TIME

Vauvavakuutuksesta!


269 posts in this topic

Tämä on nyt mietinnässä ja vakuutustarjouksetkin olemme pyytäneet suurimmista yhtiöistä. Saas nähdä kuinka kauan kestää, että saavat vastatuksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä vauvavakuutus oli Fenniasta, mutta nyt tosin kaikki vakuutukset olemme siirtäneet Tapiolaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vakuutus on IF:lta, kuten muutkin vakuutukset. Ei oo vielä paljoa tarvittu, mutta uskotaan saavamme rahalle vastinetta, kunhan lapsi menee päivähoitoon. Täällä meillä päin on kuitenkin yksityisiäkin päivystyksiä 24h, mieluummin sitten mennään joustavalla aikataululla yksityiselle. Noiden vertailu oli kyllä yks hitto, jokaisessa on jotain hyvää ja jotain huonoa. Meillä oli pari tasavahvaa (olisko toinen ollut Fennia tai Tapiola), ja hinta ratkas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko niin, että Tapiolan vauvavakuutuksen saa vain jos on kaikki muutkin vakuutukset keskitettynä Tapiolaan? Ehkä vastaus onkin jossain täällä ketjussa, mutta ei osunut silmiin...

Oletteko pyytäneet tarjouksia netin kautta (miten?) onko kaikilla yhtiöillä tarjouspyyntö"lomakkeet" jossain nettisivuillaan, en löydä nimittäin....(?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Lapsivakuutus myönnetään ainoastaan Tapiolan koti- tai maatilavakuutusasiakkaille. Eli riittää jompi kumpi noista. Mä oon tässä just käynyt vakuutusyhtiöiden sivuja läpi kun pitäis kilpailuttaa kaikki vakuutukset ja raivostuttavan monella ei enää ole tarjouspyyntöä mahdollista tilata netin kautta vaan pitää varata aika henkilökohtaiseen turvakartoitukseen! Ei mulla ole aikaa tai kiinnostusta sellaisissa laukata monessa eri firmassa :skilletgirl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sama ehto kotivakuutuksesta on muistaakseni myös Pohjolassa. Ja käytännössä myös Lähivakuutuksessa (koska ilman kotivakuutusta hinta on älyttömän korkea). :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille on (minä olen) valinnut vakuutusyhtiöksi Tapiolan, sillä kaikki muut taloutemme vakuutukset löytyvät kyseisestä yhtiöstä. Minulla on myös tili Tapiola-pankissa, joten bonukset keskittämisestä ja mielestäni hyvistä vakuutuksista painavat valinnassa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä oon tässä just käynyt vakuutusyhtiöiden sivuja läpi kun pitäis kilpailuttaa kaikki vakuutukset ja raivostuttavan monella ei enää ole tarjouspyyntöä mahdollista tilata netin kautta vaan pitää varata aika henkilökohtaiseen turvakartoitukseen! Ei mulla ole aikaa tai kiinnostusta sellaisissa laukata monessa eri firmassa :skilletgirl:

Ei niissä tarvi laukata. Soitat vaan sinne asiakaspalveluun, ja kysyt tarjouksen. Ne kysyvät siellä lisätiedot (monessa paikassa on toi, että kotivakuutus pitää siirtää ko. puljuun kans) ja että onko muita vakuutuksia jne., ja laittavat tarjouksen postissa. Parhaassa tapauksessa se on sulla seur. päivänä. Me pyydettiin vissiin viidestä vai kuudesta paikasta tarjoukset, eikä käyty paikan päällä yhdessäkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Oo, kiitos tiedosta! :) Sit kun vielä pääsis yli siitä, että inhoan suuresti puhelinasiointia :rolleyes: 2v sitten kun tein edellistä vakuutuspäivityskierrosta niin sai helposti netin kautta pyydettyä tai esitäytettyä lomakkeita :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kaikille tähän ketjuun osallistuneille, sen lukeminen teki vakuutusyhtiön valinnasta hieman helpompaa! Päädyimme Tapiolaan, josta myös saimme nopeaa ja ystävällistä palvelua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okhey, selkeytti asioita, kiitos :) ! Pyysin tarjousta If:ltä kun siellä pystyi "nettikansion" kautta sitä pyytämään. Täytyy kai yrittää tehdä vielä soittokierros pariin muuhunkin, jotka ei vaadi keskittämistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekisi mieli ottaa vakuutus IF:stä, koska muutkin vakuutukset ovat siellä (=helppoa). Toisaalta taas se, että Pohjantähti korvaa perusvoiteet ja muuta vastaavaa, kuulostaa todella hyvältä. Mutta iso sairauskohtainen omavastuu huonolta. Ja kilpailuttamisessa on hirveä homma, kun samalla pitäisi kilpailuttaa kaikki perheen vakuutukset. Apua...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä vakuutusyhtiönä Pohjola ja ihan vaan siksi että muutkin vakuutukset oli siellä ja ollaan OP:n asiakkaita eli voimme maksaa vakuutusmaksuja OP-bonuksilla, mikä on aivan älyttömän loistava juttu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olikos kellään vakuutusta tuolta Turvasta? Olen yrittänyt selata ketjua. Kävi nimittäin tyypillisesti, että myöhästyttiin tuosta 3kk ennen laskettua-aikaa hausta ja nyt näyttäisi siltä, että ainakin Turvasta kuitenkin saisi haettua viim. 2kk ennen laskettua aikaa....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysymys IF:n odotusaikana otetusta vakuutuksesta: Onko niin, että vakuutusta on haettava uudestaan lapsen synnyttyä, ja sillon on tehtävä lapsen terveysselvitys (joka saattaa rajata tiettyjä sairauksia korvattavista)? Vai jatkuuko vakuutus ilman terveysselvitystä, kuten muilla vakuutusyhtiöillä?

