Siona

Tuplarattaat

1062 posts in this topic

Toi linkin arvostelu oli mun mielestä aika hyvä! Yhdyn oikeastaan yhden päivän kokemuksella ihan kaikkeen mitä siinä luki :)

 

Mami GO GO ja Riikan blogissa on myös useampia suomenkielisiä arvosteluja Donkeysta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on donkeyt ollut käytössä kohta 8 kk ja kovasti olen tykännyt. Hyvät, helpot ja kevyet työntää, myös yhdellä kädellä. Kuomut ovat suojaavat, koppa oli tosi tilava! Istuimet hyvät, ainakin meidän 2 v. 87cm mahtuu niihin hyvin.

Värinä meillä on off white/black, josta olen tykännyt kovasti. Hyvin mahtuu busseihin ja kaupassa menemään. Buggisten oma sadesuoja on vähän huono, tai se on tosi hankala laittaa päälle. Tavakoriin on välillä hankala laittaa tavaroita mutta kun kiertelee vaunuja niin esim. edestä saa hyvin täyteltyä. Kasaamista on mutta harvassa on ne tuplat, jotka menee yhdessä kasassa kokoon.

 

Suuri miinus on ollut meillä runko, joka jo kerran vaihdettu takuuna. Syynä nitinä. Sama nitinä tosin jatkui uudessa rungossa mutta en sitten enää jaksanut asiasta valittaa. Nyt kesän tullen nitinä selkeästi vähentynyt. Jotenkin lämpötila vaikuttaa muovisiin osiin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kaikille!

 

Olenkin jo aikaisemmin surffaillut etsimässä kokemuksia bugaboista ja nyt toki eritoten näistä Donkey rattaista. Tuo mOmman mainitsema nitinä on minulle uusi juttu,onkohan muilla ollut samaa? On nimittäin aika ikävä jos niin on varsinkin tän hintaluokan rattaissa...

 

Mutta muuten tuntuu olevan aika positiivista palautetta ja olen sitä mieltä,että meitä työntäjiäkin on niin erilaisia,etä jonkun ongelma on toiselle vain ominaisuus.(en kyllä varmaankaan tuota nitinää "hyväksyisi".).. Mutta varmaan täytyy vaan kokeilla ihan itse.

 

Vielä kun osais päättä värin. Toisaalta mua houkuttelisi se beige pohja ja sit joku värikäs kuomu (pidän väreistä;),mutta,mietin myös sit jälleenmyyntiä,että onko sillä suurta merkitystä. Hyvin harvalla kun olen kuullut/nähnyt sillä beigellä pohjalla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

vähän samaa, kirosin koko talven kun quinnyn zappien kasaus oli niin hankalaa ja jäykkää. kunnes lämpötilat vähitellen nousi ja nyt ne kasaantuu kuin unelma :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo ei noita keski-eurooppalaisia vaunuja/rattaita varmaan ihan hirveän kovissa pakkasasteissa ole tehtailla testattu :D Mikä mahtaa olla tavallisin talven kylmyys jossain hollannissakin, varmaan -5'C jos sitäkään :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku auttaa? Onko pääkaupunkiseudulla joku lastentarvikeliike jossa pääsisi näkemään samalla kertaa tai vaikka sitten lähekkäin olevissa liikkeissä nämä kaikki rattaat: Mountain Buggy Duet, Phil & Teds Navigator, Bumbleride Indie Twin ja EasyWalker Duo Plus. Tärkeys/kiinnostavuus järjestys on tuo. Kriiteereinä molemmille lapsille kunnon nukkuma-asento, pieneen autoon täytyy mahtua sekä näppärät ja pienet kaupunkikäyttöön. Ollaan menossa huomenna tai lauantaina katsomaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duetit, Navit ja Easywalkerit löytyy ainakin AT-Lastenturvasta. Bumbleridea ei kovin monessa paikassa ole tietääkseni. Netin mukaan Baby Stylessa Espoossa ois, mutta ei kyllä viimeksi ainakaan osunut mun silmään kun siellä kävin (siinä yläkerrassa on lastentarvikekirppis Nella&Nuttu :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikku hurmurista Keravalta löytyy muut paitsi easy walkerit ainakin nettisivujen mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turusta löytyy Bumbleridet Babytownista Länsikeskuksesta, jos se käy :grin:

 

MB Duetit on nyt korkattu parilla hiekkatielenkillä. Oikein mukavasti kulkee ja meidän minit menee hyvin vaunukoppiin. Kääntyy kuin unelmat ja tuntuu mukavan ketteriltä. Ja hissiin mahdun ihan just ja just noiden kanssa. Peffa viistää ovea, joten siinä on kannustetta pysyä hoikkana! Hankin myös UV-suojat, jos pitää vielä luopua koppien peitteistä helteiden takia.

