Siona

Tuplarattaat

1062 posts in this topic

maclarenin tuplasattareihin voi hyvin laittaa vauvan, mutta hinta on aika suolainen. malli oli joku twin techno (xt) :)

onhan baby joggerilla vastaavat kuin agilet sekä yksösten että tuplarattaina, mutta niissä ei kai aisa säädy (paitsi ne uudet mallit joita ei kai saa vielä tilattua..)? ne on mulle liian korkeat ja siksi ei voitu ottaa niitä vaikka olisin halunnut. vauvakinossa testasin kaverin rattaita, niin babyjogger city minit kääntyi tyhjänä huonommin siellä kuin mun emmaljungat :D yllättävää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^noi vaikuttaa kyllä hyviltä. Tilaisin itselle, jos vain noi etupyörät ois himpun verran isommat. Mut me kuitenkin varmaan tarvitaan matkikset lentomatkustusta varten sitten lokakuusta lähtien, joten noi on kyllä erittäin varteenotettava vaihtoehto. On varmasti helpoin kasaus mikä tuplissa ikinä (joissa on säädettävä selkänoja, joka menee makuuasentoon MOLEMMILLA ja erilliset kuomut),

 

Mites http://www.bestbuggy.co.uk/category/twins/baby-jogger-city-mini-gt-double/ ? Menisivät melkein ainoina rattaina. Vauvalle saa kovankopan, kantokassin tai kaukalon kiinni adaptereilla. Sama helppo kasaus, mutta kunnon renkaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^noissa ei ole sitä säädettävää työntöaisaa... vai onko uusissa? Tällaiselle pätkälle tarttis olla.

 

Kato sitähän se kirppu tais tuossa yllä juuri selittää :girl_prepare_fish: (pikkasen hidas sytytys mulla). Mä olen nähnyt noi babyjoggerin city minit yhdelle ja en tykännyt. Jotenkin ne ei vaan olleet sitten yhtään niin hyvät kuin olin kuvitellut, joten ehkä se vika oli siinä. Odotukset oli liian kovat tms. Kasaus on noiden paras anti, muuten niissä on sitten monia pieniä asioita, jotka ei mua miellytä (jos saa hakea niitä täydellisiä). Mut mikäli tulis sopivaan hintaan (HALVALLA) vastaan niin ostaisin ilman muuta.

 

McLarenit on mun mielestä aivan ylihinnoiteltuja ja niin rumia, että oksat pois. Mä haluisin jotku coolimmat jo noilla hinnoilla :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^BJ City Mini GT Tuplissa on säädettävä aisa. Nuo GT:t eivät ole vielä kaupoissa. Suomeen odotettavissa kesäkuussa. Ulkomaisilla foorumeilla kehuu noita tuplia maasta taivaaseen. Meillä on nuo GT:t singleinä ja olen tyytyväinen. Itse en enää hankkisi mitään rattaita huonoilla renkailla, niistä on vain ostoskeskuskäyttöön. Pahimmat niistä myös liukkailla lattiapinnoilla ihan mahdottomia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikös etsitty rattaita lentomatkustamiseen? Tai siis itse koin että että etsii tuplamatkiksia, eikä normikäyttöön :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Juups, näinhän se oli.

 

Me haettiin myös rattaita mitkä menee kätevästi lentokoneessa, koska matkustetaan paljon ja päädyttiin noihin single GT:in. Ulkomailla on monessa paikassa niin huonot tiet, korkeat rotvallit, rappuja, hiekkarantaa ja sitten niitä ostoskeskuksia jne. Huonoilla renkailla seikkailu on paljon hankalampaa. Matkiksina tai kevyinä rattaina, joilla pääsee joka paikkaan, noita markkinoidaankin.

