Sign in to follow this  
Followers 0
Nelli07

Mitkä kengät lapselle talveksi?

87 posts in this topic

Meillä on goret molemmille syyskeleille ja Kuomat talvelle. Näillä leveysasteilla ei plussakelejä ole moneen kuukauteen, joten oleellisempaa niin kengissä kuin haalareissakin on lämpimyys (ja se, että esikoinen saa puettua ne itse, kun ravaa monta kertaa päivässä sisälle ja ulos) kuin vedenpitävyys. Ulkonäkökin on vähän epäoleellisempaa, maalla kun asutaan.

Edited by Ink Q

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on molemmat lapset menneet Eccon goreilla monta talvea. Ovat lämpimät ja pitävät todellakin töydellisesti vettä. Talveks ei oon ostettu muita kenkiä, koska ovat riittävän hienot kauppakengiksikin. Ainoa miinus on, että pojalle ovat siinä ja siinä ovatko liian kapeaa mallia varsinkin, jos montaa sukkaa laittaa kerrallaan kenkään. Onneks ovat niin lämpimät, ettei yleensä tarvi kuin yhdet sukat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on pojalle (1v2kk) talveksi odottamassa Kuomat sekä Vincentiltä karvavuoriset nilkkurit (kauppa- ja kyläreissuille) sekä neopreenikumpparit, joihin ostettiin vielä villapohjallinen tekemään kengästä lämpimämmän. Ajateltiin ettei mitään coreja enää noiden lisäksi tarvita kun noissa neopreenikumppareissa on lesti sen verran hyvä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musta tuntuu, että se on taas luvannut kunnon pakkastalvea, joten kengän lämpöominaisuudet nousee arvoon arvaamattomaan. Meillä on viimevuotiset (luulen, et menee vielä tänä talvena) Intersportista ostetut McKinley-merkkiset talvisaappaat, jotka myös pitää vettä. Silti mä mietin, et pitäiskö kovemmille pakkasille vielä hankkia jotku canada boots -tyyppiset kengät, koska poika on sellainen kylmävarvas. Sellaisia oon ajatellut myös itelleni... Meillä ei Kuomakaan ole välttämättä ollut villasukankaan kanssa niin lämmin kuin olen olettanut :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuomat. Vikingin goret on olleet ihan vikatikki ostos. Jalat jäässä, oli pakkasta tai ei. (ja kyllä, kaikki eri sukkatyypit kokeiltu)

 

Mä jo luulin, etten osaa pukea lasta oikein. :) Meillä on pojalla sama ongelma ja Kuomat on ostettu talveksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiemmin on menty yhdistelmällä Kuomat + Vikingin Goret ja nyt juniorilla sama setti, mutta isosiskolleen on Kuomien lisäksi syksyn alelaarista löytönä Gulliver Thinsulate -merkkiset (Gore?)-kengät, ohv. 49,90€ ja nyt lähti hintaan 15,00€. Mitään kokemusta ei tuosta merkistä ole, katsotaan sitten talvemmalla... ihan pätevän oloisilta kengiltä ainakin tässä vaiheessa kuitenkin vaikuttavat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kuomat sekä goretexit. Goret saatiin kavereilta ja niissä on ihan ohut vuori. Taidetaan pärjätä noilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päiväkoti- ja ulkoilukäyttöön Eccon coretexit.

Kauppa ja kyläilykenkinä Pediped.

Löytyi sentään toinenkin, joka ostanut Eccot. Välillä ihmetyttää, ettei oo kovin suositut, vaikka on hurjan paljon paremmat kuin Vikingin goret mun mielestä. Yhdet Vikingin goret meillä on ollut ja niissä tosiaan varpaat aina jäässä ja vettäkin päästi läpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Onko noi Eccon goret lestinsä puolesta kuinka leveät? Kun esim. Superfitin vaikuttaa tosi kapoisilta ja Vikingin goret taas hirmu leveiltä niin olisko noi sellaiset keskiverrot? Muistelisin joskus jossain kaupassa hipelöineeni noita ja ne vaikutti hyviltä, mutta leveydestä ei ole mitään muistikuvaa...

