Siona

Tuplarattaat

1062 posts in this topic

Sulla on hyvin aikaa vielä etsiä mieleisiä vaikka käytettynä :) nykyään tuskin ees myydään yli 80cm tuplia, jonka mukaan on mitoitettu hissejä ja kapeimpia ovia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille nyt kotiutui p&t sportit viime viikolla. Näyttää ihan näppäriltäntosin eipä niitä ole vielä tositoimissa kokeiltu kun innostuin hommaamaan esikoiselle myös brio racet ja niillähän nyt tietty on helpompi ja kevyempi mennä :) vierekkäisiähän tupla en sitten edes tosissani miettinyt pienestä ikäerosta huolimatta koska meillä ei esikoinen rattaissa nuku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ikäeroa 1v4kk ja peräkkäin istuttavat samoilla perustein kuin scalalla, esikoinen ei vaunuissa nuku ja ei nukahda lähes koskaan (kaksi kertaa 4kk jälkeen..!), joten se ei ollut meille tärkeä kriteeri :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän keskimmäinen nukahtaa välillä rattaisiin, mutta ei minua silti haittaa ettei sisaristuinta saa makuuasentoon. Eri asia jos päivittäin tarkoituksella nukuttaisi rattaisiin, sitten olisi tietty kiva olla parempi nukkuma-asento. Ja silloin kun meillä oli vielä pienempi ikäero, ei ollut tuplia ollenkaan, joten eipä ollut nukahtamismahdollisuuttakaan :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ikäeroa 1v4kk ja peräkkäin istuttavat samoilla perustein kuin scalalla, esikoinen ei vaunuissa nuku ja ei nukahda lähes koskaan (kaksi kertaa 4kk jälkeen..!), joten se ei ollut meille tärkeä kriteeri :)

 

Meille ainakin vielä näyttää olevan. Likka nukahtaa melkein aina liikenteessä ollessa jos vaan sattuu olee päiväunet hollilla. Mutta mistäs minä tiedän miten asia on sitte kesällä kun on vanhempi...

 

Kuinkahan vaikea on pitkiä askelia ottavan pitkän miehen noita peräkkäin istuttavia työntää?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kuinkahan vaikea on pitkiä askelia ottavan pitkän miehen noita peräkkäin istuttavia työntää?

 

Mun mies on 187cm pitkä ja ottaa pitkiä askeleita. Eikä kokenut mitenkään hankalaksi työntää rattaita kun kävi ne hakemassa meille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me oltiin monesti liikkellä tarkoituksellakin päikkäriaikaan. Lapset nukkui ja.minä kävin kahvilla/pankissa/kelassa/lääkärissä/ostoksilla jne. Mies ei ikinä ollut virastoaikaan kotona niin kkaikki jäi aina mulle

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^Mä taas olen pitkiä askelia ottava, lyhyt, nainen ja ainakin P&T sisaristuimella on mulle hankalat reippaasti kävellessä. :/ Tämä on yksi syy miksi meille tulee vierekkäin istuttavat. Ihan oman mukavuudenhaluni takia. Seisomalautavirityksetkin ovat samasta syystä hankalia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei mun mielestä Vibeissä ainakaan ole niin pysty asento sisaristuimessa, etteikö siinä voisi isompi hetken nukkua, jos tarvii. Mä en vaan pääsis eroon siitä olosta, että vierekkäiset vie ison tilan bussissa, tai ainakin muiden mielestä näyttää siltä. Muutenkin tykkään siitä, ettei isompi pääse pienempään käsiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mulla on aikaa vielä muuttaa mielipidettä, mutta tällä hetkellä taidan kallistua silti vierekkäin istuttaviin. Täytyy niiden mittoja alkaa tutkailemaan ja kattomaan mitkä olis meille mahdollisesti hyvät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me haluttiin osittain päällekkäiset istuimet ja vertailtiin noita eri p&t vaihtoehtoja just ton taka-akselin ja pitkien askelien kannalta. Vibeen me sitten päädyttiin eikä miehellä ole ollut sen kanssa ongelmia (paitsi nyt kun hankin sinne ala-aisan päälle laukun, niin osuu siihen välillä). Mua vaan ahistaa tuleva talvi, kun ei meinaa vauvaa saada tuulen suojaan ilman, että esikkokin joutuu kankean pakkasessa helposti hajoavan(?) sadesuojan alle.. sisarusistuimessa siis

