

 

Britax rattaat on meillä jatkuvasti farmarin takaluukussa ja niitä käytetään nyt suurimmaksi osaksi kokoonpanolla, esikoinen päällä kasvot menosuuntaan ja lisäadapterilla vauva kaukalossa alla. Näillä kulkee kätevästi kaupoissa, kaupungilla ja ostoskeskuksissa. Kaikista paikoista on mahtunut ja vauva on hyvin näkösällä, sekä hoidettavissa. Esikoinen viihtyy hyvin, kun näkee ympärilleen hyvin korkealta. Kovin lyhyelle työntäjälle ovat varmasti hankalat, mutta minä olen 173cm ja juuri sopivat minulle.

 

Olen myös muutamia kertoja mennyt pidempää kävelylenkkiä muuten samalla kokoonpanolla paitsi sisarrusistuin alla ja Carenan kantokoppa jossa vauva. Tässäkin vauvaa on helppo hoitaa ja nähdä. Myös hyttyssuojan saa hyvin paikoilleen. Kuitenkin vielä, kun vauvan niskaa täytyy tukea on laittaminen  ja pois ottaminen minusta hieman hankalaa vaikka työntöaisan on nostanut yläasentoon. Maastossa vauva pomppii kopassa, kun ei jousitus ole niin hyvä. Olen myös kerran kääntänyt yläistuimen kasvot työntäjään päin ja vauva on ollut Carenan kantokassissa siinä, toimi myös hyvin. Esikoista en ole vielä testannut alaistuimeen.

 

Esikoinen sen verran pitkä, että meillä käytössä yläistuimessa kuomun jatkopalat, muuten pää ottaisi kuomuun.

 

Tämä sama ongelma on Brion Rattaissa, että pää ottaa kuomuun istuessa suoraan. Muuten Brion rattaissa on hyvä jousitus ja meidän hiekkatiellä ja kuoppaisemmallakin tiellä on hyvä mennä eikä vauva poukkoile kantokassissa. Näissäkin rattaissa sama Carenan kantokassi käytössä. Vierekkäinistuttavissa koen hankalaksi sen, että esikoinen pääsee kopeloimaan vauvaa ja tekemään omia hieman kovakouraisempia hoitotoimenpiteitä vaikka yrittääkin valvoa. Myös esikoisen takia joutuu rattaat olemaan kasvot menosuuntaa, kun ei muten viihdy. Tämän takia kuomu pitää olla pois päältä, että näkee jatkuvasti mitä vauva ja esikoinen puuhaa. Muuten kevyet työntää ja vaikka ei ole kääntyvät etupyörät. Ulkolenkit ja lähi Prisman käynnit sujuu hyvin, lisäksi tavarakoriin mahtuu ostoskassit.

Edited by SuzieL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macadamia, teiän kriteerilistalla harkitsisin teinä Baby Jogger City Selectejä :)

 

Meillä on ollu Navit, yhdellä lapsella käytettyinä ja nyt meillä on Donkeyt odottamassa kakkosta. Aion ostaa Naveista sen pienemmän mallin eli Dotin näillä näkymin autorattaiksi. Molemmista olen tykännyt todella paljon!! Mutta en lähtisi Donkeyta joka toinen päivä kasaamaan edes takas auton takakonttiin, eikä se taatusti ole näppärin ratas leveytensä puolesta esim.Hgin keskustassa.

 

Sen sijaan P&Tssä on noi huonot puolensa kuten luettelitkin, mutta mä meinaan laittaa vauvan kaukaloon päälle ja esikoisen sisaristuimeen alle. Saattaa olla että kun vauva siirtyy pois kaukalosta matkasrataskäytössä ja vaatii muutenkin nähdä enemmän yms, niin vaihdan noi BJ City Selecteihin, jossa molemmilla on sit oikeesti omat istuimet ;)

Edited by Laurell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä koen B-dualit hieman hankalaksi, muta se saattaa johtua kun olen sen verta lyhyt, vain 158cm. Ehdoton plussa niissä on kyllä toi mahdollisuus laittaa kaukalo alas!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macadamia, teiän kriteerilistalla harkitsisin teinä Baby Jogger City Selectejä :)

 

Meillä on ollu Navit, yhdellä lapsella käytettyinä ja nyt meillä on Donkeyt odottamassa kakkosta. Aion ostaa Naveista sen pienemmän mallin eli Dotin näillä näkymin autorattaiksi. Molemmista olen tykännyt todella paljon!! Mutta en lähtisi Donkeyta joka toinen päivä kasaamaan edes takas auton takakonttiin, eikä se taatusti ole näppärin ratas leveytensä puolesta esim.Hgin keskustassa.