 

Kyllä mekin taidetaan nyt ne talvigoret hankkia, täällä etelässä on nyt tosi monena päivänä ollut sellaista kostean oloista, melkein sateista säätä eikä ihan aina viitti kuitenkaan laittaa kumisaappaita. Jos meillä olisi goret, Kuomat ja vuorilliset kumpparitkin sellaiseen "oikeaan" käyttöön niin sitten voisi mahdollisesti hankkia vielä jotkut edukkaat Ugg-tyyliset saappaat vähän siistimmiksi kengiksi, mikäli sellaisia koetaan vielä tarvitsevamme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä esikoisella on aika kapea jalka ja musta nuo Eccot ovat siihen hyvät. En ole edes Vikingejä sovittanut, minusta näyttävät todella leveille. Superfittejä meillä on kanssa ollut kävelykengissä ja mielestäni nuo Eccot ovat kyllä lestiltään aika Superfitin tasoa.

Mutta kuten sanottu, mulla ei ole kokemusta tosiaan hirveästi muista, kun nuo Eccot vaan on kolahtaneet meille tosi hyvin. Meillä esikoisella on nilkan pronaatiota sisäänpäin ja neuvolassa ainakin olivat tyytyväisiä, kun kerroin, että Eccot on kenkinä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista, en kyllä usko noiden sitten käyvän meidän pojallekaan kun ainakin ensiaskelkenkiä ostaessa superfitit olivat liian kapeat eli ei pojalla ainakaan mikään ihan kapein jalka ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun käsityksen mukaan Eccot on hieman kapeahkot, mutta silti menee meiän leveäjalkaiselle pojallekin. Mä vain jäin ihmettelemään, kun jotkut ostavat goret ja vuorelliset kumpparit talveksi. Meillä ainakin Eccon goret pitää vettä ihan kumppareiden lailla. Ihan isoissa ja korkeissa vesilätäköissä ovat keväällä seisoneet eikä koskaan oo mennyt läpi. Samaa ei tosin voi sanoa niistä Vikingeistä, jotka meillä oli. Eccot on toki munkin mielestä kalliit, mutta niiden lisäksi en osta talvella muita kenkiä, koska ei tarvii, joten sikäli ei tule kalliiksi. Kesällä meillä toki on sitten monet kengät, kun silloin tarpeet on erilaiset. Edelleen ihmettelen, ettei Eccot oo suositummat, kun on mun kokemuksen mukaan ihan huiput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Aika monella suomalaislapsella on sekä leveä että pullea jalka, jota ei saa menemään vaivatta Eccoihin, ja lisäksi Vikingejä saa usein erilaisista tarjouksista edullisesti, eipä siinä mitään sen ihmeellisempää varmaankaan ole. Jos ja kun pojan jalka jossain vaiheessa hieman muuttaa muotoaan, katselemme hänelle niitä Eccoja. Meillähän ei sinänsä ole mitään kyseistä merkkiä vastaan, omista ja mieheni nahkaisista kävelykengistä, sandaaleista ja talvikengistä suurin osa on Eccoja. :lol:

