N_D

"Facebook-kaappi"

168 posts in this topic

Kuopusta odottaessa about 17-18viikoilla, kun tunsin ekat muksaukset massussa: "Pienen pienet potkut massussa <3 Meitä on maaliskuussa neljä <3 " Välittömästi päivityksen jälkeen tuli KOLMELTA kaverilta viestiä chattiin, et niin meillekin! Ja en siis aiemmin ollut tiennyt heidän odotuksistaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vasta lapsen synnyttyä kerrottiin FB:ssa. Tai oikeastaan Hän vain ilmestyi mukaan statuspäivityksiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pysyin kaapissa lapsen syntymään asti. Sen jälkeen laitoin lapsen kuvan nähtäväksi. Halusin pysyä mahdollisimman pitkään "kaapissa" muutenkin. Ihan yhtä pitkään se ei onnistunut oikeassa elämässä... :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vasta lapsen synnyttyä kerrottiin FB:ssa. Tai oikeastaan Hän vain ilmestyi mukaan statuspäivityksiin.

 

Esikoinen ei ole vielä syntynyt, mutta näin mäkin ajattelin asian tuoda esille. Suurin osa mun tutuista ja kavereista on tiennyt raskaudesta jo pitkään muiden yhteyksien johdosta, ja koska en ole mitenkään tuonut raskautta esille naamakirjassa, tuntuisi nyt näin lähellä syntymää tyhmältä sitä mitenkään erityisesti tuoda esiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tulin tänään kaapista perustamalla ultrakuville kuvakansion, jonne on pääsy vain läheisimmillä ystävillä, perheenjäsenillä ja sukulaisilla. Näistäkin tietää jo suurin osa mutta ihan kaikki ei. Ajattelin että voin laajentaa katsojaryhmää isommaksi jos alkaa tuntua siltä jossain vaiheessa. Vielä en todellakaan halua julkistaa raskautta kaikille facebook-kavereille, en tiedä että haluanko sitä tehdä missään vaiheessa. Tuo kavereiden "luokittelu" on kyllä kätevää, voi rajata että kenelle näkyy tietyt kuvat ja päivitykset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päivitys oli jotakuinkin näin "14+2=4." Kaikki naiset tajus ja miehet miettii varmaan vieläkin. :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä kirjoitin seinälle että 69 päivää jäljellä johon kaveri sitten heti kysyi siinä alla että tuleeko meille vauva. Vastasin myöntävästi joten eipä jää epäselväksi että mihin on aikaa tuon verran. :girl_wink:

Ultrakuvia en kyllä pystyisi laittamaan enkä oikein innostu kuvaamaan itseäni niin että maha näkyisi. Olo kun ei tunnu kovin hehkeälle. :girl_sigh: Toisaalta tuntuisi jotenkin oudolle ilmoittaa vaan, että nysse synty.... Näin hyvä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin eilen päätin raottaa kaappiani... :rolleyes: Päivitin tilaani, että tj 19 työpäivää seuraavaan lomaan, joka onkin sit vähän pidempi... ;) Aika hyvin kavereilla tuntuu hoksottimet pelaavan :D

 

Piti pitää asia salassa myöhempään, mut sit mietin, et oon mä sen jo aika kauan itselläni pitänyt, tänään rv 31+0.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekojen lasteni aikaan ei ollut facebookia. Viimeksi kerroin rakenneultran jälkeen ultrakuvalla, jota en julkaissut etusivulle, mutta oli kansiossa perhe. Tällä kertaa ajattelin pitää salaisuuden niin pitkään kuin mahdollista, ehkäpä sitten synnärillä päivitän tietoihini yhden lapsen lisää. Hoksatkoon sieltä ken hoksaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun niin tekis mieli jo kirjottaa naamakirjaan paljastus, mutta pakko pitää vielä omana tietona. Päätettiin miehen kanssa pantata tietoa siihen asti että suurin keskenmenoriski on ohi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taisin laittaa ensimmäisen viestin, kun olin tutustumassa synnytyssairaalaan ja samana yönä meni sitten lapsivedet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei olla vielä tultu fb-kaapista. Ei tämä raskaus mikään salaisuus ole ja jos ihmiset on kommannut tai kirjotellut mun tai miehen seinälle jotain raskauteen liittyvää niin ei olla poistettu. Jos joku on niin stalkkeri, että lukee kaiken mitä meijän profiileissa tapahtuu niin ei siinä mitään sit tietää, että meille on vauva tulossa ja ihan jees näin.