 

Sen sijaan P&Tssä on noi huonot puolensa kuten luettelitkin, mutta mä meinaan laittaa vauvan kaukaloon päälle ja esikoisen sisaristuimeen alle. Saattaa olla että kun vauva siirtyy pois kaukalosta matkasrataskäytössä ja vaatii muutenkin nähdä enemmän yms, niin vaihdan noi BJ City Selecteihin, jossa molemmilla on sit oikeesti omat istuimet ;)

 

Mä etukäteen ajattelin että nuo Baby Joggerit olis tosi hyvät, ja pyörittelin niitä viime viikonloppuna kaupassa, mutta ne tuntuu ihan kamalan pitkiltä, varsinkin sitten kun molemmat lapset on kasvot menosuuntaan! Lisäksi en meinannut jaksaa nostaa etupyöriä (niinkuin esim kynnyksen yli mentäessä) edes kun rattaat olivat tyhjillään, joten luulen että tuosta voisi tulla ongelma mulle, esikoisen paikka kun olisi siinä etuistuimessa (kasvot menosuuntaan) melkein kaikilla kombinaatioilla. Navit tuntui jotenkin paljon ketterämmiltä.

Voiko Naveissa siis olla vauva kaukalossa päällä ja sisaristuin alla? Kun mulle sanottiin että sisaristuinta ei voi käyttää ollenkaan kaukalon kanssa.

 

B-Dualit on mullekin liian korkeat (olen sentin sua pidempi). Työntöaisa on korkealla, ja kuomu tulee niin ylös että en näe sieltä kuin monen metrin päähän maahan. Tuo sama näköongelma oli jonkun verran myös noissa Baby Joggereissa kun molemmat istuimet on menosuuntaan, eli että ei näe mihin niitä rattaita oikein työntää.

 

Sinänsä hankala valita, kun ei tiedä että mitä ominaisuuksia pitäisi pitää kaikkein tärkeimpänä - sen verran hankalaa on vielä nyt kuvitella että millaista se arki kahden lapsen kanssa on. Onko mulle tärkeintä että pääsee kätevästi liikkumaan kaupungilla, vai tuleeko useinmiten jäätyä kotinurkille ja käytyä puistossa, tai jonkun äitikaverin luona? Meillä on kauppa vieressä, eli siellä varmaan käydään, mutta isommat ruokaostokset todennäköisesti hoidetaan koko perheen voimin (=vauva matkiksissa, esikoinen kävelee itse tai on ostoskärryissä). Helsingin keskustassa me liikutaan yleensä akselilla Kamppi-Stocka-Aleksi, eli leveillä jalkakäytävillä :lol: . Tosin viikonloppuisin saatetaan parkkeerata jonnekin sinne Kampin sivukaduille, jossa on myös kapeammat jalkakäytävät. Pikku kivijalkaliikkeissä mä käyn aika harvoin lapsen kanssa. Kahviloihin olis tietysti kiva mahtua sisään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaipa se kaukalo+sisaristuin on ns.omalla vastuulla kun tasapainohan siinä vähän muuttuu. Mutta kyllä netistäkin löytyy kuvia kys.yhdistelmästä (ilman sitä pääli-istuinta kylläkin) ja testattukin on, että toimii. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille tällä hetkellä on tulossa esikoiselle ja kuopukselle ikäeroksi 2v2kk-2v3kk (riippuu miten raskaus sujuu). Te joilla on kokemusta tuolla ikäerolla, onko tuplien hankinta kannattanut?

Me ollaan muuttumassa todennäköisesti yksiautoiseksi perheeksi ennen kuopuksen syntymää. Mä tulen siis kulkemaan todennäköisesti kävellen ja/tai bussilla. Pihalla oloon meillä on yhdistelmät, joihin meinasin sisarlautaa. Kuitenkin nämä yhdistelmätkään ei kovinkaan erinomaisessa kunnossa ole, koska nivelet ovat alkaneet menettämään muovipalojaan. Varmaan kanssa tullaan käymään miehenkin kanssa reissuissa, jolloin kummallakin pystyy olemaan "omat vaunut".

