Sign in to follow this  
Followers 0
-katariina-

Hartan

64 posts in this topic

^ juuri niin. Mutta ihan simppeli homma kyllä, sen kun "ajat" ne suurin piirtein suoraan ja sit lukitset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarkoitin just sitä pyörien lukitusta mikä työntöaisan sivussa :) Mut kiva kuulla et se on näppärä! En tiedä miksi se mietityttänyt, vaikkei tosiaan kokemusta sen enempää mistään vaunuista olekaan! Vielä kisassa olisi näiden toplinejen lisäksi Brion happyt.. pitääpäs mennä johonkin liikkeeseen joka myy kumpaakin nuuskimaan vielä tarkemmin! Oletkos -My- tai muut ollut tyytyväisiä kaikinpuolin vaunuihin, vai mitä miinuspuolia löytyy?

 

Mä en ollut tätä huomannutkaan. Mutta tosi tyytyväisiä ollaan vaunuihin oltu. En juuri nyt keksi mitään valittamista. monesti vaan miettinyt että kylläpä me vaunu-ummikot osattiinkin vahingossa näppärät vaunut valita!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me päädyttiin kanssa Hartan Topline X:iin. Kisassa toisena oli emmaljungat. Mies on pitkä ja Hartaneissa jäi askeleen pituus hyväksi vaikka aisan säätää ylimmilleen. Emmaljungissa aisa ylhäällä ei saanu enää otettua kunnon askelia.

Sadesuojaksi mekin hommataan joku muu kuin tuo Hartanin oma.

 

Muu käyttökokemus vielä puuttuu kun käyttäjäkin majailee yksiössään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten teillä on kestänyt Hartanin Topline S valkoisen keinonahkavaunujen kangasosa?

Likaantunut helposti? Ainoa asia mikä vielä mietityttää noiden ostossa.

Tietty Hartanit ei ole niin upeat ulkonäöllisesti kuin Emmaljungat, mutta runko on kyllä plussaa!!

Tukevat kääntyvät renkaat ja heittoaisa jne.

 

Vaihtoehtona Emmaljungan Nitro City rattaat, joka on sitten kokonaan keinonahkaa ja helpompi puhdistaa. Tosin Emmaljungan pyörät ja kopan kestävyys (asennosaan) mietityttää myös.

Ja Emmaljungassa oli huonompaa myös keinonahalla päällystetty jalkojen pito osa.

Tosin tähän sai hienompia lisäosia, jotka sopii rattaisiin. Turvaistuimet ja hoitolaukut jne.

 

Kumpiin päätyisi??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikös hartaniin saa travel systemiä? ja aika harva tuntuu käyttävän vaunujen omaa hoitolaukkua :D

meillä on ollut 08 vuodesta saakka käytössä nitrojen edeltäjät, eikä oo renkaita korjattu koskaan. eli siis on ehjät, ja päivittäisessä käytössä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Veljen muksulla on juuri tuo valkoinen keinonahka kuosina eikä ole kyllä kahdessa vuodessa kärsinyt tippaakaan. Jopa se ratasosan pehmeä istuinkangas on helppo pitää puhtaana. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei! Tietääkö kukaan, mistä saisi Hartanin viime vuoden mallia joko Topline S, X tai racer -yhdistelmät charm white -värisinä? Suomessa tuntuvat olevan kiven alla ja saksalaisten nettikauppojenkin varastot ovat tyhjillään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartanin pehmeän kopan omistajat:

Oletteko käyttäneet sitä pussimuodossa myöhemmin? Kun mä en oikein tajunnut, miten sen siinä pussimuodossa saa niiden valjaiden kanssa kiinni siihen istuimeen. Tai siis, että miten ne valjaat saa käyttöön sen pussin kanssa.. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartan varaosa asioissa kannattaa kääntyä Vauvamaailman puoleen.

 

Erittäin asiantuva myyjä ja hommaavat osat suoraan tehtaalta.

 

Itse kyselin 4 vuotta vanhoihin vaunuihin uusia pyöriä ja ne tulivat 2 viikossa.