Ennen mä harrastin paljon kavereiden ryhmittelyä ja, että julkasen tiettyjä juttuja vaa tietylle porukalle, mutta lopetin sen kun tajusin, että ei mun tartte nettiin kirjotella mitään sellasta mitä kaikki ei välttämättä sais tietää. Muutenkaan en ole niitä tyyppejä, jotka päivittää fbseen kaiken pisulla käynnistä lähtien. Eikä sillä, että siinäkään ois mitään pahaa, jokainen tavallaan.

Me ajateltiin, että tullaan yhdessä fb-kaapista sitten kun vauva on syntynyt. Tyyliin tilapäivityksellä tai kuvalla jossa teksti esim. 3500g ja 52cm täyttä rakkautta. Mun mielestä ois vähän luonnotonta tuoda ennen Junnun synytmää tieto vauvasta julki, ei olla aiemminkaan ja sit, kun aiemmin on käynyt miten on käynyt niin ei oo sitä tarvinnut sit siellä julkisesti alkaa selitellä. Joitain osanottoja seinälle tullut ja thats it ei mitään yleistä hysteriaa siitä mitä meille on tapahtunut eikä itsekään oo tarvinnut sit stressata ikävästä tapahtumasta kertomista.

 

Mutta jokainen tavallaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

minä tulin ulos vasta viime perjantaina (rv. 27+4).. tyyliin " vauvalla nyt enemmän vaatetta kuin isosiskolla".. ajattelin aluksi pantata ihan synnytykseen asti, mutten malttanut :girl_crazy:

Edited by paanis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ehkä jäävi vastaamaan, kun en aio varsinaisesti (ainakin nyt ajattelen näin) tulla "ulos kaapista". Jos joku kyselee kuulumisia Facessa, aion toki vastata jne. :) En kuitenkaan aio pitää asiasta mitään "tiedotusta" ennen vauvan syntymää. Sillon varmasti laitan, että lapsi on syntynyt ja mitat. :girl_in_love: Kuvatkin olemme suunnitelleet pitävämme minimissä, jos niitä laitamme ollenkaan. Rajatulla näkyvyydellä vielä kaiken lisäksi, jos niitä julkaisemme. :D Kaikki on kuitenkin netissä ikuisesti, enkä haluaisi vauvani kuvia jakoon minun tietämättäni. Voihan se toki olla, että mieli muuttuu ja haluaa omasta "maailman söpöimmästä" vauvasta laittaa kuvia niin paljon, että ihmiset kyllästyy :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulin vasta tytön synnyttyä, jotenkin ei tuntunut luontevalta aiemmin.

 

Ma suunnittelen samaa, olen jopa pistanyt FB seinani piiloon niin ettei sinne voi jattaa viesteja ettei kukaan urpo sukulainen mene paljastamaan asiaa ennenkuin olen valmis. (Kun mutsi tietenkin meni julistamaan uutiset puolelle Suomea vaikka kielsin)

skilletgirl.gif

 

Mulle on hirmu tarkeaa saada kertoa lahimmille ihmisille henkilokohtaisesti ja koska lahipiiri on laaja ja kansainvalinen siihen menee aikansa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitään aikomuksia ei ole "julkistaa" raskautta fb:ssä. Lähipiirille olen myös kertonut toiveeni, ettei sinne mitään suoria kommentteja asiaan liittyen laitettaisi. Katsoo kuinka pitkään olen tätä mieltä, mutta näillä mennään :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pistin tickerin sinne joskus puolivälin tienoilla ja muutamat sitten huomasivat ja onnittelivat. Vauvan synnyttyä laitoin statukseen infoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole vielä julkistanut fb:ssä asiaa, mutta masukuvan ajattelin jossain vaiheessa laittaa. Tällä hetkellä odottelen vielä masun vähän kasvavan, ettei kukaan sitten vahingossakaan luule, että olen vain lihonut:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mieli tekisi kirjoitella jotakin, mutta taidan kuitenkin pidättäytyä ainakin rakenneultraan saakka. Läheisimmät ihmiset kuitenkin jo tietää ja muut saa kuulla sitä mukaa kun tavataan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mies kirjoitti just ihanan runon, jolla aion sitten rakenneultran jälkeen paljastaa itseni facebookissa. Joo, ensinhän mun piti paljastaa jo nt-ultran jälkeen ja sen jälkeen puolessa välissä... Mutta nyt on reilu viikko aikaa rakenneultraan, jonka jälkeen kyllä sen runon laitan seinälle. Ja se runo on kyllä itseasiassa tosi ihana :lipsrsealed: (Mun mies on aika luova tyyppi, ennenkin kirjoitellut kauniita runoja)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitoin rv 18+ 4D-ultran kuvat vauva-kansioon girl_smile.gif ja heti rupesi onnitteluja ja ihmettelyjä satelemaan, kun emme olleet kavereille kertoneet asiasta ollenkaan ennen sitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now