Edited by wensu

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Onko tiellä olemassaan vielä yhden lapsen rattaat? Ja pulkka? Meidän viime talven ratkaisu oli jättää tuplat pois käytöstä ja käydä lenkkeilemässä että esikko oli joko pulkassa tai stigassa ja kuopus yksösrattaissa. Koin tuon helpommaksi kuin lykätä tuplia hangessa :girl_sigh:

Jos teillä on semmonen muovinen sadesuoja niin mullakin on semmonen tunne että menis herkästi pakkasessa rikki, muttei kokemusta ole...

 

Meillä on nyt britaxin tuplat eikä mies ole valittanut että olisi huonot työntää. Ei tosin ole mikään huippupitkä, hitusen yli 180cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm. onko teidän vibeissa kuomu sisaristuimessa? jossei ole, osta se! ja joku supermegapaksu lämpöpussi, niin että vaan vaikka pää näkyy, jota se kuomu sitten vähän suojaa =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä se Viben sisaristuimen kuomu on hyvä uudistus, mutta se vois olla sellanen, että siihen sais myös erillisen sadesuojan kiinni, niin kuin rattaan isoon kuomuun :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En oo täällä aiemmin kirjotellu mutta ennen tuplien hankintaa lueskelin täältä teidän vinkkejä. Nyt omat tuplat hankkineena ajattelin muille vinkkejä hakeville kertoa oman kokemukseni, jos vaikka olis jollekin hyötyä. :) Meillä lapset nyt 1v6kk ja 3kk ja hommattiin äskettäin Bumbleride Indie Twinit. On ollu ihan unelmarattaat!!! Meillä oli kriteereinä mm. "Pitää mahtua varastoon, mielellään vierekkäiset istuimet, pitää saada molemmat istuimet makuuasentoon jotta niissä voi nukuttaa lapsia eli oltava säädettävä jalkatuki sekä istuin, erilliset kuomut, isot pyörät jotta voi kulkea niiden kanssa lenkkiä sekä asfaltilla että maastossa ja silmää miellyttävä ulkonäkö. Noi bumbleridet on kyllä täyttäny kaikki toiveet ja uskaltaisin väittää että on yks elämäni parhaimpia ostoksia! Ainut asia mikä harmittaa on se ettei hommattu niitä aiemmin kun pähkäilin että kannattaako satsata niihin niin paljon. Ne on kuitenkin helpottanu arkea tosi paljon ja nuorempikin vetelee 3-4 päiväunia niissä pehmeän kantokassin sisässä kun vanhassa Emmaljungan vaunukopassa uni on ollut paljon katkonaisempaa. Eli näitä suosittelen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eiiihhh! :girl_impossible: Maha kasvaa ja tuplaratasahdistus samaa tahtia! :dash2:

 

Tämä ei ehkä ihan kuulu tähän ketjuun, mutta jos Chimelli tai joku toinen n.1,5v ikäerolla lapsensa saanut on pärjännyt ilman tuplia, niin tahtoisin vinkkejä. :girl_sigh:

Mulla on ollut jo niin pitkään joku ihme angsti kaikkia tuplarattaita kohtaan, ettei mitään järkeä. Mä en tahdo peräkkäinistuttavia, vierekkäinistuttavia tai päällekkäinistuttavia. Ja kaikki tuplarattaat on ihan älyttömän isoja sekä käytössä, että kokoon taitettuna, ne ei kuitenkaan tule mahtumaan takakonttiin, eikä niillä pääse talvella kuitenkaan mihinkään. :rolleyes::lol: Kaikki tuplat, jotka hetkellisesti on voineet olla ihan potentiaalinen vaihtoehto, muuttuvat kastiin "no ei ainakaan noita!" pian sen jälkeen kun tutkin ko. vaunuja tarkemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musta vervet on täydelliset. Molemmat voi nukkua, voi käyttää yhdellä ka kahdella, kasaantuu meidän emmaljungia pienemmäksi paketiksi sisaristuimen kanssa.takapenkkiläiselle taisi saada oman kuomun ja pystyiköhän tätä käyttämään peanutin+sisaristuimen kanssa.

