Sign in to follow this  
Followers 0
-katariina-

Hartan

64 posts in this topic

Piksu, kiitos! Löysinkin tuon jo eilen jostan verkkokaupasta.

Mekin muuten vielä ihan loppumetreillä arvottiin hetki Toplinen ja Racer Gt -rungon välillä, mutta miehelle heittoaisa oli niin iso juttu, että en sitten viitsinyt vastustella. Ja jos heittoaisasta olisi tingitty, oltais todennäköisesti päädytty Brion Smileihin. Ne oli tosi kivat ja näppärän oloiset vaunut. Kasasin meidän uudet Hartanit tuohon olkkariin tänään ja våhån kauhistuttaa miten "isot" ne on vaikkeihän nämä todellisuudessa ole lainkaan järeimmästä päästä. Tuli tosiaan jo samalla ostettua matkarattaatkin, Baby Joggerin City Minit, ja niitä on tarkoitus jo vauvavaiheessa käyttää "kauppakärryinä" kaukalon kanssa. Mut ei mahda mitään, vaikka oon periaatteessa tosi tyytyväinen näihin Hartaneihin ja ostosta oli harkittu pitkään, niin noi pirun Briot jäi vähän kaihertamaan... :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tietääkö joku, että onko Topline S ja Racer GT tai Hartan nyt ylipäätään jotenkin erittäin harvinainen tai uusi merkki Suomessa, kun näitä ei näytä olevan käytettyinä myynnissä missään? 

Kyllä noita löytyy myynnistä ainakin tori.fi:stä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myydäänkö näitä Hartanin vaunuja ollenkaan pohjois-suomessa, mieluiten Oulun seudulla? Vauvatalo Johannan listoilla nuo on, mutta Oulun liikkeissä ei Hartaneita ollutkaan esillä ollenkaan. Vaunut kiinnostaisi kovasti, mutta näkemättä ei uskalla mennä netistä tilaamaan.

 

Jos jollakin olisi vinkata myyntipaikkaa tai jos jollain Oulun lähellä asuvalla vaukkarilla olisi kyseiset vaunut ja niitä saisi vaikka käydä katsomassa, niin olisi kyllä huippu juttu :)

Edited by taiqa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Barbbis: Mitä nyt olen liikkeissä ja kavereilla noita keinonahkoja katsellut, niin vaikuttavat siltä, ettei niiden puhdistaminen ole kovin työlästä. Lika ja vesi jäävät "nahan" pinnalle, ja ne voi helposti pyyhkiä siitä pois. Toki lika näkyy vaaleassa värissä aina paremmin kuin tummassa. Mun mielestä Hartaneissa on hyvää se, että jalkatuen päällä ei ole kangasta. Minun pitää kohta hankkia  uudet vaunut (sisarusvaunut), ja niissä tulee luultavasti olemaan kangasta jalkatuen päällä. Odotan jo kauhulla ensi syksyä, kun silloin vajaa 2-v. esikoiseni laitetaan kuratamineissa (ja erityisesti kurakengissä) vaunuihin.

 

taiqa: Meille saisi tulla katsomaan Topline S:iä, mutta teiltä on tänne Vantaalle ehkä vähän turhan pitkä matka.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me päädyttiin Topline S malliin vaunukopalla ja kuosi sekä vaunukopassa että ratasosassa on valkoista keinonahkaa. Hullua tai ei, mutta tykkään noiden ulkonäöstä tosi paljon. Hintaa tuli ihan hirveästi, kun samalla ostettiin adapteri turvakaukalolle ja esikoiselle seisomalauta. Mutta olen tyytyväinen :)

Ainoa mitä nyt mietin, että kun meillä on vaunukoppa, niin ei ole mitään kantokoppaa, josta myöhemmin saisi sitä pussia (lämpöpussi?), niin olisikohan tarpeen hankkia mallin oma jalkapeite...? Meillä kyllä tullaan käyttämään lämpöpussia talvella sitten, kun ratasosaan siirtyminen tulee ajankohtaiseksi, mutta kai tuollainen keinonahkainen jalkapeite pysäyttäisi tuulta paremmin kuin pelkkä lämpöpussi. Onko kenelläkään siis kokemuksia niistä jalkapeitteistä? Olisiko hintansa väärti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en osaa jalkapeite asiaan muuten kommentoida kun, että meillä ei sitä ole. Meillä on jääkarhu lämpöpussi enkä ole lisäpeitteitä kaivannut. Edes villapukua meillä ei ole käytetty tänä talvena ja hyvin on lämpimänä pysynyt tuolla pussissa. Tuo pussi ainakin pitää tuulen ulkopuolella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on se jalkpeite/tuulisuojus ja on hyä hankinta. Maksoi 39,90 Muksutallissa. Otin kantokassin pois käytöstä 6kk jälkeen. Nyt mulla rattaiden päällä lämpöpussi, jonka päällä tuulisuojus/jalkapeite. Tarvittaessa alimmaisena vielä lampaantalja. Luulen, että tuo jalkapeite tulee olemaan kätevä myös keväällä ja syksyllä näissä Suomen ilmoissa ja kun ei oo topattu niin voi käyttää muulloinkin kun talvella :) Se on helppo kiinnittä neppareilla ja sen voi säätää kahteen eri pituuteen.