Mun mielestä on plussaa jos ei sitten tarvitse hommata monia rattaita varastoon/eteiseen seisomaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eihän lentokoneessa ole mitään rajoituksia rattaiden koolle. Kukin tietysti tyylillään, mutta itse ainakin ostaisin matkusteluun kuitenkin rattaat joissa on hiukan isommat renkaat, kun tosiaan alustat joilla mennään on usein hyvinkin epätasaisia. Itse kyllä hankkisin myös kapeammat rattaat, peräkkäin istuttavat mahdollisesti, koska monessa paikassa ei myöskään ole tilaa mennä millään tuplaleveillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse kyllä hankkisin myös kapeammat rattaat, peräkkäin istuttavat mahdollisesti, koska monessa paikassa ei myöskään ole tilaa mennä millään tuplaleveillä.

Tämä on totta. Jos ei yksinään lasten kanssa matkusta, niin ulkomailla voisi melkein olla kätevämpää liikkua kaksilla yhdenlapsen rattailla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aivan, monilla pikkukaduilla on aika mielenkiintoista varmaan mennä tuplilla :)

 

 

youtube-matskua noista b-agile double-rattaista

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me hankittiin nyt Phil & Teds Sportit käytettynä. Valittiin ne koska niissä on hyvä paikka kolmannelle lapselle siinä etupyörän päällä :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis OPTIMItilannehan olisi, että tuplamatkikset kävis meidän ainoista tuplista :grin: mut se taitaa olla utopiaa. Tai no meillä on nuo mutsyt (joihin hankitaan se tuplaistuin), joten niillä me varmaan lähdetään liikenteeseen ensin. Ja ostetaan käytettynä jotkut tuplat, jotka eteen tulee tai sitten vain ne matkikset. Niitä ei vaan viitsi ottaa lentokoneeseen kahdesta syystä: sen sisaristuimen kasaaminen on työlästä ja ne ei ole kevyet kuljettaa mukana.

 

Tuota leveyttä olen miettinyt matkustamisen kannalta, monissa vanhoissa kaupungeissa ois hankalaa päästä tuplilla liikenteeseen, kun kävelykadut on kapeita. Tosin siihen mies sanoi mulle, et niissä on hankalaa kulkea ihan yksilläkin kärryillä, kun on valtavat mukulakivet ja 40cm leveä kävely"tie", mikä tämäkin on tietysti totta...ja et onko sitä nyt pakko molempien kanssa rynnätä heti johonkin antiikin vanhaan kaupunkiin. Mut matkustaessa taas haluaisin ehdottomasti, et kärryt on sellaiset, joissa voi molemmat myös ottaa päikkäreitä ja se ei noissa peräkkäin istuttavissa ole mahdollista, kun aina vaan toisen saa makuuasentoon... todennäköisesti ekat reissut tehdää niin, et vauva on repussa ja esikoinen rattaissa ja otetaan vaan meidän yksösmatkikset mukaan. Yksin noiden kans lentäessä taas ois vaan niin paljon helpompaa, jos sais ne molemmat kärryihin portille asti..

Ikuinen pohdinta jatkukoon, luultavasti ne täydelliset rattaat julkaistaan 2013 syksyllä, kun meille ei enää ole niille kun hetken tarve ja ei kannata ostaa :pupu_1:

 

Ja jos lapsimessuilla on jotain hyvää uutta niin tulkaahan juoruamaan tänne heti, kun ei viitsi täältä pohjolasta lähteä sinne asti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

britaxin peräkkäiset saa molemmat makuulle, ja p&t vervet kannattaa tsekata koska niissä on tosi kenollaan se alempi istuin ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En jaksanut selata koko ketjua läpi, anteeksi jos asiaa on jo puitu täällä :blush:

 

Mutta kun tässä miehen kanssa pohditaan, että olisiko ne tuplarattaat kätevät vai pärjäisikö ilman. Kuitenkin kun olen itse koittanut katsella nuita peräkkäin tulevia tuplarattaita niin en mitenkään meinaa löytää rattaita joilla saattaisi hyvällä mielellä päästä eteenpäin loskap*skan seassakin. Onko olemassa vaunuja joissa olisi isommat rankaat ja ei kääntyvät eturenkaat? Hakusessa siis olisi vaunut joilla pääsisi kelissä kuin kelissä. Tällähetkellä on käytössä Emmaljungan Edge Duot ilmakumirenkailla ja niillä ei ole ollut ongelmaa on ollut keli kuin keli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mulle on kerrottu, että noilla Britaxin peräkkäisillä pääsisi hyvin myös loskassa. Toki syvässä saattaa tökkiä, mutta kumminkin.