Ainoa miinus ettei meillä oo vauvaa tulossa jotta ostaisin nää..

Kirjoitan pidemmin kun istun koneelle, minä työnsin tuplia 1v3kk ikäerolla kerran tai kaksi viikossä ja muuten kannoin jompaakumpaa lasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mimia; tunnen ahdistuksesi. Itse olin aivan samassa jamassa ja raskausviikolla 35 tein äkkipäätöksen ja tilasin Bumbleridet. Ja tyytyväinen olen päätökseeni ollut. Päivittäisessä käytössä eivät ole, koska esikoinen kävelee jo reippaasti mm. kauppakeskuksissa ja lyhyemmillä matkoilla mutta ilman ei oltaisi kyllä pärjätty. Päivän kestävillä retkillä esikoinenkin on saanut päiväunensa nukuttua. Ja uskon, että näillä on käyttöä vielä ainakin vuoden eteenpäin. Tsemppiä päätöksen tekoon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin meille tupliksi Mountain Buggy Duetit. Olen ollut kyllä oikeen tyytyväinen. Meillä on nyt käytössä ne yhdellä lapsella, tyttö 8kk, ja toisen istuimen paikalla se ostoskori. Uusi tulokas saapuu helmikuussa ja sitten laitan sinne istuinosan sisään Brion pehmeän kantokassin.

Ite valitsin nämä just sen kapeuden takia. Niin monta kertaa olen sääliny muita kun on jääny kassalle jumiin tuplilla kun ne häläriportit tekee niistä vielä kapeempia. Sit ne on joutunu kiertämään enkä todellakaan halua ite joutua siihen tilanteeseen. Näillä on menty jo kaikessa maastossa. Hyvin on päässy eteenpäin jopa metsäisellä kalliolla, joka ei todellakaan ollu tasainen =D Kääntyvät etupyörät oli meille must koska helpompi kääntyä kun toisessa kädessä kaksi koiraa. Mahtuvat myös hyvin takaluukkuun koirien kopan kanssa (farkku Mondeo). Vähän mietitytti kun piti tyttö toppavaatteissa ja lämpöpussissa niihin tunkea mutta hyvin meni ja menee vielä ens vuonnakin. Kokeilin istuttaa niihin veljenpoikaa 4,5v ja vähän otti hartioista kiinni mutta muuten mahtui oikeen hyvin.

 

Ja sitte tosta kun joku mietti että miten ne rattaiden painorajat. Kun eri vuosina syntyneet lapset ei kuitenkaan samanpainosia ole niin lapset voi painaa vaikka 25 kiloa ja toinen 10. Miettisin myös että kulkevatko toispuoleisesti kun painoa vaan toisella puolella mutta turhaan. Ei edes huomaa, eli tosi hyvin tasapainossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirjoitan pidemmin kun istun koneelle, minä työnsin tuplia 1v3kk ikäerolla kerran tai kaksi viikossä ja muuten kannoin jompaakumpaa lasta

 

:dancegirl: Jään odottelemaan innolla. Jos mä tulen siihen tulokseen, että tarviin noita tuplarattaita vaan noin harvoin, niin sitten kai se on ihan sama mitkä carenaemmat meille tulee. :girl_sigh: Meillä akuutein tuplaratastarve osuu kevääseen-syksyyn, joten periaatteessa kumman tahansa lapsen kantaminen on huomattavasti kivuttomampaa, kuin talvella. Ja toisaalta, ratastarve voi olla jo 6kk & 2v lasten kanssa ihan eri, kuin mitä vastasyntyneen ja 1,5v. Seisomalaudallakin saattaisi tuolloin päästä jo aika hyvin liikkumaan.

 

Noissa Verveissäkin on pikkuiset etupyörät. :/ Ja täällä missä mä asun, on niin järkyttävän huono lastentarvike/-ratas valikoima, ettei testaamaan oikein pääse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vibethän on melkein yhtä täydelliset ;) Ja plussaa niissä on, että mahtuu sisaristuimen alle pidempi vauva nukkumaan kuin Verveihin, joissa sisarisuin tulee tosi paljon alemmas. Kulkee ihan hyvin myös lumi/loskassa, koska on kevyet työntää ja isoilla pyörillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now