Edited by rouva Tossavainen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin nyt talveksi pienimmälle Vikingit koossa 22. Tytöllä on nyt käytössä muutamat 21 kengät ja eilen kun kenkiä tutkailin, niin Vikingit olivat aivan valtavat tämän hetkisiin Eccoihin verrattuna. Pakko varmaan lähteä uudelleen kenkäkaupoille, sillä niin suurilta nuo talvikengät tuntuivat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin kans viime talvena 1-vuotiaalle 22-kokoiset Vikingit ja nehän olikin sit ihan jättisuuret. Käytettiin kumminkin silloin kun poika vaan istui rattaissa ja lisäksi ostin käytettynä 21-kokoiset Eccot, jotka oli sopivat. Nyt poika on 1v 10kk ja noi Vikingit on sopivat! Vertasin niitä 24-kokoisiin Eccoihin ja sisäpohjalliset on tismalleen samankokoiset. Että ei oo aina helppoa tää kenkien ostaminen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin Ellokselta (alekoodilla) ruotsalaisen Kavatin syyskengät pojalle ja todella hyvät ovat olleet ja kestäneet rymyämistä. Talveksi on odottamassa Kavatin talvikengät. Ne ovat vedenkestävät (vattentät), mutta niissä ei ole goretexin kalvoa, koska Kavat valmistaa ympäristöystävällisempiä kenkiä, eikä käytä tuotteissaa teflonyhdisteitä. Kengät näyttävät hyvin ommelluilta ja niissä on lämmin vuori. Lesti sopii leveämmällekin jalalle. (Pojalle ei esim. superfitit sovi, kun liian kaposet.) Ps. Kavatilla on ruotsalaiset sivut, joista on helppo vakoilla kenkien mitat ennenkuin tilaa :DDD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hetken mielijohteesta ostettin molemmille pojille talveksi nämä Sorelit.

097151_002.jpg

Molemmilta löytyy myös perinteiset gore-texit, mutta nuo on sitten loskaisempia ja kylmempiä kelejä varten. Nuo on pienemmänkin helppo laittaa jalkaan ja vaikuttaa varsin lämpimiltä meidän viluvarpaille. Itse asiassa nyt koko perheeltä löytyy Sorelit :girl_smile:

Vielä pitäisi löytää ns. "kaupunkikengät" talveksi...

Edited by Maissi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta Eccon Goret ovat nimenomaan leveitä, kun taas esim. superfitit hirveän kapeita! Ainakin meillä kaikki Eccot olleet tosi tilavia(jos niin voi sanoa) ja ehdottomasti parhaita kenkiä käytössä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goret (Esim. Viking, Superfit) on käytössä leudommilla keleillä, mutta pakkasilla on ollut huopatossuja, kuomia yms. Kuomista en muuten kauheesti välitä, mutta siinä vaiheessa kun kelit kylmenee, ei meidän muksuille ainakaan noi pelkät goret riitä. Ja etenkin kaksi viimeistä talvea on ollut lähes koko ajan noita kovempia pakkasia.

 

Onko noissa Tepsusisa kauheen pitkät varret?

5v Tarvis talvikengät pakkasille... Sellaiset mitkä saisi itse jalkaan, joten nauhat ei toimi. Ideoita?

 

No siis ihan parhaat on nää Bisgaardin laatutalvikengät, jo viime talvelta tutut meille kun kaveri silloin vinkkasi. Käy oikein hyvin kovilla pakkasille. Tietty pitää huomioida, että talven alussa on sellaset vajaa 2 cm varaa, että mahtuu sitten koko talven ja ihan superkovilla pakkasilla laitettiin tuplasukkaa/ villasukkaa. Mutta siis ihan mahtavat ja laadukkaat ja sopiva varsi! Ei liian pitkä mutta tulee tarpeeksi ylös ja on lapsen helppo ite pukea päälle:

http://www.pikkujalat.fi/product_details.php?p=618

Meillä Navy väri mutta niitä on eri värejä, tai ainakin oli kun me tilattiin. Tuohon taisi tulla mustien kuva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos, kiitos, kiitos tuosta Bisgaard -vinkistä! Juuri ehdin kysellä tuossa "Mistä löytäisin" -ketjussa, että mistä ihmeestä löytäisin pojalle kivat nahkakengät kaupunki- ja kyläilyreissulle. Nyt löytyi!

Saakos noita muualta kuin tuolta nettikaupasta..., tietääkö kukaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0