N_D

"Facebook-kaappi"

168 posts in this topic

Mulla on aikajana facebookissa, ja olen laittanut sinne odotettavaksi meidän poitsun. Mun listassa voi ainakin siis valita Poika/Tytär, jolle mä laitoin vain yhden kirjaimen etunimeksi ja sitten kun kysyy syntymäpäivää niin laitoin siihen meidän LA. Aiemmin tämän jälkeen automaattisesti viereen lukemaan että "Poika (Odottaa)" mutta enää ei.. Jätin kuitenkin tiedon sinne, kyllä kai asian huomaavat tilanteen hoksaavat.

 

Mutta kukaan ei ole vielä kahdessa viikossakaan hoksannut, kun aikajanassa ei nuo perhetiedot enää näy profiilisivulla vaan pitää tietoisesti tunkeutua henkilön perhetietoja katselemaan että löytyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt tuo Expected:Child vaihtoehto oli palannut valintalistaan. Eli nyt sen lisääminen näyttäisi taas onnistuvan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimpula, näköjään sen pystyi sittenkin lisäämään facebookiin, kiitos tiedosta. B) Aikajanaa mulla ei ole käytössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en todellakaan erikseen uutisoi (eli en sano suoraan päivityksessä päivänä X), mutta ensimmäisen aiheeseen liittyvän viestin ajattelin liitttyvän kaverini tuparilahjaan jolle vaan totean vihdoinkin tulevan käyttöä. Nimittäin kertaliivinsuojille... :P Tajutkoon kuka tajuaa, kyllä se juttu varmasti aaaaaika nopeasti leviää. :D Ja naamakirjasta olen viime aikoina poistanut urakalla ihmisiä joiden kanssa en ole tekemisissä, joten ei siellä paljoa kavereita olekaan (~120).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on facebookissa alle 200 "kaveria" (pitäisi kyllä poistaa esim. vanhoja koulukavereita yms. joiden kanssa en oikeasti ole enää missään tekemisissä...), mutta en tahdo sivuilleni minkäänlaisia vihjailuja raskaudestani tai lapsesta ennen syntymää, niin paljon voi mennä pieleen... Muutenkaan raskaudestani ei vielä tiedä kovin moni ja tahtoisin asian pysyvänkin "salaisuutena" suurimmalle osalle ihmisistä niin kauan kuin mahdollista, etenkin facebookissa.. Syntymän jälkeen haluan itse olla se joka asiasta ensimmäisenä siellä kertoo, pitäisi varmaan lähempänä laskettua aikaa estää muiden ihmisten kommentointi (tai siis esim. mahdolliset onnittelut) sivuilleni kokonaan ennen kuin itse ehdin asiasta siellä ilmoittamaan... :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kuitenkin kone/kännykkä käytössä laitoksella, joten tuskin ehtii kukaan ilmoittamaan naamakirjaan ennen minua/miestäni. :girl_crazy: Mutta mitä tulee itse facebookissa asiasta keskusteluun niin en näe miksi asia olisi siellä yhtään sen salaisempaa kuin muuallakaan. Hermoheikkohan musta tulisi jos niin paljon pelkäisin asian päin seiniä menemistä että raskautta pitäisi salailla. Käyn vielä kerran mun kaverilistan läpi, mutta nämä 120 jotka siellä tällä hetkellä ovat, ovat sellaisia mitä tosielämässäkin tapaan joten aika hassua olisi jos eivät muuten saisi tietää. :grin: Ja ne keitä en tapaa ovat vanhoja työkavereitani/tulevia vanhoja työkavereitani (yt:t menossa...) mutta heidän haluan ehdottomasti tietävän raskaudesta sitten kun ollaan menty eteenpäin viikoissa. :give_heart:

 

Kyllä mä tulen varmasti hihkumaan naamakirjassa ainakin uusia "ajopelejä". :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos kaikki menee hyvin, niin vois vaikka kesällä laittaa kuvaa jossa näkyy vatsakin :spruce_up:

Uskon ja toivon, ettei kukaan raskaudesta tietävä tule sitä profiiliini ennen sitä kirjoittamaan.