 

Ääähh.. Vaikeita päätöksiä.

 

Esikoinen siis "jo nyt" 86cm/12kg, joten sisaristuin ei välttämättä ole järkevä ostos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

macadamia: Mulla on Navit. Kommentteja tuohon sun listaukseen:

 

- vauvan "kolo" tuntuu ahtaalta

 

Meillä vauva on nyt 2,5 kk, kasvaa keskikäyrällä ja mahtuu vielä koloon, mutta tilaa ei ole ylenpalttisesti. En voi pitää koloa "kiinni" (sen saa suljettua jalkojen puolelta), sillä vauvalla tulisi näillä helteillä liian kuuma, eivätkä jalat enää mahtuisi kunnolla koloon.

 

- vauvan kantokassi todella pieni. En usko että edes hankittaisiin tätä, vaan joku kunnon lämpöpussi johon mahtuisi edes vähän pidempään. Olisiko vauvaa hankala tunkea sinne koloon pehmeässä lämpöpussissa?

 

Ostin kantokassin käytettynä. Se oli kätevä vauvan ollessa ihan pieni ja ilmojen vähän viileämpiä, mutta nyt en ole käyttänyt sitä enää muutamaan viikkoon, sillä vauva paahtuisi kantokassin sisään. Talvivauvalla on varmaan ihan hyvä, mutta tuleeko tilaongelmia toppavaatteiden kanssa... Uutena en olisi kassia ostanut, kun on sen verran arvokas. 

 

- kasaaminen ei ihan yhtä kätevää, tuntui että napit olivat hiukan tiukat/tahmeat

 

Tähän mulla on alkanut mennä yhä enemmän hermo. Johtunee siitä, kun mulla jää usein sormien iho niiden napukoiden väliin, kun esim. otan sisaristuinta irti. Auts! Ei ole mun mielestä ollenkaan niin kätevää kuin tuon tason rattaassa pitäisi olla. Ja sitä kangasta ei ota "nopeasti ja helposti" irti rungosta. Tai kai sen nyt suht helposti ottaa irti, mutta ärsyttävää säätämistä se silti on. 

 

- ei saa turvakaukaloa siten että esikoinenkin voi olla kyydissä=ei turvakaukalomahdollisuutta sisarusrattaina

 

Turvakaukaloa saa ihan luvan kanssa pitää päällä ja sisaristuinta samaan aikaan alhaalla. PT:n sivuillakin on kuva tästä: http://philandteds.com/eu/Products/Push/navigator#Adaptability

 

- roiskuuko vauvan päälle loskaa/kuraa/vettä, kun siirtyy alakertaan sisaristuimeen?

Ei vielä kokemusta.

 

- vauva kasvot menosuuntaan jo nuorena siirtyessään sisaristuimeen. Koloon ei mahdu joka tapauksessa kovin pitkään, eli sisaristuimeen varmaan täytyy siirtyä reilusti aikaisemmin kuin esim Donkeyssa.

Ei vielä kokemusta. Voi olla näin.

 

- istuimet ovat aika takakenossa, varsinkin esikoisen kannalta joka tykkää istua suorassa

 

Meillä esikoinen tykkää myös istua suorassa, mutta yllätyksekseni takakenosta asennosta ei ole tullut ongelmaa. Esikoinen nostaa usein jalat ilmaan ja alkaa leikkiä niillä.  :lol: Sisaristuimen ollessa päällä on istuin myös sen verran ylhäällä, että sieltä näkee hyvin ympärille ja viihtyvyys paranee. Tavallisen istuimenhan saa suht. pystyyn asentoon, joten ongelma poistuu, kun sisaristuin laitetaan taakse. Esikoinen myös joskus keplottelee kädet pois remmien alta, jolloin pystyy istumaan suoremmassa ja jopa etukenossa. Ihan turvallistahan tämä ei tietty ole, mutta hyvin on tyttö kyydissä pysynyt. Kuopus ei tiedä paremmasta, joten sen on varmaan vain pakko hyväksyä takakeno asento takana.