Ja kaikki kääntyvät etupyöräthän saa lukittua. Mutta taitaa kaikissa peräkkäin istuttavissa olla kääntyvät pyörät (paitsi mutsyissa), ja vähän takapyöriä pienemmät. Vierekkäin istuttavia on sitten semmosia missä on kaikki neljä kiinteää ja samankokoista rengasta (mm. brio, jora..)

Edited by sera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi britaxin peräkkäiset lienee b-dualit? Luin jostain et lyhyille ei oikeen ole hyvä kombo, kun se alempi istuin tulee niin lähelle jalkoja jos aisan joutuu kääntämään alas. Varsinkin jos sinne laittaa vauvan, ja näin meillä varmaan olis kun esikko tuskin suostuu oleen siellä alhaalla kun tila on melko ahdas jos koppa tulee siihen päälle. Nää on ilmeisesti hieman korkeammat kuin esim. p&t:t? Ja noi eturenkaat on kyllä selkeästi pienet eturenkaat (eli vahva epäilys siihen pohjoisen loskap*skaan kykenemiseen)... lisäksi niihin menee vain britaxin kaukalot (meillähän ei tämmösiä ole). Onko tääl ketään alle 160cm jolla ois kokemusta oikeasti noista b-dualeista? Eli tuntuuko ne korkeilta vaunuilta?

 

Kun käytiin katsomassa niin hylättiin noi b-dualit ja kaikki p&t:t testailun jälkeen, kun myyjä esitteli istuimia, kasausta ja eri kombinaatioita. Miehen mielestä kaikissa tuli joko vauvalle ahdas tai esikoiselle ahdas tila... Näähän on kuitenkin kompromisseja, kun on pieneen tilaan yritetty saada kahdelle lapselle siedettävät oltavat. Tässä on vielä vaan hankalaa sanoa, että missä määrin lasten mukavuus ajaa sitten joidenkin äidin arvostamien ominaisuuksien edelle, ja mitkä on niitä käytännössä meidän perheen sitten eniten tarvitsemia ominaisuuksia. Siksi kai tätä jauhantaa täällä käydään :girl_sigh: Mies työntelis vaikka valtamerilaivan kokoisia tuplia pikkurenkailla hiekassa et sen mussukat ois tyytyväisiä, mulla on "vähän" muitakin vaatimuksia :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko tääl ketään alle 160cm jolla ois kokemusta oikeasti noista b-dualeista? Eli tuntuuko ne korkeilta vaunuilta?

Olen just sen 160cm ja mitä kaverini B-dualeita koeajoin niin korkeilta ne tuntui. Varmasti myös vaikuttaa se mihin on tottunut. Eniten mua häiritsi se alaistuin kävellessä. Mulla on lyhyeksi ihmiseksi pitkä askel ja monien teleskooppiaisaisten rattaiden kanssa on sitten reippaassa kävelyssä myös sama ongelma. Samoin seisomalautaviritysten kanssa kävely on hankalaa.

 

Näähän on kuitenkin kompromisseja, kun on pieneen tilaan yritetty saada kahdelle lapselle siedettävät oltavat. Tässä on vielä vaan hankalaa sanoa, että missä määrin lasten mukavuus ajaa sitten joidenkin äidin arvostamien ominaisuuksien edelle, ja mitkä on niitä käytännössä meidän perheen sitten eniten tarvitsemia ominaisuuksia. Siksi kai tätä jauhantaa täällä käydään :girl_sigh: Mies työntelis vaikka valtamerilaivan kokoisia tuplia pikkurenkailla hiekassa et sen mussukat ois tyytyväisiä, mulla on "vähän" muitakin vaatimuksia :grin:

Hih! :)

Täydellisten tuplien löytäminen on varmasti lähes mahdotonta. Itseäni harmittaa, ettei saatu lapsia pienellä ikäerolla, olisin tykännyt MB Dueteista. Kohta esikoinen ei enää edes mahtuisi niihin, vaikka tarvitseekin rattaita vielä pitkään. Me kävellään 5-10km päivässä, reippaasti. Pelkkä seisomalauta olisi poissuljettu vaihtoehto.