 

Laitokselta lähtee varmaan viesti hetimmiten facebookkiin, kun muutenkin olen sen suurkuluttaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tuli nyt sitten ulos FB-kaapista, tilapäivityksellä "Nodu kävi tänään ostamassa lastenvaunut ja hoitopöydän! ^^" Eipä tartte enää FB:ssäkään asiaa salailla, ja nyt ollaan jo sen verran pitkällä että salailu tuntuisi vähän hassultakin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hih, tän innostamana poistin eilen pari ihmistä listoilta. Nyt alkaa olla passeli. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle on melko itsestäänselvää, että raskaus sitten aikanaan mainitaan FB:ssä, onhan tää kuitenkin mulle jokapäivänen juttu ja statusta päivitän melkein päivittäin. Mahakuvia en usko tulevan, ultrakuvakin siinä ja tässä. Olen siivoillut kaverilistaani poistaen niitä keiden kanssa ei yhteyttä ole tullut pidettyä eikä tulekaan.

 

Meidän yrityksen aikana moni ehti laittaa oman tulevan lapsensa ultrakuvia ja vauvakuvia, jne. tuonne, ja vaikka se harmitti, niin ei mun mielestä ole oikein ettei omasta onnesta saisi kertoa "ettei joku tulisi surulliseksi". Siis tottakai se voi harmittaa, masentaakin jopa, mutta eihän toisten onni ole multa pois. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta laitoin np-ultran jälkeen statuspäivityksen "+". Muutama siellä ihmetteli, mutta hyvin joku kollega tajus ;) Ultrakuvia en oo laittanut enkä aio laittaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hui...mä tulin fb-kaapista äsken ulos. Vaihdoin profiilikuvan ja siinä näkyy mahakin. Mitään en ole kirjoittanut statukseen enkä mitään tekstiä kuvan yhteyteen. Ei kai se raskaus muutenkaan mikään salaisuus tässä vaiheessa ole. Paljon on kavereissa sellaisia jotka tietävät jo tilanteen ja paljon on niitä, jotka ei tiedä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vielä en ole uskaltautunut, en kyllä ole mahan kanssa vielä ollut missään kuvassakaan ja niin harvoin päivitän myös omaa statusta, kaikki aika kun menee täällä sivustoilla :blush: Jos sitten viimeistään kun voi hehkuttaa äippäloman alkua! :give_heart:... mihin vielä aikaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuttava kirjoitti statuksekseen "Meillä on..." ja liitti sen alapuolelle kuvan pullasta uunissa :) Mielestäni hauska idea.

 

Itse en todennäköisesti ilmoita fb:ssa sen kummemmin, muutenkin profiilini siellä on aika kuollut ja hoidan sen kautta lähinnä joitain yhdistysasioita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon ollu aina ahkera statuksen päivittäjä ja oon kokenut tän raskausajan tosi hankalaksi sen kannalta. En haluaisi kertoa raskaudesta facebookissa, varsinkaan vielä näin aikaisilla viikoilla ennen rakenneultraa (rv 17+6), vaan ennemmin "yllättää" ihmiset sitten vauvan synnyttyä. Toki moni läheinen tietää jo nyt raskaudesta ja monenmonta kertaa on tehnyt niin mieli kirjoittaa päivitykseen jotain raskauteen liittyvää, sillä käytännössähän tämä elämä pyörii tällä hetkellä oman mahan ympärillä ja kaikki mitä tekee, liittyy tavalla tai toisella raskauteen. Ja koko ajan tuntuu, että salaa ihmisiltä jotain. :D Hankalaa tämä facebookkailu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kerroin esikoisesta facebookissa aprillipäivänä. Laitoin ultrakuvan sinne, josta oli sutattu kaikki oleellinen tieto: mun nimi, hetu, aika, raskausviikot, paikka yms.

Aika harva usko sitä, tuli monelle yllärinä et oonki oikeesti raskaana :D

 

Nyt tästä raskaudesta en viitsi vielä aprillipäivänä kertoa, koska on vielä niin alussa ettei ole siihen mennessä edes ultrassa käyty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now