 

? tuskastuuko alakertalainen jossain vaiheessa? Toisaalta monet ovat sanoneet että lapset tykkäävät alakerrasta

Jää nähtäväksi. Riippuu varmasti ihan lapsesta.

 

? onko lyhyempi käyttöikä tuon tuskastumisen vuoksi?

Riippuu äidin hermoista.

 

Yhdistelmiin verrattuna myös travel system on mielestäni ärsyttävä, kun yhdistelmissä adapterivat laitettiin vaunuihin kiinni, eikä niitä tarvinnut ottaa välillä pois vaan olivat aina paikallaan. Naveissa adapteri pitää aina erikseen laittaa paikalleen niillä sormienrepimisnappuloilla, ja ainakin MaxiCosin adapteri on tilaa vievä ja painava. Vauva alkaa joka tapauksessa huutaa kaukalossa, joten parempi siis, kun ei lähde kotoa autolla minnekään.  ;)

 

Mutta silti, Navit olivat yksi ainoita vaunuja, jotka kävivät meille. Ne mahtuvat meidän pieneen hissiin ja ovat todella kevyet työntää (yhtä kevyet tai jopa kevyemmät kuin yhdistelmät). Esim. Donkeyt olisivat olleet meille aivan liian isot, ja mulla olisi taatusti mennyt hermo niiden massiivisuuteen. Edellä listasin myös ei-niin-positiivisia huomioita Naveista, mutta olen kuitenkin ollut niihin kokonaisuudessaan todella tyytyväinen. Mies tykkää rattaista myös ja sanoo niiden vaikuttavan laadukkailta. Myös miehen mielestä rattaita on todella kevyt ja hyvä työntää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin ihan jo ajatellut nettipähkäilyn tuloksena, että baby joggerin city selectit tulis meille. Vaan mentiinpä liikkeeseen hakemaan tuntumaa ja voi kamala kun oli tyhjinäkin raskaat, kun yritti nostaa etupyörät ilmaan! Mieskin sanoi samaa, enkä minäkään heikoimmasta päästä naisia ole.. Joten, taustallani kun vielä on niskaankin kohdistunut leikkaus, en halunnut riskeerata niskan/harteiden ärtymistä rattaiden takia. Meni uusiksi koko suunnittelu ja tutkailu. Mountain

buggy duetit koeistutettiin tyttärellä samalla reissulla - neiti vajaa 90cm ja 12kg, eli ei mikään isokokoinen ja enemminkin hoikka - kesäshortseissa ja teepaidassa - ja näytti jo noinkin kovin kapealta istuin hänelle, saati sitten kun tulee syksy ja talvi..

Samalla reissulla katottiin myös AT Lastenturvan muuta valikoimaa, eikä ne päällekkäin istuttavat mallit vakuuttaneet lainkaan - miten saada mahdutettua vauva sinne alaosastoon.. Joo ei meille tulisi!

 

Kotiin jälleen googlaamaan ja innostuin Bumbleride Indie Twin-rattaista, joita mentiin seuraavana päivänä Keravan Pikku Hurmuriin pällistelemään. Nettikaupassaan oli ollut vain mustana - ja mustanahan meille ei vaunuja/rattaita tulisi! - vaan kertoivat Lotus Blue-värisenä olevan tulossa elokuun loppu- syyskuun puolivälissä :) Ennakkotilaajana saatiin hinnasta (799€ + 149€ kovakoppa) pois 50€. Potito.fi myy hieman edullisemmin tätä, mutta ei niin paljoa, ettei lähellä sijaitseva liike veisi voittoa.

Joudutaan tuota väriä nyt odottelemaan useampi viikko ja voi kun syyhyttää päästä koeajolle - ja ylipäätään - mahtuuko meillä ovesta sisään. Tämän leveyshän mainitaan muualla 74cm, mutta olivat tuolla mitanneet kaikkein leveimmästä kohdasta - joka on pieni kohta olikohan aisassa - "niitit", joista tuo 1,5cm lisämittaa, minkä mukaan päivittivät sivuilleen leveydeksi 75,5cm.