Hartaneihin olisi saatavilla myös se makuutilan jatkoperä, vois olla rataskäytössä myös hyvä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi Hartan Racer GT:n omistaja. Onko kellään tullut vastaan seuraavaa...Vaunut olleet käytössä nyt reilut puoli vuotta ja nyt runko on alkanut natista. Jousituksesta natina ei lähde, vaan luulen sen tulevan muoviosista. Olemmen suihkuttaneet silikonia ja öljynneet, mutta ei tunnu auttavan. Käyttöönhän tuo natina ei vaikuta, mutta on kyllä ärsyttävän kuulosta! Täytyy varmaan soittaa vaunujen ostopaikkaan ja kysyä ovatko muut ostajat valittaneet samaa. Muuten olen ollut hyvin tyytyväinen vaunujen toimivuuteen ja ulkonäköön!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt kun luin tuon viestin, niin kiinnitin itsekin huomiota miedän vaunujen nitinään..Topline X meillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostelenpa tätä vähän tuoreiden kokemuksien toivossa. :) Arvotaan Hartaneiden ja Emmaljungan välillä, tällä hetkellä valinta näyttäisi kallistuvan Hartaneihin. En vaan osaa päättää, että ostaako Topline X- vai S-mallin vaunut. Epäilen kuitenkin, että meidän käytössä tuon S-mallin kanssa voisi tulla hankaluuksia. 

Mutta joka tapauksessa, kokemuksia siis mielellään kuulisin molemmista. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sartsuli, meillä on topline S:t vm 2012 ostettu esikoiselle, noin 1,5v niillä on nyt kärrytelty. Vaunut ovat olleet todella hyvät ja laadukkaat käytössä, mitään ei ole mennyt rikki tms. X-rungosta ei ole kokemuksia, mutta muut osathan on noissa samat. Asutaan pk-seudulla lähiössä ja alunperin aikomuksena oli ostaa noihin S:n isot lisäpyörät talveksi mutta ei ole ollutkaan tarvetta. Viime talvihan oli melko vähäluminen ja auratulla tiellä pienet etupyörät kulkivat ihan moitteetta. Parina lumisempana päivänä lukitsin eturenkaat ja menin vaikeimpien kohtien yli isot renkaat edessä heittoaisan avulla. Nuo pikkupyöräthän ovat ihan ok kokoiset ja itse tykkään kyllä niistä ehdottomasti vaikka paljon ulkoillaan ihan hiekkateillä yms maastossa. Mitään matkiksia ei olla noiden kanssa tarvittu kun kääntyvät eturenkaat löytyvät. Meillä on Britaxin kaukalo ja kiinteät adapterit rungossa, joten travel system toimi erittäin hyvin kun mitään irtoadaptereita ei tarvinnut kantaa mukana. Mietin aikanaan myös noiden ja Emmaljungan välillä:) Tässä jotakin perusteluita, miksi Hartaniin päädyin: Istuinosa on melko korkealla ja se oli mulle ehdoton plussa vaikka olenkin 165 cm tappi. Monissa rattaissa lapsi istuu aikuisen polvien tasolla ja se on musta taaperon kanssa kurjaa. Halusin vaaleat vaunut ja noissa on tuo jalkatuki muovia, jolloin se ei kankaisen tapaan ole koko ajan kengistä likainen. Heittoaisa ei ollut ostettaessa mikään ykkösjuttu, mutta käytössä ollut ihan huippuhyvä, sen avulla saa vaunut eteisessä paljon pienempään säilytystilaankin. Aisa on pitkä, joten sitä on helppo säätää (mun 190 cm velikin työntää noita runkoa potkimatta). Tuonne väliin saa myös tosi helposti seisomalaudan eikä työntöväli jää liian ahtaaksi. Ainoa huono puoli vaunuissa on ollut tuo tavarakori, se on melko pieni ja kauppakassia saa vähän taiteilla sinne. Hoidan silti pääasiassa kauppareissut vaunuilla ja on sen kanssa pärjännyt vaikka tuon suhteen parempiakin varmasti on. Se muovinen sadesuoja oli myös melko kökkö, mutta ostin uuden 10e. Jos noihin Hartaneihin päädytte niin kannattaa katsoa saksalaisia nettikauppoja, siinä voi säästää useamman satasenkin. Itsekin olen tilannut joitakin lisäosia Saksasta ja ainakin mypramia voin suositella. Kysy lisää, jos jokin tietty juttu mietityttää:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Komppaan edellistä. Minä tosin pidin siitä Hartanin omasta sadesuojasta. Emmaljungilla voi olla parempi jälleenmyyntiarvo, jos vaunut meinaa myydä tulevaisuudessa. Kaverilla on Topline S:ää "vastaavat" Emmaljungat, ja ne on mun mielestä aika samanlaiset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostelen, olisiko tuoreita kokemuksia Hartan Topline X-vaunuista? 

Vaikuttivat hyviltä, plussaa meille olisi neljät isot pyörät, hyvä kopan korkeus, teleskooppiaisa. Ja miellyttivät silmää.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0