 

www.vauvamaailma.fi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kokemuksia Hartan Vip, Sky, Lite tai Racer GT malleista? Miten nuo pienet pyörät toimivat talvella ja yleensäkin maastossa? Onko hyvä jousitus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pienet pyörät varmaan toimii merkistä huolimatta samalla tavalla. Eli eo umpihangessä.. :)

Johonkin hartanin malliin sai isot pyörät talveksi, muistelisen viimetalvelta

Share this post


Link to post
Share on other sites

kanelikeiju: Ota kantokopasta kantohihnat, selän alla oleva vaneri ja se pääty pois. Lähtee vetskarilla se pääty, samoin vaneri lähtee sieltä pussista vetoketjun avaamalla sieltä alta. Kun se vaneri on pois, tulee valjaiden aukot esiin. Tosi vaikea selittää, mutta toivottavasti onnistuu. :)

 

anki: Meillä on Racer GT:t. Pienet pyörät toimi ihan hyvin viime talvena, vaunut otettiin käyttöön tammikuussa. Toki sohjossa oli raskaampi työntää ja siksi ostan tulevaksi talveksi vaihdettavat pyörät. Yli puolet vuodesta on kuitenkin täällä etelässä lumetonta ja silloin pienet pyörät on tosi näppärät! :) Jousitus on ok, kaksi eri jäykkyyttä. Kyllä mä olen metsätiellä ihan sujuvasti lykännyt vaunuja eikä lapsi ole näyttänyt olevan pahoillaan eli ei varmaan ole liian töyssyistä menoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ton kaiken mä teinkin mutta kun en tajunnut sitä, miten ne valjaat saa niistä rei'istä ja mun mielestä ne oli myös ihan kauheen korkeella... :huh:

Lähteekö ne valjaat jotenkin ihan kokonaan irti siitä istuinosasta kun niidenkin korkeutta ilmeisesti voi säätää..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samaa mieltä, se jarru toimii kyllä näppärästi! Ja olen ollut tosi tyytyväinen kyllä vaunuihin, meillä Topline S. Isoja vaihtopyöriä ei ole tarvittu, riittää, että saa heittoaisalla heitettyä isot pyörät eteen ja lukitsee pikkupyörät menemään suoraan. Ainoa mikä meillä vähän ärsyttää on se, että kuomu tuppaa naksahtamaan siitä ylimmästä asennosta yhden pykälän alaspäin herkästi. Muilla samaa ongelmaa?

 

Meillä topline s 2011 ja aivan sama ongelma tuon kuomun kanssa. Kävin liikkeessä takuuasioissa ja laittoivat sen omaksi syyksi, heidän mukaansa en ole käyttänyt oikein ja siksi löystynyt. Huh heijaa kun ei sen käyttö mitään rakettitiedettä ole ja ollut aivan alusta saakka.. mutta näin tosiaan muksutallissa kohdeltiin asiakasta. :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kuomussa aivan sama ongelma, kyseessä -08 topline x. Ja tuntuu että koko kuomu jää aika kauas kun selkänoja on aivan makuullaan, suojaa paljon paremmin kun selkänoja on pykälää pystymmässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku kertoa, että mitä eroa on malleilla Topline S ja Race GT? Kävin eilen Vauvapisteessä katselemassa Topline X mallia, koska Topline S malleja ei ollut vielä saatavilla. Kotona huomasin kuitenkin, että myös Race GT malliin saa vaihdettua isot talvipyörät. Itse en huomaa muuta eroa kuin, että GT on pienempi ja siinä ei ole heittoaisaa. Mutta olettaisin siinä olevan jotain muutakin eroa, kun hinta on kuitenkin aikalailla sama... Ainakin nettikauppojen perusteella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Barbbis, ero noilla on juurikin tuossa rungossa, istuinosa ja koppa on samat. Gt:t ovat kapeammat ja hieman kevyemmät eikä ole heittoaisaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitoa anki! Nyt vielä kun löytäisin pk-seudulta liikkeen, jossa myydään noita molepia malleja, että voisin verrata niitä. Itse en heittoaisaa osaa kaivata ja GT kuulostaisi kiinnostavalta pienuutensa vuoksi, mutta mietin samalla  myös jälleenmyyntiarvoa eli mahtaisiko heittoaisallinen mennä paremmin kaupaksi sitten myöhemmin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä itse pidin Racen rungosta enemmin, oli näppärämpi. Toplinet on pidemmät ja se kyllä vertaillessa tuntui. Me käytiin Tampereen Muksutallissa testailemassa. Racea tuntui olevan huonosti liikkeissä että pääsis testaamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa! Täällä yksi, joka on Hartanin Topline S -mallia tiiraillut ihan vakavissaan yhtenä vaihtoehtona tulevalle kevätvauvalle.