Lupasivat vaihtaa erilaiset niitit meiän rattaisiin, mikäli jää niistä kiinni sisään mahtuminen ja kaupan purun, mikäli vaihtokaan ei auta.. Sit meniskin jännäksi, jos sekään ei auttaisi ja joutuisi jälleen miettimään kaiken uusiksi lasketun ajan painaessa päälle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Jos mahtuminen jännittää, niin kannattaa pyytää rattaat kotisovitukseen. Me tehtiin niin raskausaikana, kun hissiin mahtuminen oli milleistä kiiinni. Suosittelen , oli kivempi odotella rattaita kun tiesi että ne mahtuu eikä tarvitse järjestää hätäratkaisuja. Indie Twinit olisi varmaan olleet mun valinta, jos vaan olisivat mahtuneet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon ollu tähän asti tosi tyytyväinen Bumbleride Indie twineihin. Helposti otettavissa ahtaista varastotiloistakin, kun kääntyvät niin pienellä säteellä. Esikoiselle aikoinaan ostettuja Emmaljungan duo edgejä käytetty nyt silloin tällöin ja tuntuvat niin isoilta ja kömpelöiltä, vaikka yhden lapsen vaunut ovatkin, kun on Bumblerideihin tottunut. Käyttökokemusta vielä kylläkin vähän. Esikoinen reilu 2v ja vauva 1kk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt tarvisin apua :)

Mikä kantokassi ois hyvä Easywalkereihin? Kriteereinä musta väri ja edullisuus, kun käyttöaika jää varmaan talven mittaiseksi.

Tämä on toistaiseksi edullisin mitä olen löytänyt, mutta onkohan liian leveä?

http://www.vaunula.fi/kantokassi-firkon-musta-p-971.html

Toinen vaihtoehto on Oran musta peruskantokassi joka varmaan leveyden puolesta mahtuisi mutta hinta on 20 e enemmän.

http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=70

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Kulta ideasta! Jännä, ettei tullut myyjällekään mieleen, vaikka oli puhetta missä me asutaan. Mulla kävi mielessä, mutta en viitti yt ehdottaa, kun jotenkin ajattelin, että ei sellainen sopisi.. Pitääpä ehdottaa miehelle, jospa kävisi ne hakemassa kokeiluun joku päivä?

 

Äitimurmeli - kiva kuulla! Paljoa en Suomesta löytänyt käyttäjäkokemuksia, ne kuitenkin, jotka löytyi, oli positiivisia. Hyvä pointti tuo ketterä kääntyminen, meillä kun ajatuksena säilyttää rattaat, kuten yksöset tällä hetkellä, tuulikaapissa, joka on jännän mallinen, auttaa juuri ketterä kääntyminen, sisääntullessa heti oikealla olevaan syvennykseen, niin saa pois kulkuväylältä. Kenkäkasa pitää siirtää eteisen puolelle naulakon alle, toi on nykyisellään toimimaton ja hankala (epäsiisti!!) säilytyspaikka, mutta jäänyt hoitamatta, kun silloin kun tähän muutettiin, oli esikoinen 8kk ikäinen ja olisi eteisessä olevia kenkiä konttaillut maistelemaan, niin jätettiin tuulikaappiin (johon ei rattaiden takia mahdu kenkätelinettä).. Kun kengät saa pois sieltä, niin mahtuu nämä rattaat ainakin leveytensä puolesta samaan tilaan kuin yksöset (leveys 63cm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bumbleriden blogista löytyi muuten tällainen postaus huoltoa koskien, laitoin miehelle linkin, niin tietää valmistajien ohjeet :) Mies kun on niin tarkka meiän autonkin huoltojen ym suhteen, niin josko innostuisi levittämään sen innon myös vaunuihimme ;)

http://www.bumbleride.com/updates/?p=2515

Blogista löysin myös tiedon, että irrotettavat kankaat voi konepestä 30asteessa, liikkeessä puhuttiin käsinpesusta, ja sellainen merkki löytyi kankaista. Helpotusta siis pesuun!'

 

 

MUOKS: tarkennusta ja lisäystä

Edited by Tiitsi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitan muutaman kuvan meidän kaksikosta tuplissa, esikoinen on kuvissa n. 1v7kk ja neuvolassa oli n.87cm pikkuveli alle 2kk:

 

Tässä Britax b- dual jossa meillä tällä hetkellä yläistuimessa kuomun jatkopalat, istuimen siirtopalat jotta istuin on edempänä sekä alhaalla adapteri kaukalolle. Tämä paketti on meillä auton perässä ja menee kasaan mitään irrottamatta.