 

Mä jotenkin kyllästyin P&T:in ja samalla kaikkiin muihinkin peräkkäin/päällekkäin istuttaviin. Melkein kaikki niistä on hankalia työntää kun painoa on enemmän kyydissä. Enkä tykkää sitä, että en näkisi vauvaa. MB +one on ulkomailla kehuttu hyväksi työnnettäväksi, mutta siinä on taas paljon muita kompromisseja. Eikä varmaan pituuden puolesta taas mahtuisi hissiin.

 

Jos leveys ei haittaa (tai miten tunkisi ne hissiin) niin miettisin varmaan jotain hyviä vierekkäisiä. Esim. nämä ovat mielenkiitoiset. http://stroll-air.co...llairmyduo.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

milloin muuten koeajoit britaxeja? 2012 malli on matalampi kuin vanhat; niissä vanhoissa o kuomu niin korkea että pikkuvauvan kanssa näyttää naurettavalta :) uusissa on matala kuomu+jatkopalat siihen sitten..

musta olisi ihanaa jos ei tarvitsisi (eikä mun tarvitsekaan) pärjätä yksillä. autoon & pikkureissuihin pienemmät matkikset jotka menee pieneksi ja pyörivät eturenkaat, ja lenkkeilyyn ne järeämmät mihin mahtuu hyvin lapset ja renkaat menee mistä vaan. ja mieluusti lapset työntäjään kohti näissä lenkkeilyrattaissa koska niitä käytetään paljon.

 

 

britax-b-dual-4-2in1-travel-system-chilli-pepper-2012.jpgBritax-B-dual.jpg eka on uusi malli, ja toinen vanha :)

 

meillä oli siis vanha malli, sovitelin sinne 5v poikaa (116cm tms) ja jäi pään yläpuolelle tyhjääkin :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ihan hetki sitten. En tosin tullut ajatelleeksi onko uusi vai vanha malli. Tosi tilavilta ne kyllä vaikutti. Heilläkin on kookas esikoinen. Mutta siis suurin ongelma mun mielestä oli se alaistuin, mun pitkän askeleen edessä. En pystynyt kävelemään sellaista tavallista reipasta kävelyäni vaan jouduin töpöttelemään.

 

Mä aina kuvittelin, että meillä on vähän rattaita. Oli Quinnyn matkikset, P&T ja City Crossit parvekkeella, sekä juoksurattaat. Nyt on sitten enää yhdet rattaat ja juoksurattaat jäljellä. Tuon vähemmällä tuskin pärjättäis :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näyttipä kivoilta nuo Suzyn linkkaamat StrollAirit!

 

ABC designilla on oma versionsa tuosta peräkkäin istuttavista http://www.abc-design.de/en/products/twins-tandems/zoom.html

Noi on hieman edullisemmat kuin britaxit, ja asettelu istuimissa hieman eri. Sopii myös maxi-cosin kaukaloon. Harmi ettei ole kasaus näissäkään mitenkään erityisen näppärä, vaan istuimet täytyy irroittaa ja siltikään ei mene kovin pieneen tilaan. Noissa on jotakin kivempaa mun mielestä, mut toisaalta taas ihan samat heikkoudet kuin monissa muissakin. Veikkaan et lyhyelle näissäkin tuo aisa on huono, vaikka onkin erilainen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun täytyy sanoa vastalause siihen, että P&T:t olisi raskaat painavammalla kuormalla... Mulla oli viime syksynä lähemmäs 40kg lapsia niissä (Sporteissa) kyydissä ja täytyi oikein monesti ihmetellä, miten kevyet ja näppärät ne oli. :) Jopa pitkän, jyrkähkön ylämäen monesti lykin noiden kanssa ilman ongelmia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ihan hetki sitten. En tosin tullut ajatelleeksi onko uusi vai vanha malli. Tosi tilavilta ne kyllä vaikutti. Heilläkin on kookas esikoinen. Mutta siis suurin ongelma mun mielestä oli se alaistuin, mun pitkän askeleen edessä. En pystynyt kävelemään sellaista tavallista reipasta kävelyäni vaan jouduin töpöttelemään.