Edited by Kulta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista, katsotaan kumpaan mennään.

 

Kulta, viime viikolla ei tuolla ollut yhtään näytillä, odottavat uusia värejä. Voipi olla että meille tulee samanlaiset kuin teille. Mietityttää vaan mahtuuko 1,5v, 13kg ja 86cm hyvin kyytiin vielä talvitamineissakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä testasin niitä joskus helmikuussa kun meidän poika oli suunnilleen ton ikäinen ja mittainen, painoa vaan oli pari kiloa vähemmän. Mun kädet mahtui sujuvasti hartioitten sivuun, eli useampi sentti oli väljyyttä kummassakin kyljessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me testailtiin Dueteja viime syksynä kun esikoinen oli vähän reilu 2v. ja n.90cm/13,5kg ja ne olivat hänelle ohut takki ja farkut päällä todella ahtaat. Hartioista otti kiinni niin ettei voinut nojata kunnolla. Hylättiin koko ajatus sitten Dueteista, kun oli vielä talveksi tarvekin tulossa. Ei olisi ollut mitään jakoa mahtua talvivaatteissa. Tai ainakaan meidän muksulle kun saa raivarit jos ahdistaa, mm. palkki-istuimessa. Nukkumaan ei olisi mahtunut mitenkään.

Sellaseen matkaratas-tyyppiseen suhaukseen ne olisivat ehkä menneet, silloin lapsi voisi nojata eteenpäin kyydissä ollessaan. Ei toimisi pidemmillä matkoilla.

Kaksosille ja todella pienellä ikäerolla varmasti näppärät rattaat.

Edited by Holley

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meillä lapsi matkustaa etukenossa aina, se ei malta nojata yhtään jos ei ole pakko. :D Mutta joo, on ne isommalla ikäerolla enemmän kapeaharteisen rattaat. Mutta ei se istuin mitenkään tolkuttoman pieni ole muihin rinnakkainistuttaviin verrattuna, muistaakseni esim. Donkeyn istuin on vain sentin leveämpi ja selkänoja reilusti lyhyempi.

 

Meidän Duetit saapuivat tällä viikolla, ovat tosin vielä paketissaan. Tilaus tuli kotiovelle vähän reilussa viikossa, eikä hintakaan ollut paha, säästöä Suomen hintoihin tuli toimituskulujen jälkeenkin yli 150€. Tilasin siis Practical Pushchairsista.

Edited by Nirppu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietäiskö joku tuplakärryjä, jotka menis kasattaessa pieneen tilaan? Ja edullisetkin sais olla, käytettynä ajattelin ne kuitenkin hankkia. Täysin makuuasentoon pitää istuimen saada, muita vaatimuksia ei ole. Sellaset kevyet matkaratas-tyyppiset, kunnon hyökkäystuplat (Emmikset) löytyy kotoa. Yllättäen 7-paikkaiseen tila-autoon ei moiset mahdu, tavaratila on lähes olematon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

phil&tedsin vibet ja britaxin b dualit saa ainakin kasattua yhdessä kasassa irroittamatta sisaristuinta (en ole oikein selvillä noista p&t malleista muista), ja ne on normi yksösrattaiden kokoiset ja kasattuna ihan sopivan pienet.

toki jotkin kaksosten matkarattaat, sattarityylisen, menee myös pieneksi. esim koelstran simba twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kippuralla, kiitos :) Phil&Tedsit on vaan tuhannen kalliita myös käytettynä. B-Dualit oli joskus mietinnässä, mutta mun mielestä se takimmainen istuin on turhan alhaalla. Toi Koelstran olikin ihan uus merkki, eikä uutenakaan pahan hintainen :)

 