 

9579772123_0e9e3c7932_z.jpg

 

Tässä on Brio Double Wave:t Carenan kantokopalla. Nämä ovat vanhempaa mallia, mutta ei näytä muuten muuttuneen kuin tekstiileiltä ja renkailta nuo vaunut.

 

Esikoinen ei hyvin mahdu istumaan jos kuomu on alhaalla, pää ottaa kiinni. Kuvassa kuomu ylhäällä.

 

9582560292_938a589122_z.jpg

 

Mahtuvat nyt sisävaatteilla juuri ja juuri vieretysten nukkumaan, esikonen jo hieman liian pitkä.

 

9582553648_33a9f87aca_z.jpg

 

Näitä käytetään pääasiassa tässä lähistössä kävellessä puistoon ja hiekkateillä. Onneksi en ostanut uutena, kun näköjään käyttöikä ei ole näillä pitkä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään vertailukokemusta Baby joggereiden city selecteistä (kasaaminen ja autoon mahtuminen) verrattuna sitten P&T:ien Navigaattoreihin taikka Dot-malliin.. 

 

Me ei liikuta kamalasti missään metsissä ja etsin vaunuista eritoten sitä, että ne on helppo kasata autoon ja etteivät vie kamalasti tilaa. Selecteissä olisi hyvää se, että niissä on puhkeamattomat renkaat, mutta sitten hiukan arvelluttaa se, että mitenkäs niillä pääsee talvella liikkumaan, ovatko eturenkaat liian pienet...?

 

Navigaattorit versus Dot-mallissa mietityttää taas se, että ovatko Dotit todella pienet tilaltaan... Kävin katselemassa noita malleja Lastenturvassa ja siellä itselleni tuli fiilis, että Navigaattorit olisivat se meidän juttu, mutta nyt alkoi taas mietityttämään... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nyt vielä ostopäätöstä tehtäessä on tullut mieleen lähinnä se, kuinka pitkään isompi sisarus rattaissa oikein menee? Meillä tenava ei ole mikään kovin innokas "kasvaja", 10 kg meni rikki n. 1 v 1 kk iässä ja pituutta on nyt n. 77,5 cm. Lähinnä olen katsonut tuttavien Teutonia-merkkisiä tuplia, joissa alkaa se 2 v. sisarus olemaan jo vähän "kasassa".

 

 

Olisiko Easywalkereista kokemusta tämän suhteen? Pidän EW-ajatusta siinä mielessä hyvänä, että siinä molemmilla olisi erillinen kuomu. Tuo kuvapaketti ylempänä oli hyvä, onko EasyWalkereista kenelläkään samanlaisia? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

NickiJ, käytiin katsomassa BJ city selectejä sisarusrattaiksi, etukäteen olin varma, että ne tulis meille. Istuimet pitää myyjän mukaan irrottaa kun kasaa (onko jollain muuta tietoa?), mutta menee siis aivan älyttömän pieneen tilaan siitä huolimatta ja hyvin yksinkertainen ja helppo kasaus.

 

MUTTA syy miksi jäivät kauppaan oli painava: etupyörien ylösnosto oli älyttömän raskasta tyhjilläkin rattailla. Ja sitä kun jokatapauksessa joutuu tekemään melko paljonkin, kynnykset, teiden ylitykset.. Miehen mielestä oli myös tosi raskaat siltä osin vaikka muuten tuntui unelmarattailta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ollu Navigatorit ja niiden kasaus on nopeaa ja helppoa. Sisaristuin pitää ottaa pois, mutta ei muuta.

 

BJn kasaus yleisesti on tosi helppo (meillä on BJ City Versat) mutta City Selecteissä ei ole tuota yhden käden kasaustekniikkaa eli kahta kättä joutuu käyttämään (niin kyllä Navigatoreissakin että ei sen puoleen ;)) ja yhdellä istuimella menevät kyllä kasaan, kunhan se on se pääistuin eli taaempi ja se on kasvot menosuuntaan. Eli sisaristuimen joutuu vaan siinäkin ottamaan pois. Ja mahdollisesti kääntämään istuimen kasvot menosuuntaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laurell: mitä olet tykännyt Navigaattoreista? :) Dotit ovat tietysti pienemmät, mutta mietin, että menevätkö tosi ahtaiksi lapsille...

