TIME

Vauvavakuutuksesta!


269 posts in this topic

Meille vakuutus on ollut elämämme viisain päätös, ilman sitä kalliin lääkkeen hankkiminen taitaisi olla mahdotonta. Meillä vakuutukset on Tapiolassa ja korvaukset tulee tilille yleensä seuraavana päivänä - huippua!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä esikoiselle ei otettu ennen syntymää vakuutusta, syntymän jälkeen liitettiin meidän Lähivakuutuksen Nuorisovakuutukseen. On kyllä melko suppea, jotain matkavakuutusta yms. sisältää. Nämäkin vakuutusasiat on vain jäänyt, pitäisi käydä laittamassa ajan tasalle ja tälle kakkoselle voisi ottaa jo ennen syntymää sen vakuutuksen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kesti tuon vauvavakuutuksen hyväksyminen ainakin kuukauden. Ensin oli ongelmia papereiden lähettelyssä - lähetin ensin itse väärän terveysselvityksen, sitten tein oikean version mutta se hukkui heidän nettijärjestelmästään, joten koko lomake oli alunperinkin muutaman viikon myöhässä siitä virallisesta ajasta. Lopulta oikeat paperit meni perille ja siitä kesti 4-6 viikkoa saada hyväksyntä. Myönsivät vakuutuksen täytenä, aika näyttää sitten miten tarvetta tulee ja millaiseen muotoon vaihdan vakuutuksen kun lapsi syntyy ja kasvaa. Otin vakuutuksen Pohjolasta koska siellä on kaikki muutkin vakuutukset ja olen OP-pankin asiakas, ja osa ruuhkasta selittynee sillä että heillä on nyt tuo tarjous vakuutusmaksuista joten paljon hakijoita samaan aikaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä otettiin raskausaikana jo tapiolan vakuutus, joka muuttui lapsen synnyttyä lapsivakuutukseksi. Tapiolan vakuutus ei ole edullisimmasta päästä, mutta kannattaa tutustua korvauksenhakuihin ja ehtoihin ehdottomasti ennenkuin päätöksen tekee. Tapiolalla on todella hyvä vakuutus ja kattava. Ja korvaustenhaku on helppoa kuin heinänteko. Suosittelen tutustumaan ehtoihin eikä tuijottamaan pelkkää hintaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ei otettu vakuutusta. Pyysin kyllä tarjouksen parista paikasta, mutta sitä jahkattiin ja jahkattiin kunnes asia unohtui. Syynä oli ensisijaisesti varmaan raha, ne on vaan niin törkyhintasia. Onneksi ei ole edes ollut (ainakaan vielä fingers crossed) tarvetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on vakuutus Tapiolasta. Ensin ajattelimme olla idealisteja ja luottaa hyvinvointiyhteiskuntaan ja julkisiin palveluihin. Vakuutusta ei siis haettu raskausaikana, vaa vasta kaksi kuukautta vanhalle lapselle. Otettiin vakuutus sitten miltei vain sen takia, että isäni meinasi tikahtua kauhusta, kun kuuli, ettei hänen lapsenlastaan ollut vakuutettu. Hän halusi ehdottomasti maksaa vauvalle vakuutuksen. Ei siinä sitten alettu vastaan väittää, vaikka meillä syy vakuuttamattomuuteen ei varsinaisesti ollut raha vaan toistaiseksi ihan hyvät kokemukset julkisesta terveydenhuollosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me otettiin raskausaikana Tapiolasta vakuutus, muutkin vakuutukset sieltä. Mulle itselleni on myös aikoinaan otettu Tapiolan vakuutus. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä ja meidän kohdalla tullut tarpeeseen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on kaikki muut vakuutukset Ifissä, joten luonnollisesti kysyin sieltä ensimmäisenä tarjousta. Vakuutus oli vain kalliimpi kuin olin ajatellut. Keskittäjäasiakkaalle hinta 295 euroa kun muille se olisi 414 euroa. Tottahan se on, jos jotain ilmenisi, jossa tarvittaisiin tarkempia tutkimuksia niin vakuutus olisi todella tarpeen. Ensimmäisen kohdalla ei otettu vakuutusta ja hän on ollut harvinaisen terve tapaus, joten nyt mietityttää, ottaako vakuutusta vai ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä otettiin esikoiselle if:stä vakuutus.