Itse bongasin Carenan Double Swingit, jotka näyttäis menevän pieneen tilaan. Niitä löytyy hyvin käytettynäkin. Lisäksi X-Adventuret mennee pieneen tilaan. Laadusta en toki tiedä. Yhdet Emmat löysin käytettynä myynnistä halvalla, mutten tiedä miten pieneen tilaan menee. Pyörien koosta päätellen ei kovin pieneen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Muista ei ole kokemusta mut carenoista on. Älä vaan niihin päädy! Halvat rimpulat, mitkä oli melkein jokasuhteessa yksnkertaisesti kamalat! Hinta se on pitkälti mikä näissä asioissa kertoo laadusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NeNNNI, kiitos, ehkä mä sitten hylkään ne. Vaikkei ne toki "ykkös"tupliksi oliskaan ollut tulossa. Täytyyhän sitä nyt talosta löytyä kahdet tuplat ja kahdet yksöskärryt ;)

 

Kippuralla, mä luulin, että Carenat menee sillai litteäksi. Se siis riittää mulle. Avensis Verson tavaratila on syvyydeltään lyhyt, mutta korkeutta piisaa auton verran.

 

Njoo, mä jatkan tutkailua...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitten on esim emman/z linen mittanaksi menevät rattaat, ne on edulliset ja samantyyliset kuin baby joggerit cityminit tuplina ja britaxin agilet tuplina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tori.fi:ssä on myynnissä tollaset Emman tuplat. Oliskohan twin joggerit? Kolme melko isoa pyörää. Meneekös nekin littanaksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa myös katsoa Babyjoggerin City Mini Doublet, jos kaipaa kohtuu pieneen tilaan taittuvia matkiksia. Näiden asentaminen pystyyn auton taakse voisi olla vaihtoehto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bumblerideista kiinnostuneille tiedoksi, että ne näkyvät olevan Lekmerillä -10%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemuksia tai kuullut muilta Obaby Zezu Twin rattaista? 

 

Kovasti näyttää Donkeylta, mutta eivät tietenkään sitä varmasti ole (esim. runko vaikuttaisi olevan muovia, ne jokusen sentin leveämmät ja jonkin verran painavammat), mutta pikaisella tutustumisella näytti näppäriltä ja noi saisi tosiaan halvimmillaan briteistä n. 500 eurolla.

 

 http://www.youtube.com/watch?v=p2pBH-TR8Fc

 

5kk käytön jälkeen voin vain lämpimästi suositella näitä. Ei ainakaan toistaiseksi juuri mitään pahaa sanottavaa. Liikkuvat tosi ketterästi, myös yhdellä kädellä ohjatessa, ovat vakaat, eivät tunnu painavilta (vaikka ovatkin Donkey painavammat),istuinten suuntaan on huippuhelppoa vaihtaa, erilliset kuomut ja sadesuojat, jotka on helppokäyttöiset ja hyvä ja tilava alakori (johon tosin koppavaiheessa on vaikea päästä käsiksi). Eikä se runkokaan ollut lopulta muovia, vaan alumiinia. 

 

Ainoat miinukset jousituksen puutteesta, mukulakivillä sen varsinkin huomaa (mutta eipä taida sitä olla monissa muissakaan tuplissa ja istuinten koosta. Kaksi ja puoli vee mahtuu näin kesävermeissään hyvin siihen, varsinkin kun ei mitään tuhottoman pitkiä lenkkejä harrasteta eikä nuku rattaissa, mutta talvella tuskin enää sitten mahtuu haalarissa ja paksuissa kengissä. Mutta toisaalta tarkoitus olisikin pikku hiljaa siirtyä seisomalautaan muutenkin, joten meitä ei haittaa. 

 

Vähälumisessa maastossa kulkee näppärästi. Runsaslumisesta talvesta ei meillä päin tarvitse juurikaan murehtia. Etupyörät on kuitenkin musta ihan ok kokoiset, ei mitkään pienimmät ja saa näppärästi lukkoon. t

 

M: ovat tosiaan pikkaisen leveämmät kuin vaikka Donkeyt, mutta mahtuu meillä kotona ulko-ovesta ja lisäksi olen mahtunut ihan näppärästi kaupan kassoista, kahvilan ovista, hisseihin (kokeillut varmaan useampaa kymmentä julkisen paikan hissiä ja yhteen ainoaan en ole mahtunut, jäi puolestatoista sentistä vajaaksi.)

 

Amazonista nuo tosiaan saa tällä hetkellä 379 punnalla (n. 440 euroa). 

Edited by Lainie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now