 

Mä aina kuvittelin, että meillä on vähän rattaita. Oli Quinnyn matkikset, P&T ja City Crossit parvekkeella, sekä juoksurattaat. Nyt on sitten enää yhdet rattaat ja juoksurattaat jäljellä. Tuon vähemmällä tuskin pärjättäis :)

 

meillä on OK-talo, ei siis tarveta partsirattaille enää, meillä on ne kuitenkin ollut kun asuttiin kerrostalossa esikoisen kanssa :D mutta meillä on jos mennään lujempaa, mennään pyörällä, joten pärjätään rattaat+matkikset+kallistettava pyörän istuin. paitsi jos tää mun kuntoiluinto laajenee juoksemiseen niin ehkä ne juoksurattaatkin..

 

meillä oli hetki sitten vielä tosiaan nuo britaxin tuplat, en ikinä käyttänyt niitä yhdellä lapsella koska ne oli niin massiiviset verrattuna noihin siroihin emmaljungiin. periaatteessahan britaxit oli meille optimit: kaikki lapset mahtuivat hyvin, sai meidän kaukalon kiinn (ei oltaisi tarvittu matkarattaita), ja sai tupliksi; ts OLISI pitänyt riittää ainoiksi rattaiksi :D onneksi meidän eteiseen mahtuisi vaikka kuudet vaunut <3 keskimmäinen siis täyttää 5v loppuvuodesta ja saa kyllä jo kävellä ihan itse, joten tuplat myytiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja me ostettiin noi Britaxit ja ne menee meillä yhdelläkin, koska ne on sirommat (!) kun meidän esikoisen yhdistelmät (Emmaljungan Duo Edget) :D Nyt pitäis vaan saada pistettyä myyntiin noi duo edget, että sais ne varastosta tilaa viemästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.bumbleride.com/strollers/indie-twin-home.php

 

Näissä on ihanan iso tavarakori :girl_crazy: Ja kivat renkaat, eikä ulkonäkökään paha. Mut ei oikeen mitään erityistäkään... eli ei vielä vakuuta :grin:

 

Ja on muuten jännä, kun mun mielestä siis britaxit ja bjn peräkkäiset ja mitkähän oli ne kolmannet, joita kauan sitten katoin, oli aivan karsean näköisiä. Häiritsee erityisesti, et se istuin on sellanen lyhyt (I know, ei varmaan käytännön merkitystä ainakaan tällasen persjalkaisen äipän muksuille). No nyt kun näitä on tässä viime päivinä pyöritelly, ja todennu, ettei ne vaan tee mun makuun sopivia kahden lapsen kärryjä, niin noi ei näytä enää ollenkaan niin pahalta :grin: Kummasti se silmä tottuu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt jäi vaivaamaan noi bumbleridet... oispa ihana nähdä livenä :girl_in_love: isothan nuo on, mut isot on renkaatkin ja ulkonäkö paras toistaiseksi tämän tyyppisissä... pitäis kai vaan tehdä joku ulkomaanmatka et pääsis kokeileen, ei taideta suomessa myydä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Bumblerideja on kehuttu myös ulkomaisilla foorumeilla.

 

Mua ei noissa B-Dualeissa ja City Selectissä enää varsinaisesti ulkonäkö häiritse, aluksi en tykännyt yhtään. Ne ovat vaan molemmat jotenkin hassuja tandem-rattaita (samaan menee myös esim. P&T Vervet). Ulkomitat ovat mielestäni aika suuret. Meillä mies naureskeli noille, että miksi tehdä kerrossänky joka vie parisängyn verran tilaa, mutta siihen mahtuu silti vain kaksi nukkumaan? Kaikissa toki sitten taas se optio, että menevät vain yhdellä istuimella.

 

Muut menee ulkomaille katselemaan nähtävyyksiä tai kokemaan jotain muuta. "Hullut" testailemaan kärryjä joita ei suomesta saa! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now