Onko teillä kokemusta myös Selecteistä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Talvella ulkona liikkuessa Navigatoreiden 3-pyöräisyys ei ollut mun mielestä mitenkään ideaalisinta... Mutta pyörät on kyllä riittävän isot! City Selectien etupyöriä mietin itse myös, että ovatko liian pienet...

 

Mulla on siis prikuulleen samat pohdinnat meneillään, mutta meillä valitaan näistä kolmesta jotkut vain auto/matkarattaiksi - eli Navit, Dotit ja City Selectit. Ulkoilurattaina meillä on Bugaboon Donkeyt.

 

Miinuksena mulla tällä hetkellä on BJn työntöaisa. Jossa on aika vähän säätöjä ja kun on tällanen 158cm tappi niin en esim.voisi pitää taaempaa istuinta ollenkaan kasvot menosuuntaan, kun mun kädet ei oikeesti mahdu työntämään enää siihen väliin kun aisa on alimmassa asennossaan :( muuten tosiaan paperilla City Selectit vaikuttaa mun mielestä unelmarattailta! Ja mikä ihaninta: molemmat istuimet saa makuuasentoon! Meillä kun esikoinenkin vielä nukkuu päikkäreitä rattaissa ja liikenteessä. Mietityttää tietysti myös tuo Tiitsin mainitsema raskas etupyörien nosto, mutta... En tiedä!

 

Navit vs. Dotit taistelussa haluaisin suosia pienempää eli Dottia kun kyse on kuitenkin meillä vain autorattaista jolloin pieni koko on plussaa. Mutta... Navit ovat vaan jotenkin niin paljon kevyemmän tuntuiset työntää! Se johtuu mielestäni muutamastakin asiasta... Työntöaisa on juuri sen aavistuksen leveämpi, että ei tule itsellä fiilis että työnnän tuplia kyynerpäät kiinni toisissaan vaan saan ihan normaalin kunnon työntöasennon. Sekä toinen seikka on yksinkertaisesti renkaat - pienen renkaan kanssa, kuten esim polkupyörässä joutuu polkemaan aavistuksen enemmän kun yhdellä polkasulla pääsee lyhyemmän matkaa kuin isommalla pyörällä eli matka taittuu helpommin aavistuksen isommalla pyörällä ja paino tuntuu kevyemmältä.

 

Itselläni tätä seuraavaa ongelmaa ei ole kun olen tosiaan niin lyhyt, mutta pidempi työntäjä kun joutuu Doteissa kääntämään työntöaisan aika reilusti ylöspäin niin luulen että silloin potkii myös helpommin sisaristuinta(?). Kun taas pienellä kokoerolla Naveissa ei välttämättä tapahtuisi niin... En tiedä! :) Tällaisia pohdintoja tänään!

Share this post


Link to post
Share on other sites

NickiJ ehti väliin ;)

 

Meillä oli Navit siis yhdella lapsella käytössä ja juurikin autorattaina. Toimivat kaukalon kanssa paremmin ja tukevammin kuin mitkään muut mitä olen kokeillut! Mutta kun esikoinen siirtyi ratasistuimeen niin oli sen verran malttamaton ja levoton, että päätin testata rattaiden vaihtoa sellaisiin että saisin neidin kasvot muhun päin. Mikä onneksi siis toimikin oikein hyvin :)

 

Naveista tykkäsin kyllä tosiaan kaikin puolin kuten yllä olevasta kirjoituksesta varmasti rivien välistä selviää ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä Dottien kapeus ei muodostu ongelmaksi paitsi ehkä jos yrittää tunkea lapsen toppavaatteissa rattaisiin kiinnitettyyn lämpöpussiin ;) Eli istuin ei siis mielestäni ole niiiiin kapea, ettäkö häiritsisi.

 

Dotin istuimet mun silmämääröisen muistin mukaan ovat kuitenkin jopa tilavammat kuin esim.Bugaboo Donkeyn!! Niissä tulee nimittäin taatusti olemaan ongelma talvella lämpöpussien kanssa... Ja meiän 1v2kk esikoinen on kuitenkin melko pieni kokoisekseen ;) Mutta näillä mennään! Mielenkiintoista päästä testailemaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now