 

Olisiko kenelläkään tietoa tästä??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiedoksi muuten, että ainakaan Tapiolan vauvavakuutuksesta ei saa mitään jos vauva kuolee ei-tapaturmaisesti. Eli sairaalakuluja kyllä maksavat mutta kuolemantapauksen sattuessa ei saa mitään. Eipä muuten, kukapa sitä edes kuvittelisi minkään summan lasta korvaavan, mutta olisi reilua jokaisen kuolemantapauksen kohdalla olla samat säännöt. Nimimerkillä lainarahallako ne hautajaiset sitten kaiken sen tuskan keskellä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen vakuutus haettiin Pohjantähdestä. kuopuksen synnyttyä vaihdettin Fenniaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Lähivakuutus. Kotivakuutus löytyy samasta yhtiöstä, joten keskittämisetu oli hyvä ja laskelmiemme mukaan tuli meille edullisimmaksi. Ollaan kyllä oltu tyyväisiäkin, kun tytöllä on ollut kaikenlaista ja ei mitään ongelmia vakuutusyhtiön kanssa. Tässä vakuutuksessa omavastuu on sairauskohtainen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysymys IF:n odotusaikana otetusta vakuutuksesta: Onko niin, että vakuutusta on haettava uudestaan lapsen synnyttyä, ja sillon on tehtävä lapsen terveysselvitys (joka saattaa rajata tiettyjä sairauksia korvattavista)? Vai jatkuuko vakuutus ilman terveysselvitystä, kuten muilla vakuutusyhtiöillä?

 

Olisiko kenelläkään tietoa tästä??

 

Juu on juuri näin eli terveydentila pitää selvittää. Ystäväperheen kokemuksen perusteella en suosittele kenellekään ko. yhtiön vakuutusta eli jos syntyy vauva, jolla on jokin sairaus tai vamma niin vakuutusta ei sitten enää myönnetäkään :o tosi kätevää vakuutusyhtiön näkökulmasta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Joissain vakuutuksissa myös ehdoissa rajataan etukäteen ulos tietyt sairaudet tai vammat oheistauteineen eli kannattaa syynätä ehdot tarkkaan läpi ennen kuin ostaa vakuutuksen :girl_sigh: Jos en ihan väärin muista niin oliskohan jossain rajattu ulos esim. down-lapset (joilla esim. sydänviat voivat olla tavallisia).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lähettelin juuri tarjouspyyntöjä kaikkiin yhtiöihin joissa oli edes kohtuulliset ehdot. Pohjantähti on muuten ainoa, jossa korvataan myös vitamiinit ja ravintolisät, eli esimerkiksi keskosen tai hyvin allergisen lapsen tarvitsemat ruoat. Jos tarjous on muuten samaa luokkaa Tapiolan kanssa, niin päädytään varmasti Pohjantähteen. Meillä kuitenkin tulee sen verran vakuutuksia, että Tapiolan keskittämisellä saa jo hyvät edut. Mm. syntyvän lapse vakuutus on puolet halvempi Tapiolassa, jos on kotivakuutuskin sieltä. (oli muuten paljon halvempi, kuin muualla)

 

Ja muuten, mikään vakuutus ei korvaa muuta kuin lapsen tapaturmaisen kuoleman.

Edited by merkinkantaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi elämä..taasko tätä pitää alkaa miettimään :girl_sigh: Mä oon niin huono näissä vakuutusjutuissa. Esikoisen vakuutus on ollut tähän asti Pohjolassa, kun kaikki muutkin vakuutukset on siellä. Nyt ollaan varmaan vaihtamassa vakuutukset IF:lle, mutta onko siellä siis ihan surkea se vauvavakuutus?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now