Me ainakin ollaan oltu todella tyytyväisiä! Aika usein korvauspäätös ja maksu tullut jo saman päivän aikana kun hakemuksen on tehnyt.

Hakemuksen tekeminen netissä onnistuu helposti, enkä vielä kertaakaan ole joutunut lähettämään kuitteja postissa perässä (if voi tätä vaatia, joten tietenkin tarvittavat paperit säilytettävä niin kauan kunnes päätös on tehty).

Joten suosittelen tätä ja meille ainakin tulee myös kuopukselle samasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aikanaan päädyin Veritakseen, joka nykyään on siis Aktia. Jokaisessa sairaudessa on omavastuu 53 euroa, mutta päätöset tulevat nopeasti ja ainakin silloin tuo korvasi kyllä laajasti. Taisi olla harvoja jotka korvasivat myös mm. psykoterapiaa.

 

Onko kellään tietoa millä peruteella syntymättömän lapsen vakuutus voidaan evätä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulevalle vauvalle ollaan ottamassa varmaankin vakuutus Tapiolasta, missä on kaikki muutkin meidän perheen vakuutukset. Tapiolan sairaskuluvakuutukseen oon ainakin omalla kohdalla ollut tosi tyytyväinen ja aika saman kaltainen olisi tuo lapsen vakuutus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tapiolassa on kaikki vakuutukset, lapsille otettu syntymän jälkeen tosin vasta, kun eivät myöntäneet aiemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä Lähivakuutus tai nyttemminhän se on Lähi-Tapiola. Korvaukset ehdottomasti parhaat, mitä oon vertailuja syntymättömille tehnyt. Esikoinen oli kuukauden keskolassa ennenaikaisuuden vuoksi, joten tuli todella tarpeeseen tuo vakuutus. Kakkosen päätöstä vakuutusyhtiöstä ei oo vielä tullu, siis saadaanko sitä ollenkaa vai ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on puhuttu aiemmin tuosta IF:in lapsuusajan-/vauvavakuutus-lapsivakuutus -asiasta. Ensiksikin todella sekava systeemi. Lapselle voi tosiaan hakea kattavampaa Lapsivakuutusta kahden kuukauden iässä, mutta nyt haluan varoittaa muita tekemästä samaa virhettä kuin itse tein: kukaan ei automaattisesti irtisano sitä vanhaa vauvavakuutusta! Siispä tuli nyt sitten maksettua jonkun aikaa kahta vakuutusta päällekkäin :girl_cry2:  Kismittää niin, että kilpailutan taloutemme kaikki vakuutukset nyt uudelleen. Toivottavasti joku muu firma olisi edullisempi (ja toki myös ehdot huomioiden) niin vaihdan pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^meillä oli sama muistaakseni vuoden ajan. Huomasin tuossa vakuutuskirjasta. En muista miksi näin oli. 

 

Ite olen kilpailluttanut kaikki, mutta vaikka oli vauvavakuutus yhtä aikaa lapsivakuutuksen kanssa, silti IF oli alennuksineen ja bonusjärjestelmineen halvin.

Edited by Yazz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Todella outoa. Meille IF nimittäin lähetti automaattisesti irtisanomislapun ja palautuskuoren kun haettiin laajempaa vakuutusta.

 

On tuo IF kyllä todella hyvän hintainen. Ekana vuonna sikakallis (mun mittapuulla kaikki on, mutta ehdoistahan tuokin riippuu), mutta maksut alenee iha kivasti kohti kouluikää. Ja meilläkin on 4 muuta vakuutusta + bonuksista saadaan ainakin 50 € takaisin tänä vuonna.

 

Nyt vti:n hoitoon menee jo yhteensä ainakin 300 €, hupsan... Toivottavasti on ainoat lääkärikulut tänä vuonna vaikka kuinka vakuutus on. Lapsen sairastaminen ei ole kivaa. :(

 

 

Muoks, Vti:n hoitoon meni 500 €. Korvaukset maksettiin tunnin päästä hakemisesta joten sen osalta todella nopeaa palvelua. Ensi kerralla voikin varautua siihen että pyytävät lähettämään kuitit, vai meneeköhän se ihan arvalla.

Edited by Victoria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now