Ainoa miinus jonka näistä tähän asti olen nettiselailun perusteella löytänyt, on se että värit ei oikein miellytä mun silmää (verraten Emmaljungiin joissa on ihania värejä...). Suositelkaapa siis joku vaaleaa väriä joka oikeasti on luonnossa noista hartanin väreistä nätti? Nettisivuilla kun ne aina näkyy liian huonosti. En siis halua mitään monen värin yhdistelmä-hässäkkää, vaan mieluummin mahdollisimman yksinkertaista. Mutta vaaleus on siis kriteeri, kun vauva syntyy toukokuussa ja toivoisin vaalean vaunun olevan viileämpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos taas Anki. Musta alkaa tuntua, että  mun on järkevin päätyä Raceihin, koska ainakin Topline X tuntui mun makuun liian isoilta ja käsittääkeni S on mitoiltaan kutakuinkin samanlainen. Ja lisäksi meillä tulee käyttöön seisomalauta ja enhän mä silloin tee sillä heittoaisalla mitään... (?).

 

Scarleth, mulla mulla on tismalleen sama kriteeri eli en halua monien värien yhdistelmähässäkää ja toukovauvaa itsekin odotan, niin en halua tummia vaunuja. Itse kaipaisin jotain kirkasta väriä, esim. limenvihreä, punainen, oranssi tai vaikkapa keltainen. Mutta koska Hartanilla ei tunnu sellaisia olevan tarjolla, olen alkanut vakavasti harkita valkoista keinonahkaa... Valkoinen tuntuu ihan järjenvastaiselta rattaiden väriksi ja siksi vielä emmin. Joillakin ulkomaisilla nettikaupoilla värivaihtoehdot saa esiin isompina kuvakkeina. Esim. tästä näkee jo aika hyvin värin (ja siinä mun tämän hetken suosikkini, tosin haluaisin vaunukopalla, jolloin ottaisin kopan erivärisenä ja vuoden 2011 mallistossa näkyi vielä olevan punainen koppa myynnissä) 

http://www.mypram.de/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?action=showdetail&wkid=135749010817325&ls=en&nochache=1357641092-6198&rubnum=hartan_2012.1349433560.hartan_dessin&artnum=2211-7&id=7&gesamt_zeilen=Tshowrub--hartan_2012.1349433560.hartan_dessin

 

Muoks. no tuo nyt todellakaan ollut mun suosikkivärini! Ei onnistunut siis suoraan sen värin linkittäminen. No, mutta noita klikkailemalla saa kuvan isommaksi ja saa jo jotain selvääkin noista väreistä.

Edited by Barbbis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kiitoa anki! Nyt vielä kun löytäisin pk-seudulta liikkeen, jossa myydään noita molepia malleja, että voisin verrata niitä. Itse en heittoaisaa osaa kaivata ja GT kuulostaisi kiinnostavalta pienuutensa vuoksi, mutta mietin samalla  myös jälleenmyyntiarvoa eli mahtaisiko heittoaisallinen mennä paremmin kaupaksi sitten myöhemmin...

 

Vantaan Petikossa Megamuksussa itse pääsimme kyseiseen merkkiin tutustumaan ja palvelu oli aivan ensiluokkaista ja tuntuivat osaavan asiansa eritäin hyvin. Oli vielä muutamia viime vuoden malleja tarjouksessa.

Näyttipä vielä verkkokauppakin löytyvän www.megamuksu.fi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietääkö joku, että onko Topline S ja Racer GT tai Hartan nyt ylipäätään jotenkin erittäin harvinainen tai uusi merkki Suomessa, kun näitä ei näytä olevan käytettyinä myynnissä missään? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Meillä on muuten myös vaunujen oma hyönteissuoja/aurinkolippa, ja en voi muuta kuin suositella sitä! Ei tartte mitään harsoja viritellä suojaksi auringolta, ja hyöteisverkko istuu kivasti ja jättää myös tuuletusluukun+taskut+kurkistusluukun vapaaksi käyttää.

 

Tässä juuri mietin, että onko Topline-malleihin olemassa oma hyönteissuoja? Mistä sellaisen mahtais saada? Ostettiin juuri Topline S:t, enkä muistanut liikkeessä kysyä tätä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0